Alioşa

03/12/2012

DIMITRIE CANTEMIR si VLADIMIR PUTIN !!!

Filed under: generale — Aliosa @ 8:11 am
Motto:
ISTORIA este  versiunea evenimentelor  trecute asupra carora oamenii s-au pus de acord ” !
                                                                              NAPOLEON .
Si uite asa, presedintele FEDERATIEI RUSE , VLADIMIR PUTIN,
                           s-a pus de acord
cu scriitorul roman CONSTANTIN BARBU
si astfel, au scos din ARHIVELE RUSE prafuite de trecerea timpului,
” INTEGRALA MANUSCRISELOR CANTEMIR „
intr-o editie de lux compusa din 25 de volume .
Cum era si firesc, PRIMA EDITIE a fost achizitionata chiar de
” TARUL de la RASARIT ” enigmaticul dar pragmaticul VLADIMIR PUTIN !!!
Din partea mea iubitor al ISTORIEI NEAMULUI  ,sincere felicitari amandoura !
Pentru TOATE DETALIILE va invit sa lecturati cele ce urmeaza:
„Eveniment cultural european:
Au apărut primele 25 de volume din „Integrala manuscriselor Cantemir”
Acasă > Actualitate
Au apărut primele 25 de volume din "Integrala manuscriselor Cantemir"

Lădiţa cu „Integrala manuscriselor Cantemir”, pe care a primit-o Putin
Sub coordonarea scriitorului Constantin Barbu, într-o ediţie de lux, au văzut lumina tiparului primele 25 de volume din „Integrala manuscriselor Dimitrie Cantemir”, primul set fiind achiziţionat chiar de către Vladimir Putin,
 Acesta  a aprobat scanarea documentelor aflate de sute de ani în Arhivele din Moscova.
Vă prezentăm mai jos interviul pe care l-am realizat cu scriitorul Constantin Barbu,
cel despre care filosoful Constantin Noica spunea că este „excepţional de înzestrat pentru lucrări de erudiţie şi istorie literară”. Interviul a fost înregistrat chiar înainte de plecarea la Moscova, unde, împreună cu sponsorul acestei întreprinderi culturale, Paul Tudor, urmează să aducă în ţară fotocopiile următoarei tranşe din ediţia acestei integrale Cantemir.
„Ce manuscrise vrei? – Pe toate!”
Ion Spânu: Cum a început această aventură prin Arhiva Moscovei?
Constantin Barbu: La festivitatea de acordare a unui premiu de excelenţă ambasadorului Federaţiei Ruse, Alexander Churilin, l-am rugat să-mi aprobe intrarea în Arhiva de la Moscova, cu care, în principiu, a fost de acord. După un timp, am fost surprins să primesc de la domnia sa o scrisoare în care mă întreba „ce manuscrise vrei?”.
 I-am trimis lista după Tocilescu, completată cu ce mai ştiam eu, dar i-am spus, prevăzător, că le vreau pe toate.
S-a dovedit că am procedat bine, întrucât acolo am descoperit manuscrise despre care nu se ştia nimic!
Abia în mai 2009 am primit confirmarea din partea rusă, inclusiv preţul pentru fiecare filă scanată.
Din partea oficialităţilor române nu a fost nimeni dispus să finanţeze această operaţiune,
astfel încât abia în toamna lui 2009 am putut pleca la Moscova, când Paul Tudor, un om de faceri care conduce firma SC Besta SA, prin „Fundaţia culturală Tudor”, a avut bunăvoinţa să sponzorizeze tot demersul acesta, cu care România se va mândri multe secole de acum înainte, căci fondul acestor manuscrise este cel mai mare tezaur al României din afara graniţelor!
„Vladimir Putin ne-a dat una dintre aprobări”
Dar cum de a rămas în uitare o asemenea arhivă?
Simplu. Începând din 1878, când Tocilescu a tipărit primul volum Cantemir, şi până azi, Academia Română a publicat doar 9 (nouă) volume de opere! Lui Tocilescu îi aprobase copierea manuscriselor Ţarul Alexandru al II-lea,
 iar mie, pentru documentele din Arhiva Ministerului de Externe, Vladimir Putin, care era pe atunci prim-ministrul Rusiei!
 De aceea, în semn de recunoştinţă, i-am trimis în dar această ladă care conţine primele 25 de volume apărute, într-o ediţie de lux cum rar se tipăresc în lume.
Le ştii, nu cred că mă contrazici…
Dar ce manuscrise erau în Arhiva Ministerului de Externe din Rusia?
Acolo am fost surprins să găsesc „Jurnalul persan” în limba rusă şi „Manifestul lui Petru cel Mare”. Despre „Jurnalul persan”, Tocilescu credea că are doar 7 pagini, iar despre „Manifest…” credea că este „Catehismul persan”, care s-ar fi scufundat în mare!
Academia Română spune că s-au mai scanat manuscrise Cantemir.
Da, în anii ’60 s-au făcut fotocopii alb-negru după unele manuscrise, dar vă rog să le comparaţi cu ediţia aceasta, unde documentele sunt mai frumoase decât originalul! Ca să nu mai spun de numărul lor… De altfel, se ştie că Tocilescu furase, pur şi simplu, 3 fascicule, pe care le rezumăm astfel: 4 pag. din „Epistola dedicatoria” la „Sacro-sancte scientiae indepingibilis imago”, 24 de pag. din „Index Rerum Nobilium”, de la aceeaşi lucrare, şi fila 42 din „Loca Obscura”.
 Şi pe acestea le-am introdus în ediţia mea, reîntregind astfel „Sacro-sancte scientiae indepingibilis imago” şi „Loca Obscura”.
Constantin Barbu, coordonatorul „Integralei manuscriselor Cantemir”
 
