Alioşa

03/09/2011

ROȘIA MONTANĂ !!!

Filed under: generale — Aliosa @ 1:30 pm

@ Motto:
„Lumea nu va fi distrusa de cei ce fac rau ci,
de aceea care doar privesc si refuza sa intervina „.
Mark Twain.

Rosia Montana este cea mai veche localitate din Romania ,
atestata de la anul 131 dupa Hristos.
De-a lungul istoriei, ispita aurului a atras aici toate neamurile Europei, facand din Rosia un orasel cosmopolit.Din Rosia Montana s-au ridicat, de-a lungul timpului, multi luptatori ardeleni, cum
au fost Simion Balint, George Gritta, luptator in revolutia de la 1848,
alaturi de Avram Iancu..
In Rosia, stradutele inguste si pietruite, casele de patrimoniu, construite in stil baroc de arhitecti italieni (Strada siciliana), in urma cu aproape doua sute de
ani, te transporta in alt timp..
Ultimele 330 tone vor sa fie exploatate, pana la ultima roca de minereu, de compania Gold Corporation, careia i-a fost concesionata exploatarea.
Doar douazeci de mii de dolari pe an plateste statului roman compania Gold Corporation, chiria pentru concesiunea a 520 de kilometri patrati inima de aur a Apusenilor.
Concesiunea s-a facut pe 20 de ani, din 1997,
deci ar mai fi inca sapte ani de-acum incolo.
..Vedem zilnic cum angajatii companiei intra in galerii, sub pretextul ca iau
probe si fac masuratori, pana ce vor incepe oficial exploatarea, dar
nimeni nu-i controleaza daca iau sau nu iau aur de-acolo..
Uraniul ni l-au exploatat rusii in totalitate iar acum vom ramane si fara aur daca romanii nu se trezesc la timp .
De la Bucuresti sau din alta parte a lumii nu-si dau seama de dimensiunile reale ale tragediei de la Rosia Montana , iar cand vin aici si afla adevarul, sunt izbiti de anormalitatea acestei situatii, de lipsa de reactie a Guvernului si a administratiei locale, fata de aceasta stare de lucruri.
Toti scriu acolo ca nu-si pot inchipui ca vestigiile istorice, galeriile romane, bisericile si cimitirele istorice, bucati intregi
de munte s-ar narui intr-un iaz de cianura.
Toti ne incurajeaza sa rezistam!
Toti vor sa fie de folos cu ceva, un lucru cat de marunt.
Solidaritatea aceasta de la om la om face mai mult decat orice gest politic din departare si acesta indelung asteptat.
„Rezistati! Rezistati!” ne indeamna toata lumea, dar nu e usor, sa stiti, sa-ti traiesti viata ca in vitrina, si fotografiat tot timpul ,pandit din fata casei,spionat ,obstructionatin orice faci sau ai intentia sa faci.
E o tensiune continua care slabeste numai de vineri dupa amiaza pana luni dimineata, atunci cand „observatorii” Gold-ului se aduna de pe ulite, unde se plimba in
costumele lor spilcuite si cu ochelari negri la ochi,plini de
emfaza (vezi Doamne, au cumparat aproape tot si ei sunt stapanii Rosiei),
si pleaca cu masinile lor scumpe in week-end.
Abia atunci, noi putem sa lasam garda jos si sa traim, sa ne
strigam bucuriile sau sa ne plangem necazurile, pe un ton de
normalitate.
Si cum sa nu ravneasca la aurul Apusenilor, cand in el sunt, in procente mai mari decat oriunde in lume, si metalele rare atat de cautate de industria constructoare de nave spatiale:titan, vanadiu, wolfram, molibden.
Daca macar un singur om va ramane aici si nu-si va vinde proprietatea, compania nu va putea sa treaca peste el.
Cred cu tarie ca nu ne luptam cu morile de vant si ca lupta noastra nu e in
zadar.Nu se poate sa scoti o localitate in afara existentei, pentru ca
vrea o companie straina sa le ia acest drept in
numele lacomiei.
Daca litigiul cu Gold ar mai tine o suta de ani, rezistenta Rosiei s-ar stinge treptat. Probabil, asta urmareste compania. Poate daca romanii si-ar lua un petic de pamant pe dealurile acestea si nu l-ar ceda in ruptul capului, atunci ei nu vor avea sorti de izbanda,in vecii vecilor.
Dar, mai bine va invit sa urmariti filmul de mai jos

si-apoi, sa va spuneti parerea !
Sunteti sau nu de acord sa inceapa Proiectul ROSIA MONTANA ?
Ru unul,ma gândesc deja  foarte serios  să-mi CUMPĂR un petic de pământ in ROȘIA MONTANĂ, asa , vreo câțiva metri pătrați că nu  prea am bani iar după obținera titlului de proprietate si documentului de intabulare, să infing in mijlocul lui o pancartă pe care să scriu cu  majuscule  :
„ ACEASTĂ PROPRIETATE NU ESTE DE VÂNZARE NICI PENTRU TOT PIB-ul AMERICII”  !!!

Cu respect deosebit pentru toti vizitatorii, cititorii si comentatorii modestului meu blog și cu rugămintea sinceră de a TRIMITE mai departe  mesajul, asa cum cere si autorul acestui articol !

DOAMNE AJUTĂ !

Alioșa.

Comments (47)

47 comentarii »

  1. @ ALL!!!
    Stimați prieteni din blogosferă !
    In perioada 13-22 august 2011 impreună cu familia și năzdrăvanul meu de nepoțel EMANUEL , ITALIAN după TATĂ și ROMÂN după MAMĂ ( care bineinteles că are si cetătenie italiană ) am vizitat Parcul National APUSENI și Muntii BIHORULUI ! Am văzut multe lucruri frumoase dar și multe lucruri mai putin frumoase. In pelerinajul prin multe locatii din zonele sus amintite am discutat cu multi oameni de-ai locului, urmasi ai martirilor lui HOREA, CLOȘCA, CRIȘAN si AVRAM IANCU .Fiecare cu ideile, părerile , opțiunile politice personale, diferite unele de altele dar toti la acelasi numitor comun privind RĂDĂCINILE si VIITORUL romanilor ! Am deja pregătit materialul pentru un nou post pe tema PEREGRIN PRIN MUNTII TARII dar, in ultima clipa, un prieten si adevarat patriot mi-a trimis un mail cu acest MATERIAL cu rugamintea de a-l TRIMITE MAI DEPARTE ( aduce la cunostinta tuturor prietenilor mei bloggeri care, spunea el sunt multi si cunoscuti in blogosfera ), stiind ca, doar cu cateva zile in urma am fost pe-acolo, unde o mana de localnici cu adevarat patrioti, se ma lupta inca, pentru ca VESTIGIILE ISTORIEI ce ne ATESTA NEAMUL ,EXISTENTA si ISTORIA sa nu DISPARA ca urmare a IGNORANTEI si LACOMIEI dupa AUR a unor TRADATORI DE NEAM si TARA !
    Gasindu-i justificata RUGAMINTEA, am purces imediat la postarea pe blog a materialului respectiv iar domniile voastre, faceti ce credeti de cuviinta ! Sunt convins că postarea mea nu va rămâne fără ecou mai ales că televiziunile se vor intrece in a trata pe toate fețele acestă delicată problemă ce a fost parcă intenționat scoasă de la naftalină de chiar presedintele tării care , cu ceva timp in urmă, și-a etalat calitățile de mediator in tot și toate aruncând ca de obicei vina pe opozanții săi de-o viață care, n-au vrut din lașitate să-și dea acordul pentru proiectul ROȘIA MONTANĂ !!!.
    Aștept cu respect deosebit si aleasa consideratie pentru toti vizitatorii si comentatorii , părerile și comentariile bloggerilor cunoscuți și necunoscuți, indiferent de sunt PRO sau CONTRA proiectului ROSIA MONTANA !
    Aliosa.

