Alioşa

17/09/2013

Colegiul National ” UNIREA ” din TURNU MAGURELE in haina noua !!!

Filed under: jurnal — Aliosa @ 5:46 pm

Motto:
” OMUL e mai tare decat soarele neindurator al secetei ,
decat ploile nemiloase ale toamnei,
decat visele cumplite ale iernii.zaharia_stancu
Le infrunta si le biruie pe toate .”
ZAHARIA STANCU

fost elev al actualului Colegiu National ” UNIREA ” .
Sursa foto: Internetul.

In PRIMA ZI DE SCOALA ( 16 sept.2013 ),
Colegiul National” UNIREA “
DSCN6118
din TURNU MAGURELE s-a prezentat elevilor,
fostilor profesori, actualilor profesori,
reprezentantilor partidelor locale,
autoritatilor locale si centrale ,
parintilor , bunicilor si invitatilor,
DSCN6177
DSCN6176
DSCN6165
in HAINA NOUA !!!
” Haina noua ” la care fac referire,
se traduce prin aceea ca prin
” Programul Operational Regional 2007-2013 “
cu implicarea directa a Primariei Municiupiului Turnu Magurele,
cladirea C.N.” UNIREA” a fost REABILITATA, MODERNIZATA, DEZVOLTATA si ECHIPATA conform standardelor timpului in care traim .
DSCN6141
DSCN6131
DSCN6137
De la infiintare (11 sept. 1889) sub forma de gimnaziu ,
mai apoi sub denumirea de Liceul de Matematica-Fizica Unirea,
Liceul teoretic Unirea dupa 1989 si
Colegiul National ” UNIREA ” incepand cu 11 sept.1999
cu ocazia implinirii a 110 ani de la infiintare,
de pe bancile lui au iesit absolventi care au facut si fac cinste institutiei si dascalilor sai .Imi face o deosebita placere sa reamintesc cateva mari personalitati :
– General DAVID PRAPORGESCU , erou al neamului romanesc pentru REINTREGIREA PATRIEI si faurirea ROMANIEI MARI ;
– ZAHARIA STANCU, mare scriitor, fost Presedinte al Uniunii Scriitorilor din ROMANIA,castigator al premiului Herder;
-DIMITRIE STELARU, poet;
-GHERASE DENDRINO,muzicolog, compozitor si dirijor;
-Doctor VASILE CANDEA,pionier al chirurgiei cardiovasculare;
-DUMITRU VASILE DELCEANU,fost profesor si director al liceului,
fost SENATOR, actualmente pensionar si poet
si nu in ultimul rand,
actualul VICEPREMIER al ROMANIEI
si Ministru Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice ,
ing. LIVIU NICOLAE DRAGNEA :
DSCN6155
intampinat la sosirea in fata Colegiului de primarul municipiului,
ing. CUCLEA DANUT ( cel cu bentita tricolora )
si cu ” paine si sare “
conform traditiei locului,
de eleva LAZAR OANA ( clasa a X-a C )
si de elevul PAPA VLADUT ( clasa a XII-a C )
imbracati in frumoase costume populare muntenesti,
DSCN6156
dar si de subsemnatul administrator al blogului
Aliosa-File de Jurnal
participant benevol la marile manifestari ce au loc in orasul
de pe malul DUNARII batrane
DSCN6154
si publicist voluntar la Revista Romania Eroica,
port-stindardul Fundatiei Cultul EROILOR ” Regina MARIA .
Festivitatea deschiderii anului scolar 2013/2014
a fost facuta de Directorul Colegiului National ” UNIREA”,
profesor RAZVAN DELCEA VASILE
DSCN6160
si au urmat :
– Primarul Municipiului TURNU MAGURELE,
ing. CUCLEA DANUT
DSCN6162
-Inspectorul Scolar General TELEORMAN,
prof. VALERIA GHERGHE
DSCN6168
– Rectorul Universitatii ” Lucian Blaga ” din SIBIU,
prof.univ.dr.IOAN BONDREA
DSCN6169
invitat special in vederea semnarii unui ” parteneriat ” …..
intre cele doua institutii de invatamant si
– VicePremierul ROMANIEI,
ing. LIVIU NICOLAE DRAGNEA
care a primit ca fost ELEV al liceului
DSCN6200
o PLACHETA jubiliara
ca semn al recunoasterii meritelor sale
pentru cinsirea scolii urmate :
DSCN6171
In cuvantul sau, fostul elev al C.N.” UNIREA” a spus printre altele :

