Alioşa

11/03/2013

” RAZBOIUL CELOR DOUA PROIECTE ” !!!

Filed under: generale — Aliosa @ 8:59 am

Motto:
” Daca inveti sa ignori lucrurile esti pe unul din cele mai bune drumuri:
spre aflarea linistei interioare ”
Robert J.Sawyer.
@
Postez mai jos un ARTICOL al colegului de breasla, Col.(r) MARIN NEACSU,
NU din dorinta de a mai adauga UN NOU POST modestului meu blog
ci pur si simplu pentru faptul ca MA INTERESEAZA ca PENSIONAR MILITAR
si sunt de acord cu toate cele spuse de autor .
Ii multumesc autorului pentru profesionalismul de care a dat dovada
in prezentarea la ZI a situatiei PENSIONARILOR MILITARI vis-a-vis de
” RAZBOIUL CELOR DOUA PROIECTE ” !
Aliosa.

„RĂZBOIUL CELOR DOUĂ PROIECTE
8 martie 2013
Scris de Marin Neacsu
http://www.in-cuiul-catarii.info/author/marin-neacsu/2013/03/08/razboiul-celor-doua-proiecte/
DUELISTII

DUELISTII

Acum o zi puneam o întrebare retorică vizavi de relaţiile dintre cele două asociaţii ale Militarilor, care au notorietate, respectiv ANCMRR şi SCMD. Constatam cu plăcută surprindere că lupta orgoliilor părea să se sfârşească, observând că se retrăseseră anumite aprecieri negative de pe blogurile celor două forme asociative. Credeam , speram şi sper ca acest fapt să fie un pas înainte pe drumul unităţii rezerviştilor.

Pentru cei care nu ştiu ce este cu cele două asociaţii o să fac o foarte scurtă prezentare obiectivă, chiar dacă unele lucruri nu vor conveni poate liderilor celor două entităţi şi voi supăra practic ambele părţi.
RĂZBOIUL CELOR DOUĂ PROIECTE
8 martie 2013 Categoria Despre Armata, Politica 362 afisari Scris de Marin Neacsu

DUELISTII

Acum o zi puneam o întrebare retorică vizavi de relaţiile dintre cele două asociaţii ale Militarilor, care au notorietate, respectiv ANCMRR şi SCMD. Constatam cu plăcută surprindere că lupta orgoliilor părea să se sfârşească, observând că se retrăseseră anumite aprecieri negative de pe blogurile celor două forme asociative. Credeam , speram şi sper ca acest fapt să fie un pas înainte pe drumul unităţii rezerviştilor.

Pentru cei care nu ştiu ce este cu cele două asociaţii o să fac o foarte scurtă prezentare obiectivă, chiar dacă unele lucruri nu vor conveni poate liderilor celor două entităţi şi voi supăra practic ambele părţi.

SIGLA ANCMRRSIGLA-ANCMRR

ANCMRR – Asociaţia Cadrelor Militare în Rezervă şi în Retragere înfiinţată în 1990 este asociaţia cu cei mai mulţi membri din toate asociaţiile militarilor, având cam 35000 membri, este o organizaţie non profit şi îşi desfăşoară activităţile în baza principiilor asociaţiilor non profit. Caracteristici :

Funcţionează sub înaltul patronaj al preşedintelui României, în calitatea sa de comandant al Forţelor Armate şi sub patronajul Ministerului Apărării Naţionale, ministrul fiind Preşedinte de Onoare al A.N.C.M.R.R.
Este formată dar mai ales condusă de militari de formaţiune mai veche, având în conducere în toate structurile cadre militare educate în perioada anilor 45-60 la care au aderat apoi pe parcurs şi alte cadre militare sau pensionari mai tineri. De aceea atât modul de acţiune cât mai ales atitudinea conducerii este mai docilă, învăţată să nu iasă din formaţie, cu un cult al respectului sau (la unii) supunerii faţă de comandant sau conducere foarte dezvoltat. Pentru marea majoritate a membrilor, principiul „ ordinul se execută, nu se discută” este atât de intrat în sânge încât a devenit a doua natură. La unii acest principiu s-a transformat în „periuţă”.
În această asociaţie au intrat totuşi şi pensionari mai tineri, trecuţi în rezervă după anii 2000 pentru că la acea vreme era unica formaţiune reprezentativă, care –mai ales- oferea unele facilităţi în ceea ce priveşte înaintarea în grad în rezervă, bilete la casele de odihnă şi un CAR al Asociaţiei.
Nu intru în amănunt pe aspecte privind activităţile asociaţiei, trebuie însă înţeles că având în vedere tipul de formaţiune asociativă, educaţia celor din conducere, vârsta acestora, „afinitatea” faţă de conducerea Ministerului Apărării şi a ţării, nu au desfăşurat şi nu desfăşoară activităţi de protest.

sigla scmdsigla-scmd

SCMD sau Sindicatul Cadrelor Militare Disponibilizate s-a format în 2009, funcţionează pe baza legii sindicatelor actualmente Legea Dialogului Social, este un sindicat cam ciudat dacă luăm în calcul că aproape nu există elementul care defineşte un sindicat, adică relaţia patronat – angajat. Aparent acest punct nu există, dar dacă ţinem cont de faptul că militarii se împart în 3 categorii, şi anume activi, în rezervă şi în retragere, se poate susţine cu temei că militarii în rezervă fiind încă în contract cu statul fiind CADRE ÎN REZERVĂ, figurând pe statele de război ale Ministerului Apărării şi că obligaţiile rezerviştilor faţă de armată rămân în picioare, ca şi o parte de obligaţii ale statului faţă de rezervişti cel puţin la nivel teoretic, până la intrarea în imposibilitate de a mai lupta sau eliberarea sau scoaterea din evidenţele armatei, atunci sindicatul are obiectul muncii.

Cei care formează sindicatul sunt în marea majoritate ofiţeri mai tineri, cei mai mulţi cu vârste sub vârsta pensionării, dar în rezervă, care mai sunt buni nu numai de luptă ci şi de muncă, dar au fost unii obligaţi de împrejurări, alţii împinşi de nevoi, alţii pur şi simplu forţaţi să treacă în rezervă datorită nevoilor de restructurare a Armatei. Sindicatul a fost înfiinţat de un astfel de militar, care culmea nici nu este militar, ci istoric de carieră, dar a fost „disponibilizat” din Parlament prin L-329 şi atunci a avut ideea înfiinţării unui sindicat care să îi apere interesele lui şi ale celor ca el. Sub acest aspect, al „grijii” statului faţă de ei, membrii sindicatului sunt puţin mai „revoluţionari” cu o educaţie ceva mai progresistă, militari care au apucat şi sistemul comunist dar şi transformările NATO mulţi contribuind activ la transformarea armatei chiar cu preţul carierei lor de militari. Aşa se explică atât atitudinea mai puţin obedientă, mai „vestică”, cât şi lipsa de supunere faţă de instituţiile statului care după ce şi-au făcut jocul cu ei, au început să îi jupoaie învinuindu-i prin atitudine şi chiar declaraţii că au ieşit mai devreme la pensie. Mai întâi le-au luat dreptul să mai lucreze la stat (deşi la ieşirea la pensie se implementase un program de reconversie plătit de colegii Atlantici care impuseseră decimarea armatei române), afirmând că le ajunge pensia, apoi le-a aluat şi dreptul la pensie militară de stat umblând chiar şi la cuantum, spunând că nu au făcut nimic deosebit şi trebuie să intre în marea armată a celor care tac şi înghit în sec.

Aceştia se caracterizează prin :

O educaţie bilaterală ca urmare a trecerii prin două sisteme care din păcate şi-au bătut joc de ei în aceeaşi măsură;
Un simţi mai dezvoltat al proprietăţii, un nonconformism şi spirit combatant mai dezvoltat;
Este format din rezervişti mai tineri care încă mai pot şi vor să lucreze dar nu mai sunt lăsaţi. Sectorul bugetar nu mai are dreptul să îi mai angajeze, iar sectorul privat caută mână de lucru ieftină, fără experienţă, fără mofturi, fără pretenţii, care se poate”califica” la locul de muncă în spiritul ideii că „patronul „ este patron, face ce vrea la firma lui, nu prea ştie ce înseamnă să fii cetăţean „european” şi să ai drepturi. Nici un patron nu doreşte angajaţi care să aibă conştiinţa valorii;
Pot desfăşura activităţi sindicale de protest, demonstraţii, revendicări, drept de care aceştia au profitat din plin , fiind cel mai vocal sindicat din ţară de când s-au înfiinţat;
Acceptă şi înţeleg faptul că uneori e nevoie să desfăşori şi activităţi mai puţin „demne de haina militară” pentru a-ţi apăra drepturile deşi nu o fac cu plăcere, cel puţin nu toţi, pentru că totuşi unii se pare că sunt făcuţi să stea numai cu pumnul ridicat;

Diferenţe:

