Alioşa

19/06/2012

CETATEA NEAMȚ și ȘTEFAN CEL MARE .

Filed under: Uncategorized — Aliosa @ 7:51 am
Tags: , , ,

Această prezentare necesită JavaScript.

Sâmbătă 2 IUNIE 2012 am avut șansa să vizitez CETATEA NEAMȚ pe care, din varii motive, nu o văzusem niciodată și mare greșeală făcusem. Cum românul apelează de fiecare dată la sloganul „ mai bine mai târziu decât niciodată ” așa fac și eu acum. Ca fost elev al Liceului Militar „ ȘTEFAN CEL MARE ” din CÂMPULUNG MOLDOVENESC și iubitor al ISTORIEI noastre, nu mi-aș fi iertat niciodată neglijența de a vizita CETATEA NEAMȚ, plină de ISTORIA înaintaților dintre care domnitorul MOLDOVEI , ȘTEFAN CEL MARE ( 1457-1504 ) ocupă locul de prim rang după cum rezultă și din cele postate mai jos și preluate de pe WIKIPEDIA, enciclopedia liberă . Imaginile ce vor fi prezentate în SLIDWSHOW-ul de mai jos sunt  făcute de mine iar dacă calitatea lor nu vă satisface, nu mă certați căci nimeni nu m-a învățat tainele FOTOGRAFIATULUI .Iar dacă domniile voastre stimate cititoare și stimați cititori aveți altele mai profesioniste , chiar și VIDEOCLIPURI, nu ezitați să la postați la acest articol iar recunoștința mea va fi veșnică. Mulțumesc anticipat !!! Spre știința tuturor , am parcurs pe jos DRUMUL dee la TERASA  CASA  ARCAȘULUI ( prima fotografie din slideshow-ul postat )  spre CETATEA NEAMȚ din cauza unor lucrări de reabilitare  ( turnare de asfalt ) așa că, fără a fi grăbit de cineva, am  mers  încet fotografiind toate panourile publicitare de pe parcurs, panouri ce oferă adevărate lecții de istorie , faună, floră și comportare față de mediul prin care sunt amplasate .

CETATEA NEAMȚ a fost construită de domnitorul MOLDOVEI PETRU MUȘAT ( 1375-1391) fiind menționată documentar încă din  februarie 1395 pe timpul expediției regelui SIGISMUND de LUXEMBURG al UNGARIEI care, dornic de teritorii străine și prăzi bogate, a atacat fără declarație de război  pământul moldav dar a mușcat țărâna plină cu sângele ostașilor și nobililor săi, fiind bătut măr de moldovenii conduși de domnitorul ȘTEFAN I al MOLDOVEI ( 1394-1399 ) la HÂRDĂU ( azi GHINDĂOANI ) sat prosper și cu oameni gospodari, aflat la 12 km.sud de orașul TÂRGU NEAMȚ , localități pe care le-am vizitat în peregrinările mele prin județul NEAMȚ în perioada 28/05/-11/06 2012. Dar, cea mai mare dezvoltare, întrebuințare și recunoaștere  a CETĂȚII NEAMȚ ca un adevărat BASTION al  moldovenilor împotriva cotropitorilor din toate punctele cardinale a fost pe timpul marelui voievod al MOLDOVEI, ȘTEFAN CEL MARE și SFÂNT ( 1457-1504 ) .

 „   CETATEA NEAMȚ  (cunoscută impropriu sub titulatura Cetatea Neamțului) este o cetate medievală din Moldova, aflată la marginea de nord-vest a orașului Târgu Neamț (în nord-estul României). Ea se află localizată pe stânca Timuș de pe Culmii Pleșului (numită și Dealul Cetății), la o altitudine de 480 m și la o înălțime de 80 m față de nivelul apei Neamțului. De aici, străjuia valea Moldovei și a Siretului, ca și drumul care trecea peste munte în Transilvania.

Cetatea Neamț făcea parte din sistemul de fortificații construit în Moldova la sfârșitul secolului al XIV-lea, în momentul apariției pericolului otoman. Sistemul de fortificații medievale cuprindea așezări fortificate (curți domnești, mănăstiri cu ziduri înalte, precum și cetăți de importanță strategică) în scop de apărare, întărite cu ziduri de piatră, valuri de pământ sau având șanțuri adânci.

Cetatea a fost construită la sfârșitul secolului al XIV-lea de Petru I Mușat, a fost fortificată în secolul al XV-lea de Ștefan cel Mare și distrusă în secolul al XVIII-lea (1718) din ordinul domnitorului Mihai Racoviță.

Cetatea Neamțului a fost inclusă pe Lista monumentelor istorice din județul Neamț din anul 2004 .

Epoca lui ȘTEFAN CEL MARE .

Zidul de est al fortului muşatin şi ruinele unui bastion construit de Ştefan cel Mare

Domnitorul Ștefan cel Mare (1457-1504) a înțeles cel mai bine necesitățile construirii de clădiri fortificate pentru a apăra Principatul Moldovei de atacurile turcilor, tătarilor, ungurilor sau polonilor. El a construit primele mănăstiri fortificate din Moldova și a întărit cetățile existente. Considerând că Cetatea Neamț nu este suficient întărită pentru a rezista atacurilor inamicilor Moldovei, în răgazul dintre Bătălia de la Podul Înalt (ianuarie 1475) și Bătălia de la Valea Albă (26 iulie 1476) el a poruncit supraînălțarea zidurilor cetății cu circa 6-7 m și construirea de creneluri și ferestre înguste, prin care apărătorii cetății puteau să supravegheze și să lovească dușmanii. Pe latura de nord a fortului mușatin s-a construit un zid flancat de patru bastioane semicirculare cu ziduri groase și rezistente, cu înălțimi variabile, de până la 30 de metri. Acest zid a încadrat o curte exterioară.

Pentru a evita apropierea dușmanilor de zidurile cetății, Ștefan cel Mare a dispus săparea unui șanț de apărare mult mai adânc și mai larg decât cel anterior, în partea de nord și nord-est a fortului. În cetate se pătrundea printr-un pod de acces arcuit cu o parte fixă și o alta mobilă, sprijinit pe 11 piloni de piatră de formă prismatică. Partea mobilă se afla pe porțiunea de pod dintre ultimul pilon și zidul bastionului și se putea ridica în caz de primejdie, printr-un sistem de scripeți, dar odată trecut de ea existau două capcane cu trape, cunoscute și sub numele de „curse de șobolani”.

În anul 1476, după ce învinsese oștile Moldovei în Bătălia de la Valea Albă, sultanul otoman Mahomed al II-lea („Cuceritorul”) l-a forțat pe voievodul Moldovei, Ștefan cel Mare, să se îndrepte spre Cetatea Neamțului aflată la o distanță de 27 km de locul bătăliei. Conform legendei, mama lui Ștefan a refuzat să-l lase să intre în cetate și l-a sfătuit să se îndrepte spre nordul țării, unde să-și strângă o nouă oaste.

În timp ce Ștefan cel Mare se afla în nordul țării pentru a-și regrupa oștile, Mahomed al II-lea a asediat timp de opt zile Cetatea Neamțului presupunând că domnitorul se refugiase în acea fortăreață sau că măcar își deținea acolo averile.  La acel moment, pârcălab al cetății era bătrânul Arbore, care se pare că a căzut sub lovitura unei ghiulele turcești. În cetate se mai aflau și o parte din prizonierii turci din Bătălia de la Podul Înalt (1475), pe care domnitorul i-a folosit la lucrările de fortificare.