    Comentariu de Aliosa — 03/09/2011 @ 2:03 pm | Răspunde

  2. @ Daniel Tudose,
    ( Sunt vagabondul vietii mele
    Ca intr-un film cu Raj Kapur
    Maturator de praf si stele
    Si cusurgiuu fara cusur )
    cantate daca imi aduc bine aminte de raposatul GHEORGHE DINICA , Dumnezeu sa-l odihneasca in pace !
    Buna ziua !
    Bine ai venit pe blogul meu !
    Inteleg ca iti place POSTAREA dar nu inteleg ,de ce nu ti-ai dat cu parerea ?
    Eu inca te astept !
    Cu respect,
    Aliosa.

    Comentariu de Aliosa — 03/09/2011 @ 2:15 pm | Răspunde

  3. @manoka bay,
    Buna ziua !
    Bine ai venit pe blogul meu !
    ~ Ce tie nu-ti place, altuia nu-i face ~ !!!
    Mi-a dat LIKE, ti-am dat LIKE !
    Aliosa.

    Comentariu de Aliosa — 03/09/2011 @ 2:17 pm | Răspunde

  4. De ani de zile politicienii au dat bucati din tara oricui dadea mai mult, oricui le dadea o spaga. Tradatori, ori cu tradatorii nu exista decat o singura solutie.

    Comentariu de buceginatura2000 — 03/09/2011 @ 10:40 pm | Răspunde

  5. Daca e asa sau nu…. habar nu am. Ce imi este foarte clar insa este ca oricum nu putem face nimic. Nea Nicu a murit degeaba, romanii nu au invatat nimic. Au memorie scurta si idealuri de trei zile. Popor de rahat ! Si nu cred ca se va schimba vreodata. O fi vrei gena defecta, nu stiu

    Comentariu de Basarica — 04/09/2011 @ 9:51 am | Răspunde

  6. Bine ai revenit de pe meleagurile apusenilor, banuesc cu forte proaspete si cu stoicismul necesar in a suporta tot felul de injurii (fii sigur nu din partea mea, a amicilor mei poate) si ale unor cuvinte frumoase, rostite de tot felul de lichele, precum in necrologul rostit de tiganul (rromul am vrut sa spun dar nu mi-a iesit) Bercu la moarte fiului sau. Nu este nici o gluma, la mine a sosit primul colet, nu cred ca se va mai repeta, au nimerit intr-un moment neprielnic si ca ora si ca stare sufleteasca, ce le-au auzit urechile cred ca nu si-au putut imagina, decat cei trecuti prin R.28Tc. M.Bravu. Ia te rog, tot ce am scris ,ca o mica atentionare, stiu ca nu te deranjeaza prea mult, ca dealtfel si pe mine si propun totusi o dumineca frumoasa in continuare, sanatate si toate cele bune pentru toata lumea.

    Comentariu de MITRU — 04/09/2011 @ 3:07 pm | Răspunde

  7. Aliosa,
    Tema este ingrata, mai ales ca l-am ascultat pe unul, Blanculescu,
    PSD-ist, parca, facand apologia zacamantului, spre dezacordul catorva invitati, la emisiunea urmarita.
    Cand un individ, isi exprima brusc , o opinie favorabila asupra ceva ce pare clar antinational, in cazul meu, care nu ma inflacarez usor, devine de-adreptul de neinteles.
    Oare, cine pe cine incearca sa manipuleze, sa submineze? Daca nu inteleg mecanismul, prefer sa nu ma pronunt, pe simple supozitii.
    Azi insa, mi-a venit un gand de-adreptul nebunesc.
    Vazand linguselile lui Boc asupra lui Geoana, m-am intrebat, ipotetic:
    nu cumva episodul cu vizita la Vantu, a fost deliberat acceptat?
    Stiu ca unui credul, iar credulitatea frizeaza prostia, ii poti promite orice, si el te va crede.
    Sa fi fost vorba de un soi de credulitate?
    Nu cumva Ponta exprima o valoare de neignorat ca periculozitate pentru Putere?
    De aci, sustinerea lui Geoana, ca un virtual cal troian,pentru PSD?
    Despre aceste linguseli,printr-un @ am sa-ti dau linkul frust, pe care sa-l citesti tu, printre intentiile absconse ale celui care le-a lansat pentru subliminalul romanului, trestie ganditoare.
    O seara superba! Madi si Onu

    Comentariu de World of Solitaire — 04/09/2011 @ 6:05 pm | Răspunde

  8. @back, gandul.info/politica/boc-geoana-e-o-lumina-pe-langa-ponta-iar-pnl-e-pe-nicaieri-8691552

    Comentariu de World of Solitaire — 04/09/2011 @ 6:36 pm | Răspunde

  9. Munţii noştri aur poartă… ciocoii de azi îl dau pe nimic!
    Presedintele nu stie ca exploatarea cu cianuri a aurului excede norma europeana în domeniu?;
    iesind in spatiul public pentru a impulsiona inceperea exploatarii, fara a spune un cuvant despre folosirea procedeului cu cianura, incalca grav constitutia; opozitia ar trebui sa inceapă procedura de suspendare a presedintelui; de ce se tot amana avizul de mediu?; dupa cate imi amintesc, justitia oprise exploatarea aurului; se cere diminuarea procentului de cianura, cand ar trebui ca sa nu se dea aviz de mediu.
    In zilele acestea de inceput de septembrie il oamgiem pe marele nostru compozitor George Enescu. Ce orchestre si dirijori de exceptie ne sunt oaspeti! Pacat ca avem la pupitrul tarii un dirijor afon!
    Auditie neplacuta, asta ii doresc!

    Comentariu de Nicu — 04/09/2011 @ 7:46 pm | Răspunde

  10. „Nu spera când vezi miseii
    La izbânda facând punte,
    Te-or întrece nataraii,
    De ai fi cu stea în frunte;
    Teama n-ai, cata-vor iarasi
    Intre dânsii sa se plece,
    Nu te prinde lor tovaras:
    Ce e val, ca valul trece.”

    Eminescu

    Comentariu de Samsara — 04/09/2011 @ 9:40 pm | Răspunde

  11. @Alioșa,

    Adevărul este că , dacă la început am semnat o petiție care milita împotriva extragerii minereului de aur de la Roșia Montană,acum sunt total debusolată. Nu mă pricep în domeniu respectiv ca să-mi exprim părerea personală iar cei care sunt de aceeași baricadă cu mine sunt la rândul împărțiți în două tabere cu păreri absolut diametral opuse. Cum eu nu mă pricep nu știu ce să mai cred. După cum mi-am putut face o părere despre tine ești un patriot adevărat și nu rațiuni de partid te mână. Ar trebui totuși să văd cu ochii mei și, poate sub impactul unor impresii personale, atunci aș ști mai bine ce să zic. Te rog mult să apreciezi faptul că nu îmi dau cu părerea aiurea.
    Cu același respect,
    Carmen

    Comentariu de dictaturajustitiei — 05/09/2011 @ 6:52 pm | Răspunde

  12. @ Oanaclara,
    Bună ziua !
    Mă bucur că iți place postul !
    Interesantă cugetare ți-ai ales la avatarul tău superfotogenic : „ Dacă plângi pentru că SOARELE a dispărut din viața ta,lacrimile te vor impiedica să vezi STELELE ”!!! ( Rabindranath Tagore ) . Superbă cugetare !!! Nu știam de existența ei !
    Mulțumesc și pentru ea și pentru like căci altfel, nu o aflam !
    Cu respect,
    Alioșa.
    P.S.!!!
    „ Dacă plângi că SOARELE a dispărut din viața ta, PICII tăi drăguți, certamente ți-l vor aduce urgent in casa și-n sufletul tău ” completez și eu ca omul.
    Toate cele bune !
    Așioșa.