În primul rând de educaţie, problematică abordată pe timpul carierei, vârstă, stil de abordare, posibilităţi de manifestare;
ANCMRR este format în marea majoritate din rezervişti pensionaţi la termen, cu mulţi ani de carieră, ieşiţi la pensie până în 2000 cu o pensie de categorie mijlocie – mică pe care însă sistemul unic de pensie i-a avantajat;
SCMD este format din militari ieşiţi în covârşitoarea majoritate la pensie înainte de vârsta de pensionare, beneficiind de o lege făcută pentru a-i determina să iasă la pensie (din raţiuni de stat, impuse de integrarea în NATO,) cu pensii de categorie mijlocie – mare dar pe care noul sistem de pensii (aplicat oricum neconstituţional) i-a dezavantajat;
Abordare diferită a spectrului politic, ANCMRR prin conducere mergând pe sistemul proslăvirii partidului mamă-tată, atotputernic, SCMD abordând aspectul mai liberal pe relaţii pe care le doreau de egalitate, poate cam visător, crezând că politicienii vor respecta o camaraderie bărbătească;

Puncte comune:

1- Ambele conduceri sunt conduse de orgolii şi ambiţii, principiul caprei vecinului fiind dominant, cel puţin până în prezent;

2- Ambele conduceri sunt din ce în ce mai contestate, existând curente de opinie care cer schimbarea unor conduceri care sunt învinuite că urmăresc mai mult interesele proprii decât ale celor în fruntea cărora s-au pus;

3- Deşi ambele formaţiuni se declară apolitice, membrii ambelor formaţiuni,de voie de nevoie, au sprijinit declaraţiv, sau practic, individual sau în grupuri anumite formaţiuni politice, conducerea ANCMRR declarând UNPR-ul fostului ministru Oprea drept „partidul de suflet” în timp ce marea majoritate a sindicaliştilor a fost nevoită să bată palma cu USL pentru recâştigarea drepturilor furate;

4- Ambele formaţiuni pretind că vor să apere drepturile militarilor şi totuşi aparent aceste interese diferă deşi este vorba de aceiaşi rezervişti mulţi dintre ei făcând parte din ambele structuri. De fapt diferenţele de opinii se manifestă la nivel de conducere pentru că este greu de crezut că ar dori careva din ei să i se ia din pensie sau să îşi piardă sângele kaki.

5- Spiritul de castă, conştiinţa apartenenţei la o categoriei socială cu care se mândresc;

6- Fiecare apără o lege sau un sistem de calcul din păcate diferit, unii Legea 164, alţii Legea 119, respectiv OG1/2011, pentru că ambele legi sunt la fel de discriminatorii sau prost aplicate, creând intenţionat sau nu disensiuni, inducând la unii ură, la alţii expresii de poligon lăsându-se angrenaţi şi chiar conduşi de o lume politico-administrativă lipsită de scrupule care practic nu pune nici un preţ nici pe principiile, nici pe educaţia nici pe spiritul de sacrificiu nici pe ajutorul dat de aceştia în ultimii 23 de ani de democraţie prost înţeleasă dar mai ales infect aplicată;

De aici confuzii, jocuri, manevre, declaraţii, faulturi, comunicate lipsite de fair-play care nu fac altceva decât să îi bucure pe cei ce guvernează, care indiferent ce nume, culoare sau direcţie de mers ar purta doresc o societate fărâmiţată, lipsită de unitate, needucată, stresata, având grija zilei de mâine pe primul plan, ca să nu mai poată privi la matrapazlâcurile lor, o societate divizată, mâncată de invidie, ură, minciună, trădare dar mai ales categorii sociale care se privesc pe sub sprâncene una pe alta. Divide et Impera!

Şi după cum spuneam la început, deşi constatam ieri că se fac paşi spre o împăcare istorică, azi un fapt aparent fără legătură între cele două asociaţii mă face să cred că sunt în continuare manipulaţi.

Se ştie că şeful comisiei pentru Apărare din Senat, generalul Dobriţoiu, în ton cu avocatul poporului, cu doamna Câmpeanu şi având la bază Auditul declanşat la Apărare, a declarat că procesul de revizuire a pensiilor militare cuprinde multe nereguli care merg până la fapte penale. Cum Ministrul care a iniţiat şi pus în aplicare acest sistem este Generalul Oprea, bineînţeles că acesta s-a simţit vizat, dacă nu ameninţat.

Se ştie că primul ministru Ponta este finul actualului viceprim ministru Oprea şi cel puţin asta l-a obligat să declare că „nici un ministru nu a semnat deciziile de pensionare” în încercarea de a arunca pisica în curtea unor socotitori sau şoareci care au ros arhiva şi au distrus baza de date.

Având în vedere aceste aspecte, este lesne de înţeles turul de forţă al – până mai ieri- penalului sau trădătorului Oprea care acum a stabilit contacte cu şefii celor două asociaţii asigurându-i că el le va rezolva problemele. Partea interesantă este că aşa cum spuneam,unul susţine o lege , celălalt pe cealaltă şi aparent o aplicare otova a uneia din variante ar produce nemulţumiri în partida cealaltă. Totuşi Oprea a dat asigurări că va convinge pe primul ministru să accepte o iniţiativă legislativă care să dea şi sindicaliştilor loviţi de revizuire banii înapoi, dar nici nu va duce la recalcularea celorlalte pensii crescute. Acuma s-ar mai pune o întrebare: Oprea îl va convinge pe Ponta să promoveze acest proiect, sau Ponta i-a spus lui Oprea: “Naşule, tu ai încurcat-o, tu să o descurci eu nu vreau presiuni la poarta căşii, nici DNA-ul şi Europa cu ochii pe guvernul meu.” Una peste alta, Oprea, deşi fără portofoliu, se pare că taie şi spânzură sau mai bine zis croieşte şi taie, iar Duşa cârpeşte.

Preşedintele SCMD anunţă că a discutat cu reprezentantul „secret” al lui Ponta pe tema viitorului Proiect şi are totul sub control. Şeful ANCMRR anunţă şi el că e linişte şi nu se va atinge nimeni de pensiile mărite mai mult sau mai puţin „norocos” ale majorităţii copiilor de suflet ai lui Oprea. ANCMRR doreşte continuarea procesului de revizuire până în 2013, deşi se plânge şi se teme să nu se dezumfle unele pensii crescute ca Făt – Frumos, ale conducerii asociaţiei şi altor membrii UNPR, SCMD cere stoparea procesului de revizuire bazându-se pe concluziile Auditului, raportul Avocatului Poporului, şi aberaţiile care se văd de pe Marte chiar şi cu robotul Curiosity defect.

Fiecare grup acţionează pe unde poate. Marţi SCMD se întâlneşte cu Comisia pentru Apărare a Senatului sub conducerea lui Dobriţoiu, ANCMRR se întâlneşte cu Oprea şi Mocioalcă, şeful Comisiei pentru Apărare a Camerei Deputaţilor. Bineînţeles ambele asociaţii sunt apolitice. Miercuri după amiază apare pe piaţă o variantă de lege în 3 puncte (http://actualitateasindicala.blogspot.ro/2013/03/un-prim-proiect-de-lege-neoficial.html) care parcă doreşte să dea înapoi pensiile din 2010 celor care au pierdut prin revizuire, dar dacă citeşti expunerea de motive nu poţi să nu observi că de fapt motivaţia nu este altceva decât o argumentaţie cârpită cu aţă kaki care înainte de a justifica revenirea pensiilor la cuantumul din 2010, afirmă cu tărie că nu a existat nici o fraudă, nici un act ilegal, există doar nişte greşeli de calcul datorate lipsei unor date şi că legea doreşte să readucă acele pensii care au scăzut datorită lipsei datelor, la cuantumul din 2010. Diabolic. Uite aşa se împuşcă patru iepuri:

Legea consfinţeşte lipsa oricăror alte fapte sau acte ilegale în procesul recalculării pensiilor, deci naşu poate sta liniştit;
Sindicaliştii loviţi de recalculare se bucură că îşi vor reprimi cuantumul dorit;
Nimeni nu mai face scandal şi nu mai cere pedepsirea vinovaţilor;
Oprea apare ca salvatorul militarilor, UNPR se întăreşte şi .. cine ştie, poate devine suficient de puternic pentru a nu mai fi nevoit să se contopească cu PSD;

Dar motivaţia dă totuşi posibilitatea unei interpretări care îi lasă pe cei jupuiţi cu degetul în gură. Dacă o parte din motivaţie devine punct de lege, precizând că vor reveni la vechiul cuantum pensiile la care nu a fost găsită documentaţia sau toată documentaţia, există posibilitatea să revină la acel cuantum numai câteva pensii, celelalte rămânând aşa, pentru că nu e aşa, la ei există datele şi calculele au fost corecte. Asta înseamnă alte procese, alte contestaţii, alte decese. Ambiguitatea motivaţiei creează această posibilitate.