“Ca fost elev al Colegiului National “Unirea”
gandul meu se intoarce intotdeauna in trecut cu nostalgie,
dar si cu recunostinta pe care o port fostilor mei profesori,
celor care ne-au modelat cei mai frumosi ani ai vietii.
Elevilor si profesorilor de azi
le doresc putere de munca ,
incredere si speranta,pentru a purta cu mandrie si demnitate
prestigiul dintotdeauna al acestei scoli de elita .”

Intr-o atmosfera destinsa, pe un timp superb,intr-o asistenta numeroasa,
a urmat festivitatea de INAUGURARE a darii in folosinta
a CLADIRII REABILITATE
in care VicePremierul ROMANIEI,
LIVIU NICOLAE DRAGNEA,
neiubitor al ” taierii PANGLICILOR la inaugurari oficiale “,
a invitat elevi si eleve la intamplare
SA TAIE PANGLICA TRICOLORA :
DSCN6183
Intr-o atmosfera calda, placuta ,
s-au vizitat clasele,
cabinetul directorului
DSCN6123
s-au facut fotografii
cu invitatii de onoare :
– domnul senator prof. NICOLAE MOHANU,
fost primar al municipiului Turnu Magurele cateva mandate la rand
si domnisoarele PETRESCU LEONTINA si GRECU ELENA,
foste profesoare cu multi ani in urma la Liceul UNIREA
DSCN6151
-domnisoara deputat de Turnu Magurele,
CATALINA STEFANESCU
DSCN6210
DSCN6146
DSCN6213

DSCN6191
DSCN6203

Inchei succinta prezentare
a celor doua festivitati din data de 16 sept.2013
desfasurate la Colegiul National ” UNIREA “cu

Imnul Colegiului National ” UNIREA “

LUMINA SI PUTERI

de poetul Dumitru Vasile Delceanu
fost Director si Senator :

” Liceule batran de sub castani
Izvor de tinerete vesnic noua.
In pragul tau impovarat de ani
Ploua cu dor si cu iubire ploua .

Copii, si cei de azi si cei de ieri,
Te proslavim cu glas de inaltare,
Caci tu ne-ai dat lumina si puteri
Sa ducem muntii vietii in spinare.

Liceule batran,sa ne primesti
Ofranda multumirii ca pe-o paine
Si ca voinicul mandru din povesti,
Cat intr-un an sa cresti de azi pe maine “.

Cu stima si respect pentru doamnele, domnisoarele si domnii
participanti la festivitatea deschiderii anului scolar 2013/2014
si la festivitatea inaugurarii reabilitarii cladirii Colegiului National ” UNIREA “
dar si pentru distinsele doamne , domnisoare si domni
din blogosfera, cunoscuti sau nu si care vor ajunge pe aici lasand in
urma domniilor lor, un comentariu sau un simplu like,
semn al citirii celor srise mai sus
de mine, cetatean al orasului de pe malul DUNARII batrane,
platitor de taxe si impozite la inceput de an
si neimplicat politic chiar daca am avut oferte destule
iar conationalii membrii ai unor partide care mi-au propus inca din iulie 2001
( iesirea la pensie din ARMATA ) sa ma inscriu la unul sau la altul,
stiu acest lucru .
Aliosa.