    Comentariu de Aliosa — 07/09/2011 @ 5:44 pm | Răspunde

  13. Alioșa@,
    Bine te-am găsit după o frumoasă vacanță! Felicitări pentru privilegiul de a fi văzut locuri și lucruri atât de frumoase!
    Tema pe care o aduci în discuție este extrem de interesantă, dar, în același timp, dificilă.
    Din respect pentru stilul tău amănunțit și elaborat, dar și pentru că astăzi, în prima zi de școală, am o temă greu de realizat, nu-mi pot permite să comentez.
    Promit să revin!
    O zi frumoasă îți doresc!

    Comentariu de incertitudini — 12/09/2011 @ 12:19 pm | Răspunde

  14. se mai vand petece de pamant in zona de interes?

    Comentariu de ganguritu — 30/09/2011 @ 9:23 am | Răspunde

  15. nu sunt un om avut, dar de-un petec de pamant pentru miscare, as gasi o modalitate sa fac rost..

    Comentariu de ganguritu — 30/09/2011 @ 9:24 am | Răspunde

  16. O idee colosala!!!!! Sa infiintam un ONG cu unicul scop de a cumpara PAMANT in ROSIA MONTANA. Iar unicul articol din statutul de functionare sa fie:PAMANTUL AFLAT IN PROPRIETATEA ONG-ului NU POATE FI VINDUT AZI MAINE NICIODATA NIMANUI…….EU ZIC SA TRECEM LA TREABA ALIOSA.
    Am citit cindva ca un american a cumparat suprafete uriase de pamant in Amazonia Braziliana cu unicul scop de a nu permite exploatarea lui.

    Comentariu de stefan — 30/09/2011 @ 1:04 pm | Răspunde

  17. @ Domnule ZAMFIR POP ,
    Bună dimineața și bine ati venit pe blogul meu și tocmai la acest post care, prin titlul său , a făcut deja înconjurul LUMII ! Nu, nu din cauza faptului că am avut și eu inspirația de a posta articolul ROȘIA MONTANĂ ci din cauza marilor implicații și urmări generate de proiectul de exploatare a aurului de către corporația canadiană G.C.și OPOZIȚIA localnicilor și nu numai .
    Constatând că la bloggerii care apreciază postul de mai sus a apărut un nou avatar, am făcut ce face de regulă un blogger cu bun simț și am aflat mai multe despre domnia voastră și apartenența nu numai ca internaut dar ca și localnic ( TURDA ) la proiectul ROȘIA MONTANĂ.
    Ca un colorar al celor prezentate mai sus în chiar articolul de fond dar și ca o mare bucurie că am contribuit și eu măcar moral, cu o vorbă scrisă și postată pe blogul personal referitor la ROȘIA MONTANĂ, îmi face o deosebită plăcere să aduc și la cunoștința distinșilor mei vizitatori și comentatori, următoarele informații spicuite de pe blogul domniei tale , astfel :
    Îî perioada 21-30 septembrie s-a desfășurat în localitatea Roșia Montană o tabără internațională cu participarea a peste 500 de activiști ecologici din Europa și din România în semn de solidaritate cu locuitorii care se opun derulării proiectului , distrugerii ecosistemului, vestigiilor trecutului și patrimoniului cultural al zonei .
    Dar, ca să nu omit ceva și să nedreptățesc pe cineva, îi rog pe distinșii mei vizitatori să intre pe :
    http://zamfirpop.wordpress.com/2011/09/20/tabara-internationala-Rosia-Montana unde , vor putea găsi toate detaliile desfășurării acele tabere internaționale .
    Scuzată-mi fie lipsa de modestie dar, aș vrea să se OBSERVE că eu am postat prezentul articol pe data de 3 SEPTEMBRIE a.c. iar domnia ta pe 20 SEPTEMBRIE a.c.
    Mulțumesc pentru VIZITĂ și LIKE !
    Toate cele bune !
    Cu respect,
    Alioșa.

    Comentariu de Aliosa — 10/10/2011 @ 9:05 am | Răspunde

  18. AM ONOAREA SA VA SALUT,

    Stimati colegi,
    Va rugam sa declansati procedura de anuntare rapida a membrilor de sindicat, astfel incat, pana miercuri, 23.11.2011, acestia sa fie informati ca pot sustine initiativa cetateneasca denumita „Salvati Rosia Montana”, care are ca scop impiedicarea vanzarii/concesionarii de catre statul roman a zacamintelor de la Rosia Montana.

    Sustinerea petitiei cetatenilor din Romania, care doresc sa salveze Rosia Montana, se poate face si pe Internet, accesand pagina www,rosiamontana.net .

    In ziua de joi, 24.11.2011, activistii campaniei „Salvati Rosia Montana” vor depune la Parlamentul Romaniei semnaturile cetatenilor care sustin aceasta initiativa.

    Puteti citi si pe blogul nostru un articol referitor la ceea ce se intampla cu Rosia Montana.

    Va dorim o saptamana excelenta!

    Cu respect,
    SINDICATUL CADRELOR MILITARE DISPONIBILIZATE
    Coordonator Secretariat General
    Lt. col. (r) Rinciog Dumitru

    Comentariu de Aliosa — 23/11/2011 @ 9:42 am | Răspunde

  19. @ ALL !!!
    Bună dimineața distinși vizitatori !
    Un bun prieten mi-a trimis un mail cu rugămintea de a-l posta la articolul „ ROȘIA MONTANĂ ” spre aducerea la cunoștința tuturor prietenilor mei din blogosferă .
    Fiecare are OPINIA sa în legătură cu proiectul ROȘIA MONTANĂ iar eu nu oblig pe nimeni să-și schimbe OPINIILE !
    Fiecare gândește în felul său și nimeni, sub nici o formă nu are dreptul să-i schimbe OPINIA iar libera exprimare a cetățeanului este garantată de CONSTITUȚIA ROMÂNIEI ( 2003 ) conform art.30 .
    Redau în continuare conținutul acestui mail cu rugămintea sinceră ca fiecare dintre dvs. care doriți să vă exprimați PUNCTUL de VEDERE să o faceți în limitele bunului simț atrăgându-vă politicos ATENȚIA că voi ȘTERGE comentariile ce vor avea în conținutul lor cuvinte obscene, injurioase și cu atac la persoana mea.
    Doresc și cu acest prilej să REAMINTESC uturor vizitatorilor acestui post că ,nu sunt purtătorul de cuvânt al nici unui partid politic, ONG,grup de persoane sau tabără politică ci, îmi EXPRIM SINCER OPINIA așa cum îmi dă dreptul CONSTITUȚIA ROMÂNIEI și personalitatea mea în virtutea dictonului : „ Cât TRĂIEȘTI, simte-te VIU ” !
    Părerea mea despre acest proiect o găsiți de veți vrea , în articolul de fond cât și în comentariile ulterior făcute pe seama acestui subiect .
    Vă doresc tot binele din lume și vă urez lecturare plăcută și exprimarea sinceră, decentă, a opiniilor dumneavoastră !
    Așa să ne ajute DUMNEZEU !
    Cu stimă și respect,
    Alioșa.
    @
    „ Români, treziti-va! Într-o lume bezmetică, aurul este valoarea suprema! Jos labele de pe aurul României!
    Din 2005, România nu mai scoate nici un gram de aur din minele sale. Motivul oficial: zăcămintele sunt epuizate. Totuşi, opt firme străine au primit licenţe de exploatare în zonele “epuizate”, care s-au dovedit a fi foarte bogate: conţin aur în valoare de 54 de miliarde de euro. Explicaţia: “Au avut hărţile geologice ale statului român”,
    ne-a spus dr. ing. Florea Neagu
    Zăcămintele de aur din România, majoritatea situate în “patrulaterul aurului” – adică perimetrul Baia de Criş, Săcărâmb, Zlatna şi Baia de Arieş, din Munţii Apuseni – dar şi în Maramureş, sunt exploatate, cu eficienţă, de foarte mult timp.