Pe de altă parte punctul 3 din proiectul respectiv arată că pensiile care vor reveni la acest cuantum, vor rămâne aşa până când valoarea totală a creşterilor ce ar urma va egala diferenţa dintre pensia revizuită şi pensia din decembrie 2010. Deci practic „fericiţii câştigători” vor plăti 3-4 sau chiar 10 ani banii pe care îi primesc acum, prin plafonarea pensiei. Aşa da lege, frumoasă discriminare, frumoasă pedeapsă, dreptate până la capăt. Până la capătul răbdării. Practic singurul care câştiga de pe urma acestei legi ar fi naşul. Odată cu proiectul apare ştirea că acesta a fost întocmit la iniţiativă unor deputaţi din comisia de apărare, printre care deputatul Scutaru care se şi laudă cu ea pe blogul personal şi deputatul Mocioalcă, cel cu care se întâlniseră cei de la ANCMRR alături de Oprea şi Duşa, marţi. Este amestecat pe acolo şi generalul Dobriţoiu, aşa la caterincă, dar ştirea nu s-a confirmat. Oricum proiectul de lege este foarte scurt, nu menţionează nimic despre sumele restante , de recuperarea sumelor din 2012, pentru că .. probabil pe cei care l-au întocmit nu îi interesa.

Joi la prânz mai apare un proiect de lege despre care aflăm de pe blogul SCMD că s-ar fi depus (singur?????) la Parlament şi că ar fi varianta sau proiectul la care au lucrat cei din SCMD (https://docs.google.com/file/d/0B9CqWMwAnBxMU2VqUnVsRnItSkU/edit)

şi reprezentanţi ai Ministerului Apărării. Oare de la Interne şi SRI o fi fost cineva sau pe ei nu îi privea? Oricum faţă de celălalt proiect acesta este mai complet ba chiar prea complet pentru că el cuprinde şi un articol 2 care se leagă de L-329 căreia îi spune 239 probabil din neglijenţă, dar această neglijenţă poate costa pentru că nu e aşa, Canacheii din Parlamentul României au făcut franceza cu Marin Moraru şi dacă 239 scrie, 239 se aprobă. Nedumerirea mea este ce caută un articol privind o altă lege, pe un text de modificare a altei legi? Din câte ştiu eu, fiecare lege trebuie să facă obiectul unui proiect separat. Cineva însă vrea să cumpere un kilogram de mere şi pere. Altfel, cum spuneam textul de pe pagina SCMD este mai complet, spune şi de unde se iau fondurile, spune şi cum se face calculul punctului de pensie, şi .. surpriză neplăcută conţine aceeaşi aberaţie privind plafonarea pensiei pe o perioadă nedefinită, deşi la art.1(3) spune că pensia va fi actualizată cu indexarea de 4%. Păi cum este tovarăşi, ori se indexează primesc, dar să nu se schimbe nimic ( conform art 1(5), ori nu se indexează, primesc, dar se adaugă indexarea de 4% (conform art 1(3). Din această dilemă cum ieşim ?

Ce observăm la acest proiect? Lipseşte motivarea, deci disculparea lui Oprea.

Mă opresc aici cu .. prezentarea, important este că există vânzoleală. Unde va duce, rămâne de văzut, deocamdată totul este în grafic. Concluzia este că există voinţă politică pentru scoaterea lui Oprea de sub acuzaţie.

Acum sunt tare curios să aflu în primul rând:

Dacă aceste două proiecte au fost înaintate la Parlament, aşa cum se spune;
Dacă s-a ştiut de ele de către cei care le-au promovat, pentru că ambele vin din partea USL şi ori acolo face fiecare ce vrea şi nu ştie stânga ce face dreapta, ori se minte la greu şi se vrea doar o nouă bulversare;
Cine le-a înregistrat;
Care dintre ele va intra primul în dezbatere;
Care dintre ele va fi aprobat;
Care va fi varianta finală.

Până una alta se poate observa că circul continuă şi la el contribuie cu succes conducerile celor două asociaţii prin declaraţiile difuze, confuze şi mofluze. Şi aici se observă unitate de acţiune pentru zăpăcirea pensionarilor.

PS. Şi totuşi, fără ca cele două asociaţii să se sesizeze( dacă ar fi urmărit, probabil că în varianta SCMD nu s-ar mai fi trecut perele lângă mere) pe data de 05.03.2013 a fost trimis pentru raport suplimentar la Comisia pentru buget, finanţe şi bănci şi la Comisia pentru muncă şi protecţie socială un proiect care se referă la L329, intitulat: PL-x nr. 109/2012

http://www.cdep.ro/pls/proiecte/upl_pck.proiect?cam=2&idp=12678

„Proiect de Lege pentru abrogarea Cap.IV(art.17-26) din Legea nr.329/2009 privind reorganizarea unor autorități și instituții publice, raționalizarea cheltuielilor publice, susținerea mediului de afaceri și respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeană și Fondul Monetar Internațional”. Deci practic ori SCMD a introdus aiurea articolul 2 din proiectul propriu şi în acest caz doamna Caloianu este rugată să se trezească, altfel ajunge preşedinta Senatului, ori se ştia de acest proiect dar s-a trecut acolo ca să se poată spună mai târziu că introducerea proiectului de abrogare a cap IV se datorează … iniţiativei SCMD. Cine descurcă iţele ?

SIGLA ANCMRR

ANCMRR – Asociaţia Cadrelor Militare în Rezervă şi în Retragere înfiinţată în 1990 este asociaţia cu cei mai mulţi membri din toate asociaţiile militarilor, având cam 35000 membri, este o organizaţie non profit şi îşi desfăşoară activităţile în baza principiilor asociaţiilor non profit. Caracteristici :

Funcţionează sub înaltul patronaj al preşedintelui României, în calitatea sa de comandant al Forţelor Armate şi sub patronajul Ministerului Apărării Naţionale, ministrul fiind Preşedinte de Onoare al A.N.C.M.R.R.
Este formată dar mai ales condusă de militari de formaţiune mai veche, având în conducere în toate structurile cadre militare educate în perioada anilor 45-60 la care au aderat apoi pe parcurs şi alte cadre militare sau pensionari mai tineri. De aceea atât modul de acţiune cât mai ales atitudinea conducerii este mai docilă, învăţată să nu iasă din formaţie, cu un cult al respectului sau (la unii) supunerii faţă de comandant sau conducere foarte dezvoltat. Pentru marea majoritate a membrilor, principiul „ ordinul se execută, nu se discută” este atât de intrat în sânge încât a devenit a doua natură. La unii acest principiu s-a transformat în „periuţă”.
În această asociaţie au intrat totuşi şi pensionari mai tineri, trecuţi în rezervă după anii 2000 pentru că la acea vreme era unica formaţiune reprezentativă, care –mai ales- oferea unele facilităţi în ceea ce priveşte înaintarea în grad în rezervă, bilete la casele de odihnă şi un CAR al Asociaţiei.
Nu intru în amănunt pe aspecte privind activităţile asociaţiei, trebuie însă înţeles că având în vedere tipul de formaţiune asociativă, educaţia celor din conducere, vârsta acestora, „afinitatea” faţă de conducerea Ministerului Apărării şi a ţării, nu au desfăşurat şi nu desfăşoară activităţi de protest.

sigla scmd

SCMD sau Sindicatul Cadrelor Militare Disponibilizate s-a format în 2009, funcţionează pe baza legii sindicatelor actualmente Legea Dialogului Social, este un sindicat cam ciudat dacă luăm în calcul că aproape nu există elementul care defineşte un sindicat, adică relaţia patronat – angajat. Aparent acest punct nu există, dar dacă ţinem cont de faptul că militarii se împart în 3 categorii, şi anume activi, în rezervă şi în retragere, se poate susţine cu temei că militarii în rezervă fiind încă în contract cu statul fiind CADRE ÎN REZERVĂ, figurând pe statele de război ale Ministerului Apărării şi că obligaţiile rezerviştilor faţă de armată rămân în picioare, ca şi o parte de obligaţii ale statului faţă de rezervişti cel puţin la nivel teoretic, până la intrarea în imposibilitate de a mai lupta sau eliberarea sau scoaterea din evidenţele armatei, atunci sindicatul are obiectul muncii.

