Alioşa

27/11/2011

Cascada „ Valul miresei ”și tiroliana !

Filed under: amintiri — Aliosa @ 3:16 pm
Cascada  „ Valul miresei ” după legendă, Răchițele după denumirea oficială, este situată în partea nordică a Munților APUSENI, la poalele Munților VLĂDEASA, la aproximativ 30 de km. sud-vest de orașul HUEDIN de mergi cu mașina pe DJ 108 pe itinerariul Huedin-Sâncraiu, stânga- Calata-Mărgău-Scrind Frăsinet-Răchițele -dreapta la ieșirea din sat- valea Stanciului pe drum  forestier cu satul de vacanță Poiana Stanciului pe dreapta  și-apoi ,tot înainte încă vreo patru km.până într-o bifurcație unde de-o iei la dreapta, te oprești în fața unui indicator de circulație și a două panouri  ce-ți arată c-ai ajuns deja. Cascada „Vălul miresei”……. ,   înaltă de vreo 50 de metri,în două trepte,  formate de-a lungul timpului prin căderea de apă a râului STANCIU,   ce-și duce apele la vale,  oferă ochiului o grandioasă și sălbatică priveliște,  ce-ți  transmite emoții de neuitat. Numele îi vine de la povestea transmisă din tată-n fiu ,  care spune că în chiar ziua nunții sale, o  tânără  MIREASĂ,    ce trecea pe-acolo cu alaiul  ei,   a alunecat pe stâncile colțuroase.  Doar VOALUL  a rămas   agățat.  Tănăra a fost   înghițită de apele repezi și spumoase,  iar nuntașii au plâns-o atât de mult,  încât lacrimile lor au format  acea splendidă și unică cascadă din acea zonă a Apusenilor. Aflând legenda, localizând cascada în prealabil și dornici de aventură și adrenalină la maxim, am vizitat-o într-o frumoasă zi de dumnică de august. Sub privirile zecilor de turiști, adunați în fața peșterii, am executat  TIROLIANA  adică, trecerea  prin fața cascadei pe un CABLU SUSPENDAT  la 50 de metri înălțime  din partea stângă în partea dreaptă a cascadei late de 60  de metri  .  Mă întreb ce gâduri aveau acei oameni.. Poate că se gândeau   ce s-ar fi  întâmplat cu temerarul ce și-a încredințat VIAȚA unei echipe formate din doi bărbați și două fete, ce manipulau  scripetele,  agățat de cablul acela de oțel,  ce te ducea dintr-o parte în alta,  dacă, din nefericire, ghinion sau destin, acesta s-ar fi rupt.  Sau dacă ceva s-ar fi defectat. . Răspunsul era simplu : temararul s-ar fi zdrobit complet de stâncile colțuroase și alunecoase,  iar trupul lipsit de viață  ar fi  fost dus de valurile albe, spumoase dar repezi, în hăul de unde nici scafandrii nu l-ar mai fi găsit. Cum noi am gândit pozitiv, am trecut chiar de mai multe ori,  iar imaginile postate în slideshow-ul ce însoțește articolul de față stau mărturie,  iar domniile voastre puteți trage ce concluzii doriți. După încheierea operațiunii TIROLIANA , pe un drum pietruit,  dar prăfuit, pe riscul nostru,  privind eventualele pagube  directe și colaterale sistemului de transmisie a mașinii ,am vizitat PIETRELE ALBE, în fond niște stânci calcaroase, ascuțite,  aflate la vreo cinci km. depărtare de cascadă, stânci  a căror culoare albă ( de unde și denumirea PIETRELE ALBE ) iese și mai mult în evidență datorită pădurii de conifere  din jurul lor,de culoare verde-închis . După masa de prânz  a acelei frumoase zile de duminică,  am fost la pescuit la Lacul FÂNTÂNELE ( BELIȘ ). Pește nu am prins , căci se plimbau unii cu bărci cu motor pe lac, speriind peștii spre adâncuri. Și tot într-o frumoasă zi de duminică de sfârșit de noiembrie  de data asta,am postat acest micuț articol din dragoste pentru iubitul meu nepoțel EMANUEL  cu care timp de două săptămâni  am petrecut  în Munții APUSENI  cele mai frumoase clipe din anul ce stă să se ducă, departe de gura spurcată a delatorilor mei și  nu în ultimul rând și din respect pentru toți distinșii vizitatori care l-au cunoscut de pe alte posturi din blogul meu.

Din inimă tuturor vizitatorilor și comentatorilor acestui   post, o duminică frumoasă !

Cu stimă și respect,

Alioșa.

Această prezentare necesită JavaScript.