    “Pe timpul lui Ceauşescu se scoteau între 14 şi 20 de tone de aur pe an. Dar, după 1990, extracţia a scăzut dramatic, iar în 2005, minele au fost sigilate. Oficial s-a spus că sunt epuizate”,

    a afirmat dr. ing. Florea Neagu, fost director al Institutului de Proiectări Miniere, omul care a proiectat şi realizat mine de aur în “patrulaterul aurului”.
    Un eveniment interesant s-a petrecut în anul 2000, când Banca Naţională a refuzat să mai cumpere aur de la minele româneşti pe motiv că nu poate avea o rezervă mai mare de metal preţios decât 15% din tot ce înseamnă rezervă valutară. Cum aceste mine nu aveau voie să vândă metalul extras decât Băncii Naţionale, au dat, cum era de aşteptat, faliment. Dacă vechile firme româneşti care se ocupau de metalul preţios au dispărut, în locul lor au venit, în mod ciudat, opt companii străine care au cerut în concesiune parcele pentru prospecţiunea şi exploatarea zăcămintelor de aur, tocmai de unde acestea ”se terminaseră”.
    250 de tone, doar la Roşia Montană
    Potrivit declaraţiilor făcute pentru DailyBusiness. ro de reprezentanţii firmei Gabriel Resources, la Roşia Montană s-a găsit un zăcământ de aur în valoare de 11 miliarde de dolari, adică de aproximativ 250 de tone de metal preţios. De asemenea, firma Carpatian Gold a găsit la mina Barza, în Munţii Zarandului, închisă pentru că “nu mai era rentabilă”, un zăcământ de aur în valoare de 12 miliarde de dolari! Recent, Ştefan Marincea, preşedintele Institutului Geologic Român, a declarat că în ţara noastră mai sunt zăcăminte în valoare de cel puţin 54 de miliarde de dolari. Interesant este şi faptul că toate firmele străine au mers la“punct ochit – punct lovit”, adică au obţinut licenţe de prospecţiuni şi exploatare exact pe zonele cele mai bogate … Cum?
    «Încă este mult aur în subteran»

    “Firmele străine nu au descoperit nimic, datele aparţin şcolii de geologie din România. Am fost directorul Institutului de Proiectări Miniere şi am realizat mine de aur în Apuseni. Scoteam şi producţii de 40 de kilograme de aur pe tonă de minereu, ceea ce este foarte mult. Pot să spun că încă este mult aur în subteran, dar nu ştiu de ce nu le exploatează direct statul. Pe vremea mea, informaţiile aveau caracter secret, dar acum le are toată lumea. Firmele străine «au găsit» metale preţioase în România consultând hărţile geologice realizate pe vremea lui Ceauşescu. Acum, statul, prin reprezentanţii săi, a ştiut perfect ce dă în concesie”,

    ne-a spus dr. ing. Neagu.
    Prima hartă a «bogăţiilor» româneşti datează din 1925
    În 1925, în România s-a realizat o bază solidă de date privind toate zăcămintele naţionale. Şcoala românească de prospecţiuni geologice a crescut constant.
    Zăcămintele din ţară au fost cercetate permanent de mai multe organisme de specialişti şi înregistrate pe “profile”, adică secţiuni desenate ale ariilor prospectate geologic. În 1968, toate aceste date au fost înregistrate şi într-un calculator adus de la americani şi instalat într-unul din sediile Întreprinderii de Prospecţiuni şi Foraje “Geofizica”, în strada Biserica Amzei din Bucureşti. În 1971, cei de la prospecţiuni au mai cumpărat un calculator, Texas Instruments, pentru stocarea datelor. A fost instalat în alt sediu, în strada Coralilor din Capitală, unde se găseau şi profile geologice realizate în toată ţara. Pe baza acestor informaţii, Ceauşescu făcuse un plan de extracţie până în anul 2050. După 1990, în imobilul din Coralilor s-au lucrat primele numere ale ziarului Adevărul.
    Ulterior, imobilul a fost cumpărat de omul de afaceri Ovidiu Tender, care desfăşoară activităţi în domeniul prospecţiunilor geologice etc. În fine, în 1992 a izbucnit un scandal în sediul din Coralilor: dispăruseră toate profilele geologice. Una dintre persoanele care au lucrat în institut ne-a spus că
    preţul vânzării documentaţiei secrete a fost de 10.000 de dolari…
    Privatizarea rezervelor este ţinută «la secret»
    Am cerut Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale (ANRM) detalii despre licenţele primite de firmele străine pentru exploatarea aurului pe teritoriul României. Răspuns:

    “Informaţiile solicitate nu se încadrează în categoria informaţiilor de interes public. (…) Sunt documentaţii care fac parte din categoria informaţiilor clasificate”.