Partea de nord-est a zidului construit de Ştefan cel Mare şi podul de acces în cetate

Acest asediu este prezentat în cronica lui Ion Neculce. Turcii și-au așezat tunurile pe dealul din fața cetății, cel mai probabil pe versantul sudic al vârfului Cerdac, și au început să bombardeze fortăreața, cauzând acesteia multe pagube. Zidurile însă au rezistat, iar un prizonier german, închis în donjon, a avut ideea să folosească tunurile contra turcilor. Ideea sa a fost pusă în practică și corturile turcilor au fost bombardate, forțându-l pe Mahomed să-și părăsească poziția.

Asedierea cetății este menționată și într-o scrisoare din 16 august 1476 a lui Ștefan Báthory către regele Matia Corvin al Ungariei. Alte relatări se află în „Cronica moldo-germană”, unde se consemnează că „împăratul a asediat un castel cu numele Neamțul. Atunci au tras din castel în tunul cel mare și au împușcat și pe comandantul artileriei. Atunci împăratul s-a tras înapoi” sau în cronica scrisă de vistiernicul venețian al sultanului, Giovanni Maria Angiolello (1451-c. 1525), în care asediul este descris astfel: „Făcând încercarea de a cuceri fortăreața amintită, s-au așezat șapte bombarde și în decurs de opt zile s-au făcut efortul de a o cuprinde, dar două din cele bombarde s-au spart, iar cei care se aflau în fortăreață nu voiau să stea de vorbă și toți se apărau cu artilerie și nu le păsa de noi”.

Legenda că domnitorului nu i s-a permis accesul în cetate de către mama sa, relatată de Ion Neculce în „O samă de cuvinte”, nu este adevărată din punct de vedere istoric. Mama lui Ștefan cel Mare, Doamna Oltea, murise în anul 1465 și fusese înmormântată în Biserica „Sfântul Nicolae” din Poiana Siretului. Pe piatra sa tombală adusă în anul 1904 la Mănăstirea Probota este următoarea inscripție: „Acesta este mormântul roabei lui Dumnezeu Oltea, mama domnului Io Ștefan Voievod, care a murit la anul 6973 (1465), noiembrie 4”  .

Sursa celor scrise în ghilimele de mai sus: WIKIPEDIA, enciclopedia liberă.

Tu, ai vizitat CETATEA NEAMȚ ?

Dacă NU, nu mai sta mult pe gânduri : viziteaz-o cu prima ocazie și vei avea în fața ochilor cea mai bună și  folositoare LECȚIE DE ISTORIE  medievală !   Doritorii trebuie să știe că intrarea costă 5 lei pentru adulți iar cei care vor să FOTOGRAFIEZE mai achită o taxă de 10 lei .

Cu stimă și respect deosebit,

Alioșa.

22 comentarii »

  1. …”padurea,nesecat izvor de sanatate”…
    frumoase locuri si mai ales verzi…
    si incarcate de atata istorie…
    tot pe acolo
    sunt si „plopii fara sot”…ai marelui Eminescu…(?)

    Comentariu de yousef59 — 19/06/2012 @ 11:33 am | Răspunde

    • @ Magda,
      Bună ziua !
      Nu , pe acolo sunt AMINTIRILE DIN COPILĂRIE ale marelui povestitor ION CREANGĂ din HUMULEȘTI
      ( urmează cât de curând un articol numai despre autorul poveștilor nemuritoare … )
      „ Plopii fără soț ” ai marelui EMINESCU sunt pe meleaguri ieșene dar despre GENIUL poeziei românești, cu altă ocazie .
      Mulțumesc pentru vizită,comentariu și like !
      O zi mai răcoroasă îți doresc !
      Cu respect,
      Alioșa.

      Comentariu de Aliosa — 19/06/2012 @ 12:41 pm | Răspunde

      • @ Magda,
        Bună dimineața !
        Cel mai frumos și înțelept răspuns la afirmația mea vs. de „ PLOPII FĂRĂ SOȚ ”
        este LINK-ul postat de tine mai sus care demonstrează fără putință de tăgadă că,
        TU ești cea care a avut dreptate !
        Așa se întâmplă când te grăbești cu răspunsul iar gândurile-ți zboară spre SLUGILE lui T.Băsescu care , dacă NU AU, inventează MOTIVE de DENIGRARE a GUVERNULUI VICTOR PONTA ce a început să arate POPORULUI ROMÂN documentele ( CONTRACTELE cu „ băieții deștepți ” din energia,făcute de MAFIA pedelistă- A.VIDEANU ) ce demonstrează fără echivoc HOȚIILE portocaliilor !
        Sincer, deși am trecut prin Târgu Neamț de mai multe ori, am uitat de CASA MEMORIALĂ a lui VERONICA MICLE și,
        mai grav, cu toate că am vizitat Mănăstirea VĂRATEC , datorită ACUMULATORULUI de la aparatul foto care se descărcase
        din cauza sutelor de fotografii făcute la Cetatea Neamț, Casa Memorială ION CREANGĂ, mănăstirile SECU, SIHĂSTRIA și AGAPIA,
        nu am mai avut cum fotografia nimic la VĂRATEC. Promit că la anul ( când voi merge din nou la BĂLȚĂTEȘTI ) voi merge special la CASA MEMORIALĂ a VERONICĂI MICLE și la Mănăstirea VĂRATEC să fac fotografii , inclusiv cu Mormântul iubitei marelui EMINESCU,
        mormânt ce se află în complexul M.VARATEC,la mai puțin de 200 de metri de biserica mare, în direcția sud-est,acolo unde se află biserica cu hramul „ Nașterea Sfântului IOAN BOTEZĂTORUL ” .
        Îți mulțumesc din inimă pentru LINK și pentru atenționarea discretă și de foarte mult bun-simț !
        Cu toată stima și respectul,
        Alioșa.

        Comentariu de Aliosa — 20/06/2012 @ 7:03 am

  2. Locuri incarcate de istorie!
    Ma bucur ca ati ajuns pe aici, cum spuneati si d-voastra… „e bine si mai tarziu decat niciodata”…
    Mi-a placut sa revad imagini facute de d-vostra.
    Multumesc!

    Comentariu de Samsara — 19/06/2012 @ 11:37 am | Răspunde

    • @ Samsara,
      Bună ziua !
      Și eu mă bucur că mi-ai vizitat postul și că ți-au plăcut imaginile făcute de mine.
      Din păcate, eu nu am talentul și nici profesionalismul tău în a surprinde cele mai bune unghiuri
      ale minunatelor locuri din natură .
      Faptul că am reușit să VĂD CE NU VĂZUSEM , îmi umple sufletul de bucurie iar aprecierile tale mă încurajează.
      Sincer, m-am „ îndrăgostit ” ca un adolescent de o superbă fată de frumoasele priveliști ale județului NEAMȚ
      și voi REVENI cu drag în fiecare an pe acele minunate meleaguri încărcate de ISTORIE și fapte mărețe
      ale înaintașilor noștri .
      Așpa după cum am promis și pe
      https://aliosapopovici.wordpress.com/2012/06/12/
      voi REVENI în fiecare an pe meleagurile atât de dragi ție și
      mi-ar face o deosebită plăcere să-mi dai LECȚII DE FOTOGRAFIAT la anul care vine !!!
      Până atunci însă, să ne vizităm virtual și să ne citim articolele cu plăcere
      căci, nu-i așa, OMUL CÂT TRĂIEȘTE ÎNVAȚĂ iar a învăța ceva de la cineva mai bun ca tine
      nu-i o povară ci o onoare !
      O zi minunată !
      Mulțumesc pentru vizită, aprecieri și like !
      Cu tot respectul,
      Alioșa.

