Alioşa

11/06/2009

” POVESTEA CREIONULUI ” ( Paolo Coelho) !!!

Filed under: Uncategorized — Aliosa @ 6:34 am

paolo-coelho
Pentru toti BUNICII si COPIII p1040233din lume postez aceasta minunata poveste ce trebuie spusa nepotilor si nepoatelor caci este plina de mari invataminte ! ok

„COPILUL isi privea BUNICUL scriind o scrisoare. La un moment dat,intreaba:
-Scrii o poveste care ni s-a intamplat noua ? Sau poate e o poveste despre mine ?
BUNICUL se opri din scris,zambi si-i spuse nepotului:
-E adevarat,scriu despre tine. Dar mai important decat cuvintele este CREIONUL cu care scriu. Mi-ar placea sa fii ca el,cand vei fi mare.
COPILUL privi CREIONUL intrigat,fiindca nu vazuse nimic special la el !
-Dar e la fel ca toate CREIOANELE pe care le-am vazut in viata mea!
-Totul depinde cum privesti lucrurile.Exista cinci calitati la CREION,pe care daca reusim sa le mentinem vom fi intotdeauna OAMENI care traiesc in buna pace cu lumea.
PRIMA CALITATE – poti sa faci lucruri mari,dar sa nu uiti niciodata ca exista o MANA care ne conduce pasii.Pe aceasta MANA o numim DUMNEZEU si EL ne conduce intotdeauna conform dorintei LUI.
A DOUA CALITATE – din cand in cand trebuie sa ma opresc din scris si sa folosesc ASCUTITOAREA. Asta inseamna un pic de suferinta pentru CREION,dar pana la urma va fi mai ascutit.Deci,sa stii sa suporti unele dureri,pentru ca ele te vor  face  mai  BUN.
A TREIA CALITATE – CREIONUL  ne da voie sa folosim GUMA pentru a sterge ce era GRESIT. Trebuie sa intelegi ca a CORECTA un lucru Nu  inseamna ceva rau,ceea ce este neaparat este faptul ca ne mentinem pe DRUMUL DREPT.
A PATRA CALITATE –  la CREION nu este important lemnul sau forma lui exterioara,ci MINA  de  GRAFIT din interoir.Tot asa,INGRIJESTE-TE ce se intampla INLAUNTRUL TAU.
Si in sfarsit,A CINCEA CALITATE a CREIONULUI –  lasa intotdeauna o URMA !
Tot asa, sa STII ca tot ce faci in VIATA, va lasa URME , astfel ca trebuie sa incerci sa fii constient de fiecare FAPTA a ta ”  !
Sun convins ca BUNICII ce vor lectura  „POVESTEA CREIONULUI”  o vor spune nepotilor si nepoatelor asezati comod in fotolii fata-n fata atat iarna la gura semineului cat si vara in parcurile pline cu flori si verdeata dupa ce minunatele fapturi obosesc de-atata alergatura si strigate inocente de bucurie cand simt ca toata lumea e a lor !
O luna DECEMBRIE 0acee9cb567604e4b9788642aa79111c plina de bucurii , impliniri si cadouri cat mai multe aduse atat de Mos NICOLAE  cat  si de Mos  CRACIUN , va doreste un BUNIC cu DOI NEPOTEI p1040225 P1030826 EMANUEL  de la fiica si ANDREI de la baiat  ! 7vb7Sarbatori Fericite !   La Multi Ani !  Aliosa.

13 comentarii »