Cei care formează sindicatul sunt în marea majoritate ofiţeri mai tineri, cei mai mulţi cu vârste sub vârsta pensionării, dar în rezervă, care mai sunt buni nu numai de luptă ci şi de muncă, dar au fost unii obligaţi de împrejurări, alţii împinşi de nevoi, alţii pur şi simplu forţaţi să treacă în rezervă datorită nevoilor de restructurare a Armatei. Sindicatul a fost înfiinţat de un astfel de militar, care culmea nici nu este militar, ci istoric de carieră, dar a fost „disponibilizat” din Parlament prin L-329 şi atunci a avut ideea înfiinţării unui sindicat care să îi apere interesele lui şi ale celor ca el. Sub acest aspect, al „grijii” statului faţă de ei, membrii sindicatului sunt puţin mai „revoluţionari” cu o educaţie ceva mai progresistă, militari care au apucat şi sistemul comunist dar şi transformările NATO mulţi contribuind activ la transformarea armatei chiar cu preţul carierei lor de militari. Aşa se explică atât atitudinea mai puţin obedientă, mai „vestică”, cât şi lipsa de supunere faţă de instituţiile statului care după ce şi-au făcut jocul cu ei, au început să îi jupoaie învinuindu-i prin atitudine şi chiar declaraţii că au ieşit mai devreme la pensie. Mai întâi le-au luat dreptul să mai lucreze la stat (deşi la ieşirea la pensie se implementase un program de reconversie plătit de colegii Atlantici care impuseseră decimarea armatei române), afirmând că le ajunge pensia, apoi le-a aluat şi dreptul la pensie militară de stat umblând chiar şi la cuantum, spunând că nu au făcut nimic deosebit şi trebuie să intre în marea armată a celor care tac şi înghit în sec.

Aceştia se caracterizează prin :

O educaţie bilaterală ca urmare a trecerii prin două sisteme care din păcate şi-au bătut joc de ei în aceeaşi măsură;
Un simţi mai dezvoltat al proprietăţii, un nonconformism şi spirit combatant mai dezvoltat;
Este format din rezervişti mai tineri care încă mai pot şi vor să lucreze dar nu mai sunt lăsaţi. Sectorul bugetar nu mai are dreptul să îi mai angajeze, iar sectorul privat caută mână de lucru ieftină, fără experienţă, fără mofturi, fără pretenţii, care se poate”califica” la locul de muncă în spiritul ideii că „patronul „ este patron, face ce vrea la firma lui, nu prea ştie ce înseamnă să fii cetăţean „european” şi să ai drepturi. Nici un patron nu doreşte angajaţi care să aibă conştiinţa valorii;
Pot desfăşura activităţi sindicale de protest, demonstraţii, revendicări, drept de care aceştia au profitat din plin , fiind cel mai vocal sindicat din ţară de când s-au înfiinţat;
Acceptă şi înţeleg faptul că uneori e nevoie să desfăşori şi activităţi mai puţin „demne de haina militară” pentru a-ţi apăra drepturile deşi nu o fac cu plăcere, cel puţin nu toţi, pentru că totuşi unii se pare că sunt făcuţi să stea numai cu pumnul ridicat;

Diferenţe:

În primul rând de educaţie, problematică abordată pe timpul carierei, vârstă, stil de abordare, posibilităţi de manifestare;
ANCMRR este format în marea majoritate din rezervişti pensionaţi la termen, cu mulţi ani de carieră, ieşiţi la pensie până în 2000 cu o pensie de categorie mijlocie – mică pe care însă sistemul unic de pensie i-a avantajat;
SCMD este format din militari ieşiţi în covârşitoarea majoritate la pensie înainte de vârsta de pensionare, beneficiind de o lege făcută pentru a-i determina să iasă la pensie (din raţiuni de stat, impuse de integrarea în NATO,) cu pensii de categorie mijlocie – mare dar pe care noul sistem de pensii (aplicat oricum neconstituţional) i-a dezavantajat;
Abordare diferită a spectrului politic, ANCMRR prin conducere mergând pe sistemul proslăvirii partidului mamă-tată, atotputernic, SCMD abordând aspectul mai liberal pe relaţii pe care le doreau de egalitate, poate cam visător, crezând că politicienii vor respecta o camaraderie bărbătească;

Puncte comune:

1- Ambele conduceri sunt conduse de orgolii şi ambiţii, principiul caprei vecinului fiind dominant, cel puţin până în prezent;

2- Ambele conduceri sunt din ce în ce mai contestate, existând curente de opinie care cer schimbarea unor conduceri care sunt învinuite că urmăresc mai mult interesele proprii decât ale celor în fruntea cărora s-au pus;

3- Deşi ambele formaţiuni se declară apolitice, membrii ambelor formaţiuni,de voie de nevoie, au sprijinit declaraţiv, sau practic, individual sau în grupuri anumite formaţiuni politice, conducerea ANCMRR declarând UNPR-ul fostului ministru Oprea drept „partidul de suflet” în timp ce marea majoritate a sindicaliştilor a fost nevoită să bată palma cu USL pentru recâştigarea drepturilor furate;

4- Ambele formaţiuni pretind că vor să apere drepturile militarilor şi totuşi aparent aceste interese diferă deşi este vorba de aceiaşi rezervişti mulţi dintre ei făcând parte din ambele structuri. De fapt diferenţele de opinii se manifestă la nivel de conducere pentru că este greu de crezut că ar dori careva din ei să i se ia din pensie sau să îşi piardă sângele kaki.

5- Spiritul de castă, conştiinţa apartenenţei la o categoriei socială cu care se mândresc;

6- Fiecare apără o lege sau un sistem de calcul din păcate diferit, unii Legea 164, alţii Legea 119, respectiv OG1/2011, pentru că ambele legi sunt la fel de discriminatorii sau prost aplicate, creând intenţionat sau nu disensiuni, inducând la unii ură, la alţii expresii de poligon lăsându-se angrenaţi şi chiar conduşi de o lume politico-administrativă lipsită de scrupule care practic nu pune nici un preţ nici pe principiile, nici pe educaţia nici pe spiritul de sacrificiu nici pe ajutorul dat de aceştia în ultimii 23 de ani de democraţie prost înţeleasă dar mai ales infect aplicată;

De aici confuzii, jocuri, manevre, declaraţii, faulturi, comunicate lipsite de fair-play care nu fac altceva decât să îi bucure pe cei ce guvernează, care indiferent ce nume, culoare sau direcţie de mers ar purta doresc o societate fărâmiţată, lipsită de unitate, needucată, stresata, având grija zilei de mâine pe primul plan, ca să nu mai poată privi la matrapazlâcurile lor, o societate divizată, mâncată de invidie, ură, minciună, trădare dar mai ales categorii sociale care se privesc pe sub sprâncene una pe alta. Divide et Impera!

Şi după cum spuneam la început, deşi constatam ieri că se fac paşi spre o împăcare istorică, azi un fapt aparent fără legătură între cele două asociaţii mă face să cred că sunt în continuare manipulaţi.

Se ştie că şeful comisiei pentru Apărare din Senat, generalul Dobriţoiu, în ton cu avocatul poporului, cu doamna Câmpeanu şi având la bază Auditul declanşat la Apărare, a declarat că procesul de revizuire a pensiilor militare cuprinde multe nereguli care merg până la fapte penale. Cum Ministrul care a iniţiat şi pus în aplicare acest sistem este Generalul Oprea, bineînţeles că acesta s-a simţit vizat, dacă nu ameninţat.

Se ştie că primul ministru Ponta este finul actualului viceprim ministru Oprea şi cel puţin asta l-a obligat să declare că „nici un ministru nu a semnat deciziile de pensionare” în încercarea de a arunca pisica în curtea unor socotitori sau şoareci care au ros arhiva şi au distrus baza de date.

Având în vedere aceste aspecte, este lesne de înţeles turul de forţă al – până mai ieri- penalului sau trădătorului Oprea care acum a stabilit contacte cu şefii celor două asociaţii asigurându-i că el le va rezolva problemele. Partea interesantă este că aşa cum spuneam,unul susţine o lege , celălalt pe cealaltă şi aparent o aplicare otova a uneia din variante ar produce nemulţumiri în partida cealaltă. Totuşi Oprea a dat asigurări că va convinge pe primul ministru să accepte o iniţiativă legislativă care să dea şi sindicaliştilor loviţi de revizuire banii înapoi, dar nici nu va duce la recalcularea celorlalte pensii crescute. Acuma s-ar mai pune o întrebare: Oprea îl va convinge pe Ponta să promoveze acest proiect, sau Ponta i-a spus lui Oprea: “Naşule, tu ai încurcat-o, tu să o descurci eu nu vreau presiuni la poarta căşii, nici DNA-ul şi Europa cu ochii pe guvernul meu.” Una peste alta, Oprea, deşi fără portofoliu, se pare că taie şi spânzură sau mai bine zis croieşte şi taie, iar Duşa cârpeşte.

Preşedintele SCMD anunţă că a discutat cu reprezentantul „secret” al lui Ponta pe tema viitorului Proiect şi are totul sub control. Şeful ANCMRR anunţă şi el că e linişte şi nu se va atinge nimeni de pensiile mărite mai mult sau mai puţin „norocos” ale majorităţii copiilor de suflet ai lui Oprea. ANCMRR doreşte continuarea procesului de revizuire până în 2013, deşi se plânge şi se teme să nu se dezumfle unele pensii crescute ca Făt – Frumos, ale conducerii asociaţiei şi altor membrii UNPR, SCMD cere stoparea procesului de revizuire bazându-se pe concluziile Auditului, raportul Avocatului Poporului, şi aberaţiile care se văd de pe Marte chiar şi cu robotul Curiosity defect.