21 comentarii »

  1. Felicitari!
    Ati redat excelent evenimentul,
    d-le Aliosa.

    Comentariu prin buceginatura2000 — 17/09/2013 @ 8:08 pm | Răspunde

  2. @ Buna dimineata Adrian !
    Multumesc pentru vizita, comentariu si like !
    Aprecierea ta ma onoreaza mai ales ca eu sunt un amator
    in arta fotografica si in arta jurnalistica.
    Tocmai de aceea imi cer scuze pentru calitatea modesta a fotografiilor si
    a modului de exprimare care-i departe de cerintele unui jurnalism modern.
    Eu fac ce fac din proprie initiativa,
    eu nu sunt sclavul sau OMUL cuiva,
    EU sunt EU , independentul,neaservitul ,
    eu ii critic pe toti POLITICIENII care fac rau ROMANIEI,
    romanilor si neamului romanesc,
    eu ii detest pe TRADATORII de NEAM si TARA,
    pe ipocriti, hoti, demagogi, manipulatori si dezbinatori,
    eu spun ce gandesc EU nu ce-mi ordona altii,
    eu fac totul din placere,
    eu fac totul din respect pentru OM in general
    iar in cazul de fata, pentru onoarea si demnitatea locuitorilor
    orasului in care am muncit o viata intreaga si-n care m-am hotarat
    sa-mi petrec zilele de pensionar pana ce Puterea DIVINA
    va hotari sa apuc o alta cale,
    CALEA de unde NIMENI nu se mai intoarce pe pamant ….
    si nu in ultimul rand,
    FAC ce FAC pentru a arata lumii internaute ca in
    TURNU MAGURELE
    ( orasul unde intoarce trenul
    ca de nu s-ar prabusi in DUNAREA batrana ),
    SE INTAMPLA si LUCRURI BUNE
    nu numai lucruri rele asa dupa cum spun unii si altii!!!
    iar daca unora NU le place cum gandesc sau scriu,
    le spun doar atat :
    ” Asa, si …..”???

    Toate cele bune prietene !
    Cu prietenie,
    Aliosa.
    PS !!!
    In perioada 19-26 august 2013, impreuna cu nazdravanul meu de nepotel
    EMANUEL
    ( http://aliosapopovici.wordpress.com/2013/09/05/ )
    in peregrinarile prin BUCEGI ,poiana Brasov, Vf. POSTAVARU etc etc
    sunt convins ca am trecut prin multe locuri prin care ai trecut si tu de atatea si atatea ori .

    Comentariu prin Aliosa — 18/09/2013 @ 7:01 am | Răspunde

  3. Buna dimineata doamne, domnisoare si domni
    care ati trecut pe aici lasand un LIKE
    sau chiar un comentariu precum
    ( http://buceginatura2000.wordpress.com/ ) !
    Va multumesc pentru generozitatea domniilor voastre
    si va doresc tot binele din lume !
    Din toata inima va ofer ceva frumos, inaltator, de suflet si consideratiune :

    Cu stima, respect , pretuire si prietenie,
    Aliosa.

    Comentariu prin Aliosa — 18/09/2013 @ 8:31 am | Răspunde

  4. Dumnezeu sa va tina sanatos si sa va dea multa putere de munca
    incontinuare sa aratati ca si in Teleorman se intampla fapte bune!
    Frumos articol!
    Sinere felicitari !

    Comentariu prin ionutmarius2004 — 18/09/2013 @ 9:18 am | Răspunde

  5. @ Buna ziua Mariana Troncea !
    Bine ai venit in casa-mi virtuala !
    Dumnezeu sa-ti tina si domniei tale sanatoasa FAMILIA
    si sa-i ofere din belsug prosperitate si iubire reciproca !
    Multumesc frumos pentru vizita, comentariu, urari si like !
    Te astept oricand in casa-mi virtuala mai ales ca distantele dintre noi
    sunt asa de mici incat poti ajunge si pe jos daramite
    cu viteza celor 100 de Mbs ………..!!!
    Daca ti-a placut asa de mult articolul,
    de voi fi invitat la anul care vine la
    ZILELE COMUNEI SCRIOASTEA ,
    as face un articol asemanator si despre localitatea domniei voastre .
    Toate cele bune si-o TOAMNA cat mai frumoasa!