29 comentarii »

  1. @ Oanaclara,
    Bună seara !
    Când am vorbit despre Peștera URȘILOR am promis că voi scrie și despre Cascada „ Vălul miresii” și mă bucur că n-ai uitat.
    Sunt convins că și Dănuț și Cristi ar fi avut curajul ca și Emanuel să treacă dintr-o parte în alta a cascadei pe acel cablu suspendat la vreo 50 de metri înălțime .
    Și tot la fel de convins aș fi fost că și tu ai fi trecut cum am trecut și eu. Să mergeți neapărat și voi căci acele minunate locuri merită văzute.
    Senzația trăită a fost extrem de puternică dar din păcate de foarte scurtă durată.
    Poate cu viitorul nepoțel o să trec de mai multe ori ca să mi se ridice adrenalina la cote nebănuite.
    Mulțumesc pentru vizită și like !
    Cu respect,
    Alioșa.

    Comentariu de Aliosa — 27/11/2011 @ 9:49 pm | Răspunde

    • Multumesc si eu pentru postare! Mi-e dor,tare dor de Apuseni . Ma bucur sa ii revad in fotografiile tale!

      Comentariu de oanaclara — 30/11/2011 @ 10:41 am | Răspunde

      • @ Oanaclara,
        Deja mi s-a făcut DOR de APUSENI,
        De locurile magice în care-am fost,
        De harnicii și gospodarii ardeleni,
        Ce nu spun vorbe fără rost .
        Mulțumesc și eu pentru postare
        Și rog, a nu te supăra,sau, ia-o cum tu vrei,
        Că-ți fac la rându-mi o urare
        De LA mulți Ani de Sfântu”ANDREI,
        Patronul orașului GALAȚI , urbea ta natală.
        Am salvat fotografia cu simpaticii ponei și drăgălașii Cristi și Dănuț repartizând-o la folderul BLOGGERI PRIETENI.
        Sper că nu te superi …….
        Cum GALAȚIUL este permanent în sărbătoare , îți urez petrecere cât mai frumoasă !
        Cu respect,
        Alioșa.

        Comentariu de Aliosa — 30/11/2011 @ 11:11 am

      • Nu am de ce sa ma supar! Multumesc pentru vot! Zi frumoasa sa ai!

        Comentariu de oanaclara — 30/11/2011 @ 11:13 am

      • @ Oanaclara,
        Cel care se frige cu ciorbă suflă altădată și-n iaurt !
        Eu sunt unul dintre cei care s-au fript și tocmai de aceea te-am întrebat .
        Nu întotdeauna gesturile frumoase se interpretează corect de către toți cititorii .
        Nu întotdeauna gândurile sincere exprimate destul de clar sunt interpretate corect de către toată lumea din blogosferă .
        Din păcate, la noi mai funcționează încă dictonul de acum mii de ani în urmă : „ Crede și nu cerceta ” !
        Și tot din păcate dar și din nenorocire, FRUSTRAȚII, INVIDIOȘII , OFTICOȘII și NEREALIZAȚII din cauza prostiei și a micimii caracterului lor, a lipsei de demnitate și personalitate, apelează sub masca falsei identități oferite de internet ,la cele mai murdare și josnice metode de denigrare și calomniere a unor persoane oneste și care prin munca lor cinstită s-au REALIZAT și lăsat ceva valoros în urma lor. Roși de invidie, lașii ce postează la umbra anonimatului, sunt în stare de orice : de la injurii belicoase la fabricarea de acuze grave la adresa celor care, în spiritul respectului față de adevăr, spun lucrurilor pe nume, lucruri ce-i deranjează tare pe sclavii și lingăii partidelor pe care le slujesc ca orbii din dorința de a prinde un ciolan de ros în cazul ajungerii la putere.
        Din răutate dar și din interes, asemenea specimene , manipulează cu ușurință pe cei slabi de îngeri care, cad pradă minciunilor spuse de acele malefice ființe. Partea gravă a acestui jegos act este că, MANIPULAȚII devin din prieteni pe veșnicie odată declarați în persoane indiferente și reci, ca să nu spun chiar dușmani în ale scrisului și postatului pe bloguri.
        Manipulatori și manipulați, realizați și nerealizați,sunt până la urmă cu toții victime ale „ SISTEMULUI TICĂLOȘIT ” în care trăim !
        Indiferent însă de OPINIILE POLITICE, nimeni nu are dreptul să se lege de VIAȚA PRIVATĂ a altcuiva împroșcând cu noroi imaginea omului.Iar când aceasta se săvârșește sub masca anonimatului și CALOMNIATORUL și MANIPULAȚII sunt la fel de vinovați față de persoana calomniată !
        Îmi este sincer teamă că acest flagel al MANIPULĂRII se va extinde și mai mult în viitorul apropiat
        și mai ales în anul electoral 2012 ce sta să vină.