Fiecare grup acţionează pe unde poate. Marţi SCMD se întâlneşte cu Comisia pentru Apărare a Senatului sub conducerea lui Dobriţoiu, ANCMRR se întâlneşte cu Oprea şi Mocioalcă, şeful Comisiei pentru Apărare a Camerei Deputaţilor. Bineînţeles ambele asociaţii sunt apolitice. Miercuri după amiază apare pe piaţă o variantă de lege în 3 puncte (http://actualitateasindicala.blogspot.ro/2013/03/un-prim-proiect-de-lege-neoficial.html) care parcă doreşte să dea înapoi pensiile din 2010 celor care au pierdut prin revizuire, dar dacă citeşti expunerea de motive nu poţi să nu observi că de fapt motivaţia nu este altceva decât o argumentaţie cârpită cu aţă kaki care înainte de a justifica revenirea pensiilor la cuantumul din 2010, afirmă cu tărie că nu a existat nici o fraudă, nici un act ilegal, există doar nişte greşeli de calcul datorate lipsei unor date şi că legea doreşte să readucă acele pensii care au scăzut datorită lipsei datelor, la cuantumul din 2010. Diabolic. Uite aşa se împuşcă patru iepuri:

Legea consfinţeşte lipsa oricăror alte fapte sau acte ilegale în procesul recalculării pensiilor, deci naşu poate sta liniştit;
Sindicaliştii loviţi de recalculare se bucură că îşi vor reprimi cuantumul dorit;
Nimeni nu mai face scandal şi nu mai cere pedepsirea vinovaţilor;
Oprea apare ca salvatorul militarilor, UNPR se întăreşte şi .. cine ştie, poate devine suficient de puternic pentru a nu mai fi nevoit să se contopească cu PSD;

Dar motivaţia dă totuşi posibilitatea unei interpretări care îi lasă pe cei jupuiţi cu degetul în gură. Dacă o parte din motivaţie devine punct de lege, precizând că vor reveni la vechiul cuantum pensiile la care nu a fost găsită documentaţia sau toată documentaţia, există posibilitatea să revină la acel cuantum numai câteva pensii, celelalte rămânând aşa, pentru că nu e aşa, la ei există datele şi calculele au fost corecte. Asta înseamnă alte procese, alte contestaţii, alte decese. Ambiguitatea motivaţiei creează această posibilitate.

Pe de altă parte punctul 3 din proiectul respectiv arată că pensiile care vor reveni la acest cuantum, vor rămâne aşa până când valoarea totală a creşterilor ce ar urma va egala diferenţa dintre pensia revizuită şi pensia din decembrie 2010. Deci practic „fericiţii câştigători” vor plăti 3-4 sau chiar 10 ani banii pe care îi primesc acum, prin plafonarea pensiei. Aşa da lege, frumoasă discriminare, frumoasă pedeapsă, dreptate până la capăt. Până la capătul răbdării. Practic singurul care câştiga de pe urma acestei legi ar fi naşul. Odată cu proiectul apare ştirea că acesta a fost întocmit la iniţiativă unor deputaţi din comisia de apărare, printre care deputatul Scutaru care se şi laudă cu ea pe blogul personal şi deputatul Mocioalcă, cel cu care se întâlniseră cei de la ANCMRR alături de Oprea şi Duşa, marţi. Este amestecat pe acolo şi generalul Dobriţoiu, aşa la caterincă, dar ştirea nu s-a confirmat. Oricum proiectul de lege este foarte scurt, nu menţionează nimic despre sumele restante , de recuperarea sumelor din 2012, pentru că .. probabil pe cei care l-au întocmit nu îi interesa.

Joi la prânz mai apare un proiect de lege despre care aflăm de pe blogul SCMD că s-ar fi depus (singur?????) la Parlament şi că ar fi varianta sau proiectul la care au lucrat cei din SCMD (https://docs.google.com/file/d/0B9CqWMwAnBxMU2VqUnVsRnItSkU/edit)

şi reprezentanţi ai Ministerului Apărării. Oare de la Interne şi SRI o fi fost cineva sau pe ei nu îi privea? Oricum faţă de celălalt proiect acesta este mai complet ba chiar prea complet pentru că el cuprinde şi un articol 2 care se leagă de L-329 căreia îi spune 239 probabil din neglijenţă, dar această neglijenţă poate costa pentru că nu e aşa, Canacheii din Parlamentul României au făcut franceza cu Marin Moraru şi dacă 239 scrie, 239 se aprobă. Nedumerirea mea este ce caută un articol privind o altă lege, pe un text de modificare a altei legi? Din câte ştiu eu, fiecare lege trebuie să facă obiectul unui proiect separat. Cineva însă vrea să cumpere un kilogram de mere şi pere. Altfel, cum spuneam textul de pe pagina SCMD este mai complet, spune şi de unde se iau fondurile, spune şi cum se face calculul punctului de pensie, şi .. surpriză neplăcută conţine aceeaşi aberaţie privind plafonarea pensiei pe o perioadă nedefinită, deşi la art.1(3) spune că pensia va fi actualizată cu indexarea de 4%. Păi cum este tovarăşi, ori se indexează primesc, dar să nu se schimbe nimic ( conform art 1(5), ori nu se indexează, primesc, dar se adaugă indexarea de 4% (conform art 1(3). Din această dilemă cum ieşim ?

Ce observăm la acest proiect? Lipseşte motivarea, deci disculparea lui Oprea.

Mă opresc aici cu .. prezentarea, important este că există vânzoleală. Unde va duce, rămâne de văzut, deocamdată totul este în grafic. Concluzia este că există voinţă politică pentru scoaterea lui Oprea de sub acuzaţie.

Acum sunt tare curios să aflu în primul rând:

Dacă aceste două proiecte au fost înaintate la Parlament, aşa cum se spune;
Dacă s-a ştiut de ele de către cei care le-au promovat, pentru că ambele vin din partea USL şi ori acolo face fiecare ce vrea şi nu ştie stânga ce face dreapta, ori se minte la greu şi se vrea doar o nouă bulversare;
Cine le-a înregistrat;
Care dintre ele va intra primul în dezbatere;
Care dintre ele va fi aprobat;
Care va fi varianta finală.

Până una alta se poate observa că circul continuă şi la el contribuie cu succes conducerile celor două asociaţii prin declaraţiile difuze, confuze şi mofluze. Şi aici se observă unitate de acţiune pentru zăpăcirea pensionarilor.

PS. Şi totuşi, fără ca cele două asociaţii să se sesizeze( dacă ar fi urmărit, probabil că în varianta SCMD nu s-ar mai fi trecut perele lângă mere) pe data de 05.03.2013 a fost trimis pentru raport suplimentar la Comisia pentru buget, finanţe şi bănci şi la Comisia pentru muncă şi protecţie socială un proiect care se referă la L329, intitulat: PL-x nr. 109/2012

http://www.cdep.ro/pls/proiecte/upl_pck.proiect?cam=2&idp=12678

„Proiect de Lege pentru abrogarea Cap.IV(art.17-26) din Legea nr.329/2009 privind reorganizarea unor autorități și instituții publice, raționalizarea cheltuielilor publice, susținerea mediului de afaceri și respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeană și Fondul Monetar Internațional”. Deci practic ori SCMD a introdus aiurea articolul 2 din proiectul propriu şi în acest caz doamna Caloianu este rugată să se trezească, altfel ajunge preşedinta Senatului, ori se ştia de acest proiect dar s-a trecut acolo ca să se poată spună mai târziu că introducerea proiectului de abrogare a cap IV se datorează … iniţiativei SCMD. Cine descurcă iţele ?”.

O saptamana minunata tuturor cititorilor de ambele sexe, varste, etnii, religii,elevi, studenti, activi sau pensionari !!!
Aliosa.

Anunțuri

17 comentarii »

  1. @ Adeena,
    Buna ziua !
    Multumesc pentru vizita si like !
    O saptamana minunata !
    Aliosa.

    Comentariu de Aliosa — 11/03/2013 @ 10:09 am | Răspunde

  2. @ Bmarinescu41,
    Buna ziua !
    Multumesc pentru vizita si like !
    O saptamana minunata !
    Aliosa.

    Comentariu de Aliosa — 11/03/2013 @ 5:59 pm | Răspunde

  3. @ ALL !!!
    Daca NU VA INTERESEAZA
    ” RAZBOIUL CELOR DOUA PROIECTE „,
    poate VA INTERESEAZA o EXCURSIE in
    IORDANIA !
    http://visitjordan.com/earthcam/
    Preluat de pe
    http://Yousef59.wordpress.com/2013/03/11/
    O saptamana minunata !
    Cu respect,
    Aliosa.