 
Bănuiesc că nu e aşa de uşor să cauţi printr-o arhivă cum este cea a Moscovei? Ne povesteşti care a fost cea mai mare surpriză din această aventură prin hârtiile lui Cantemir?
Ştiam din sursă ştiinţifică sigură că arhiva păstrată de Serghei Cantemir, fiul cel mai mic al lui Dimitrie, compusă din 27 de pachete, a fost cumpărată la licitaţie la moartea sa şi se află într-una din arhivele Moscovei. Mergând prin arhiva de acte străvechi, conduşi de directorul acesteia (căci pe acolo nu te plimbi ca pe Unirii!), m-am trezit în faţa a 76 de lădiţe pe care scria „CANTEMIR”! Bucuria mea a fost de om smintit. Directorul ne-a adus opisul şi de la el am aflat că acesta fusese făcut între 1898 şi 1956! Ultimul care ordonase terminarea inventarului fusese Stalin, în 1935, când s-au şi adus în România osemintele lui Cantemir! Şi dacă tot veni vorba, să ne amintim că atunci sicriul lui Cantemir a fost primit pe covor roşu, cu salve de tun, fiind salutat de Guvernul ţării, iar Iorga a stat drepţi în faţa Voievodului!
Din aceste 76 de lăzi câte ai reuşit să scanezi?
Doar una! De fapt, partea rusă a scanat documentele în condiţii excepţionale. În această primă ladă este corespondenţa dintre Antioh, Maria şi Constantin Cantemir şi formează două dintre volumele actualei ediţii! Îţi dai seama cât a mai rămas de tipărit?
„În final, ediţia va avea peste 100 de volume!”
Ai o estimare a numărului total de volume al acestei ediţii Cantemir?
 
Probabil că, în final vor fi vreo 100 de volume, dacă nu vom mai avea şi alte surprize prin arhivele lumii. Tragedia este că pentru întocmirea acestei ediţii nu plăteşte decât Ludovic al XIV-lea, cum îi spun eu lui Paul Tudor! Cu el şi cu ceilalţi prieteni ai lui Cantemir intenţionez să aduc în ţară şi celelalte manuscrise ale Domnitorului, care se află în alte 10 ţări, în afară de România şi Rusia!
Care speri să fie impactul acestei colosale ediţii Cantemir?
Sper ca în anii viitori să se scrie cărţi şi să se dea doctorate după această ediţie, căci Cantemir, prin toată opera lui, ar putea să tragă după el toată cultura română!
Ca să nu mai spun că şi politicienii noştri ar putea sta altfel de vorbă cu mai-marii lumii dacă le-ar pune pe masă o astfel de ediţie!
N-ar mai avea tonul acela arogant pe care-l au acum Barroso, Viviane Reding, preşedinta Lituaniei sau chiar doamna Merkel!
Un mesaj pentru final, înainte de plecarea la Moscova?
 