        Este lesne de înțeles că cele de mai sus nu se referă la persoana ta care-i una deosebită !
        Am vorbit pentru delatorii mei și pentru cei ce cred fără a cerceta toate minciunile aruncate în blogosferă de specimene fără personalitate, demnitate și curajul de-a spune ce au de spus , omului în față nu pe la spate sub masca falsei identități oferite de GOOGLE care, a uitat că pe lumea asta împărțită în oameni REALIZAȚI și oameni NEREALIZAȚI, cei din urmă ( nerealizații ) , SUNT ÎN STARE DE ORICE împotriva celor din față ( realizații ),mergând de la injurii belicoase până la fabricarea de acuze mincinoase !
        Dea DOMNUL să rămâi aceeași onestă și demnă persoană pe care am cunoscut-o prin intermediul internetului în urmă cu ceva timp în urmă !
        Îți mulțumesc pentru răspunsul prompt !
        La mulți Ani de Sfântul ANDREI, patronul urbei tale natale, GALAȚI !
        Să-ți trăiască îngerașii Cristi și Dănuț !
        Cu stimă și respect,
        Alioșa.

        Comentariu de Aliosa — 30/11/2011 @ 11:52 am

  2. O sa revin maine cu un comentariu 🙂 O seara cat mai buna! Cu respect, Adrian

    Comentariu de buceginatura2000 — 27/11/2011 @ 9:56 pm | Răspunde

    • @ Adrian,
      Bună seara !
      Chiar dacă nu mai ai timp să revii mâine, BUCURIA vizitei tale acum la ceas târziu de seară este atât de mare încât, a nu reveni mâine nu-i nici o supărare.
      Mulțumesc pentru vizită, comentariu și like !
      O noapte liniștită întregii familii !
      Cu prietenie,
      Alioșa.

      Comentariu de Aliosa — 27/11/2011 @ 10:19 pm | Răspunde

    • Am revenit, de fapt maine a fost poimaine, cu scuzele de rigoare am fost si cam obosit 🙂 Frumoasa cascada, dar recunosc cel mai mult mi-a placut ca ati facut traversarea cu tiroliana. Ca dv sunteti curajos nu m-am indoit dar nepotelul se pare ca va calca pe urme…
      Frumoase amintiri, cu ele ramanem, le purtam nostalgici si le retraim mereu chiar daca au fost clipe. Se pare ca frumosul daca-l traim pe moment si il simtim intocmai ne va rascoli mereu gandurile. Iar in legenda miresii este probabil si un sambure de adevar…

      Comentariu de buceginatura2000 — 29/11/2011 @ 8:11 pm | Răspunde

      • @ Adrian,
        Gând la gând cu bucurie; chiar în timp ce-ți răspundeam la ultimul tău articol,tu comentai la mine !
        Așa da telepatie,
        Așa da chiar simpatie,
        Dare-ar DOMNUL să o ție
        Permanent, o veșnicie !
        Nu trebuie să te scuzi, știu că ai multe de făcut,nu mi-am făcut griji, deja eu îți spusesem că nu o să mă supăr de nu vei mai putea trece.
        Adevărul nespus încă este următorul : vizitasem Cascada „Vălul miresii ” într-o zi când alpiniștii supraveghetori ai TIROLIANEI nu erau la muncă .De comun acord am convenit să revenim când vor fi prezenți la muncă ca să putem executa tiroliana și asta s-a întâmplat în ultima duminică a sejurului după ce am luat legătura telefonică cu echipa de băieți și fete așa cum am povestit în articolul de fond.
        Dacă nu aș fi avut curajul să zbor pe cablul suspendat, atunci, vizitarea cascadei n-ar fi avut nici un ecou în sufletul și ființa mea.
        Era ca și cum nu aș fi vizitat-o !
        Sincer,timpul de traversare a fost atât de scurt încât n-am simțit decât acea senzație plăcută de zbor și plutire peste zecile de turiști ce se uitau la cablu și la mine.
        A fost o experiență unică, plăcută și frumoasă !
        Mă bucur că am trăit-o !
        Știi, ca o ironie a sorții sau chiar ca un paradox, cunosc turneni ce n-au făcut niciodată BAIE-n DUNĂRE deși s-au născut, crescut, trăiesc și vor muri pe malul ei .
        Și-atunci, de ce mai trăiești dacă nu te simți viu ?
        O seară frumoasă !
        Alioșa.

        Comentariu de Aliosa — 29/11/2011 @ 8:39 pm

  3. Frumoase locuri !
    Clipe ce vor rămâne în suflet mereu !

    Comentariu de Samsara — 28/11/2011 @ 7:45 pm | Răspunde

    • @ Samsara,
      Bună seara !
      Da, ai dreptate : chiar sunt foarte frumoase acele locuri ce le-am prezentat în slideshow-ul postat.
      Adevărul este că am avut parte de un timp excelent , nici prea cald, nici prea frig cum de altfel este în luna august .
      Mulțumesc pentru vizită, comentariu și like !
      O săptămână numai cu bucurii și împliniri de dorințe vechi, prezente sau viitoare.
      Cu stimă și respect,
      Alioșa.