    Comentariu de Aliosa — 11/03/2013 @ 6:02 pm | Răspunde

  4. @ In atentia membrilor SCMD Filiala TELEORMAN :

    „Adunare Generală

    Ordinea de zi a Adunării Generale Filiala 1 Alexandria

    Data: 15.03.2013 ora 11.00
    Locul: Sediul SCMD
    Participanți:- Membrii Filialei 1 Alexandria

    1. Discutarea proiectului de lege intro-dus în parlament pentru revenirea pen-siilor diminuate la valoarea cuantumului din dec. 2010;
    2. Strategia SCMD de întărire(organizare) a unității cadrelor militare membre în structurile asociative ale militarilor;
    3. Informare referitoare la întâlnirile inițiate de către SCMD la Senatul României;
    4. Analiza modului de achitare a cotizației de către membrii SCMD Filiala 1 Alexandria;
    5. Diverse-Discuții-Propuneri.

    Biroul Operativ al Filialei 1 Alexandria ”

    Sursa: Mail de la un prieten( B.I.) teleormanean .

    Aliosa .

    Comentariu de Aliosa — 11/03/2013 @ 6:44 pm | Răspunde

  5. @ ALL !!!
    Buna dimineata !
    Cum somnul mi-a fugit
    Si nu mai pot ca sa visez
    Eu deja fiind trezit
    Am inceput sa navighez.
    Si uite-asa eu am ajuns
    Fara prea mult efort
    Sus de tot si spre apus
    La ARAD cetate fort .
    Stiati ca Municipiul Arad candidează pentru Capitală Europeană a anului 2020 ???
    Daca NU, imi face placere sa va aduc eu la cunostinta .
    Daca DA, se vede ca navigati cu drag pe NET !!!
    Care sunt sansele de castig ?
    Daca vreti sa le aflati, vizionati videoclipul de mai jos !

    Tu, ce parere ai ?
    O zi frumoasa caci a mea-i superba !
    Cu prietenie,
    Aliosa.

    Comentariu de Aliosa — 12/03/2013 @ 5:42 am | Răspunde

  6. @Camelia Nicorina Edu,
    Buna dimineata !
    Multumesc pentru vizita si like !
    O zi frumoasa !
    Aliosa.

    Comentariu de Aliosa — 12/03/2013 @ 6:08 am | Răspunde

  7. @ Amalia74,
    Buna dimineata !
    Multumesc pentru vizita si like !
    O zi frumoasa !
    Aliosa.

    Comentariu de Aliosa — 12/03/2013 @ 6:09 am | Răspunde

    • @ Buna seara Magda !
      E frumos ARADUL !
      Ii felicit pe ARADENI pentru inscrierea in cursa pentru devenirea in 2020
      Capitala Culturala Europeana !
      Ar avea toata lumea de castigat iar SIBIUL este dovada vie !
      Multumesc pentru vizita si comentariu !
      O seara frumoasa !
      Aliosa.

      Comentariu de Aliosa — 12/03/2013 @ 6:21 pm | Răspunde

  8. Reusit materialul video de prezentare.
    Frumos si verde in Arad pe langa Mures…
    Romania e tare frumoasa!

    Comentariu de yousef59 — 12/03/2013 @ 5:14 pm | Răspunde

  9. @ ALL !!!
    Stiati ca:
    Scala pH pleaca de la 0 (extrem de acid) si ajunge la 14 (extrem de alcalin)???
    Daca un aliment se opreste la 7, inseamna ca este neutru.
    Evident, daca se opreste sub sau peste, este fie acid, fie alcalin,
    se noteaza in cadrul ghidului „Dieta alcalina pentru un stil de viata sanatos”.
    Sursa: http://SuntFericita.manager.ro/
    Aliosa.

    Comentariu de Aliosa — 12/03/2013 @ 5:57 pm | Răspunde

  10. @ ALL !!!
    ” Razboiul celor doua proiecte ”
    nu face altceva decat sa mareasca STRESUL pensionarilor militari
    si asa STRESATI de NEDREPTATILE ce li s-au facut dupa DECEMBRIE 1989 !!!

    „Un psiholog ii invata pe cursantii lui despre ‘ managementul ‘ stressului.
    A luat un pahar de apa si s-a plimbat prin sala…in liniste.
    Toata lumea astepta o intrebare de genul
    – este pe jumatate plin sau pe jumatate gol.
    La un moment dat s-a oprit, a ridicat paharul si si-a intrebat auditorii :
    ” Cat de greu este acest pahar cu apa „?

    Mirati, cursantii au dat raspunsuri intre 250 si 500 ml.

    Raspunsul psihologului a fost urmatorul :
    Greutatea absoluta nu conteaza.
    Conteaza cat timp il vei tine ridicat.
    Un minut – nici o problema.
    O ora – o durere de brat .
    O zi – iti paralizeaza bratul.
    In fiecare din aceste 3 cazuri greutatea paharului nu se schimba.
    Se schimba doar timpul … si cu cat e mai lung, cu atat mai greu este
    Stresul si grijile din viata sunt asemenea paharului cu apa.
    Daca te gandesti putin la ele …nu se intampla mare lucru.
    Daca te gandesti mai mult la ele…incepe sa te doara sufletul.
    Daca te gandesti tot timpul la ele – iti paralizeaza mintea…nu mai poti sa faci nimic.

    De aia este important sa te eliberezi de stres.
    Cand ajungi acasa pe seara…lasa-ti grijile deoparte.
    Nu le purta cu tine in noapte.

    Pune paharul jos !”
    Sursa: mail de la Virgil.
    Asa ca, prietene PENSIONAR MILITAR,
    lasa cele DOUA PROIECTE in seama politicienilor
    caci de te gandesti zilnic la ele,
    MORI CU ZILE !!!
    Aliosa.

    Comentariu de Aliosa — 12/03/2013 @ 6:17 pm | Răspunde

  11. @ ALL !!!
    Ca si cum am fi fost online,
    un prieten PENSIONAR MILITAR mi-a trimis prin e-mail:

    „Luni, 11 martie 2013

    Ce le pregăteşte Guvernul Ponta pensionarilor militari
    Scris de : D.S.S. 2013-03-05 17:42
    Guvernul Ponta se pare că a luat în serios problema pensiilor militare şi în ultimele zile a demarat o serie de întâlniri cu reprezentanţii organizaţiilor rezerviştilor. Potrivit surselor Ziua Veche, Guvernul Ponta pregăteşte doua ordonanţe reparatorii care să preceadă Legea pensiilor militare de stat.

    Mai mult, conducerile SCMD şi ANCMRR se pare că au căzut la pace şi acum sunt de aceeaşi parte a baricadei. Cum s-a ajuns aici? Simplu: prin discuţiile purtate între reprezentanţii guvernului cu liderii organizaţiilor de rezervişti. Victor Ponta l-a mandatat pe vicepremierul Gabriel Oprea să detensioneze conflictul mocnit care se prefigurase între cele două tabere: Guvern si pensionarii militari.

    Prima întâlnire a avut loc, săptămâna trecută, cu cei de la ANCMRR „Alexandru Ioan Cuza”. Chiar dacă îşi anunţase prezenţa, Victor Ponta nu a mai ajuns la întâlnire, dar l-a trimis pe Gabriel Oprea să le transmită mesajul său. Din mesajul trasmis de Victor Ponta prin intermediul lui Gabriel Oprea am reţinut următoarele:

    Ce mesaj a transmis Ponta prin intermediul lui Oprea

    “Vă transmit un mesaj din partea primului ministru, domnul Victor Ponta (……). Sprijin total pentru armată…Nicio pensie nu se recalculează, normal procesul de recalculare continuă conform legii, până la 1 ianuarie 2014. Toate erorile sau toate contestaţiile se cercetează, şi se vor rezolva, cei care au documente vor primi retroactiv drepturile băneşti cum este normal, cum este logic. Deci mesajul primului ministru, preşedintele Partidului Social Democrat, cu care de altfel avem încheiat un protocol politic cu asociaţia dumneavoastră, semnat de preşedintele Ponta în calitate de preşedinte PSD, de mine în calitate de preşedinte UNPR, de secretarul general al PSD domnul Dragnea, de secretarul general al UNPR domnul Onţanu, este foarte clar. Conform acestui protocol este normal ca o instituţie fundamentală a statului român să fie respectată şi să fie sprijinită.

    Este foarte important ca societatea romească în acest proces de globalizare, în această dinamică, să-şi respecte instituţiile fundamentale, chiar şi într-o perioadă grea de criză economică mondială, ştiţi acest lucru, sunteţi oameni cu mai multă experienţă decât mine.

    La începutul anului 2010 s-a pus problema la Ministerului Muncii, era ministru domnul Şeitan, ca pensiile speciale să scadă şi sunt patru categorii de pensii speciale: pensiile parlamentarilor, pensiile diplomaţilor, pensiile piloţilor civili şi pensiile din domeniul apărării, ordinii publice şi siguranţei naţionale. Astăzi, când discutam, stimaţi colegi, celelalte trei categorii de pensii, ma refer la parlamentari la diplomati, la pilotii civili, au pensiile în plată diminuate cu peste 60%. Cu alte cuvinte, parlamentarii au pensiile reduse astazi cu 60%, diplomaţii care au reprezentat acestă ţară, şi sunt aici şi diplomaţi militari, au pensiile reduse cu 60% iar pilotii civili cu 85 %..