Trebuie să ţinem minte că, în 1711, cel mai vestit ţar rus, Petru cel Mare, l-a făcut pe Dimitrie Cantemir prinţ al Imperiului rus, şi tot la fel a procedat cu toţi copiii lui, pe care Rusia i-a tratat princiar până la stingerea stirpei!
 Asta, în timp ce, în 1714, Constantin Brâncoveanu şi fiii săi erau umiliţi şi decapitaţi la Constantinopol de Sultanul Ahmed al III-lea, despre care se spune că ar fi trăit în „epoca lalelei”.
 Cantemir era cineva în vremea lui, iar ruşii l-au apreciat cum se cuvine.
Nu putem să rămânem mai prejos, noi, cei care-i suntem urmaşi!
Accesări: 852

Ion SpânuPublicat acum 11 ore si 48 minute „.

Sursa: Internetul .

Tu, stimata cititoare si stimate cititor, ce parere ai ?

Cu pritenie,

Aliosa.

6 comentarii »

  1. @ ALL !!!
    Daca pe VLADIMIR PUTIN il intereseaza MANUSCRISELE lui D.CANTEMIR,
    pe mine de ce nu m-ar interesa MUZICA lui VITAS ???

    Auditie si vizionare placuta !
    Aliosa.

    Comentariu de Aliosa — 03/12/2012 @ 5:00 pm | Răspunde

  2. @ ALL !!!
    La articolul de pe
    http://bmarinescu41.wordpress.com/2012/12/02/
    am facut un COMENTARIu la care am primit un RASPUNS ce merita sa-l am si pe blogul meu :

    ” Aliosa
    December 3, 2012 at 13:11

    Du-i DOAMNE in smoala catranita
    A IADULUI nemuritor
    Pe el si baba lui pocita
    Si zau, ca n-o sa-mi fie dor !
    Reply

    bmarinescu41
    December 3, 2012 at 18:52

    Scaraoţchi-mpins de rele
    Să-i primească cu plăcere.
    Şi-n cazanul clocotind
    Să-i vedem pe toţi pierind!

    “Naşul” clocotească primul
    Şi după el tot tacâmul,
    Toţi borfaşii şi escrocii,
    Centuristele şi hoţii,

    Haita toată la un loc
    În cazanul pus pe foc
    Şi în smoala clocotindă
    Să-i vedem cum se afundă !

    Să ne fie bine şi nouă
    Cum v-a fost 8 ani doar vouă !!!
    Reply
    Aliosa
    December 4, 2012 at 09:34

    BETON raspuns !
    Merita sa-l POSTEZI in AJUN DE AN NOU
    ca pe o URARE in ANUL ce sta sa vina !
    Aliosa.”
    Tu, ce parere ai ?
    Aliosa.

    Comentariu de Aliosa — 04/12/2012 @ 9:43 am | Răspunde

  3. Ar trebui sa fim recunoscatori domnilor Barbu si Tudor pentru eforturile (dezinteresate din punct de vedere material) pe care le fac! Dar oare statul roman,in care se risipesc inutil atatea fonduri (in timp ce probleme vitale raman nerezolvate),nu s-ar putea implica in recuperarea unui asemenea tezaur?

    Comentariu de criscar50 — 04/12/2012 @ 6:16 pm | Răspunde

    • @ Buna seara Crisan !
      Din pacate, STATUL ROMAN pri ICR-ul lui H.Patapievici
      a INVESTIT bani in tot felel de AGRAMATI straini si autohtoni
      CA SA DENIGREZE si SA DEFAIMEZE POPORUL ROMAN si ROMANIA
      si nicidecum pentru RECUPERAREA TEZAURULUI CULTURAL al TARII
      aflat in ARHIVELE si BIBLIOTECILE fostelor IMPERII : Tarist, Habsburgic si Otoman !!!
      Daca STATUL ROMAN prin Traian Basescu si Mihai Razvan Ungureanu AU RENUNTAT chiar la
      TEZAURUL ROMAN aflat la MOSCOVA
      cum sa se intereseza de MANUSCRISELE lui DIMITRIE CANTEMIR ???
      Multumesc pentru vizita, comentariu si like !
      O seara placuta !
      Aliosa.