      Comentariu de Aliosa — 28/11/2011 @ 8:20 pm | Răspunde

  4. @ ALL !
    Un prieten deranjat de acuzele ce mi-au fost pe nedrept aduse de delatorii mei mai vechi sau mai noi, pentru doar curajul de-a spune lucrurilor pe nume a ceea ce se întâmplă-n țară în zilele noastre,mi-a trimis prin mail în loc de comentariu, acest mesaj cu rugămintea de a-l posta și a ține cont de el :
    „ NU TE OPRI. CONTINUĂ SĂ CÂNȚI ” !

    „ Când luminile din încăpere s-au stins și concertul era pe cale sa înceapă, mama s-a întors la locul ei și a descoperit ca fiul sau dispăruse.

    Dintr-o data, cortinele au fost date la o parte si lumina reflectoarelor a poposit pe impresionantul pian Steinway de pe scena.

    Ingrozita, mama vazu ca baietelul ei se asezase la claviatura, apasând pe clape si alegand cu grija notele cantecelului „Twinkle,Twinkle Little Star”. În acea clipa, marele maestru pianist si-a facut intrarea in scena, a mers repede la pian si i-a soptit baiatului la ureche: „Nu te opri. Continua sa canti”.

    Apoi, aplecaâdu-se, Paderewski si-a întins mâna stânga si a început sa completeze melodia, adaugând partea de bas. Dupa putin timp, si-a intins si mâna dreapta, de cealalta parte a baiatului si a adaugat un acompaniament cursiv. Împreuna, batrânul maestru si tânarul ucenic au transformat o situatie ce s-ar fi putut dovedi a fi dezastruoasa, într-o experienta extraordinar de creativa. Cei din public au fost atat de fascinati, încat nu si-au putut aminti ce a mai cantat marele maestru dupa aceea. Si-au amintit doar de piesa clasica: „Twinkle, Twinkle Little Star”.

    Poate ca asa stau lucrurile si cu Dumnezeu. Ceea ce poti realiza doar de unul singur este putin probabil ceva demn de a fi retinut. Ne dam silinta sa fim cat mai buni, dar rezultatele nu sunt întotdeauna o muzica frumoasa si armonioasa. Cu toate acestea, cu ajutorul lui Dumnezeu, lucrarea vietii noastre poate fi cu adevarat frumoasa.

    Data viitoare când îti propui sa faci lucruri marețe, asculta cu atentie. S-ar putea sa auzi vocea cum iti sopteste la ureche: „Nu te opri. Continua sa cânti”.

    Fie sa-i simti bratele în jurul tau si cum te ajuta sa-ti transformi micile încercari în adevarate capodopere. Ține minte, Dumnezeu nu îi cheama pe cei pregatiti, ci mai degraba, îi pregateste pe cei „chemati”.

    Viata se masoara mai exact prin vietile pe care le atingi, si nu prin lucrurile pe care le dobandesti.

    Fie ca Dumnezeu sa te binecuvanteze si sa fie mereu alaturi de tine! Și ține minte:
    „Nu te opri. Continua sa cânti”.

    Tu, dragă cititorule, ce spui ?
    Cu respect,
    Alioșa.