      Comentariu de Aliosa — 19/06/2012 @ 12:29 pm | Răspunde

  3. Am fost în vizită, dar când eram mică, cu clasa mea şi tovarăşa educatoare. Nici nu-mi mai amintesc foarte clar. Şi nici timp de excursii nu prea am, ce-i drept, ca să-mi propun asta pe viitor…Oricum, la câte sunt de vizitat în ţara asta, timp să ai, că de ce, ştim noi, românii! 😉 Avem o ţară superbă, în contrast cu unii locuitori ai ei. 🙂
    Mulţumesc pentru plimbare!

    Comentariu de almanahe — 19/06/2012 @ 3:02 pm | Răspunde

    • @ Almanahe,
      Bună ziua !
      După cum se vede și în slideshow-ul de la începutul postului, și în timpul vizitei mele intrau-ieșeau grupuri-grupuri de ELEVI de la clasele primare.
      Ca de obicei unele grupuri erau mai zgomotoase , altele mai liniștite în funcție de implicarea învățătoarelor tinere și drăguțe în a-și impune punctul de vedere asupra comportamentului micuților care erau puși mai mult pe șotii decât în a pătrunde tainele ISTORIEI și misterul CETĂȚII NEAMȚ .
      Este și normal ca peste ani și ani acei zglobii copii să nu-mi mai amintească mare lucru din cele văzute sâmbătă 2 IUNIE 2012 .
      Tocmai de aceea te cred că nu-ți mai amintești foarte clar cele văzute atunci,cu „ tovarășa ” învățătoare.
      Mă bucur însă că prin slideshow-ul de mai sus ai revăzut locuri pe care le-ai văzut în copilărie iar eu ți-am creat cadrul necesar.
      ROMÂNIA este a ȚARĂ foarte frumoasă pe care străinii de-ar avea-o ar PREȚUI-O și RESPECTA-O cum se cuvine nu ca unii dintre
      „ telectualii ” noștri ( Patapievici este doar unul dintre ei … ) care o denigrează și-i bârfește valorile de odinioară ( pe marele EMINESCU , de exemplu …. ) . Despre locuitorii ei , sunt multe de spus dar unii dintre ei, fac de mare rușine ROMÂNIA !!!
      Mulțumesc și eu pentru vizită, comentariu și like !
      Cât despre plimbare, cât de curând te invit la CHEILE BICAZULUI și nu numai .
      Și-ți mulțumesc șe pentru continuitatea dialogului nostru virtual !
      O seară plină cu surprize plăcute !
      Alioșa.

      Comentariu de Aliosa — 19/06/2012 @ 5:01 pm | Răspunde

      • Mulţumesc, Alioşa! Şi la Bicaz o să merg, cu drag! 🙂

        Comentariu de almanahe — 20/06/2012 @ 11:30 am

  4. @ Anikik ,
    Bine ai venit în casa mea virtuală !
    Sunt de acord cu cele spuse la profilul tău.
    Și eu vreau să fac o lume mai bună :tocmai de aceea mi-am făcut și blog.
    Și eu vreau să protejez întreaga lume : deocamdată nu am reușit să protejez cum trebuie
    nici măcar ROȘIA MONTANĂ :
    https://aliosapopovici.wordpress.com/2011/09/03/
    https://aliosapopovici.wordpress.com/2012/03/09/
    Îți mulțumesc pentru vizită și like și te aștept și cu un mic comentariu !
    Toate cele bune !
    Alioșa.

    Comentariu de Aliosa — 19/06/2012 @ 5:09 pm | Răspunde

  5. @ ALL !!!
    In memoriam ȘTEFAN CEL MARE și LEGENDA sa, postez mai jos :

    MUMA LUI ȘTEFAN CEL MARE
    de Dimitrie Bolintineanu
    Pe o stânca neagra, într-un vechi castel,
    Unde cura-n poale un râu mititel,
    Plânge si suspina tânara domnita,
    Dulce si suava ca o garofita;
    Caci în batalie sotul ei dorit
    A plecat cu oastea si n-a mai venit.
    Ochii sai albastri ard în lacrimele
    Cum lucesc în roua doua viorele;
    Buclele-i de aur cad pe albu-i sân,
    Rozele si crinii pe fata-i se-ngân.
    Însa doamna soacra lânga ea vegheaza
    Si cu dulci cuvinte o îmbarbateaza.

    Un orologiu suna noaptea jumatate.
    În castel în poarta oare cine bate?
    – „Eu sunt, buna maica, fiul tau dorit;
    Eu, si de la oaste ma întorc ranit.
    Soarta noastra fuse cruda asta data:
    Mica mea ostire fuge sfaramata.
    Dar deschideti poarta… Turcii ma-nconjor…
    Vântul sufla rece… Ranile ma dor!”
    Tânara domnita la fereastra sare.
    – „Ce faci tu, copila?” zice doamna mare.
    Apoi ea la poarta atunci a iesit
    Si-n tacerea noptii astfel i-a vorbit:
    – „Ce spui, tu, straine? Stefan e departe;
    Bratul sau prin taberi mii de morti împarte.
    Eu sunt a sa muma; el e fiul meu;
    De esti tu acela, nu-ti sunt muma eu!
    Însa daca cerul, vrând sa-ngreuieze
    Anii vietii mele si sa ma-ntristeze,
    Nobilul tau suflet astfel l-a schimbat;
    Daca tu esti Stefan cu adevarat,
    Apoi tu aice fara biruinta
    Nu poti ca sa intri cu a mea vointa.
    Du-te la ostire! Pentru tara mori!
    Si-ti va fi mormântul coronat cu flori!”

    Stefan se întoarce si din cornu-i suna;
    Oastea lui zdrobita de prin vai aduna.
    Lupta iar începe… Dusmanii zdrobiti
    Cad ca niste spice, de securi loviti.

    Cu respect pentru iubitorii de literatură ,
    Alioșa.

    Comentariu de Aliosa — 19/06/2012 @ 5:12 pm | Răspunde

  6. @ ALL !!!
    Fiindcă afară-i CANICULĂ și deci
    pericol de ARSURI, iată câteva SFATURI :

    Pentru vindecarea cit mai rapida a arsurilor se foloseste sucul proaspat de ALOE, cu care se unge rana, apoi se bandajeaza.
    Sub forma de comprese se utilizeaza si sucul de TROSCOT, dar si decoctul din SCOARȚĂ de STEJAR
    (acest decoct este foarte indicat si pentru spalarea ranilor).
    Pentru vindecarea ranilor provocate de arsuri se foloseste uleiul de SUNĂTOARE care se pregateste in felul urmator:
    o lingura de frunze de sunatoare se pun la macerat 14 zile intr-un pahar de ulei vegetal;
    se agita din cind in cind sticla.
    Pentru tratarea ARSURILOR este recomandat de asemenea unguentul de GĂLBENELE
    (tinctura de galbenele – o parte si vaselina – doua parti).
    Sub forma de comprese medicina populara foloseste si frunzele de VARZĂ alba, care calmeaza durerile provocate de arsuri.
    Foarte eficiente sint compresele cu FLORI de TRIFOI (doua trei linguri de flori uscate se oparesc cu apa fierbinte,
    se pun intr-o bucata de tifon, apoi se aplica pe locul bolnav).
    Pe ARSURI se pot aplica de asemenea: o pasta din frunze de proaspete de brusture
    sau din morcodat pe razatoare; frunze de patlagina proaspete taiate ” .
    Sursa : http://www.medicultau.com/
    Ce zici, sunt bune sfaturile date ?
    Sau mai bine : FEREȘTE-TE de ARSURI !!!
    Alioșa.