    Iată ce scrie în Constituţia României, art. 136: “Bogăţiile de interes public ale subsolului, spaţiul aerian, apele cu potenţial energetic valorificabil, de interes naţional, plajele, marea teritorială, resursele naturale ale zonei economice şi ale platoului continental, precum şi alte bunuri stabilite de legea organică fac obiectul exclusiv al proprietăţii publice”. Iată ce spune Legea 544/2001: “Accesul liber şi neîngrădit al persoanei la orice informaţii de interes public constituie unul dintre principiile fundamentale ale relaţiilor dintre persoane şi autorităţile publice, în conformitate cu Constituţia României”.
    Datorie externă, 92,1 miliarde €
    În decembrie 1989, România nu mai avea nici o datorie externă. De atunci, lucrurile s-au schimbat. Conform datelor Băncii Naţionale, publicate cu patru luni în urmă,ţara noastră a acumulat, în ultimii 20 de ani, o datorie externă de 92,1 miliarde de euro.
    Record pentru preţul aurului
    Aurul a înregistrat un maxim istoric de 1.505,4 dolari pe uncie
    (n.r.-unitate de măsură egală cu 35 de grame) miercuri, fiind tranzacţionat la 1.502,96 dolari, faţă de 1.493,9 cu cât fusese vândut marţi. Economiştii apreciază că preţul aurului a crescut cu 5% în aprilie, iar trendul ar putea continua,
    metalele preţioase fiind considerate un plasament ferit de riscuri.
    Dezvăluiri Libertatea
    Secretele zăcămintelor de aur, vândute pe 10.000 de dolari
    22 Aprilie 2011
    http://www.libertatea.ro/detalii/articol/dezvaluiri-libertatea-secretele-zacamintelor-de-aur-vandute-pe-10-000-de-dolari-332016.html
    ============================
    Profesorul Gheorghe Popescu de la Facultatea de Geologie Bucureşti, unul dintre cei mai cunoscuţi geologi români specializaţi pe zăcăminte de aur
    ======================
    Un studiu recent asupra exploatării zăcămintelor de aur din România arată că suntem în elita mondială a metalelor preţioase. „Ocupăm locul cinci în lume la extracţie, în decursul istoriei”, ne-a spus profesorul dr. Gheorghe Popescu de la Facultatea de Geologie Bucureşti, autorul cercetării. Cu toate acestea, România mai are 6.000 de tone de aur în zăcăminte. Cât înseamnă asta? Dacă ne raportăm la cursul BNR de vinerea trecută, când un gram de aur a fost 180 de lei, valoarea totală a zăcămintelor este de aproximativ 250 de miliarde de euro! Şi aceasta în condiţiile în care poporul român se luptă cu sărăcia şi cu nesiguranţa locurilor de muncă.
    Mineritul aurului pe teritoriul României este o tradiţie multimilenară. Cele mai vechi podoabe de aur găsite la noi au fost descoperite la Moigrad, judeţul Sălaj şi aparţin epocii pietrei, adică au o vechime de 6.000 de ani. Încă de atunci, strămoşii noştri cunoşteau metalurgia aurului.
    Suntem pe locul cinci în lume

    „Din străvechime până acum, din Carpaţii României s-au extras 2.070 de tone de aur, lucru care ne plasează pe locul cinci în lume, după Africa de Sud, Canada, Statele Unite şi Australia. După cum se vede în grafice, cea mai mare parte a fost folosită de altcineva decât poporul român. Vestea bună este însă că mai avem, în sediment, de trei ori cât s-a exploatat până acum, adică vreo 6.000 de tone. Rămâne de văzut cum vor fi folosite. Deocamdată, pe noi, pe specialişti, nu ne întreabă nimeni nimic”,

    ne-a spus profesorul dr. Gheorghe Popescu, unul dintre cei mai cunoscuţi geologi români specializaţi pe zăcăminte de aur.
    «Ţara noastră primeşte prea puţin pentru zăcămintele pe care le concesionează»
    Conform Legii minelor, modificată în 2009, România primeşte din partea companiilor care exploatează bunurile subterane o redevenţă de doar 4% din tot ce se extrage . Adică, dacă se câştigă 100 de milioane de euro din extracţia aurului, statul încasează 4 milioane, iar restul merge la firma care exploatează mina.

    „Eu cred că aceste redevenţe sunt în defavoarea ţării noastre, care primeşte prea puţin pentru zăcămintele pe care le concesionează. Sigur că investitorul trebuie să câştige, dar o afacere trebuie să fie reciproc avantajoasă, adică trebuie să câştige şi România, sau România în primul rând, pentru că este proprietarul”,

    ne-a spus prof. Gheorghe Popescu. De menţionat este faptul că în Africa de Sud redevenţa pentru aur este de 20%. Exclusiv Avem 6.000 de tone de aur, adică 250 de miliarde de euro! Sorin Golea 14 Noiembrie 2011, http://www.libertatea.ro/detalii/articol/Avem-6-000-de-tone-de-aur-adica-250-de-miliarde-de-euro-364785.htm1 ”.
    Sursa: Y ! Mail.

    Comentariu de Aliosa — 25/11/2011 @ 9:00 am | Răspunde

  20. @ ALL !!!
    Dar, să ASCULTĂM și VOCEA altora despre subiecul ROȘIA MONTANĂ :

    Vizionare plăcută !
    Părerile PRO sau CONTRA le citesc cu respect și,
    promit solemn că voi răspunde la ele!
    Alioșa.

    Comentariu de Aliosa — 29/01/2012 @ 7:25 pm | Răspunde

  21. @ ALL !!!
    NU VĂ LĂSAȚI MANIPULAȚI !!!

    Manipulare marca Rosia Montana Gold Corporation in retelele sociale
    Cum te pacaleste un joc online sa sustii proiectul Rosia Montana pe
    Facebook fara sa-ti dai seama!
    12 Ianuarie 2012 – Romaniacurata.ro

    In reteaua sociala Facebook circula de ceva vreme un joc online, in
    limba romana, foarte asemanator cu popularul FarmVille, in care ti se
    cere insa sa dezvolti, in loc de o ferma agricola, un orasel minier.
    Jocul se numeste “Orasul minier”, iar daca dai peste el din intamplare
    in timp ce iti petreci vremea pe Facebook si vrei sa-l joci, trebuie
    mai intai sa parcurgi o serie de pasi.

    Dupa ce dai click pe titlul jocului, ti se cere mai intai sa apesi pe
    un buton de “Log In” care te duce la pagina principala a aplicatiei,
    asa cum arata in fotografia de mai jos.

    Aici te intampina un mesaj care iti descrie despre ce este vorba in
    joc: “Creeaza-ti propriul oras minier! Ajuta-i pe oamenii din
    comunitatea ta sa fie fericiti, ofera-le locuri de munca si fii
    managerul celui mai dezvoltat oras din clasament!” si ti se cere sa
    apesi butonul “Like” ca sa ti se permita sa joci si tu. Ceea ce nu ti
    se spuna insa este ca atunci cand apesi butonul de “Like” nu devii un
    fan al jocului in sine, ci un sustinator al Proiectului Rosia Montana
    al companiei Rosia Montana Gold Corporation (RMGC).

    Problema este ca acest lucru nu ti se spune inainte, ci il afli abia
    dupa ce ai apasat butonul de “Like” si esti dus automat pe pagina de
    Facebook a proiectului, abia aici devenind vizibile insemnele RMGC,
    dupa cum puteti vedea in fotografia alaturata. Si iata cum, prin
    aceasta smecherie pe reteaua sociala, Proiectul Rosia Montana al
    companiei Rosia Montana Gold Corporation (RMGC) pare a avea o cifra
    destul de mare de sustinatori, in jur de 200.000. De fapt, LIKE-urile
    sunt ori ale copiilor care au dorit sa se joace “Orasul minier”, ori
    ale adultilor pacaliti, dornici de joc, care habar nu au ca LIKE-ul
    lor se contabilizeaza… la RMGC!
    Mulțumesc !
    Alioșa.

    Comentariu de Aliosa — 14/02/2012 @ 10:26 am | Răspunde

  22. @ ALL !!!
    Am primit prin e-mail un nou material legat de ROȘIA MONTANĂ și,
    credincios crezului meu, îl postez mai jos :

    „ Dragi susţinători ai Roşiei Montane,

    După o lungă perioadă de timp în care subiectul Roşia Montană a fost marginalizat şi manipulat grosolan de către toate posturile de televiziune din România, după ani în care, de multe ori doar reclamele firmei miniere au ajuns în casele noastre prin intermediul difuzorilor media, după lungi insistenţe, vă putem anunţa azi că Televiziunea Română Publică a acceptat organizarea unei dezbateri pe acest subiect, dezbatere care, sperăm noi, va fi intr-adevăr obiectivă şi relevantă în contextul adevăratelor probleme care trebuie discutate în legătură cu subiectul Roşia Montană.