  1. NICULE DRAGA,
    Satul de tot ce se-ntampla-n jur,de fotbalul de la noi,de politica de tip balcanic,de toate dramele si intamplarile din spatiul carpato-danubiano-pontic,de schimbul uneori necontrolat de replici dintre
    vechea si tanara garda si nu in ultima instanta de TACEREA DE GHEATA a STAFFULUI TEHNIC,tacere care spune totul,am luat unilateral decizia de a face o binemeritata PAUZA atat la capitolul FOTBAL cat si la POLITICA,cel putin pana DUPA INTALNIREA DIN VARA.
    In acest fel consider EU ca nu voi mai supara pe NIMENI nici chiar pe NOII APARUTI PE BLOG care,nici n-au asteptat sa li se usuce cerneala pe PASAPORTUL ELIBERAT pe buna dreptate de cei in drept caci,au si inceput sa-si dea cu presupusa si sa ofere adevarate lectii de virtute.
    DUMNEZEU mi-e martor ca nu am vrut sa supar pe nimeni iar de-am gresit candva si pe undeva mi-am cerut scuze celor indreptatiti sa le
    primeasca . Nimic din ce-am scris pana acum pe sit-eul nostru nu a fost decat cu buna intentie si cu dorinta sincera de a atrage cat mai multi colegi in discutia LEGATA DOAR DE REVEDEREA DIN VARA DUPA 40 DE ANI.Poate prin unele postari mai indraznete am depasit cadrul initial dar si aceasta am facut-o fara intentie si rautate.Cu mai bine de doua luni inaintea intalnirii am decis deci sa-mi aleg SUBIECTE care sa nu mai supere pe nimeni si care sa atraga in jurul lor cat mai multi participanti iar temele propuse spre dezbatere sa nu mai creeze dispute contradictorii si replici nelalocul lor.
    De aceea,am extras din cartea renumitului romancier.PAULO COELHO minunata creatie „POVESTEA CREIONULUI” pe care o DEDIC TUTUROR BUNICILOR spre a o povesti NEPOTILOR DRAGI la ceas tarziu din noapte cand minunatele fiinte nu pot adormi decat dupa ce BUNII le povestesc cate ceva. ROGU-TE dar iubite prieten NICU lasa deoparte eventuala suparare pe mine si posteaza la LOC DE CINSTE aceasta minunata poveste spre linistirea spiritelor greu incercate de evenimentele din lumea fotbalului si al politicii din ultima perioada.
    DOAMNE-AJUTA !

    Comentariu de Aliosa — 12/06/2009 @ 9:34 pm | Răspunde

  2. Aliosa,
    O poveste cu talc, va trebui sa le-o spun nepotilor mei, mai incolo un pic, peste doi ani , pentru Andrei.Emanuel este mai mare, poti sa ii povestesti, incepe sa prinda nuantele vietii.
    De ce nu ai postat-o si pe blogul nostru? Cine te-a oprit? Ti-am spus ca poti sa editezi direct, din panoul de control, intri pe absolventi1969.
    O duminica placuta, si la cat mai multe povesti!

    Comentariu de Nicu — 14/06/2009 @ 11:58 am | Răspunde

  3. Aliosa,
    Legatura dintre cele doua bloguri se face prin linkuri, sau prin numele tau ‘Aliosa’ poarta dupa el oriunde ai comenta , pe orice blog sau site, numele blogului tau. Cine da click pe numele tau cand comentezi se duce pe blogul tau. Am setat profilul tau cu aceasta facilitate.

    Comentariu de Nicu — 14/06/2009 @ 7:39 pm | Răspunde

  4. ALIOSA & NICU

    E o idee binevenita renuntarea la „link-urile” catre politica..Dupa citirea ,pe blogul lui NICU a ultimului tau articol ,am hotarat sa sterg definitiv „Simt ca-mi pierd uzul…natiunii” si poza de la media library ..chiar n-are ce cauta acolo !!Cu stima colegiala pentru amandoi..

    Comentariu de freddye — 14/06/2009 @ 11:39 pm | Răspunde

  5. Regret disparitia prematura din viata, a eseului politic, de mare impact
    social si moral „Simt ca-mi pierd uzul…natiunii”
    El ne-ar fi permis sa facem o analiza reala, temeinica si lucida a starii
    politice a natiunii, a interactiunii cu politica globala si chiar a unei bune
    parti a istoriei omenirii…
    Pacat, mare pacat! Sa fie de vina numai creionul, care are montat la
    unul din capete o bucatica de guma?
    Acum ce politica mai facem noi, fratilor? Credeti ca se poate fara un
    dram de politica?
    Blogul va avea un gust asemanator cu painea fara sare!
    OK-schimbam vorba, nu mai scriem nimic de politica! Dar despre politica
    guvernului de recalcalculare a pensiilor, putem scrie?
    Dar despre recesiune?Dar despre programul „prima casa”?