    Comentariu de Aliosa — 19/06/2012 @ 5:48 pm | Răspunde

  7. @ ALL !!!
    Pentru vindecarea SUFLETULUI și ridicarea TONUSULUI,
    BANCURI și GLUME pentru toate gusturile :

    Soacra catre ginere:
    – Nu reusesc sa inteleg de ce te iubeste fiica-mea…
    – Sa-ti arat???

    – Diseara organizez o partida de amor in grup, vii?
    – Daaa! Cati o sa fim?
    – Pai, daca o însoţesti pe nevasta-ta, o sa fim 3.

    In muzeu o Doamna revoltata se adreseaza omului de personal de pe sala:
    – Ce mizerii de tablouri pe aici.
    – Doamna, asta nu e tablou, e o oglinda.

    Nu înţeleg de ce trebuie să mergem la şcoală dacă.
    MATEMATICĂ = există calculator
    LIMBA ROMÂNĂ = o ştim deja
    MUZICĂ= este pe youtube
    FRANCEZĂ ŞI ENGLEZĂ = google translate
    SPORT = ne plimbăm mereu
    GEOGRAFIE = îţi cumperi GPS
    ISTORIE = sunt morţi toţi, deci e o pierdere de timp.

    Un barbat isi suna sotia acasa si spune:
    – Draga, am fost invitat sa merg la pescuit in Canada cu seful meu si cativa prieteni de-ai lui. Vom fi plecati pentru o saptamana, asa ca te rog sa-mi impachetezi suficiente haine, undita si trusa mea de pescuit. Oh, te rog, pune in bagaj si noua mea pijama de matase albastra.
    Sotiei i s-a parut putin dubios ce a auzit, dar, ca o sotie buna ce era, a facut exact ce a rugat-o sotul ei.
    Weekendul urmator sotul s-a intors putin obosit, dar aratand bine. Sotia l-a intampinat acasa si l-a intrebat daca a prins multi pesti. El a spus:
    – Da! O multime de somoni si cativa pesti spada. Dar de ce nu mi-ai impachetat noua mea pijama de matase bleu, asa cum te-am rugat?
    Sotia replica:
    – Dar am facut-o. Era in trusa de pescuit…

    I: Care este asemanarea dintre Windows Vista si un submarin?
    R: In momentul in care ai deschis o fereastra, ai probleme…
    Iubitule, imi faci cadou de ziua mea o pereche de cercei de aur?
    – Da, iubita mea, dar la anul!
    – Si anul acesta?
    – Anul acesta te duc sa-ti gaureasca urechile! raspunse tanarul scotian indragostit.

    Savantii au descoperit un fel de mancare care diminueaza dorinta sexuala a femeii cu 90%.
    Se numeste tort de nunta.

    – Domnule doctor, impotenta te ia asa, dintr-odata?
    – Nu, mai intai te lasa sa te faci de ras de vreo doua-trei ori….

    Vine un tip cu un copil la doctor:
    – Doctore, copilul meu are un an, dar pana acum inca nu a deschis ochii.
    Doctorul:
    – Cred ca ochii trebuia sa-i deschideti d-stra. Copilul e chinez.

    – Medicul mi-a recomandat insistent sa incetez chefurile.
    – Care medic?
    – Cel de deasupra noastra!
    INTERVIU:
    Un tip se duce la Finante pentru un interviu.
    Intervievatorul il intreaba, „Esti alergic la ceva?”, la care a raspuns,
    „Da, la cofeina.”

    „Ati lucrat pentru serviciul public inainte?”
    „Da, am fost in armata.” spune el, „Am fost in Afganistan de doua ori.”

    Intervievatorul spune: „Asta va va da un avantaj de 5 puncte la ocuparea
    acestui post.”

    Apoi, se intreaba el, „Aveti vreun handicap, de orice fel?”
    Tipul spune: „Da. O mina a explodat langa mine cand am fost acolo si
    mi-am pierdut ambele testicule”.

    Intervievatorul face o grimasa si apoi spune, „OK! Aveti suficiente
    puncte pentru a fi angajat. Programul normal zilnic este de la 8:00 la
    16:00. Dar puteti incepe maine la 12:00 – si veti veni in fiecare zi de
    la 12:00”

    Tipul este nedumerit si intreaba: „In cazul in care orele de lucru sunt
    de la 8:00 la 16:00, de ce vreti sa vin la 12:00? Eu nu vreau nici un
    tratament special…”

    Intervievatorul spune: „Ceea ce trebuie sa intelegeti este ca acesta
    este un loc de munca la Finante. In fiecare zi, de la 8:00 la 10:00, ne
    bem cafeaua, apoi, pana la 12:00, ne scarpinam la…… Nu are sens sa
    veniti de la 8:00 …”

    GLUMITZE:

    – O femeie nervoasa isi suna barbatul pe mobil:
    – Pe unde dracu esti ma?
    – Draga mea, stii magazinul ala de bijuterii unde ai vazut inelul ala
    imens cu diamant? Mi-ai spus ca te-ai indragostit de el iar eu ti-am
    zis ca intr-o zi o sa ti-l cumpar. … …
    Femeia cu un glas moale :
    – Of…iubitul meu, da imi amintesc…
    – Ei… eu sunt la barul de langa.

    -Ce faci?
    – Stau degeaba.
    -Pai…parca si ieri stateai degeaba!?
    -Da, dar nu am terminat.

    Din memoriile bulibasei: „cand eram mic, mama imi lua tot ce-mi doream, iar tata tinea de sase…”

    Fiecare barbat de succes are in spatele lui o femeie.
    Daca succesul continua, mai apar si altele…

    Copiii stateau la rand pentru a servi pranzul in cantina unei scoli gimneziale catolice.Pe un colt al mesei era o gramada mare de mere.Maicutele lipisera pe tava cu merele un bilet pe care scria:”Ia doar unul,Dumnezeu te supravegheaza”.Putin mai in fata,la capatul celalalt al mesei,se afla o gramada mare de prajituri cu ciocolata.Unul dintre copii a lipit un bilet:”Ia cate vrei,Dumnezeu e cu ochii pe mere.”

    Doi insi trec strada pe rosu , ii opreste agentul de circultie:
    Domnilor, asa se traverseaza?
    – Eu sunt daltonist, spune unul dintr-e ei ,
    – Si la voi in Daltonia nu sunt semafoare?

    O doamna este acuzata la judecatorie ca a furat un borcan cu piersici.Judecatorul spune:
    -Pentru fiecare piersica din borcan vei sta doua luni la inchisoare!
    Din spate se aude:
    -A mai furat si un borcan cu mazare!

    Nevastă-mea se simte ca o zeiţă la
    volan.
    Ea conduce, eu mă rog.

    Un american si un român stau de vorba. Americanul spune mindru:
    – We have George W. Bush, Stevie Wonder, Bob Hope and Johnny Cash!
    La care românul:
    – We have Traian Basescu, no wonder, no hope and no cash!