    Joi, 23 februarie, de la ora 21.00, pe postul TVR1, emisiunea „Judecă tu!” va fi dedicată subiectului Roşia Montană!

    Temele dezbătute vor atinge probleme legate de patrimoniul cultural al Roşiei Montane, protecţia mediului, legea minelor, legea proprietăţii, dezvoltare durabilă şi perspective de dezvoltare pentru Roşia Montană.

    Vor fi prezenţi în studio reprezentanţi ai localnicilor şi ai societăţii civile:

    EUGEN DAVID – localnic din Roşia Montană, Preşedintele Asociaţiei Alburnus Maior;
    ŞTEFANIA SIMION – consultant juridic, coordonator al acţiunilor în instanţă iniţiate de Asociaţia Alburnus Maior;
    ŞTEFAN BÂLICI – lector dr. arhitect, Universitatea de Arhitectură şi Urbanism „Ion Mincu” din Bucureşti, Vicepreşedinte al Asociaţiei ARA [Arhitectură. Restaurare. Arheologie], membru al ICOMOS România.

    O invitaţie de participare a fost de asemenea trimisă domnilor miniştri Laszlo Borbely, Ministrul Mediului şi Pădurilor şi Kelmen Hunor, Ministrul Culturii şi Patrimoniului Naţional, a căror prezenţă o considerăm nu doar necesară dar şi obligatorie. Sperăm că invitaţia la dezbatere să fie onorată personal de cei doi domni miniştri care, la nivel declarativ, se arată deschişi dialogului şi argumentelor.

    Vă invităm şi pe dumneavoastră să solicitaţi celor doi miniştri să se prezinte în faţa publicului român joi seara pentru a răspunde întrebărilor legitime ale societăţii civile şi ale localnicilor.
    Vă puteţi adresa folosind următoarele adrese şi numere de telefon:
    Ministerul Culturii şi Patrimoniului Naţional: cabinet.ministru@cultura.ro
    Fax: 021 223 49 51, Telefon: 021 224 25 10/ 021 223 28 47
    Ministerul Mediului şi Pădurilor: srp@mmediu.ro, laszlo.borbely@mmediu.ro.
    Fax: 021 312 42 27, Telefon: 021 316 02 66.

    Doneaza pe http://www.rosiamontana.org
    Vor mai fi prezenţi în studio şi reprezentanţi ai intereselor companiei Roşia Montană Gold Corporation, a căror participare a fost considerată necesară de TVR pentru asigurarea echidistanţei: Dragoş Tănase (director RMGC) şi Cosmin Popa (secretar al Grupului Independent de Monitorizare a Patrimoniului de la Roşia Montană, organizaţie sprijinită finaciar şi logistic de RMGC). Invitat este şi Sorin Găman, Directorul Direcţiei Generale Resurse Minerale din Ministerul Economiei.
    Embargo-ul informaţional şi manipularea media aplicate subiectului Roşia Montană sunt o realitate, fapte certificate din nou chiar azi printr-o decizie a Consiliului Naţional al Audio-vizualului cu privire la recenta „dezbatere” găzduită de Realitatea TV şi moderată de Mihai Tatulici, dezbatere sancţionată cu somaţie publică din partea Consiliului pentru prezentare dezechilibrată.

    Din intervenţiile membrilor Consiliului din şedinţa de azi amintim aici doar afirmaţia dlui Răsvan Popescu, preşedinte al CNA, care a afirmat că în condiţiile în care se organizează foarte puţine dezbateri în legătură cu subiectul Roşia Montană şi în schimb este difuzată foarte multă publicitate favorabilă proiectului, este „cu atât mai important ca, atunci când se face totuşi o dezbatere, ea să fie echilibrată”.

    Ne manifestăm şi noi speranţa că postul public de televiziune va înţelege necesitatea unei dezbateri reale şi va asigura imparţialitatea şi obiectivitatea pe care subiectul le impune.

    Emisiunea va fi transmisă în direct din studiourile TVR.
    Producători: Antonela Ghemu şi Gabriela Avram, moderator: Mihai Rădulescu.
    Dezbaterea va putea fi urmărită şi online aici: http://tvr.ro/live_tvri.php

    Promo-ul emisiunii „Judecă tu!”

    Despre decizia CNA de a sancţiona postul Realitatea TV pentru emisiunea „Patrimoniul Nimănui”
    http://www.mediafax.ro/cultura-media/realitatea-tv-somata-de-cna-pentru-prezentarea-dezechilibrata-a-proiectului-rosia-montana-9263400/
    Urmareste-ne pe facebook,, http://www.facebook.com/alburnusmaior
    Ati primit prezentul e-mail intrucat aceasta adresa electronica figureaza in baza de date a campaniei Salvati Rosia Montana. Motivul pentru care baza de date a campaniei contine aceasta adresa poate fi unul din cele de mai jos:

    – ati solicitat abonarea la newsletter-ul campaniei;
    – ati participat la unul dintre evenimentele organizate de campania Salvati Rosia Montana;
    – sunteti sustinator, voluntar sau partener al campaniei Salvati Rosia Montana.

    Pentru dezabonare de la lista de stiri [rosiamontana] va rugam sa trimiteti un e-mail cu subiectul „unsubscribe” la adresa newsletter-request@salvatirosiamontana.eu ” .
    Alioșa.