    Cu stima,
    Aliosa.

    Comentariu prin Aliosa — 18/09/2013 @ 4:28 pm | Răspunde

  6. @ ALL !!!
    Pentru ELEVII de la Colegiul National “UNIREA”
    si nu numai…………….,
    cea mai bine platita cantareata indiana :

    Tu, ce zici, isi merita banii ???
    Aliosa.

    Comentariu prin Aliosa — 18/09/2013 @ 4:59 pm | Răspunde

  7. @ ALL !!!
    Dar despre ce se spune pe :

    http://www.caplimpede.ro/marile-puteri-ale-lumii-dau-semne-ca-pe-1-octombrie-2013-va-avea-loc-un-dezastru-mondial-video/

    ce parere aveti ???
    Aliosa.

    Comentariu prin Aliosa — 19/09/2013 @ 8:09 pm | Răspunde

  8. @ ALL !!!
    Buna dimineata !
    Bag seama ca despre ARTICOLUL de fond NU DORITI sa comentati,
    despre cele scrise, spuse si artatae in URL-ul de mai sun NU VRETI sa comentati,
    POATE despre BANCURI veti comenta :

    Sotia catre sot: Dragul meu, degeaba iti tragi burta cind te urci pe cantar .. Imposibil sa-ti arate mai putine kilograme.
    Sotul: Stiu draga mea ..
    Sotia: Atunci de ce ti-o tragi ?
    Sotul: Ca sa vad ce scrie …

    Cînd un bărbat are de luat o decizie importantă…închide ochii,
    îşi cuprinde capul în mîini, îşi ascultă conştiinţa, gîndeşte profund, apoi proclamă hotărît:
    -Nevastă, tu cum crezi c-ar trebui să facem?

    Într-un restaurant select, un muzician se apropie de masa lui Bulă şi-l întreabă:
    – Dumneavoastră aţi cerut ceva de Beethoven?
    – Nu, eu am cerut pui cu smântână.

    Un baiat expediaza un sms fetei:”Acest abonat va cere in casatorie”
    Primeste raspuns:
    “Stimate abonat,in contul dumneavoastra nu sunt suficienti bani pentru aceasta operatiune!”

    Nu imi aduc aminte ce i-am promis sotiei
    – ca beau doua beri si vin la noua sau
    ca beau noua beri si vin la doua?

    Taticule, ce este o ciocanitoare?
    – O privighetoare dupa un an de la casatorie…”

    Afis pe zidul unui cimintir aflat intr-o curba periculoasa
    -Nu va grabiti!
    Noi…va asteptam!

    Profitând de lipsa soţului, o doamnă îşi primeşte amantul acasă.
    Înainte de a se aşeza la masă ea îl roagă:
    – Iubitule, ascute, te rog, cuţitul acesta.
    Tipul îi îndeplineşte dorinţa apoi cade pe gânduri. Ea observă şi îl întreabă:
    – La ce te gândeşti, iubitule?
    – Ştii, acasă nu am ascuţit niciodată cuţitele dar ele mereu sunt ascuţite.

    – Cu ce se ocupă soţia ta? mă întreabă un amic.
    – E programatoare, zic.
    – Interesant… spuse el.
    – Da. Scorpia nu pleacă niciodată de-acasă fără să-mi facă programul zilnic!…

    Balenoiul către balenuță:
    – Dragă, ceva astă seară?
    – Mă doare capul, scumpule…..
    – Păi de aceea suntem pe cale de dispariție….