    Cea de-a patra categorie socială, militarii, mă refer la militarii din Ministerul Apărării Naţionale, la poliţişti, la jandarmi, la pompieri, la colegii din sistemul de informaţii şi siguranţă naţională – ar fi trebuit sa aibă pensiile reduse cu aproximativ 50%. Vă reamintesc, am fost primul om, cu date concrete, care am atras atentia pe trei cai. În primul rând în Guvernul României, ca ministru al Apărării Naţionale, ca deputat, membru al Parlamentului României, cu poziţii clare publice, şi bineînţeles ca om politic, în calitate de preşedinte UNPR.

    În momentul în care, domnul ministru Şeitan a prezentat proiectul Guvernului, în aceeaşi secundă eram în Senatul României unde am prezentat punctul de vedere al Ministerului Apărării Naţionale şi cred că a fost un lucru atipic din partea unui membru al Guvernului să nu fie de acord cu poziţia Guvernului, dar am facut-o cu tot curajul, fiind convins că am dreptate, astfel, cu demisia în mână, şi nu o spun de complezenţă, este publică declaraţia mea, până la urma proiectul „pensiile nesimţite”, a fost şi o campanie de presă daca vă aduceţi aminte, a fost stopat. În ceea ce priveşte sistemul de apărare ordine publică şi siguranţă naţională, am alcătuit o comisie formată din specialişti de la toate cele şase instituţii , mă refer la Ministerul Apărării, la Ministerul de Interne, SRI, SIE, SPP, STS, cu specialisti din Ministerul Muncii, Ministerul Justitiei , Ministeul de Finante.

    Militarii au lucrat atunci mai ales pe specificul militar, s-a redus perioada de contribuiţie de la 30 la 20 de ani, a fost introdus meritul militar, participarea la misiuni, am fost asigurat stimaţi colegi, ca nicio pensie militară nu se va reduce cu un leu, aşa m-au asigurat specialiştii militari. In momentul în care legea a început să producă efecte, au crescut pensiile pentru 85% din întreg sistemul de ordine publică şi siguranţă naţinală şi pentru 90% din Ministerul Apărarii Naţionale.

    Mesajul cel mai important este de unitate, de speranţă, pentru că domnul premier Victor Ponta, actuala guvernare doreşte ca şi celorlalţi colegi să li se marească pensiile, pentru ca reprezentăm o instituţie fundamentală a statului român. Cei cu pensii reduse sunt îndreptăţiti să fie supăraţi. Să nu uităm că suntem împreună şi luptăm cu toate mijloacele pe care le avem ca să reparăm şi această nedreptate.”

    Întânire de gradul zero la Guvern cu SCMD

    Mircea Dogaru

    După întâlnirea membrilor ANCMRR cu vicepremierul Oprea a urmată o altă întâlnire de gradul zero la sediul Guvernului. Sâmbătă, 2 martie 2013, la Palatul Victoria Comisia de dialog cu Guvernul a SCMD a discutat cu Gabriel Oprea, prezentând şi un memoriu în şase puncte.

    Potrivit col (r.) Mircea Dogaru, preşedintele SCMD, “la memoriul nostru, avem deja angajamentul ca punctele 1 si 2 (ordonantele de urgenta) vor fi rezolvate până la sfârşitul lunii martie. În această perioadă se va analiza si problema prevazuta la pct. 4. Ne aflam la un pas de atingerea obiectivelor noastre imediate, dar si la un pas de esec, datorita temerilor, zvonurilor “binevoitoare” la care suntem supusi, sau disperarii acelora dintre membrii nostri, care se afla in cele mai dificile situatii din punct de vedere al supravietuirii zilnice”.

    Ce promite USL

    Luni, 4 martie, la sediul USL a avut loc o şedinţă la care s-a discutat şi despre cum se poate rezolva rapid situaţia pensiilor militare. Din precizările lui Mircea Dogaru, preşedintele SCMD, reise faptul că la conferinţa USL s-a dezbatut un punct în plus faţă de ordinea de zi initiala, si anume rezolvarea cu prioritate a solicitarilor SCMD.

    Mircea Dogaru a spus că, “la sedinta de ieri, 04.03.2013, a USL, la care a participat intreaga conducere a USL, in frunte cu cei patru presedinti de partide, dl. vicepremier Gabriel Oprea a introdus un punct care nu era pe ordinea de zi, prezentand cele convenite la Guvern cu SCMD, in ziua de 02.03.2013 – doua ordonante reparatorii care sa preceada Legea pensiilor militare de stat.

    Dezbaterile la acest punct au prelungit sedinta cu mai mult de o ora, cei prezenti votand in unanimitate, inclusiv dl. Gabriel Oprea, solutia unei legi reparatorii pe problema discriminarii financiare si a nelimitarii dreptului la munca pentru rezervisti, lege cu doua articole al carei text a fost elaborat in cursul zilei de ieri. Ea intra in procedura de urgenta, urmand ca, pana la sfarsitul lunii martie, situatia noastra sa fie rezolvata.

    De ce s-a procedat asa? Pentru ca, procedural, Guvernul nu poate da acum ordonante de urgenta pe lege organica. In plus, si OUG trebuie sa ajunga la dezbatere in Parlament.

    În discuţiile cu dl. viceprim-ministru Gabriel Oprea, plenul a optat pentru aparitia la sfarsitul acestei luni a unei legi noi, alta decat Legea pensiilor militare de stat, o lege reparatorie, care sa fie, pe langa Legea pensiilor militare de stat ce a fost Legea nr.119 pe langa Legea nr.263. Cu alte cuvinte, astazi si maine, se elaboreaza textul unei noi legi, care rezolva cerintele noastre de la pct. 1 si 2 ale memoriului. Restul cerintelor privind statutul se vor rezolva prin Legea pensiilor militare de stat. In ceea ce priveste Proiectul Legii pensiilor militare de stat, acesta isi va urma in continuare cursul. Inainte de a fi trimis la Parlament draftul ne va fi trimis si noua, iar noi il vom trimite tuturor filialelor, spre consultare rapida. Datele cu angajamentul de asigurare a intregului sprijin au fost comunicate de catre persoana insarcinata de primul ministru cu rezolvarea crizei rezervistilor, dl. ministru al Apararii Mircea Dusa”.

    Răme de văzut ce se va întâmpla în continuare şi dacă promisiunile liderilor politici făcute faţă de pesnionarii militari se vor concretiza prin adoptarea unor ordonaţe de guvern şi elaborarea unor legi care să reglemteze sistemul de pensii militare”.

    Intrebarea mea este :
    Se vor tine guvernantii de cuvant ?

    Tu, prietene pensionar militar, ce parere ai ?
    Dar domniile voastre stimate cititoare si stimati cititori ??
    Cu stima si respect,
    Aliosa.

    Comentariu de Aliosa — 12/03/2013 @ 6:47 pm | Răspunde

  12. @ ALL !!!
    „Pensia militară, o stratagemă electorală?