    Comentariu de Aliosa — 23/02/2012 @ 6:30 pm | Răspunde

  23. @ ALL !!!
    De la prietenul CRISCAR50, am primit prin e-mail materialul ce urmează :
    E oficial!
    Valoarea celorlalte metale rare de la Roșia Montană e mai mare de patru ori decît cea a aurului
    AUREL SUNTIMBREAN
    A lucrat vreme de peste 20 de ani la minele de la Rosia Montana, ca inginer geolog sef. Este omul care stie cel mai bine din Romania ce zacaminte sunt acolo. Si cu toate astea, niciun ministru din Romania nu a fost curios sa ii ceara opinia. Cititi mai jos ce crede specialistul Aurel Suntimbrean despre proiectul Rosia Montana .
    Reporter: Care-i cea mai mare problema a proiectului Rosia Montana ?Aurel Suntimbrean: Discutiile nesfarsite in necunostinta de cauza. Nu am vazut niciun specialist, un geolog, un miner, un inginer de preparare, care sa discute problema cum trebuie. Trebuie sa analizeze specialistii. Sa se faca dezbateri televizate cu specialisti, nu sa vorbeasca oricine.
    Rep.: Unul dintre specialisti sunteti dumneavoastra…A.S.: Am pretentia, si mi-e jena ca o afirm, ca sunt cel care cunoaste cel mai bine zacamantul de la Rosia Montana .
    Rep.: Cat aur este acolo?A.S.: Aur este mult. As vrea sa va spun ca zacamantul de la Rosia Montana ii un unicat. Astazi, daca merg cu dumneata la Rosia Montana si dezlipim o bucata de roca cu tarnacopul, o macinam si spalam acel macinis cu apa, obtinem aur.
    Rep.: Dar foarte putin, banuiesc.A.S.: Da, dar la nivelul tarnacopului. Mii de ani oameni asa au trait, la nivelul tarnacopului si al lopetii. Azi un gram, maine zece, poimaine nimic. Acum, trebuie sa stiti ca cei de la Gold Corporation exagereaza in privinta cantitatii de aur pe care cica o vor extrage.
    Rep.: Dar de ce sa spuna ca e mai mult aur decat in realitate?A.S.: Nu stiu, banuiesc ca au interese pe bursa. in muntele Cetate si in muntele Carnic sunt evaluate 180 de milioane de tone de minereu. De ce spun asta? Ei au cumparat documentatia noastra, situatia zacamantului de la Rosia Montana , facuta in 1985. Documentatia a fost facuta sub semnatura mea, eram inginer-sef, aveam ultima semnatura. Documentatia facea o evaluare de 30 milioane tone de minereu, cu 1,05 – 1,1 grame de aur pe tona de minereu. Ei, pe baza documentatiei noastre, au recalculat ca zacamant ar fi 218 milioane de tone de minereu din care se pot recupera 300 tone de aur si 1600 tone de argint. Eu la o discutie cu planurile pe masa, pot sa le arat ca zacamintele aurifere de la Rosia Montana sunt distribuite pe verticala. Zonele cele mai bogate au fost si sunt la suprafata si cu cat cobori, continutul in aur scade. La muntele Cetate, daca la suprafata continutul e de 3 grame, la o adancime de 300 metri ajunge la 0,5 – 0,4 – 0,3 grame pe tona de minereu. Va dati seama ce diferenta? S-ar putea sa aiba surprize…
    Rep.: An muntii astia care vor fi rasi de pe suprafata pamantului e doar aur si argint, nu mai sunt cumva si alte metale rare?A.S.: As vrea sa va dau doar niste date, pe care le am si in fata. in 1970, uzina de la Baia Mare a extras din concentratele noastre: seleniu, indiu, galiu. in 1962, Icechim din Bucuresti, evidentieaza prezenta germaniului, 20 de grame pe tona de minereu. in 1973 am recoltat din cariera din muntele Cetate o proba de 350 kilograme de zacamant si am trimis-o la analiza la Institutul de Cercetari din Baia Mare. Vreau sa va prezint cateva din metale identificate: aur – 1,5 grame pe tona, argint – 11, 7 grame pe tona, arseniu – 5000 grame pe tona, titan – 1000 grame pe tona, molibden – 10 grame pe tona, vanadiu – 2500 grame pe tona, nichel – 30 de grame pe tona, crom – 50 grame pe tona, cobalt – 30 grame pe tona, galiu – 300 grame pe tona. Aceste probe si rezultate se afla in documentatia pe care RMCG-ul a cumparat-o de la Agentia Nationala de Resurse Minerale.
    Rep.: Aceste metale rare le vor extrage fara sa plateasca nimic?A.S.: Nimeni nu vorbeste despre ele. in orice discutie se vorbeste de 300 tone de aur, 1600 de tone de argint. De aceste metale nu vorbeste absolut nimeni. Din anumite informatii, in contractul de concesiune secretizat se spune ca orice metal in plus recuperat intra in beneficiul celui care exploateaza zacamantul.
    Rep.: Pfaaai de capul meu! Dar, ca pret, care sunt mai valoroase, tonele de aur si argint sau si mai multele tone din celelalte metale?A.S.: Cantitatile din celelalte metale sunt mai valoroase decat cele 300 tone de aur si cele 1600 tone de argint. intr-un document intocmit de un grup de profesori de la ASE – Bucuresti se spune, pe calcule, nu pe povesti, ca valoarea celorlalte metale rare de la Rosia Montana e mai mare de patru ori decat valoarea aurului si argintului de acolo.
    Rep.: Pe langa aceste alte metale rare, mai e si problema patrimoniului cultural, care nu se poate cuantifica in valute.A.S.: Absolut. Sunt sapte biserici: una greco-catolica in Rosia, de la 1741, apoi una ortodoxa, de la 1620, biserica ortodoxa din Corna, de la 1710, biserica greco-catolica din Corna, de pe la 1846 si restul biserici maghiare, de pe la 1850. Ar fi multe de povestit. Familia Gritta, o mare familie, renumita in toti Apusenii, cu Mihaila Gritta, care a trait intre 1762-1837 si care a gasit in galeria lui proprie 1700 kilograme de aur. Cu acest aur a facut sapte biserici si sapte scoli confesionale in Muntii Apuseni. Cine mai face asa ceva azi? Noi cica vom scoate 300 tone de aur, cu pretul caruia vom rade de pe fata pamantului doua localitati cu tot patrimoniul lor cultural-istoric, cu sapte biserici vechi, cu galerii romane unice in Europa, care pot fi vizitate in frac si cu pantofi cu lac, atat de bine-s amenajate si pastrate.
    de Alexandru Cautis | Buciumul.ro

    Mulțumesc prietene CRIȘAN !
    Prin cele trimise de tine, POSTUL de față este aproape COMPLET !!!
    Tu, dragă cititorule, ce spui ?
    Cu stimă și respspect,
    Alioșa.

    Comentariu de Aliosa — 23/02/2012 @ 6:42 pm | Răspunde

  24. @ ALL !!!

    „ AURUL, MEDIUL ŞI CULTURA

    Motto: Păcatele culturale nu se prescriu niciodată. (Dan Ciachir, 1951)