      Comentariu de Aliosa — 04/12/2012 @ 9:09 pm | Răspunde

  4. @ BANCURI pentru toate sexele si varstele :

    „Încetează să mai vorbești despre sex! ” mi-a zis prietena mea „Nu găsești și tu alt subiect?”
    „Ok” i-am spus „hai să vorbim despre mașini”
    „Fie” zice „dacă insiști…”
    „Super!” i-am răspuns „Ai făcut vreodată sex într-un Ford Mondeo?”
    –––
    Pentru cei care se întrebau: Da, va fi Wi-Fi la înmormântarea mea!
    ––-
    Daca toti copiii ar ajunge ce doresc parintii lor, lumea ar fi plina de genii care nu muncesc.
    ––-
    -V-aş recomanda, pe cât posibil, o viaţă sexuală regulată. Sunteţi căsătorită sau aveţi un prieten?
    -Am si soţ, şi prieten, domnule doctor, dar se cam lasă unul pe altul!
    ––-
    Cica vor scoate anticonceptionale pentru barbati
    Mi se pare logic, mai bine scoti gloantele din pistol decat sa porti vesta antiglont!
    ––-
    Un polonez merge la oftalmolog sa efectueze un control al ochilor. Medicul ii arata tabla cu litere: BRZLWYTSKINQZ:
    – „Le puteti citi?”
    – „Sa citesc?! Pe asta-l cunosc…”
    –––-
    -Măi Mărie, spune drept, m-ai înşelat tu vreodată?
    -Să-ţi spun drept, o dată nu!
    ––
    De ce nu poarta o femeie serioasa chiloti tanga?
    Pentru ca dupa ce i-a purtat o vreme, nu poate face din ei carpa de praf.
    ––-
    O blonda se duce pentru prima dată la spovedanie:
    – Ai păcătuit, fiica mea?
    – Da, părinte.
    – Te căieşti?
    – Da părinte, mă căiesc.
    – Bine, sărută crucea… Nu cu limba, netrebnico!
    –––
    Mi-a cerut şefu’ să lucrez şi-n pauza de masă…
    „Ce?!”, am început să ţip, „Puturosul dracului! Vin la muncă
    la ora 7 dimineaţa şi plec la ora 19, în timp ce tu pleci la 14:30 ca să te duci la fotbal cu băieţii, şi nu primesc nici măcar o mulţumire.”
    Apoi i-am dat email şi i-am zis „Sigur, şefu’, nicio problemă!”
    Sursa: Internetul.
    Aliosa.

    Comentariu de Aliosa — 04/12/2012 @ 9:02 pm | Răspunde

  5. @ ALL !!!
    O pereche sta pe banca in parc El : Pot sa-mi incalzesc mainile intre picioarele tale? Ea: La urechi nu ti-e frig?

    In Ardeal, el si ea in noaptea nuntii: – Draga mea, vrei mai intai una mica ? – Tulai, Doamne, ai doaua ?!

    Conducînd o doamna la masa, Mark Twain i-a spus: – Ce frumoasa sînteti! Mai putin amabila, doamna i-a raspuns: – Îmi pare rau ca nu pot sa va reîntorc acest compliment ! – Oh ! a raspuns Twain. Procedati ca mine, doamna ! Mintiti !

    Un parlamentar roman invita cativa prieteni in Parlament sa asiste la un discurs tinut de el. Incepe el discursul si in timp ce vorbea mai lua cate o gura de apa. Dupa o ora coboara la prietenii lui si ii intreaba: – Ei, cum a fost? V-a placut? La care unul din prieteni ii zise: – Mai, la cat rahat ai mancat, ai baut cam putina apa…

    O batrinica reclama la politie un viol. – Şi cum zici c-a fost, maica? – Apoi, era noapte, intuneric, opreste o masina linga mine, coboara unul, ma izbeste pe capota si mi-a tras-o pe la spate. – Şi, matusica, i-ai vazut fata? – D-apai n-am apucat. – Dar vreun semn particular, la vreo mina, ceva, un tatuaj? – N-am vazut, maica, pe bezna aia. – Masina ce culoare avea? – Pai, ce sa zic, era inchisa, dar pe-ntuneric si fara ochelari… – Dar numarul? – Aaaa, numarul a fost bun, ce sa zic!