    Prostia este infinit mai fascinanta decit inteligenta.

    Inteligenta are limitele ei, prostia nu.

    Dragostea e oarba, dar casatoria ii reda vederea..

    Sexul este pretul pe care femeile il platesc pentru casnicie.
    Casnicia este pretul pe care barbatii il platesc pentru sex.

    Numai fetele cuminti isi tin un jurnal. Fetele rele n-au timp.

    Daca vrei ca sotia sa te asculte cind vorbesti, vorbeste cu alta femeie. O sa fie numai ochi si urechi.
    In plin act sexual, o femeie îi spune sotului ei:
    – Tu semeni cu un celular !
    El, (55 de ani) mândru zice:
    – Vibrez mult?
    – Nu ! Dar intrând în tunel, îti cade semnalul !!!

    Doi indragostiti stau pe iarba intr-un parc, ea delicata si sfioasa, el nerabdator si incordat. Mereu alti si alti indragostiti vin sa se aseze pe iarba. Incepe sa se insereze, iar vantul adie usor aducand aproape miresme de ierburi parfumate…
    Ea: Ce mult imi place cum canta greierii!
    El: Nu sunt greierii, sunt fermoarele…

    Un dialog de dimineata:
    – Scumpo, stii, când ma barbieresc dimineata, ma simt cu zece ani mai tânar.
    – Iubitule, dar nu ai putea sa te barbieresti seara???

    Noul slogan Durex: “Mai bine sa platesti 5 lei pentru o seara… decât 18 ani pensie
    alimentara”!!!

    NIMFOMANA – termen folosit de unii barbati
    cu referire la femeile care vor sa faca sex mai
    des decat pot ei…

    Intra un rus intr-un restaurant din Germania.
    Cere o bere, barmanul aseaza pe bar un cartonas (un suport de
    pahar) si, peste el, aseaza o halba.
    Bea rusul berea.
    O cere pe a doua.
    Barmanul se uita pe bar.
    Nici urma de cartonas.
    Pune alt cartonas pe bar si halba deasupra.
    Rusul bea si o cere pe a treia.
    Se uita barmanul pe bar.
    Cartonasul a disparut.
    Se gindeste putin barmanul:
    – „Asta ma lasa fara cartonase …
    Ii pun berea direct pe bar.”
    Asa si face.
    Bea rusul berea, se uita sub halba goala, si zice:
    – Niet biscuit???

    Doi tineri indragostiti hotarasc sa se casatoreasca. Chiar daca nu o duceau bine cu banii, el decide ca trebuie sa faca pasul. Ea, usor contrariata, intreaba:
    – Iubitule, dar noi nu prea avem bani, ce o sa mancam?
    – Nu-ti face griji iubita mea, ne vom hrani cu dragostea noastra.
    Zis si facut. Intr-una din zile, proaspatul sot isi gaseste nevasta, calare pe calorifer.
    – Iubita mea, ce faci acolo?!?
    – Pai.. iti incalzesc mancarea!

    Dupa ce termina spovedania, preotul ii spune in soapta unei tinere:
    – Mergi cu Domnul!!
    Privind derutata in jur, aceasta intreaba:
    – Cu care din ei?

    Ion si cu Marin discuta:
    – Ioane, ce sunt cu vanataile astea pe fata ta. Iar te-ai caftit la carciuma?
    – Nu, de la tuse mi se trage.
    – Cum de la tuse, Ioane?
    – Pai, daca m-a apucat tusea in sifonier.
    Intr-o noapte, Ion si Maria, proaspat casatoriti, stateau de vorba:
    – Ma, Ioane, spune drept, pe cine ai mai avut inaintea mea?
    – Pe Florica.
    – Numai pe ea?
    – Pe Veta, Maricica, Rozi… bla bla bla.
    – Sa stii ca sunt geloasa.
    – Lasa, mai bine ai fi multumita ca te-ai calificat in finala…

    Un sofer de tir opreste lângă o tipă si o întreabă:
    – Amatoare de sex oral?
    – Amatoare e mă-ta, eu sunt profesionistă!!!

    O tipă intră într-unul dintre cele mai şic magazine de încălţăminte:
    – Vreau trei perechi de pantofi. Cei mai scumpi. Clasici. Nu mă interesează forma sau culoarea. Să fie cu tocuri foarte joase.
    – La ce să se asorteze?
    – La un miliardar gras, chel şi scund!!!

    Atentie!!! Poliţia sfătuieşte persoanele fără buletin să fure acte de la cetăţeni cu care seamănă cât de cât si să meargă la vot!!!
    – Bunicule, stii sa faci ca mierla ?
    – Nu nepoate, dar de ce ???
    – Pai a zis tata ca o sa fim bogati cand o s-o mierlesti….

    Un ardelean vine acasa mai devreme de la camp si aude zgomote in dormitor. Se duce in fuga si-si gaseste nevasta desbracata complet, intinsa pe pat, transpirata si gafaind…
    -Ce-i ma nevasta, ce ai?
    -Am infarct…. zice ea.
    Ardeleanul da sa fuga afara sa cheme pe doctor, cand copilul lui de 4 ani zice:
    -Tata, tata, unchiu’ Gheorghe este sub pat in pielea goala…
    Ardeleanul fuge inapoi, ridica patura si-l vede pe Gheorghe sub pat dezbracat si zice:
    -Pai bine ma nenorocitule, nevasta-mea moare de inima si tu umbli ca un bezmetic prin casa in pielea goala de-mi sperii copilul…

    O unguroaica sta „la ocazie” in Aiud. Opreste un TIR, se deschide usa , iar femeia intreaba, intr-o romana stricata:
    – Sui pe mine pan’ la Turda ?
    Tiristul ai raspunde:
    – Sui pe tine si pan’ la Cluj , da’ cine tine de volan?!

    Comentariul ei dupa noaptea nuntii:
    Englezoaica: – John sper ca mi-am indeplinit perfect obligatiile conjugale…
    Nemtoaica: – Hans, fa-mi o cafea … sau nici asta nu poti?
    Frantuzoaica: – Pierre , da-mi un pahar de sampanie sa-mi clatesc gura…
    Poloneza: – Tadeusz, daca si data viitoare o sa fie la fel ma duc la Sibiu , Romania
    Romanca: – Ioane, Ioane … daca si salariul l-ai avea tot asa de mare …

    O tipa la dentist. Suna telefonul ei, nu respunde nimeni.
    In 5 min suna mobilul din nou, iarasi nu raspunde nimeni.
    A treia ora incepe sa sune, doctorul enervat raspunde:
    – Alo? Cine este?
    – Sunt sotul doamnei, si tu cine esti? Unde e nevasta mea? Da-mi-o la telefon!
    – Scuze, ea nu poate vorbi acum, asteapta 5 min, eu termin, ea scuipa si te suna inapoi, ok?

    Ce inseamna succesul….
    la 2 ani……….sa poti merge
    la 4 ani ………sa nu faci pe tine
    la 12 ani………sa ai prieteni
    la 18 ani ……..sa conduci masina
    la 20 ani ……..sa faci sex
    la 35 ani……….sa faci bani
    la 50 ani……….sa castigi bani
    la 60 ani ………sa faci sex
    la 70 ani………sa conduci masina
    la 75 ani………sa ai prieteni
    la 80 ani ……..sa nu faci pe tine
    la 90 ani……….sa poti merge

    Se face un sondaj de opinie pe strazile din Paris.
    Intrebarea era daca in Franta sunt prea multi rromi.
    10% raspund – Oui
    20% raspund – Pas vrai
    70% raspund – Minte astia, sa moara familia mea!