    Comentariu de Aliosa — 29/11/2011 @ 7:43 pm | Răspunde

  5. @ ALL!!!
    La Mulți Ani tuturor românilor ce poartă numele Sfântului ANDREI !
    O sarbatoare a romanilor de pretutindeni.
    La Multi Ani cu liniste si pace, sanatate celor ce numele isi sarbatoresc, rudele, fiintele aproape sufletului. Pastrarea traditiilor, obiceiurilor,sarbatorilor,ce fac parte din zestrea valorilor, este o datorie creștinească,ce ne va ajuta să ne menținem ca popor,neam și ȚARĂ !
    Cum nu am în familie pe nimeni cu numele de ANDREI, aproape că uitasem .
    Mi-a adus aminte o ființă cu multă credință și aleasă purtare care, prin gestul ei firesc de a răspunde unui comentariu de-al meu, m-a determinat la rându-mi să-i răspund pe blogul ei și astfel mi-am adus aminte de Ziua Sfântului ANDREI patronul orașului GALAȚI ce-i astăzi în mare si creștinească sărbătoare .
    La mulți Ani GALAȚI !
    La Mulți Ani OANACLARA !
    Iar un bun amic încă din tinerețe, mi-a expediat prin mail, povestea sfântă ce urmează :
    Povestea Sfantului Andrei:
    Ziua de 30 nioembrie este sarbatoarea Sfantului Apostol Andrei. Ea are o semnificatie aparte pentru poporul roman. Sfantul Andrei este cel care a botezat primii crestini pe teritoriul tarii noastre, fiind considerat patronul spiritual al romanilor.
    Sfantul Andrei, originar din Betsaida, inainte de a fi Apostol al Domnului era ucenic al Sfantului Ioan Botezatorul. El s-a hotarat sa-l urmeze pe Iisus Hristos si a devenit „cel intai chemat”, dupa cum aflam din scripturile bisericii. Dupa Invierea lui Iisus si coborarea Spiritului Sfant (Rusaliile), apostolii s-au intalnit si au tras la sorti care unde se va duce pentru propavaduirea credintei crestine. Tinutul Scytia, adica Dobrogea, i-a revenit Sfantului Andrei. Dupa multe peregrinari, el se stabileste in Peloponezul grecesc, în orasul Patras, langa Corint in judetul Constanta, unde moare din ordinul guvernatorului roman Aegeas pe 30 noiembrie in anul 60 in timpul Imparatului Nero.
    Sursele bisericesti vorbesc despre faptul ca Sfantul Andrei a fost rastignit pe o cruce in forma de X cu capul in jos, careia i s-a spus „Crucea Sfantului Andrei” si care se regaseste pe steagul Scotiei.
    Traditiile sarbatorii Sfantului Andrei la romani
    Peste tot in lume exista datini si obiceiuri populare, insa parca niciunde traditiile nu cunosc „fastul” si semnificatiile celor romanesti. Legendele spun ca in noaptea Sfantului Andrei (29/30 noiembrie) se practica ritualuri cu scopul de a proteja oamenii, animalele si gospodariile. Este noaptea in care spiritele negre bantuie locurile pamantesti. De aicitraditia ca de Sfantul Andrei se dezleaga secrete, se gasesc autorii unor crime, ale unor furturi. Acest obicei se desfasuara la miezul noptii, in cimitir cu apa sfintita, lumanari, un vas nou cu gura larga si cativa banuti de argint care se pun pe un mormant parasit. Dupa ce se spun cateva rugaciuni, se poate vedea in apa turnata in vas firul evenimentelor.
    Traditiile de Sfantul Andrei sunt variate si multiple, poate nicio alta sarbatoare nu este asa plina de simboluri ca aceasta. Legendele din Bucovina spun ca in noaptea Sfantului Andrei lupii incep sa vorbeasca si isi misca gaturile intepenite. Cel ce vrea sa auda vorbele lupilor, va muri repede, iar daca un om este atacat de lupi acesta se va transforma in varcolac.
    De Sfantul Andrei femeile intorc oalele si canile cu gura in jos sau scot din soba cenusa calda pentru ca strigoii sa nu se adaposteasca la caldura sau imprastie prin curte bucati de paine pe care strigoii sa le manance si sa nu mai intre in casa. Ca sa se apere de varcolaci atarna siruri de usturoi la intrare si lasa candela aprinsa (in unele zone exista obiceiul de a se unge cu usturoi tocurile usilor si ferestrelor). Animalelor li se amesteca in hrana cate un fir de busuioc sau li se pune o picatura de aghiasma in apa. In trecut exista „descantecul sarii”: un drob de sare descantat era ingropat in fata grajdului. El era dezgropat la primavara de Sfantul Gheorghe cand sarea era amestecata in hrana animalelor ca sa le fereasca de farmece.
    Sarbatoarea Sfantului Andrei este prevestitoarea ursitului pentre fetele tinere nemaritate. Se spune ca un fir de busuioc asezat sub perna face ca in vis sa apara imaginea ursitului. In alte parti se foloseste metoda „facutului cu ulcica”: singura in fata sobei, fata intoarce un vas nou de lut pe fundul caruia lasa sa arda 3 carbuni. Rostind o incantatie ea roteste usor vasul si atrage atentia celui iubit. Un alt obicei pentru a ghici viitorul consta in a privi un pahar cu apa neinceputa in care arunca o verigheta sfintita de preot in mijlocul caruia apare chipul ursitului. Tot pentru aflarea viitorului o fata dezbracata se aseaza intre doua oglinzi cu o lumanare in fiecare mana si priveste intens in oglida din fata. Se spune ca in oglinda din spate i se reflecta scene din viitor si imaginea viitorului sot.
    De Sfantul Andrei se poate afla prognoza pentru anul urmator. Traditia spune ca se iau 12 cepe care se duc in podul casei si se lasa acolo pana in seara de Craciun. Fiecarei luni a anului ii corespunde o ceapa. Cepele care s-au stricat semnifica luni ploioase cu grindina, iar cele care au incoltit, luni favorabile pentru recolta. La fel se face si cu graul care este pus la incoltit pentru fiecare membru al familiei. Cel al carui grau este frumos si inalt se spune ca va avea un an bun cu bani si sanatate. Daca in noaptea Sfantului Andrei este senin si cald, atunci vom avea o iarna blanda, daca este ger, vom avea o iarna grea.
    La mine e senin și cald :înseamnă că vom avea o IARNĂ BLÂNDĂ !
    Așa să ne ajute DUMNEZEU !
    Cu respect ,
    Alioșa.