    Un polițist și-a trimis nevasta la mare cu copilul, iar după o săptămâna a venit și el la mare.
    În prima seară zice:
    – Nevastă, am mare chef sa facem dragoste!
    – Și eu am, dar dacă se scoală copilul și ne prinde?
    Hai să mergem mai bine la plaja.

    Ajung ei pe plajă, încep treaba aia faină, când deodată apare o patrulă de politie.
    – Va rog sa va îmbrăcați,
    vă dăm amendă pentru ofensă de moravuri ușoare.
    Tipul zice:
    – Nene, stai ușor, și eu sunt polițist, uite legitimația!
    – Bine, dumneavoastră puteți pleca,
    dar pe asta trebuie sa o amendez,

    e a 7-a oară când o prind pe plajă săptămâna asta.

    Ioane,tu crezi în reîncarnare?
    – Da,Mărie, cred…
    – Cum adică? Eu, după ce mor, m-aş putea reîncarna într-o vacă?!
    – Nu, Mărie, nu să poate dă două ori la rînd…..!

    Un eschimos vizitează iglu-ul unui alt eschimos şi vede o blană nouă de urs polar pe jos.
    Surprinzător, nu avea nicio gaură de glonţ.
    – Este al tău trofeul?
    – Da!
    – Câte gloanţe ai tras?
    – 10.
    – Şi de câte ori l-ai nimerit?
    – Niciodată.
    – Şi ursul?
    – A murit de râs…

    – De ce nu raspunzi la telefon?
    – Am fost la wc.
    – Doua luni?!?

    Ei, ce zici, ti-au placut BANCURILE ?
    Ne poti spune si tu unul ?
    Multumim !!!

    Weekend placut tuturor celor ce ajung pe-aici si lasa o urma !

    Aliosa.

    Comentariu prin Aliosa — 20/09/2013 @ 6:28 am | Răspunde

  9. Începutul școlii e întotdeauna un prilej de sărbătoare și emoții,
    chiar și pentru cei care nu participă în mod direct.
    Frumos articol!

    Comentariu prin racoltapetru6 — 20/09/2013 @ 11:32 am | Răspunde

    • @ Buna seara !
      Multumesc frumos pentru vizita si aprecieri !
      Despre BANCURI , nimic ?
      Weekend placut !
      Aliosa.

      Comentariu prin Aliosa — 20/09/2013 @ 7:56 pm | Răspunde

  10. Frumos început… sper ca oamenii de acolo să fie de genul celor de sfințesc locul,
    că mare nevoie mai are învățământul românesc
    de dascăli posesori de coloană vertebrală și drag de meseria ce și-au ales-o…
    Să-ți fie sfârșitul de săptămână frumos,
    Alioșa! :)

    Comentariu prin Bursucel — 20/09/2013 @ 11:57 pm | Răspunde

    • @ Buna dimineata ” Bursucel ” !
      Ai spus bine :
      ” OMUL sfinteste locul ” !!!
      Sunt insa OAMENI intre OAMENI ….
      Si cum cele 5 degete de la mana aceluiasi OM nu sunt toate la fel,
      asa si OAMENII din urbea mea natala !!!
      Dar asta este o alta problema si nu merita discutata acum la ceas de prima ora a zilei….
      Am trecut imediat pe la tine si ultimul articol mi-a ramas in minte
      prin minunatele mesaje transmise !
      Iti multumesc pentru ca , citind cele scrise de tine pe

      http://bursucel.wordpress.com/2013/09/20/

      mi-am incarcat corpul doar cu energie pozitiva
      iar ziua de azi mi se pare mai calda si frumoasa
      chiar daca se simte amenintarea RUSILOR precum ca
      vom avea CEA MAI GREA IARNA din ultimii zeci de ani !!!
      Si cum am constatat ca iti place
      LACUL LEBEDELOR,
      datorita generozitatii YouTube,
      ti-l ofer si aici,cu cea mai mare placere :

      O sambata frumoasa si o duminica minunata !
      Cu drag,
      Aliosa.

      Comentariu prin Aliosa — 21/09/2013 @ 6:19 am | Răspunde

      • Oh, mulțumesc! Faci tu ce faci și îmi luminezi fața! :)

        Comentariu prin Bursucel — 21/09/2013 @ 11:42 am

      • Buna dimineata ” Bursucel ” !
        Si eu iti multumesc pentru ca vizitele tale imi insenineaza si mie fata
        umbrita uneori de gandurile ce-mi umbla prin capul prea stresat in ultima vreme
        din varii motive ce nu merita a fi discutate aici si acum .
        Mai bine te invit la ultimul post
        sa raspunzi la inbtrebarea de acolo si sa
        vizionezi:

        O duminica cat mai placuta !
        Cu drag,
        Aliosa.

        Comentariu prin Aliosa — 22/09/2013 @ 9:26 am

  11. Frumos reportaj, are toate ingredientele necesare.
    Si noi am inceput scoala, suntem in calsa I-a.
    Dar o sa crestem noi mari… :-)

    Comentariu prin dordefemeie — 22/09/2013 @ 9:08 am | Răspunde

    • Buna dimineata ” dordefemeie” !
      Bine ai ajuns si pe aici !
      Multumesc frumos pentru aprecieri !
      ” Si noi am inceput scoala “,
      suntem in clasa a-IV-a :
      ( http://aliosapopovici.wordpress.com/2013/09/13/)
      si o sa crestem si noi mari……………
      Mult succes in noul an scolar !!!
      Reportajul de fata l-am facut din
      ” DRAGOSTE ” pentru conationalii mei
      si pentru a arata lumii ca si in orasul de pe malul DUNARII batrane
      se petrec lucruri bune nu numai rele cum posteaza unii si altii pe internet….

      O duminica frumoasa !
      Cu stima,
      Aliosa.

      Comentariu prin Aliosa — 22/09/2013 @ 9:38 am | Răspunde

  12. Scoala, iubirea mea dintai si cea mai mare dintre toate iubirile vietii mele :)

    Comentariu prin Daniela — 26/09/2013 @ 3:40 pm | Răspunde

    • Doamne, ce frumos vorbesti
      Despre SCOALA, iubirea ta dintai !!!
      Vorbele tale ma-ncanta si-mi intaresc convingerea ca stradania mea de a prezenta
      lumii din blogosfera acest modest articol,
      nu a fost in zadar !
      Multumesc frumos pentru frumoasele vorbe !
      Cu respect,
      Aliosa.

      Comentariu prin Aliosa — 26/09/2013 @ 3:56 pm | Răspunde

      • Ca drept dovada o sa postez in una din zile o frumoasa povestioara adevarata in care marturisesc aceasta dragoste tuturor celor care au stima si respect pentru acest institut, pentru mine inseamna mult mai mult dupa cum am si spus :)

        Comentariu prin Daniela — 26/09/2013 @ 4:00 pm

      • Ma bucur s-aud asemenea veste !
        Promit ca voi folosi cu voia domniei tale oportunitatile
        lui WorPress.com
        si voi prelua prin REBLOGGED acea
        “frumoasa povestioara adevarata ”
        pentru a se bucura de ea si doamnele, domnisoarele si domnii
        care-mi viziteaza constant blogul.
        Succes inca de pe acum !
        Cu respect,
        Aliosa.

        Comentariu prin Aliosa — 26/09/2013 @ 4:11 pm

  13. Bom dia, Aliosa
    Feliz fim de semana
    Beijos e abraços da amiga, Araan.

    Comentariu prin araanz50 — 01/02/2014 @ 10:50 am | Răspunde


Feed RSS pentru acest post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

The Rubric Theme. Create a free website or blog at WordPress.com.

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 350 other followers