    La miezul noptii, sotul isi trezeste sotia fiindca avea chef sa faca sex. Aceasta, pe jumatate adormita, ii spune:
    – Dar de ce trebuie sa ma trezesti, draga? Doar stii unde le gasesti pe toate!

    Discursul unui candidat la primarie la un miting electoral:
    ”Cetateni, primarul actual a furat 4 ani. E timpul sa-mi dati si mie o sansa!”

    Cele mai multe minciuni se spun înainte de alegeri, în timpul sexului şi după pescuit!!!

    – Care-i asemanarea dintre un ginecolog si un baiat care livreaza
    pizza?
    – Amindoi o pot mirosi, dar nu o pot gusta!

    La 20 ani barbatul e playboy
    La 40 – playman
    La 60 – play-off
    La 80 – game over
    Femeia de serviciu merge la poliţie să facă reclamaţie: cică ar fi fost violată. Poliţiştii o întreabă:
    – Povestiţi-ne ce s-a întamplat exact.
    – Să vedeţi că spălam pe jos şi deodată a apărut un bărbat în spatele meu. M-a atacat de la spate.
    – Şi nu aţi încercat să fugiţi?
    – Dar cum să fi fugit? La dreapta perete, la stînga perete, în spate bărbatul, iar în faţă spălasem deja pe jos…

    Apropo de-al treilea sex…
    Un om în vârstă doreşte să emigreze. La completarea formalităţilor, este întrebat de către oficialităţi de ce.
    – Datorită homosexualităţii…
    – Cum aşa?
    – Păi, în timpul naziştilor se pedepsea chiar cu moartea, după aceea cu închisoare, iar acum este permisă prin lege. Aş dori să emigrez până nu devine obligatorie.

    Acum te simți mai bine ?
    Hai, mărturisește că nu te mușcă nimeni !
    Alioșa.

    Comentariu de Aliosa — 20/06/2012 @ 3:33 pm | Răspunde

  8. @ ALL !!!

    Banc de criză :
    Iubirea mea,

    Nu-ţi pot trimite salariul luna aceasta, din cauza recesiunii economice profunde în care s-a afundat subit economia mondială, aşa că iţi trimit 100 de sărutări înfocate.
    Tu ai fost, eşti şi vei rămâne, iubirea mea pe viaţă!
    Soţul tău iubit.

    După câteva zile, soţia iubitoare îi răspunde:

    Dragul meu,
    Iţi mulţumesc pentru cele 100 de sărutări înfocate şi
    îţi trimit detaliile cu privire la cheltuielile mele recente:
    1. Lăptarul a fost de acord să primească 2 sărutări pentru lapte şi să mă dezbrac în faţa lui, în fiecare dimineaţă, pentru o lună de zile.
    2. Electricianul a acceptat sa nu ne decupleze încă de la curent, abia după ce i-am aplicat cea de-a 7-a sărutare înfocată (pe ureche), l-am mângâiat 10 minute într-un anumit loc ;
    3. Proprietarul vine în fiecare zi şi cere 2-3 sărutări de consolare în loc de chirie;
    în plus, m-a anunţat că, de luna viitoare, va trebui sa i le aplic într-o zonă mai sensibilă, înţelegi ce vrea să zică, da?…
    4. Patronul supermarketului nu a acceptat numai sărutări înfocate, astfel că a trebuit sa-i ofer si alte „chestii” negre şi fierbinţi (nu cafea, că nu mai avem!)…
    5. Pe mărunţişuri am mai cheltuit 40 de sărutări înfocate + mângâieri.

    Nu-ţi face griji pentru mine, mi-au mai rămas vreo 35 de săruturi şi sper să mă descurc luna aceasta.
    Pot să-mi fac planul de cheltuieli şi pentru luna viitoare la fel?
    Te rog, sfătuieşte-mă câte să dau la revizia maşinii?!
    Cu drag,
    Iubirea ta
    Ce zici, ți-a plăcut ?
    Alioșa.

    Comentariu de Aliosa — 21/06/2012 @ 7:38 am | Răspunde

  9. @ ALL !!!

    Cum sa faci fericita o femeie?
    Nu-i dificil sa faci fericita o femeie.
    Un barbat trebuie sa fie DOAR:

    1. un bun prieten
    2. partener
    3.. iubit
    4. ca un frate
    5. ca un tata
    6. ca un sef
    7.. un electrician
    8. un tapiter
    9. un mecanic
    10. decorator
    11. stilist
    12. sexolog
    13. psiholog
    14. exterminator de gongi
    15. un bun ascultator
    16. organizator
    17. foarte curat
    18. simpatetic
    19. atletic
    20. cald
    21. atent
    22. galant
    23. inteligent
    24. simpatic
    25. creativ
    26.tandru
    27. puternic
    28. intelegator
    29. tolerant
    30. prudent
    31. ambitios
    32. capabil
    33. curajos
    34. determinat
    35. sincer
    36. pasional

    Fara a uita sa :

    37. faca complimente
    38. iubeasca shoppingul
    39. fie onest
    40. foarte bogat
    41. relaxant
    42. fidel

    si de asemenea :

    43. sa acorde femeii multa atentie
    44. sa-i acorde mult timp
    45. sa-i acorde libertate, niciodata sa nu se ingrijoreze unde merge

    si FOARTE IMPORTANT:

    46. niciodata sa nu uite:
    * zilele de nastere
    * aniversari
    * evenimente organizate de ea
    Ce zici colega, se poate ?
    Alioșa.

    Comentariu de Aliosa — 21/06/2012 @ 5:04 pm | Răspunde

  10. @ ALL !!!

    Știi ORIGINEA pronumelor noastre ?
    Dacă NU, iat-o :

    „ ADELINA / ALINA – originea numelui este „Adal” („nobil” in germana veche).

    ADINA – originea numelui este din ebraica si se traduce ca „fina, rafinata, distinsa”

    ADRIANA / ADRIAN – de la „Hadrianus „, nume de origine latina ce inseamna originar de lânga Marea Adriatica”.

    ALEXANDRU / ALEXANDRA – de la „Alexandros „, nume grecesc care inseamna „protector al barbatilor / al oamenilor”.

    ALMA – derivat din expresia latineasca insemnand „dragut / amabil”.

    AMALIA – nume vechi germanic care inseamna „munca”.

    AMANDA / ANGELA / ANGELICA – de la „amanda / amandus”, o fraza latineasca insemnand „una care trebuie iubita”. Acest nume a fost un adjectiv latinesc, corespunzand termenului masculin, angelicus. Acest termen este originar de la numele grecesc „angelos”, insemnand „mesager”. Expertii nu sunt siguri daca acest termen vechi este sursa modernului nume feminin Amanda. Poate fi o simpla extindere a familiarului Angela, probabil influentat de frantuzescul Angelique, insemnand „angelic, diafan”.

    ANA / ANCA / OANA – de la „channah”, nume evreiesc care inseamna „gratia favorita”.

    ANDREEA / ANDREI – de la „Andreas „, nume masculin grecesc care inseamna „razboinic”.

    ANTONIA / ANTON – de la „Antoniu ” (nume de origine latina care inseamna „a fost pierdut”) sau de la cuvântul latin „antius” („avangardistul”).

    ATANASIE (gr.. „athanasius”) – „nemuritorul”.