    Comentariu de Aliosa — 30/11/2011 @ 3:53 pm | Răspunde

  6. @ ALL !
    De dați click pe săgeata de mai jos, veți vedea
    ceva frumos pe o melodie deosebită !

    Vizionare plăcută !
    Alioșa.

    Comentariu de Aliosa — 30/11/2011 @ 6:10 pm | Răspunde

  7. @ ALL !!!
    Cu ocazia zilei de 1 decembrie, ZIUA NAȚIONALĂ A ROMÂNIE,
    urez din toată inima distinșilor vizitatori și comentatori ai modestului meu blog, multă sănătate, viață lungă, împlinirea tuturor dorințelor, bucurii și realizări din belșug ,dragoste și iubire , credință nemăsurată și necondiționată în DUMNEZEU și speranța că ,
    la anul care vine,
    ne va fi mai bine !
    La Mulți Ani ROMÂNIA !
    Cu respect deosebit și aleasă considerațiune,
    Alioșa.

    Comentariu de Aliosa — 01/12/2011 @ 9:28 am | Răspunde

    • Mulţumesc, Alioşa! Ne dai speranţe de mai bine, peste un an, când Dumnezeu va da mai multă înţelepciune românilor, pentru a salva, prin vot, decăderea României …
      La mulţi ani, români, La mulţi ani România!

      Comentariu de Nicu — 01/12/2011 @ 10:44 am | Răspunde

      • @ Nicu,
        Speranța de mai bine
        La anul care vine,
        Depinde doar de noi,
        Și nu de-acel gunoi
        Ce votul vrea să-l fure
        Din inimile pure
        A poporenilor cinstiți
        Ce nu vor a fi păcăliți
        Din nou ca altădată
        De-o față mult pătată !
        @
        DECEBAL CĂTRE POPOR
        de George Coșbuc.
        ……………………………..
        „ Iar a tăcea și lașii știu!
        Toți morții tac !Dar cine-i viu
        Să râdă !Bunii râd și cad !
        Să râdem, dar ,viteaz răsad,
        Să fie-un hohotit și-un chiu
        Din ceruri până-n iad !
        …………………………………
        Și-acum, bărbați ,un fier și-un scut !
        Erău destul că ne-am născut:
        Dar cui i-e frică de război
        E liber de-a pleca-napoi,
        Iar cine-i VÂNZĂTOR vândut
        Să IASĂ dintre noi !

        Eu nu mai am nimic de spus!
        Voi brațeșe jurând le-ați pus
        Pe scut ! PUTEREA este-n VOI
        Și-n zei !Dar vă gândiți,eroi,
        Că zeii sunt departe, SUS,
        DUȘMANII lângă NOI ! ”

        DUMNEZEU prietene îți dă dar, nu-ți bagă și-n sac !
        Ca atare, SPERANȚĂ există dar ștampila de vot este în mâinile alegătorilor !
        Frumoasă PARADA OȘTIRII ROMÂNE !
        Felicitări celor ce-au condus ANTRENAMENTELE !
        Îți mai aduci aminte de parada „ năsturașilor ” promoție 1969 de liceu militar ?
        La Mulți Ani de ZIUA NAȚIONALĂ a ROMÂNIEI !
        Mersi pentru vizită, comentariu, like și urări !
        O zi deosebit de frumoasă !
        Alioșa.

        Comentariu de Aliosa — 01/12/2011 @ 11:48 am

  8. Multe am mai aflat din cutreierările domniei voastre ale acelor locuri de basm; sunteţi un iubitor al naturii, cea atât de vorbitoare sufletului, natură care dimpreună cu noi omul şi cu Divinitatea, alcătuieşte acel triunghi Sacru al existenţei noastre. Dându-i-te naturii, în drumurile tale, ai nişte trăiri aparte, simţi o linişte, o pace interioară…natura o gândeşti uneori ca pe un refugiu departe de dezlănţuirile lumii.
    Mulţumim pentru văzutul ei prin ochii domniei voastre.
    Şi pentru că astăzi e o zi anume, La mulţi ani oamenilor din ţara numită România, plai de dor, gură de rai; dea Domnului fiecăruia lumină plină de iubire!