    O doamna distinsa intra intr-un butic elegant de palarii. – Cu ce va putem servi? – Mi-as dori o palarie mare, cu ceva romantic, poate cu o tenta bleu sau verde, poate cu flori, sau cu fructe stilizate… – Concret, la ce va ginditi? – Concret, la o partida de sex.. Dar ar fi buna si o palarie frumoasa…

    Bulă super concentrat se uită la tv la meci, şi dintr-odată . poc! Primeşte o tigaie în cap de la soţie: – Ce ai femeie?! – Am găsit în buzunarul tău un bilet pe care scrie numele de Isabela Maria, cine e?! – Un cal de curse pe care am pariat, răspunde senind Bulă. ……A doua zi se întâmplă acelaşi lucru dar Bulă primeşte o tigaie şi mai zdravănă în cap: – Acuma ce naiba mai ai cu mine?! – Te-a sunat calu!

    Prostia este infinit mai fascinanta decit inteligenta… Inteligenta are limitele ei, prostia nu.

    – Bulă, ce ai vrea să îţi scrie pe cruce, după ce mori? – Ceva simplu şi concis. – Ca de exemplu? – Vin imediat!

    Vine Ion acasă de la oraş şi zice către Maria, hotărît: – Marie, stinge lumina, trage perdelele şi în pat iute. – Mă Ioane, da’ mai am de lucru. – Dac-am zis, am zis! Vede Maria că n-are încotro, se conformeaza. Se pune şi Ion în pat, trage plapuma peste ei şi zice: – No, acum Marie, să-ţi arăt ce ceas cu fosfor mi-am cumpărat.

    – Doriti sa vedeti zambetul enigmatic al Monei Lisa, fara sa vizitati Louvre-ul? – …?!
    – Intrebati-va sotia, pe ce v-a cheltuit salariul..

    . Badea Gheorghe a început să repare acoperişul casei. Partea bună e că a ajuns în vîrful casei. Partea proastă e că a început să alunece. Partea bună e că s-a prins de burlanul casei. Partea proastă e că burlanul s-a rupt. Partea bună e că sub el era o căpiţă de fîn. Partea proastă e că în capiţă era o furcă cu ţepii în sus. Partea bună e că n-a căzut pe furcă. Partea proastă e că nici pe capiţă n-a căzut.

    Un cuplu de tineri casatoriti se muta la bloc… Intr-o zi, sotia isi roaga sotul: – Te rog, repara si tu lumina in bucatarie! Plictisit, sotul ii raspunde. – Da’ ce, eu sunt electrician?!?… A doua zi, sotia il roaga sa repare robinetul. La fel de plictisit, sotul raspunde: – Da’ ce, eu sunt instalator?!?… Dupa circa o luna de ‘lucrari’ refuzate, cand sotul se intoarce de la serviciu, gaseste totul reparat. Mirat, isi intraba sotia: – Cine te-a ajutat? – Vecinul! – Contra cost? – Ei, nu!… Mi-a cerut ca -in schimb- fie sa cant, fie sa facem sex. – Cum?!?… Si ce ai cantat?!? – Da’ ce, eu sunt cantareata?!?

    … Lucrare scrisa intr-o clasa de fete, cu subiectul: Abordati intr-o maniera concisa, urmatoarele trei teme: 1) Religie. 2) Sexualitate. 3) Mister. Urmatoarea lucrare a obtinut nota maxima, 10 cu felicitari:
    – Dumnezeule! Sunt insarcinata! Cu cine?

    MAXIMA ZILEI !
    „Succesul profesional este ca si cum ai fi gravid: toata lumea te felicita, dar nimeni nu stie de cate ori ai fost ….!!!

    Doi tipi discută: – Stii care-i deosebirea dintre nenorocire si catastrofa? – Da’ ce, nu-i acelasi lucru? – A, nu! Dumneata te uiti la tv? Stii candelabrul ala urias de cristal din Camera Deputatilor? Daca asta ar cadea pe politicieni, ar fi o catastrofa, nu?
    – Da, si?
    – Nenorocirea e ca nu cade…
    Sursa: Internetul.
    Aliosa

    Comentariu de Aliosa — 05/12/2012 @ 7:37 pm | Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