    AUGUSTA / AUGUSTINA / AUGUSTIN – de la cuvantul latin „revenit”.

    AURELIA / AUREL – de la „Aurelius „, nume de origine latina , insemnand „aurita / auritul”.

    AURORA / AURICA – in limba latina inseamna „zori / rasarit”.

    BEATRICE – de la „viatrix”, nume latin ce inseamna „voiajor / calator”.

    BIANCA – provine din cuvantul „blanc” (din franceza veche), ce inseamna „alb”.

    BOGDAN – de la „bogdan”, o fraza slava ce inseamna „darul / cadoul lui Dumnezeu”.

    CALIN – prenume tipic românesc probabil lumea vegetala. „Calinul” (Viburnum opulus) este un arbust raspândit si la noi.

    CAMELIA – de la o expresie din latina ce inseamna „ajutorul preotului”.

    CARMEN – de la ” Carmel „, nume evreiesc ce inseamna „orhidee”.

    CAROLINA / CAROL – de la „ceorl”, cuvant antic german ce inseamna „proprietar”.

    CATALINA / ECATERINA / CATALIN – de la „aikaterine”, nume grec ce inseamna „pur”. Dar nu toti expertii sunt de acord. Unii spun ca numele este derivat din cuvantul grec „katharos”. Altii, ca se trage din numele lui Hecate, zeita greaca a magiei. O alta sursa posibila este „katerina”, un cuvant grec pentru „tortura”.

    CECILIA / CELIA / CECIL- de la „caecilia”, nume latin ce inseamna „orb”.

    CEZAR – de la „caesarius”, nume latin ce inseamna „seful”.

    CIPRIAN – de la „cyprianus”, nume latin ce inseamna „originar din Cipru”.

    CLARA – de la expresia latina ce inseamna „sclipitor”.

    CLAUDIA / CLAUDIU – de la o expresie latina („lame”) care inseamna „schiop”.

    CLEMENTINA – de la „clementia”, nume latin ce inseamna „plin de mila / milos”.

    CLEOPATRA – de la „kleopatra”, nume grec ce inseamna „mândria tatalui”.

    CONSTANTIN – de la „constans”, nume latin care inseamna „constant/statornic”.

    CORINA – de la „kore”, nume grec ce inseamna „fecioara”.

    CORNELIA / CORNEL – cuvantul de origine este „cornu”, echivalentul latin pentru „horn”.

    COSMIN – probabil o forma derivata de la „Cozma ” (in limba turca „koz” inseamna „frumos”).

    CRISTINA / CRISTIAN – de la „christiana”, nume latin ce inseamna „urmasul lui Cristos”.

    DANA / DANIELA / DOINA / DAN / DANIEL – de la expresia germanica „locuitor al Danemarcei”.

    DAVID – originea cuvantului vine din ebraica si inseamna „de iubit”.

    DELIA (gr.) – „cea de pe insula Delos ” (Grecia).

    DIANA – de la „diviana”, nume latin pentru „zeita”.

    DIONISIE (gr. „Dionysius”) – „fiul zeului Dionysos”.

    DOLORES – provine de la expresia spaniola, ce inseamna „suparare / durere”.

    DOMINIC – de la cuvantul latin insemnand „lord”.

    DORIN – prenume de origina greaca: a) apartenenta la grupul etnic al „Dorilor”, sau b) derivat din „theodor” („darul Domnului”).

    DRAGOS – isi are originea in cuvantul slav, care inseamna „dulce glorie”.

    DUMITRU – corespunde zeului grec „Demetrius”, zeul agriculturii..

    ELENA / ELEONORA / NORA – nume grec ce inseamna „raza de soare”.

    ELISABETA (ebr.) – „cea care il cinsteste pe Jehova”.

    ELVIRA – de la „ali wer”, o fraza din germana antica ce inseamna „intr-adevar strain”.

    ELVIRA (span.) – „cea mareata” sau „cea care pastreaza”.

    EMANUELA / EMANUEL – de la „Imanuel „, nume ebraic inseamna „Dumnezeu este cu noi”.

    EMILIA / EMIL – de la „Aemilus „, nume latin care inseamna „dornic/nerabdator/zelos”.

    EUFROSINA (gr. „Euphrosyne”) – „cea senina”.

    EUGENIA / EUGEN – de la „eugenios”, nume grec ce inseamna „aristocrata/aristocrat”.

    EUSEBIU – de la o expresie greceasca ce inseamna „religios”.

    FABIAN – de la „fabianus”, nume latin ce inseamna „crescator de fasole”.

    FELICIA / FELIX – de la „felix”, nume ce inseamna „fericit / norocos / fertil”.

    FILIP – de la „philippos”, nume grec ce inseamna „iubitor de cai”.

    FLAVIA / FLAVIU – de la o expresie latina ce inseamna „galben auriu”.

    FLORINA / FLORENTINA / FLORIN – de la „florentina”, nume latin ce insemana „infloritoare”.

    GABRIELA / GABRIEL – de la „Gowriel „, nume ebraic ce inseamna „Dumnezeu e puterea mea”.

    GEORGINA / GEORGE / GHEORGHE – de la „georgios”, nume grec ce inseamna „fermier / taran”.

    GLORIA – de la o expresie latina ce inseamna „glorie”.

    GRAZIELA (lat. „gratia”) – „cea gratioasa”.

    GRIGORE – de la „gregorios”, nume grec ce inseamna „vigilent”.

    HORATIU – de la „Horatiu „, nume latin al carui sens a fost pierdut.

    HORIA – de la „Heinrich „, nume germanic antic ce inseamna „cap de familie”.

    HORTENZIA (lat. „hortensia”) – „gradinareasa”.

    IACOB – de la vechiul prenume ebraic Jakob (semnificatie necunoscuta).

    ILEANA – de la expresia ebraica care inseamna „raspunsul Domnului”.

    INA – forma scurta a multor prenume care se termina in „ina”.

    IOANA / ION / IOAN – de la „Yochana „, nume evreiesc, insemnand „binecuvântarea Domnului”.

    IRINA – de la „eirene”, nume grec insemnand „pasnica”.

    IRMA – de la „irmen”, vechi nume germanic, insemnand „universal”.

    ISIDOR (gr. „Isidor”) – „darul zeitei Isis „.

    IULIA / JULIETA / IULIU – de la expresia latina care inseamna „descendentul zeului Jupiter”.
    IUSTINA / IUSTIN – de la „justinus”, nume latin care inseamna „cel care gandeste corect”.

    LAURA / LORENA / LAUREAN / LAURENTIU – de la „laurus” („tufa de laur”) sau de la „originar din Laurentum” (localitate veche lânga Roma).

    LEONARD – de la „leonhard”, cuvânt vechi germanic insemnand „puterea leului”.

    LETITIA – de la o expresie latina insemnand „bucurie”.

    LILIANA – de la „lilium”, cuvant latin insemnand „crin”.

    LIVIA / LIVIU – de la expresia latina insemnand „albastru”.

    LUCIA / LUCIANA / LUCA / LUCIAN (lat. „lucire”) – „luminoasa / luminosul”.

    LUCRETIA / LUCRETIU – de la „lucror”, cuvant latin ce inseamna „a reusi”.

    MAGDALENA / MADALINA – de la expresia ebraica insemnand „originara din Magdala” (sat biblic pe malul Marii Galilee, presupus a fi locul de origina al Mariei Magdalena, personaj neotestamentar).