    Comentariu de Camelia — 01/12/2011 @ 12:05 pm | Răspunde

    • @ Camelia,
      Bine ai revenit în casa mea virtuală chiar în zi de mare sărbătoare , Ziua Tuturor Românilor, ZIUA NAȚIONALĂ a ROMÂNIEI !
      Locul tău la masa festivă a fost din timp rezervat și stropit cu cele mai ispititoare și frumos mirositoare parfumuri naturale „ ale acelor locuri de basm ” cum foarte bine a sesizat ochiul tău ager și puternic pătrunzător în esența DIVINITĂȚII lucrurilor firești.
      Am văzut „ dincolo” zeci de locuri minunate dar nici unul nu mi s-a părut mai încărcat de istorie și emoție ca LOCURILE de la NOI din ROMÂNIA !
      Am încercat să redau ochiului distinsului vizitator al blogului meu doar o parte din acele locuri de basm pe care le-am vizitat în luna august a anului curent. Multe vor rămâne doar în mintea și-n inima mea iar altele în arhiva computerului ce-mi va fi martor mai târziu al peregrinărilor mele prin ȚARĂ și LUME !
      Astăzi TREBUIA să fiu în CETATEA UNIRII, la ALBA IULIA dar ,întâmplări neprevăzute m-au oprit din gândul meu de-a fi acolo, la MAREA SĂRBĂTOARE a tuturor românilor .
      Am arborat însă la balconul de pe strada principală TRICOLORUL ROMÂNIEI și-am salutat în poziția drepți DRAPELUL la intonarea IMNULUI DE STAT simțindu-mă ca și cum aș fi fost acolo-n PIAȚA UNIRII de la ALBA IULIA !
      Vizita ta la ceas de mare sărbătoare mi-a umplut sufletul de bucurie iar cuvintele-ți alese ,inima de înălțător sentiment de mândrie patriotică și de cinstea de a fi român LIBER și neaservit politic nimănui .
      Mulțumesc pentru vizită, comentariu și like suflet nobil și pur !
      La Mulți Ani !
      Cu toată stima și prețuirea,
      Alioșa.

      Comentariu de Aliosa — 01/12/2011 @ 12:43 pm | Răspunde

  9. Atât de românul Tudor Gheorghe, ca dar al meu sufletului domniei voastre, cu aceeaşi consideraţie şi preţuire..

    Comentariu de Camelia — 01/12/2011 @ 12:43 pm | Răspunde

    • @ Camelia,
      E cel mai frumos DAR primit în ultima vreme !
      Primindu-l însă astăzi de Ziua Națională a României, el este cu atât mai valoros iar mintea mea nu-l va uita NICIODATĂ !
      Mii de mulțumiri suflet generos !
      În premieră, doar pentru tine, o să spun ce n-am spun NIMĂNUI, NICIODATĂ :
      știind că aveam copii stabiliți în ITALIA, cineva m-a întrebat acum câțiva ani în urmă, de ce nu vând TOTUL și să plec la ei, să mă stabilesc acolo ca să scap de mizeriile politice și de răutățile delatorilor mei.
      I-am răspuns acele persoane :
      – ROMÂNIA-i țara mea și nu voi pleca pentru nimic din lume de pe meleagurile ei pline de istorie și de osemintele strămoșilor noștri iar mai aproape , ale bunicilor și părinților mei !
      – TOTUL este de vânzare dar nu și INIMA mea de ROMÂN !
      – Nicăieri nu-i mai frumos ca-n ȚARA mea și nici o LIMBĂ nu-i mai dulce ca cea românească !
      – Îmi iubesc copiii iar nepoțelul îmi dă curaj și hotărârea de-a merge înainte, de-a SPERA în mai bine . Îl văd în fiecare an : odată vine el la mine, altă dată mă duc eu la el .
      Ar mai fi multe de spus dar , mai spun doar atât :
      „ Aici e ȚARA mea ”, pe meleagurile frumos imortalizate în minunatul video-clip postat de tine .Dacă stau să mă gândesc mai bine, cred că peste 80% dintre locurile prezentate au fost văzute de mine de-a lungul timpului din postura de turist sau în interes de serviciu pe vremea când, ofițer fiind am cutreierat ȚARA în lung și-n lat , de la BORȘA ( spartachiada militară de iarnă 1979 ), la Constanța (Canal Dunăre Marea Neagră , 1982-1984 ), de la Porțile de Fier 1 ( 1991 misiune specială , terorism pe Dunăre ) la Tulcea ( Delta Dunării ca turist , inclusiv cu nepoțelul EMANUEL , 2008 ) de la Suceava lui Ștefan cel Mare și Sfânt ( 1966-1969, liceu militar ) la Turnu Măgurele ca ofițer pontonier , 1972-2001 ) ca să nu mai spun de SIBIU ( Școala Militară de Ofițeri ( 1969-1972 ) din inima țării……
      Dă-mi voie să-ți fac și eu cadou din cadoul tău, melodia E PRIMĂVARĂ cu toți ghioceii ce vor veni la primăvară !
      Cu mii de mulțumiri,
      Alioșa.

      Comentariu de Aliosa — 01/12/2011 @ 1:18 pm | Răspunde

  10. „Am arborat însă la balconul de pe strada principală TRICOLORUL ROMÂNIEI și-am salutat în poziția drepți DRAPELUL la intonarea IMNULUI DE STAT simțindu-mă ca și cum aș fi fost acolo-n PIAȚA UNIRII de la ALBA IULIA” !