    De două săptămâni este adusă în discuţie problema pensiilor militare, ţinută de ceva vreme la cutie. A mai fost fluturată în campania electorală, după care a fost dată uitării. Pe fond chestiunea este simplă, pentru că marea parte a pensionarilor militari, au primit majorări după cum a cerut pipota lui Oprea şi bagajul de cunoştinţe a lui Şeitan în materie de drepturi băneşti militare. În luna ianuarie 2011, Oprea s-a jucat cu pensia militară, producând cea mai mare cacealma electorală. A trimis prin poştă la toţi pensionarii militari, pensia la valuarea salariului mediu pe economia naţională, să creeze o anumită panică, după care luna următoare a revenit la pensiile iniţiale. Cât a fost de legal, de constituţional să te joci cu propietatea omului şi pentru o lună? Cineva ar fi trebuit să o spună la momentul respective. Alesul poporului nu a zis nimic şi a tăcut chitic. Oprea i-a aburit pe toţi, cu riscul de a distruge sistemul de pensii militare, care dăinuia de multă vreme la români. Totul s-a făcut în scopul aducerii de capital electoral pentru partidul balama. Nu o spun eu, ci cărţile spun, că încălcarea principiilor, regulilor, în sistemul militarizat, crează posibilitatea dezvoltării fenomenului anarhic. De ce s-a dorit răsturnarea scării ierarhice a pensiilor militare, păstrată până acum doi ani în sistemul de pensii militare? Este o chestiune la care trebuie să răspundă cineva odată. Iar răspunsul va clarifica multe probleme. Am înţeles că DNA s-a pronunţat deja. Că nu e nimic penal în toată chestiunea găurii produse în bugetul de pensii publice, pagubă sesizată şi de avocatul poporului. Şi premierul s-a pronunţat, că Oprea nu-i vinovat. A mai făcut-o cineva la fel, în cazul lui Popoviciu. Dar stabilirea unui stagiu minim de cotizare de 20 de ani, fără o bază de calcul în spate şi o cotizaţie reală depusă, nu constituie o înşelătorie, un furt din avutul public? Păi să ne spună domnul Ponta, că o încadrare în codul penal, cred că mai ştie să facă.
    De ce flutură premierul Ponta nerecalcularea pensiilor militare acum pare de neînţeles. Însă trebuie să dea un răspuns la problema ridicată de Avocatul Poporului. Iar declanşarea acum a unei operaţiuni de reaşezare a pensiilor militare acolo unde le este locul, ar descoperii o mare găinărie pentru care cineva ar trebui să plătească. Din nefericire vinovatul, ar putea fi chiar cumătrul Oprea. Chestiunea cu greşelile constatate de audit în judeţul Ilfov este minoră. Este trâmbiţată pentru a ascunde de fapt marea pagubă constatată şi de Avocatul Poporului care se rostogoleşte din nefericire lunar. Devine ca un bulgăre de zăpadă care se rostogoleşte la vale şi se măreşte din ce în ce mai mult. Premierul are în schimb o chestiune simplă de rezolvat, promisă în campania electorală şi nu o face. O problemă de retroactivitate care-i permite şi Costituţia Ţării să o rezolve repede, printr-o ordonanţă de urgenţă, privind restituirea pensiilor militare desfiinţate. Da desfiintate, aşa cum a precizat şi Avocatul Poporului. Pentru că trebuie să înţeleagă şi domnul Ponta şi alţii din jurul lui, că un act normativ care te obligă să depui o cerere, prin care trebuie să accepţi ce nu doreşti, este nul de drept. S-a impus prin HG nr. 735/2010 şi preluată de OuG 1/2011, întocmirea unei cereri prin care trebuia să accepţi să-ţi ia din pensie, iar dacă nu o depuneai, îţi fixa o sumă aleatoriu, stabilită la nivelul salariului mediu pe economie. Trebuie să afle şi domnul Ponta că sunt pensionari militari, care nu au acceptat acest şantaj. Nu au vrut să-şi semneze propia sentinţă de desfiinţare a pensiilor militare. Sunt puţini, dar aceştia sunt cei care trebuie să primească primii un răspuns urgent, de la premier. Pensiile lor şi a celorlalţi care au pierdut au fost practic desfiinţate. În locul lor primesc o sumă aleatoriu stabilită, de nu se ştie cine. Pentru suferinţa lor cine trebuie să răspundă.? Această suferinţă este astăzi prelungită de guvernarea Ponta. În ce scop se prelungeşte această suferinţă? Pentru că nu poate fi vorba de sume importante în discuţie, având în vedere numărul mic de pensionari care au fost afectaţi.
    De altfel revenirea la o lege a pensiilor militare, şi dimensionarea lor după valorile ierarhiei militare, pentru că aşa au şi fost remuneraţi în solde şi nu în salarii, fără a contribui la fondul public de pensii, ar aduce economii la bugetul statului şi ar degreva bugetul public de pensii. Dacă Avocatul Poporului îţi spune că a fost o prostie ce a făcut Boc şi şatra lui, de ce este aruncată la coş propunerea sa?
    Este o vorbă în popor; dacă ăla s-a aruncat în lac, tu de ce te arunci în puţ.

    Col.® Nour Constantin „.
    Sursa:
    Yahoo ! Mail.a.
    Alios

    Comentariu de Aliosa — 13/03/2013 @ 7:15 am | Răspunde

  13. @ Kaki,
    Buna dimineata !
    Multumesc pentru vizita si like !
    O zi frumoasa !
    Aliosa.

    Comentariu de Aliosa — 13/03/2013 @ 7:16 am | Răspunde

  14. @ ALL !!!
    Sa ne mai si RELAXAM putin:

    ” Dacă ați pus mâncarea pe aragaz și ați venit la calculator pentru 5 minute, luați cu voi o lingură.
    Astfel o să vă aduceți aminte și de bucatele de pe foc.
    …………………………………………………………………………

    La teatru de obicei (cel puțin așa-i la noi), textele care pot fi citite direct pe scenă, actorii nu le învață pe de rost, fac cunoștință cu textul doar la repetiții pentru ași identifica rolul, iar pe scenă pur și simplu le citesc. Nu mai țin minte ce spectacol se juca, dar lucrurile s-au desfășurat cam așa: pe scenă apare un sol și-i transmite regelui o scrisoare cu replica:
    – Măria Ta, o gramotă (scrisoare) de la răsărit sosiră. Regele scoate sigiliul de pe sul, îl desface și … acolo nimic nu e scris (colegii i-au făcut o farsă). Dar fiind actor cu experiență, întinde sulul solului și cu glas poruncitor:
    – Citește-l tu, mesagerule! Actorul ce juca rolul solului, nu era nici el un novice. Întinde hrisovul înapoi regelui:
    – Nu știu citi, Măria Ta
    ………………………………………………………………………….

    Un profesor de matematică foarte inteligent, dar și un mare gurmand.
    Într-o zi se duce la cantina universității și cumpăra două porții de ciorbă și două porții de felul doi. Ajunge la casă. Casierița socoate la calculator și spune: ”29 lei 17 bani”.
    El îi răspunde ”Nu-i corect mai socotiți odată”.
    Casierița iarăși socoate: ”Mă scuzați, 29 lei și 47 de bani”.
    El iarăși: ”Nu e corect”.
    Casierița, o domnișoară tânără, deja se înroșise, dar mai socoate o dată: ”29 lei 11 bani”,
    la care profesorul : ”Iarăși nu este corect”.
    Fata, deja disperată: ”Dar cât trebuie să fie atunci?”.
    Profesorul, liniștit: ”Nici cea mai mică idee nu am cât costă toate astea, dar pentru două porții identice, trebuie să se fie neaparat un număr par.”
    ……………………………………………………………………………………………………………

    Doua blonde:
    – Auzi fato, ai auzit de Porsche-le ala care ajunge de la 0 la 100 de km in 4 sec?
    – Cum vine asta fato, adica daca e drumul drept si liber pot sa ajung de la Galati la Bucuresti in 8 secunde?
    ……………………………………………………………………………………………………………

    Un prieten de-al meu s-a dus într-o deplasare peste hotare cu colegii de serviciu.
    Colegii săi, dorind să facă mișto de el, înainte de înapoierea acasă i-au aruncat în valiză o cutie de prezervative.
    Ajuns acasă, soția a început să-i despacheteze lucrurile și … găsește prezervativele.
    La întrebarea nerostită, ce se citea în ochii soției, prietenul meu a improvizat pe loc:
    ”La sosire toți am primit câte o cutie de prezervative, eu pe ale mele nu le-am folosit.”
    Colegii de serviciu, o săptămână întreagă n-au vorbit cu el, neavând explicații pentru soțiile lor,
    de cum au folosit prezervativele!
    ……………………………………………………………………………………………………………

    Proprietarul unui circ a dat un anunţ la ziar, în căutarea unui dresor de lei.
    S-au prezentat doua persoane: un domn aspectuos, pensionar, în vârstă de 75 de ani şi o blondă, foarte atrăgătoare, în vârstă de 25 de ani. Proprietarul circului le spune celor doi candidaţi:
    – Vorbesc direct, la obiect. Leul meu este extrem de fioros şi a ucis pana in prezent două dresoare. Daca sunteti cu adevărat buni sau nu, aveţi timp un minut, fiecare, să demonstraţi curaj şi măiestrie! Aici este echipamentul – un scaun, un bici şi un pistol! Cine doreşte să intre în cuşcă primul? Blonda spune:
    – Mă duc eu! Ea ignoră scaunul, biciul şi pistolul şi intră rapid în cusca leului. Cum o vede, leul răcneşte şi porneşte în direcţia ei. Inainte ca leul sa o atinga, blonda deschide rochia si o arunca, ramanand goala, arătându-si toata frumusetea corpului ei. Leul parca ar fi fost lovit de un fulger! Dintr-o dată se lasa jos în faţa blondei şi începe să-i lingă picioarele! Încetul cu încetul, se duce mai sus şi linge întreg corpul blondei. In cele din urmă, leul se culcă la picioarele blondei. Proprietarul circului, cu barbia căzuta, spune:
    – N-am vazut asa ceva in toată viaţa mea! Se intoarce catre barbatul in varsta si-l întreabă:
    – Poţi să faci ceva de genul asta?
    Batranul raspunde:
    – La varsta mea, categoric da!
    Dar te rog sa scoţi leul din cuşcă!”.

    Ti-au placut ?
    Aliosa.

    Comentariu de Aliosa — 14/03/2013 @ 6:15 pm | Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Blog la WordPress.com.

%d blogeri au apreciat asta: