Alioşa

27/03/2009

SA FIM DIN NOU IN RAND ( CONTINUARE )

Filed under: Uncategorized — Aliosa @ 10:40 am

MAESTRUL „NICU” fostuleu coleg de liceu militar,actualmente pensionar cu acte in regula ca si mine,
sincer m-antrebat daca-mi mai amintesc 🙂
„ce continea lista ”
de obiecte cu care musai trebuia sa ne-toarcem in toamna
cei care-am fost admisi la L.M. in acea superba vara a anului 1966.
DA,i-am raspuns ,IMI AMINTESC foarte bine totul ! 🙂
Imi amintesc inclusiv imprudenta 😦 de care am dat dovada pe timpul deplasarii
cu trenul de la ADJUD la CAMPULUNG MOLDOVENESC cand,
dornic de a vedea tot ce se perinda prin fata ochilor mei,
de a-mi satisface pofta nebuna si fireasca de nou,
am stat mai tot timpul pe holul trenului cu capul scos pe fereastra deschisa 😦
iar adierea vantului ce-si marea discret viteza pe masura inaintarii spre meleagurile BUCOVINEI ,
a lasat urme adanci in starea mea de sanatate 😦 😦 😦
Si-mi mai amintesc perfect de veselia oamenilor ce-si insoteau
„baietii” in gari urandu-le drum bun si mult succes la admitere,
de ogoarele PATRIEI frumos parcelate ,irigate 🙂 si pline de recolte bogate
(acum , 50% din arabil e parloaga 😦 ),
de fetele cu corpul lor superb,suplu,gingas si atragator 🙂 🙂 🙂
cu frica de Dumnezeu si parinti (acum n-au nici de unele),
de atmosfera linistita din gari si stadioane,
de siguranta de pe strazi si de multe altele,
inclusiv de acea LISTA OBLIGATORIE dar absolut necesara necesara
in acelasi timp pentru bunul nostru trai ca elevi de liceu militar 🙂
Nu le voi insirui pe toate (obiectele) ci voi reaminti ca era
vorba de echipament sportiv,ustensile de barbierit-spalat,igiena personala,de scris 🙂
Imi amintesc si de autobuzele ce ne-au asteptat in gara din Campulung Moldovenesc ,
de ofiterii ce ne-au vorbit frumos urcandu-ne cu grija parinteasca pe toti
în mașinile ce miroseau puternic a motorină.
Nu voi uita insa niciodata teama 😦 ce m-a cuprins cand autobuzul a cotit-o
la un moment dat la dreapta si-a inceput sa urce gafaind
din ce in ce mai tare inaintand in inima muntilor
(asa credeam atunci),ducandu-ne in necunoscut.
Mi-am spus atunci in gand ca mergem in pustiu,intr-o locatie aleasa intentionat cat mai departe de oras……
Teama insa s-a stins a doua zi cand am avut ocazia sa vad
frumoasele imprejurimi ale poalelor muntilor RARAU si dealului COCORA
iar cazarma liceului militar mi-a devenit dintr-o data familiara si casa pentru trei ani.
AR MAI FI MULTE DE SPUS DAR LAS SI PE ALTII SA-SI DEPENE AMINTIRILE 🙂 🙂 🙂
ALIOSA de la 12-D.

8 comentarii »

  1. @ ALL !!!
    În loc de motto:
    „ La pomul lăudat, să nu te duci cu sacul ” !
    Alioșa.

    Comentariu de Aliosa — 16/10/2011 @ 5:54 pm | Răspunde

  2. Foarte frumos povestit,
    parca imi face si mie pofta de o excursie cu trenul, de la Cluj la Bacau .
    Prespun ca am batut aceleasi drumuri cu parloage arse de soare 🙂

    Comentariu de iluminisme — 10/04/2014 @ 8:22 pm | Răspunde

  3. Buna seara !
    Sincer, nu ma asteptam sa treci asa de repede si pe la acest post ! 🙂
    Asta imi demonstreaza faptul ca Dumnezeu mi-a scos in cale
    o bloggerita onesta, respectuoasa si dornica de comunicare !! 🙂 🙂
    Ideea unei excursii cu trenul nu este rea deloc,
    ba, dimpotriva, ar fi destul de interesanta si benefica in acelasti timp
    caci de la CLUJ la BACAU, ai strabate TARA de la vest spre est, trecand obligatoriu
    prin CAMPULUNG MOLDOVENESC , locul despre care este vorba chiar in acest articol .
    De la Campulung Moldovenesc, ai trece prin cetatea de scaun a Domnitorului MOLDOVEI ( 1457-1504 )
    STEFAN cel MARE, patronul liceului militar,dupa care, ai cobori spre sud pana la BACAU ……….
    Apropo , dar de ce pana la BACAU si nu pana la BUCURESTI ?
    Sa fii oare de bastina din BACAU ?
    Ultima propozitie din comentariu, mi-a sugerat aceasta nevinovata intrebare
    iar daca ea te deranjeaza, te rog sa ma scuzi si sa nu raspunzi…
    Daca ” am batut aceleasi drumuri cu parloage arse de soare ”
    atunci, nu-i bai ci, dimpotriva, chiar o mare bucurie 🙂 🙂 🙂
    Deocamdata, multumesc pentru vizita, comentariu si aprecieri !
    O noapte fara ploaie dar cu vise placute !! 🙂 🙂
    Cu stima,
    Aliosa.

    Comentariu de Aliosa — 10/04/2014 @ 9:51 pm | Răspunde

    • Eu sunt din Bacau, dar m-am stabilit deocamdata in Cluj,
      cautandu-mi scopul si dragostea 🙂
      O zi frumoasa!
      Si cu trenul sunt peisaje foarte frumoase,
      insa de la Bacau in sud, este de-a dreptul dezolant 😛
      Ma bucur ca m-am nascut in Moldova si am ales Ardealul ca a doua casa!

      Comentariu de iluminisme — 11/04/2014 @ 10:08 am | Răspunde

      • La sinceritate se raspunde cu sinceritate, nu-i asa ? 😛
        Si eu sunt nascut in MOLDOVA
        lui Stefan cel Mare si Sfant,
        Alexandru Ioan Cuza,
        Mihai Eminescu,
        Ion Creanga,
        George Bacovia,
        Vasile Alecsandri,
        Mihail Sadoveanu,
        George Enescu,
        si lista ar putea continua iar lumea a ma acuza de lipsa de modestie
        si prea multa trufie asa ca, ma opresc aici ! 🙂
        Ma bucur ca suntem amandoi moldoveni,
        ma onoreaza vizitele tale,
        ma incurajeaza comentariile tale 🙂
        Dar cel mai tare si mai tare ma bucur ca te simti bine la CLUJ 🙂
        Si eu ma simt bine aici, in orasul de pe malul DUNARII batrane
        inca din septembrie 1972 cand m-am prezentat ca proaspat
        LOCOTENENT comandant de pluton la Regimentul 2 Pontonieri ” EFTIMIE CRIOTORU ” ! 🙂
        De vei intra la articolele postate la
        PAGINI,
        vei afla intreaga POVESTE a vietii mele de cadru militar
        de la inceput ( 14 septembrie 1972 ) pana la sfarsit ( 15 iulie 2001)
        IESIREA la PENSIE 🙂 😛 🙂
        Cat privsete PEISAJUL de-o parte si de alta a caii ferate de la BACAU la BUCURESTI,
        nu numai ca este DEZOLANT 😛 😛 🙂 ,este chiar de PLANS 😦 😦 😦
        Multumesc pentru raspuns !
        Sa ai o DUMINICA de FLORII
        Cu SOARE si BUCURII 🙂 🙂 🙂
        Cu stima si prietenie,
        Aliosa.

        Comentariu de Aliosa — 11/04/2014 @ 1:59 pm

      • Multumesc mult, sa traiti !
        Un weekend frumos si plin de soare! 🙂
        Poate voi ajunge si eu pe malul Dunarii anul acesta 🙂

        Comentariu de iluminisme — 11/04/2014 @ 2:17 pm

      • Sa speram ca-n Duminica de FLORII, va apare si SOARELE 🙂
        Cat despre ” Poate voi ajunge si eu pe malul Dunarii anul acesta „,
        eu nu pot spune decat atat :
        – sa-ti ajute Dumnezeu s-ajungi pe malul DUNARII la TURNU MAGURELE
        si te-as astepta ,cu flori in gara
        daca imi vei comunica din timp ziua si ora 🙂 🙂 🙂
        Pana atunci insa,
        O DUMINICA de FLORII
        Cu SOARE si BUCURII 🙂 🙂 🙂
        Aliosa.

        Comentariu de Aliosa — 11/04/2014 @ 6:36 pm

      • asa sa fie 🙂 o seara buna!
        O DUMINICA de FLORII
        Cu SOARE si BUCURII !!!

        Comentariu de iluminisme — 11/04/2014 @ 7:30 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