    Domnule Alioşa, cu riscul de a putea trece altora precum patetică, şi mare păcat că am început să folosim acest cuvânt, căruia îi ştiu toate rosturile şi toate înţelesurile, în sens peiorativ, am simţit lacrimi în ochi citindu-vă spusul. Aveţi patria într-un loc…acel al inimii.

    Comentariu de Camelia — 01/12/2011 @ 1:17 pm | Răspunde

    • @ Camelia,
      În comentariul de mai sus ți-am destăinuit ceva în premieră ( pe blog bineînțeles ) .
      Aici, tot în premieră îți mărturisesc că și înainte de 1989 ARBORAM la balconul de pe strada principală ( spun asta că am două balcoane , față -spate ) DRAPELUL ȚĂRII ( pot confirma inclusiv cei care azi mă bârfesc….. ) .
      Riscul „ de a putea trece altora precum patetică ” nu cred că există decât în mintea celor lași , răzbunători, lipsiți de personalitate, demnitate,plini de invidie asupra persoanei mele din varii motive și care, postează sub identități false….!
      Iar ca să nu fii singura, îți mărturisesc că și mie mi-au dat lacrimile când l-am ascutat pe Tudor Gheorghe cu melodia „ Acolo este țara mea ” !
      „ Patria este norodul și nu tagma jefuitorilor ” a spus marele patriot pașoptist .
      O zi minunată !
      Alioșa.

      Comentariu de Aliosa — 01/12/2011 @ 1:38 pm | Răspunde

      • @ ALL !!!
        Avem o ȚARĂ frumoasă și bogată, o țară care a dat lumii întregi de-a lungul veacurilor trecute OAMENI de o deosebită VALOARE intelectuală și morală și numai cine nu vrea nu recunoaște extraordinarele calități ale poporului român.
        Dați click pe link-ul de mai jos și vă veți convinge !

        http://video.google.com/videoplay?docid=3248980463358300047&=q=&hl=en
        Vizionare plăcută !
        Cu respect,
        Alioșa.

        Comentariu de Aliosa — 02/12/2011 @ 9:09 pm

  11. Aliosa, eu nu te ocolesc, dar din pacate Mozilla pe care o folosesc eu nu intotdeauna suporta colajele de fotografii pe care le postezi. Asa se face ca deseori trebuie sa dau un restart windows-ului.
    Superbe peisajele montane.

    Comentariu de razvanrinder — 02/12/2011 @ 11:48 am | Răspunde

    • @ Răzvanrinder,
      Și eu folosesc tot MOZILLA !
      Ce mi-ai spus mă pune pe gânduri și mă face să întreb poate m-o lămuri cineva mai priceput ca mine :
      a) De ce MOZILLA nu suportă întotdeauna colajele de fotografii pe care le postez ?
      b) Aparatul de fotografiat pe care-l folosesc este un NIKON original ,cu o capacitate de 10.000 de imagini, cumpărat din ITALIA nu de la noi……
      c) Și de ce trebuie să dai „ un restart Windows-ului ?
      Mă bucur că mi-ai adus la cunoștință acest fapt. Ce crezi c-ar trebui să fac pentru ca să nu se mai întâmple nimănui așa ceva?
      Mulțumesc pentru vizită, comentariu, like și informațiile despre Mozilla !
      O săptămână cu bucurii și realizări depline !
      Alioșa.

      Comentariu de Aliosa — 02/12/2011 @ 12:02 pm | Răspunde

      • Pai nu cred ca e de la tine. Atunci cand incerc sa deschid blogul tau, indeosebi cand sunt postate colaje din acelea, pur si simplu se blocheaza totul. SI e posibil sa fie din cauza browserului meu. De multe ori sunt nevoit sa inchid totul cu ajutorul Managerului de Sarcini (Task Manager) apasand combinatia CTRL-ALT-DELETE.

        Comentariu de razvanrinder — 03/12/2011 @ 12:06 am

      • @ Razvanrinder,
        Îți mulțumesc pentru răspunsul prompt !
        Mă gândeam cu groază că-i de la mine căci FRUSTRATUL ce semnează sub „ marin preda” m-a amenințat NENOROCITUL că îmi va trimite VIRUȘI ADEVĂRAȚI n-ar mai apuca CRĂCIUNUL și s-ar duce după marele scriitor teleormănean !
        Dar, așa ai pățit de la început sau numai de o bucată de timp ?
        Sau, mai bine să nu-mi mai fac probleme și din cauza asta ?
        Sincer, mi-ar pare rău să nu mai poți vedea slideshow-urile mele !
        O seară de sâmbătă cât mai frumoasă !
        Alioșa.

        Comentariu de Aliosa — 03/12/2011 @ 5:07 pm

  12. @ CJ-Jaklyn,
    Bine ai ajuns pe-aici !
    Multumesc pentru vizita si like !
    Aliosa.

    Comentariu de Aliosa — 16/09/2013 @ 7:41 pm | Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