    MARCELA / MARCEL / MARTINA / MARTIN – de la „Marcia ” si de la „Martinus „, nume latine insemnand „dedicat lui Mars” (zeul razboiului la romani).

    MARGARETA ( iran .) – „perla”.

    MARIA / MARIANA / MARIELA – de la Miryam, nume ebraic insemnand „copil dorit”. Altii interpreteaza prenumele ca insemnand „rebel” sau „multa amaraciune”.

    MARIN (lat. „marinus”) – „marinarul”.

    MARIUS / MARCU – de la expresia latina insemnand „barbatesc” (deriva de la „Mars „, zeul razboiului la romani).

    MARTA – de la expresia „femeie de casa”.

    MAXIM / MAXIMILIAN – de la „Maximilianus „, nume latin insemnand „cel mai mare”.

    MELISA – de la expresia greceasca insemnand „miere”.

    MIHAELA / MIHAI – de la o expresie ebraica insemnand „cine se aseamana cu Jehova ?”..

    MIRABELA – de la „mirabilis”, cuvant latinesc insemnand „miraculos”.

    MIRANDA – de la expresia latina care inseamna „minunat”.

    MIRCEA – probabil de la prenumele slav „Miroslav / Mirco” („slava Pacii”)..

    MIRELA – de la „Mireille „, prenume frantuzesc insemnand „admira”.

    MONICA – de la „monos”, cuvant grecesc insemnand „sihastra”.

    NADIA – de la „nadejda”, nume rusesc insemnand „speranta”.

    NARCISA – de la „narkissos”, nume grec care inseamna „pierdut”.

    NATALIA (lat.) – „cea nascuta la Craciun”.

    NICOLETA / NICOLAE – de la „nikolaos”, nume grecesc insemnand „oameni victoriosi”.

    OCTAVIA / OCTAVIAN – provine din expresia latina insemnand „al optulea”.

    OFELIA / FELICIA – de la „opheleia”, cuvant grec insemnand „ajutor”.

    OLGA – de la „Helga „, nume scandinav insemnand „de succes”.. Nu toti expertii sunt de acord cu aceasta, unii spunand ca poate fi derivat din nume vechi insemnand „binecuvantata” sau „sfanta”.

    OLIMPIA – de la o expresie din limba greaca a carei traducere inseamna „originara din Olimp”.

    OLIVIA / OLIVIU / OLIVER – de la „olivia”, nume insemnand „maslin”.

    PAULA / PAUL / PAVEL – sursa numelui este latina, iar traducerea ar fi „mic”.

    PETRE / PETRU – prenume provenit din greaca. Traducerea lui ar fi „dur” sau „piatra”.

    QUINTILIU – provine din expresia latina insemnand „al cincelea”.

    RADU (slav. „rad”) – „veselul”.

    REGHINA (lat. ” Regina „) – ” regina „.

    REMUS (lat. „Remus”) – „vâslasul”.

    RODICA – de la prenumele englez „Roda” („rhode” = „trandafir”).

    SABINA (lat.) – descendenta din neamul Sabinilor (popor antic din Italia).

    SEPTIMIU – provine din expresia latina insemnand „al saptelea”.

    SERGIU (lat. „Sergius”) – „servare” = „a salva”, „servus” = „servitor”.

    SIDONIA (lat.) – „cea din orasul Sidon ” (azi: Saida in Liban).

    SILVIU (lat. „silvanus”) – „padurarul”.

    SIMION (ebr. „simon”) – „ascultator”.

    STEFAN (gr.) – „purtatorul cununei învingatorului”.

    SUSANA (ebr.) – „crin”..

    TEODOR (gr. „theodor”) – „darul Domnului”.

    TIBERIU (lat. „tiberius”) – „fiul zeului râului Tibru” (Roma).

    TITUS (lat.) – „turturica”.

    VALER (lat. „valerius”) – „sanatosul”.

    VASILE (gr. „basilaeus”) – „domnitorul”.

    VICTORIA (lat.) – „invingatoarea”.

    VIORICA (lat. „Violetta”) – „viorea”.

    VIRGIL (lat. „Virgilius”) – semnificatie necunoscuta (probabil de origine etrusca).

    ZINA – prescurtarea prenumelui german „Gesina / Josina”.

    ZOE (gr. „zoi”) – „cea vitala” ” .

    Ce zici, ți-ai găsit ORIGINEA ???
    Hai, spune-ne și nouă că nu-i secretă !
    Weekend plăcut !
    Alioșa.

    Comentariu de Aliosa — 22/06/2012 @ 5:09 pm | Răspunde

  11. Aliosa,
    De cate ori am ocazia merg in ţinutul Neamţului, locuri placute ochiului si sufletului. Eu cred ca oriunde ai merge prin ţară întâlneşti oameni frumoşi la suflet şi locuri minunate. Eu am coplilărit la o azvărlitura de băţ de locurile vizitate de tine, la poalele Cozlei!
    Cu bine,
    Nicu

    Comentariu de Nicu — 23/06/2012 @ 10:30 am | Răspunde

    • @ Salut Nicu !
      Dumnezeu a făcut ca să vii pe lume în ținutul de BASM și de POVEȘTI al lui ION CREANGĂ
      cel ce ne-a încântat copilăria cu minunatele sale AMINTIRI DIN COPILĂRIE .
      Am vizitat și Casa Memorială „ ION CREANGĂ ” și cât de curând voi POVESTI și eu cu modestele mele
      posibilități ce-am văzut și simțit acolo.
      Păcat că timpul n-a ținut cu noi ca tu să fi fost în perioada 28/05-11/06 2012 acasă-n satu-n care te-ai născut
      la buna și bătrâna ta MAMĂ căci, certamente ne-am fi întâlnit măcar pentru câteva minute la o cafea de vorbă.
      Cum niciodată nu trebuie să spui niciodată, la anul care vine, voi vizita din nou frumoasele tale meleaguri
      căci voi merge din nou la Stațiunea BĂLȚĂTEȘTI pe la sfârșitul lunii iunie și sper din tot sufletul să ne întâlnim.
      Am fost și la poalele COZLEI și tare mi-a plăcut și-acolo .
      Până la vara viitoare însă, multă sănătate întregii tale familii și toate cele bune !
      Mulțumesc pentru vizită, comentariu și like !
      Cu prietenie veșnică,
      Alioșa.

      Comentariu de Aliosa — 23/06/2012 @ 10:46 am | Răspunde

  12. Aveţi dreptate, este foarte frumos.

    Comentariu de doloresstoian — 08/05/2013 @ 7:02 pm | Răspunde

    • Buna seara Dolores !
      Adevarul este ca eu nu sunt fotograf de meserie ci un simplu amaator asa ca,
      poate nu am surprins cele mai importante aspecte.
      Locurile sunt foarte frumoase si merita vizitate !
      Ma bucur ca ai ajuns si pe aici.
      Multumesc !
      Aliosa.

      Comentariu de Aliosa — 08/05/2013 @ 7:13 pm | Răspunde

      • Sunt instantanee frumoase ale unor peisaje minunate, asa ca nu trebuie sa fii profesionist ca sa le poti surprinde, vorbesc de la sine.
        Dolores

        Comentariu de doloresstoian — 08/05/2013 @ 8:04 pm

      • @ Buna dimineata Dolores !
        Instantaneele sunt frumoase dar nu profesionist realizate !
        Multumesc pentru intelegere si apreciere !
        O zi superba !
        Aliosa.

        Comentariu de Aliosa — 09/05/2013 @ 7:05 am


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