    Subsemnatul sunt chimist şi am devenit inspector de Protecţia Mediului Înconjurător, după ce lucrasem, printre altele, cu clor la Borzeşti, cu derivaţi cianici la Copşa Mică sau cu noroaie (şlamuri) rămase de la fenolul din Făgăraş. Am trăit o viaţă în acest mediu, iar experienţa acumulată îmi permite să afirm că staţiile de epurare, chiar şi cele construite de firmele străine, nu pot realiza în practică randamentele din proiect, orice s-ar face.
    Scăderea randamentelor va fi cu atât mai gravă la Roşia Montană, unde reacţiile de epurare vor avea loc la interfaţa celor trei faze solid-lichid-aer, iar prezenţa în sistem a azotului inert (78% N2), dar şi temperaturile scăzute, din perioadele reci, vor diminua şi mai mult randamentele teoretice ale reacţiilor de epurare.
    În cele din urmă, problema este de principiu, şi acest lucru trebuie bine precizat: nu suntem de acord ca noi să rămânem cu haldele cianurate în locul munţilor distruşi, pentru ca alţii să ne ia aurul. În numele normelor de piaţă, fiindcă şi piaţa trebuie să aibă nişte norme, proiectul Gold Corporation trebuie închis, cu atât mai mult, cu cât tehnologii noştri pot realiza această extracţie în condiţii mult mai avantajoase, iar aurul este valută forte cu un preţ în continuă creştere. Dacă vom avea nevoie de specialişti străini, le vom da salarii foarte bune, dar pentru acest aur am sângerat prea mult şi am îndurat prea multă împilare, începând cu epoca romană, pentru a renunţa la el în condiţii ruinătoare, din toate punctele de vedere, consecinţele de mediu fiind cele mai grave. Acesta este şi motivul pentru care Ministerul Mediului nu ne poate ordona distrugerea cadrului natural, pentru a oferi altora aurul zonei. Oricum ar fi analizat, proiectul este INACEPTABIL.
    O problemă reală este şi cea a locurilor de muncă, dar România are de recuperat câteva milioane de locuri de muncă, adică de peste două mii de ori mai multe decât cele oferite cu cinism de Gabriel Resurce, care prin sudoarea noastră îmbibată cu cianură va obţine aurul, argintul, dar şi alte metale rare cu valoare strategică, spre a fi scoase din Ţară. Afacerea nu este afacere, ci un jaf uriaş care trebuie stopat cu perseverenţă şi cu curaj. Vigilenţa nu ne mai poate fi adormită cu promisiuni şi nici cu intimidări.
    Locurile de muncă ştim să ni le creăm şi singuri, dar LĂSAŢI-NE ÎN PACE. Munţii noştri aur poartă, noi cerşim din poartă-n poartă. Sub lozinca retehnologizării ne-aţi distrus industria şi am sărăcit, de am ajuns să trăim din pomenile cu haine uzate şi cu alimente expirate. Ni s-au impus curbe de sacrificiu, iar acum ni se impune la Roşia Montană să ne dărâmăm case şi biserici şi să zdrobim oasele din cimitire pentru a fi cianurate. Aşadar, implicaţiile sunt, nu numai de ordin cultural, ci şi de ordin cultic.
    Da, există o foame materială, dar şi una spirituală şi din acest punct de vedere, constatăm că atunci când s-a hotărât distrugerea cu cianură a apelor noastre şi a pământului nostru, s-a dispreţuit caracterul special al României, care reprezintă o foarte importantă entitate spirituală a lumii, numită Grădina Maicii Domnului.
    Afirmaţia s-a făcut în văzul întregii lumi, aşa încât toţi cunoşteau această dimensiune a fiinţei noastre şi cu toate acestea Gold Corporation dovedeşte că nu-i pasă, motiv pentru care ne vedem obligaţi, să adăugăm la cinstirea Sfântului Părinte, faptul că românii, numiţi şi vlahi, sunt înscrişi în toate Cărţile Sacre ale omenirii, de la Valac din Rig-Veda la Walkiriile Walhallei, în timp ce Vechiul Testament precizează că Grădina Edenului, acolo unde a fost zidit omul civilizat, este în ţara cu aur bun, Ha-Vilah, aflată spre răsărit, adică la gurile Dunării. Statutul special al României nu este o plăsmuire a trecutului, ci o teribilă realitate istorică exprimată, pe cât de sintetic, pe atât de precis, de către Whitney Smith, fostul director al Institutului American pentru Drapelele Lumii, care a arătat, în tratatul său de vexilologie, că istoria s-a făcut din Persia până în Bretania sub semnul Dragonului Dacic, iar scanarea alăturată probează pe deplin şi fără comentarii prestigiul de excepţie al acestui pământ, pe care nu putem accepta infernul jafului cu cianură.
    Nu ne poate fi impus un asemenea sacrilegiu şi ca atare vom spun NU PROIECTULUI GOLD CORPORATION!, iar Ministerul Mediului nu are dreptul să emită avizul pentru începerea lucrărilor.
    În egală măsură, toţi economiştii, inclusiv cei pensionaţi, au datoria să denunţe caracterul tâlhăresc al „învoielilor” făcute pe ascuns pentru concesionarea aurului. Aurul, valuta forte, nu poate fi concesionat, iar domnul Dragoş Tănase, directorul pus în slujba intereselor străine, ne flutură un mare neadevăr, atunci când ne spune că România va incasa mai mulţi bani decât Gold Corporation, ceea reprezintă o formă gravă de manipulare şi nu doar o simplă eroare.
    Deşi distinsul chimist, domnul Prof.Univ.Dr. I. Haiduc, preşedintele în exerciţiu al Academiei Române, a demascat viciile şi dezavantajele enorme ale proiectului, totuşi directorul general al companiei canadiene continuă, fără jenă, să ne ofere imagini în roz, derulate, chipurile, numai pentru a reduce şomajul, trecând sub tăcere faptul că zona va deveni un pustiu toxic şi fără viaţă, după epuizarea marelui nostru zăcământ aurifer, când vom constata că localnicii au rămas şi strămutaţi, şi intoxicaţi, şi cu toate valorile distruse.
    După cum a arătat domnul Péter Ekstein Kovács, fostul consilier prezidenţial, proiectul RMGC este susţinut cu multă energie de domnul Traian Băsescu, iar punerea lui în aplicare mai atârnă doar de avizul de mediu, adică de semnătura acelor funcţionari obedienţi, care au declarat în timpul emisiunii din 23 februarie 2012, că este un „proiect de aur curat pentru români şi pentru România”.
    În mod evident, cei care au încheiat şi au tolerat acest proiect de concesionare, sunt răspunzători de nenorocirea în care ne-au târât, dar înainte de a delibera asupra vinovăţiei lor, trebuie să ne salvăm aurul, mediul şi cultura, spunând NU! cu toată energia, de la mic la mare, acestui proiect NECURAT, din toate punctele de vedere – tehnologic, economic, ecologic, cultural, cultic – pentru a fi anulat în mod definitiv.
    Trebuie să acceptăm că pe lume sunt mai multe rele, decât bune şi nu vreau să se mai spună că suntem atât de „ospitalieri”, de ne mănâncă raţele din traistă.
    Ridică-te Gheorghe! Ridică-te Gherghino! Sus Gheorghiţă, că cine-i la necaz e şi de râs.

    George Liviu Teleoacă

    P.S. Vedeţi şi revedeţi dezbaterea Roşia Montană, excelent realizată, urmând pe Internet meniul: TVR1→ Emisiuni → Judecă tu! → 23 februarie 2012.

    Bucureşti, 24 februarie 2012 ”
    Tu, ce spui ?
    Alioșa

    Comentariu de Aliosa — 28/02/2012 @ 9:41 am | Răspunde

  25. @ ALL !!!
    Încă ceva demn le luat în seamă:

    http://ecosapiens.ro/forum/topic/aur-recuperat-din-haldele-de-steril-tehnologie-romaneasca-fara-cianura

    Alioșa.

    Comentariu de Aliosa — 18/03/2012 @ 7:47 pm | Răspunde

  26. @ ALL !!!
    Cu stimă și respect , interesat doar de BINELE ROMÂNIEI,
    de bună voie și NEPLĂTIT de nimeni,
    vă invit cu drag pe
    https://aliosapopovici.wordpress.com/2012/03/09/
    la un nou articol „ DEZINFORMARE ROȘIA MONTANĂ ”
    ce vine cu NOI INFORMAȚII vs. de ROȘIA MONTANĂ !
    Multă putere de luptă împotriva trădătorilor de NEAM și ȚARĂ !
    Weekend plăcut !
    Cu prietenie,
    Alioșa.

    Comentariu de Aliosa — 30/03/2012 @ 12:46 pm | Răspunde

  27. @ ALL !!!

    Instantele se pronunta din nou:
    Planurile de urbanism de la Rosia Montana sunt anulate irevocabil

    Rosia Montana, 5 aprilie 2012
    – Curtea de Apel Alba Iulia (dosar nr 5159/107/2010) a facut azi public verdictul prin care anuleaza planurile de urbanism aferente minei de aur propuse la Rosia Montana, votate de Consiliul Local Rosia Montana prin Hotararea nr. 1 din ianuarie 2009.
    Verdictul a fost pronuntat intr-o actiune judecatoreasca promovata de Asociatia Alburnus Maior Rosia Montana, Centrul Independent pentru Dezvoltarea Resurselor de Mediu din Cluj-Napoca si de catre Fundatia Culturala Rosia Montana.
    Hotararea Curtii de Apel Alba este irevocabila.
    Sursa : blogosfera.
    De unde se vede că nu sunt singurul ÎMPOTRIVA proiectului ROȘIA MANTANA !
    SĂRBĂTORI PASCALE LUMINATE !
    Alioșa.

    Comentariu de Aliosa — 11/04/2012 @ 8:20 pm | Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