    Comentariu de Nelu — 15/06/2009 @ 4:08 pm | Răspunde

  6. STIMATI COLEGI,
    Fascinat de POVESTEA CREIONULUI si de comentariile domniilor voasre
    pline de har,am uitat pur si simplu de SFARSITUL TRAGIC SI PREMATUR al LUCEAFARULUI POEZIEI ,marele poet MIHAI EMINESCU,plecat in locuri doar de el stiute chiar in ziua de 15 iunie a anului 1889,adica,exact cu 120 de ani in urma.
    In criza de timp si constatand ca nu-i nici o postare pe aceasta tema,am scris cateva cuvinte,fara nici o prelucrare prealabila si ,cum spune romanul, „PE NEMANCATE SI PE NEBAUTE”. Fiindca nu stapanesc bine tehnica postarii si fiind si-n criza de timp,am postat sincerele mele ganduri pe blogul promotiei,la pagina cu minunata POVESTE A CREIONULUI,convins ca doritorii in a cerceta blogul nostru
    vor lua imediat la cunostinta despreGENIUL PUSTIU.
    Asa s-a si intamplat de fapt si m-am bucurat pentru asta.Avand de rezolvat niste probleme n-am avut timp sa mai ajung si pe aceasta pagina ca sa va raspund la cele postate ieri seara si dis-de -dimineata,fapt pentru care imi cer scuze la toti trei.
    Va multumesc pentru intelegere.

    Comentariu de Aliosa — 15/06/2009 @ 5:36 pm | Răspunde

  7. @ NELU,
    Ce i-am raspuns lui Freddye,este valabil in mare parte si pentru tine,cu cateva retusuri caci altfel imi este teama sa nu patesc ca EMINESCU.
    Ai dreptate cu „ disparitia eseului politic” si nu trebuie sa cautam vinovati in curtea altora ci in constiintele noastre bulversate de promisiuni desarte si neonorate. VINOVATII sunt cei care ne-au indoctrinat de-a lungul anilor ( nu de la aparitia blogului nostru ).Frustrarile,neamplinirile,invidia uneori ne fac din oameni,neoameni si ne asmut unii impotriva altora iar cei care ne-au promis marea cu sarea in campanii electorale se disreaza pe seama noastra aplicand stravechiul dicton „DIVIDE ET IMPERA”
    DA,ai dreptate,BLOGUL fara POLITICA este CA NUNTA FARA LAUTARI,PAINEA FARA SARE etc.etc. E musai sa stam la masa „blogului” si sa gasim SOLUTIA CEA MAI BUNA CACI STA IN PUTEREA NOASTRA .
    SANATATE TUTUROR !

    Comentariu de Aliosa — 15/06/2009 @ 6:03 pm | Răspunde

  8. @ NELU

    Jur prietene ca de vina a fost doar creionul..si vizita mea la nepoata ,care m-a imbunat ca nimeni alta..Voi mai folosi sare si piper ,dar astept sa se consume toata ciorba mai intai,ne stim doar…Doar n-o sa trecem la fitze ,moda si alte paranghelii !!

    Comentariu de freddye — 15/06/2009 @ 9:24 pm | Răspunde

  9. @ ALIOSA

    Nu din cauza ta ,draga vecine ,dar mesajul din articolul tau mi-a inmuiat toate incheieturile ..Nu uita insa..creionul in mana dreapta si luneta in mana stanga ,ptr dreapta monitorizare..

    Comentariu de freddye — 15/06/2009 @ 9:27 pm | Răspunde

  10. FOLOSINDU-MA DE CEA DE-A TREIA CALITATE A CREIONULUI, astazi data de mai sus am trecut in revista toate articolele postate pe blogul personal si ,dupa o lecturare mai amanuntita am sters ce am crezut ca nu se merita sa mai ramana pentru a fi citite de altii.
    Am luat aceasta decizie fara a fi influientat de cineva sau gandindu-ma ca m-ar afecta cu ceva ramanerea lor pe blog.
    Adevarul este ca,uneori ma las furat de muza si scriu,scriu,doar pentru mine uitand ca pot citi si altii .

    Comentariu de Aliosa — 16/06/2009 @ 6:16 pm | Răspunde

  11. P.S.
    Si tot furat de muza,am uitat sa-i raspund vecinului FREDDYE care ma indeamna sa folosesc din plin CREIONUL dar si LUNETA pentru „dreapta monitorizare”
    ASA VOI FACE vecine cu specificarea ideii de dreptate si adevar spus fara patima.

    Comentariu de Aliosa — 16/06/2009 @ 6:21 pm | Răspunde

  12. @ ALL !
    Această minunată POVESTE a fost publicată tot de ALIOSA si pe blogul promotiei 1969 de absolventi de LICEU MILITAR „ Stefan cel Mare ” din Câmpulung Moldovenesc . Doritorii (-ele ) de mai multe opinii si interesante comentarii sunt rugati să dea click pe :
    http://absolventi1969.wordpress.com/povestea-creionului/2009/06/14
    Lectură plăcută !

    Comentariu de Aliosa — 27/08/2010 @ 12:57 pm | Răspunde

  13. A republicat asta pe My Blog.

    Comentariu de Aliosa — 02/12/2016 @ 10:53 pm | Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

