Alioşa

09/05/2013

9 MAI TRIPLA SARBATOARE !

Filed under: generale — Aliosa @ 1:19 pm

” ISTORIA este versiunea evenimentelor trecute asupra carora oamenii s-au pus de acord ” (NAPOLEON )  ! ok

Sărbătorirea zilei de 9 mai ,este pentru poporul ROMAN  ,un prilej de aducere aminte , de indreptare a gândurilor pline de recunostintă către inaintasii nostri care au luptat si s-au jertfit
Semnalul de ATAC !!!
pe câmpurile de bătălie pentru libertate, suveranitate , neatârnare, independentă,unitate si dreptate socială.
In foto de mai sus,
statuia eroului teleormanean TUDORICA DOROBANTUL cazut in luptele pentru cucerirea
INDEPENDENTEI de STAT a ROMANIEI ( 1877-1878 )

Ziua de 9 mai are pentru POPORUL ROMÂN, o triplă semnificatie :

1) Proclamarea in urmă cu 136 de ani de către Adunarea Deputatilor , prin vocea impunătorului ministru de externe, MIHAIL KOGĂLNICEANU , a INDEPENDENTEI de stat a ROMÂNIEI , prin memorabilele cuvinte :
„ Suntem independenti, suntem natiune de sine stătătoare…., suntem o natiune liberă si independentă ” !  clappinghat

2) Victoria Coalitiei Natiunilor Unite , in cel de-al Doilea Război Mondial impotriva nazismului si fascismului  !! icon_exclaim

3) Ziua EUROPEI, stabilită inca din 9 mai 1950 si din care face parte incepând cu 01 ianuarie 2007 si ROMÂNIA Harta fizica a ROMANIEI ! Drapelul TARII mele, ROMANIA !

Nimic nu s-a obtinut pe gratis ,la masa tratativelor sau prin bunăvointa marilor puteri ale veacurilor respective ci ,prin luptă cu arma in mână , cu jertfa de sânge a sute de mii de combatanti si pierderi materiale irecuperabile in cazul primelor două mari evenimente la care, ARMATA ROMÂNIEI Armata-Română si-a făcut cu prisosintă datoria,

„ S-au dus feciorii OASTEI pe calea strămosească

S-au prins cu moartea crudă la LUPTĂ voinicească

Si au iesit din luptă, viteji, invingători,

Scăldati in a lor sânge, PUTERNICII FECIORI ” ,

asa cum stă scris la loc de mare cinste, pe soclul Monumentului Independentei
99
amplasat in parcul central al orasului in care, in timpul Razboiului de Independenta ( 1877-1878) a functionat un Spital de Campanie in care ,RANITII adusi din dreapta DUNARII de pa campurile de batalie cu ostile Imperiului Otoman au fost TRATATI cu cea mai mare grija, atentie si respect ! 🙂 Si tot prin orasul de pe malul DUNARII batrane, a pasit si Domnitorul Romaniei, CAROL I , Comandantul Suprem al Armatei Romanie si a Trupelor ROMANO-RUSE ce-au luptat impreuna impotriva ostilor otomane !!!  🙂  🙂  🙂

In cazul celui de-al treilea eveniment, aderarea ROMANIEI la Uniunea Europeană s-a făcut după trecerea unor grele examene si măsuri de austeritate la care a fost supus poporul român pe parcursul mai multor ani dar, efortul s-a meritat căci, vrem nu vrem trebuie să recunoastem , musai trebuia să aderăm la marea familie europeană căci altfel, priveam si-acum spre răsărit spre colosul care a făcut legea intotdeauna in partea de sud-est a EUROPEI influientâdu-ne viata secole de-a rândul .

Pe un timp foarte frumos , intr-o organizare riguroasa ca la armată, autoritătile locale conduse de tanarul primar ing. CUCLEA DANUT, au prezentat un ceremonial sobru si interesant la care, după cum era firesc si normal, orgoliile si diferentele de opinii politice au fost uitate pentru o clipă iar asistenta a avut ce vedea ! 🙂
Nu o să intru in prea multe detalii ci o să prezint doar un singur aspect care mi-a rasolit fiinta si mi-a adus aminte de intamplarile neprevazute ale sangerosului DECEMBRIE 1989 !!!
Printre cei care se ocupau de SIGURANTA oficialitatilor statului roman
prezente la TRIPLA SARBATOARE am reantalnit un fost coleg de serviciu din dec.1989 , LOCOTENET in acea vreme si ofiterul cu ContraInformatiile i  R.2 Po.” Eftimie Croitoru”  si care acum era Comandantul Trupelor de Jandarmi pe judet  cu gradul de COLONEL .NU am avut o relatie de prietenie cu el pana in dec.1989 ci am fost in relatie de serviciu normala, legala si logica dar, pentru faptul ca a fost CORECT fata de SUBORDONATII mei si de mine unu 096am ramas prieteni iar REVEDEREA la ceas de mare TRIPLA SARBATOARE ,m-a determinat sa postez despre prezenta lui .Nu o sa-i dau numele ca nu-i am acceptul dar o sa-i dedic o melodie draga mie in tinerete interpretata la acea vreme de una dintre cele mai placute cantarete de muzica usoara, POMPILIA STOIAN :

Iata pe scurt filmul desfăsurării intregului ceremonial aniversar:

a ) Intâmpinarea de către garda de onoare a autoritătilor locale si judetene, primirea raportului si intonarea Imnului de stat al ROMÂNIEI .

b) Desfăsurarea de către un sobor de preoti de la catedrala Sf. HARALAMBIE din oras a unui TE-DEUM in memoria eroilor căzuti in luptele pentru cucerirea INDEPENDENTEI de stat a ROMANIEI in razboiul din 1871878 si in cel de-al Doilea Război Mondial.

c) Discursul subprefectului de judet, al vicepresedintelui Consiliului Judetean, al primarului orasului domnul ing. Cuclea Danut si al reprezentantului Centrului Militar Judetean Teleorman, locotenent-colonel Danut Daniel Gabriel.

e ) Depunerea de coroane de flori de către reprezentantii prefecturii, consiliului judetean , primăriei si a tuturor institutiilor de stat si invătământ din oras.

f ) Defilarea gărzii militare de onoare .

S-au depus COROANE DE FLORI unu 099 din partea autoritatilor locale, judetene, ale Prefecturii, Consiliului Judetean, PARLAMENTULUI ROMANIEI prin persoana domnului profesor senator MOHANU NICOLAE , fost PRIMAR al orasului mai multe mandate ,
ANCMRR filiala judeteana ( presedinte lt.col( rez) BRANCOVEANU IOAN ) subfiliala locala,veterani de razboi,partidelor , liceelor, scolilor din oras dar, din cauza spatiului si timpului disponibil precum si a unor considerente strict personale ce tin de caracterul unor politicieni locali pripasiti pe la tot felul de partide de buzunar cu principii deloc ortodoxe si ale caror nume si figuri nu merita a fi postate la acest post tare drag mie ,am postat doar cele mai semnificative imagini din punctul meu de vedere,
NEAFILIAT la nici un PARTID POLITIC din cauza POLITICII care-i” O sabie cu doua taisuri  ” ( NAPOLEON )!!!
dar si a versurilor marelui TANASE ,
„Pleaca ai nostri, vin ai nostri,Noi ramanem tot ca prostii ” !!!  😦  😦  😦
Glorie eterna eroilor NEAMULUI ROMANESC cazuti in luptele pentru cucerirea
INDEPENDENTEI de STAT a ROMANIEI ( 1877-1878 ), REANTREGIREA NEAMULUI ( 1916-1919 ) si RECUPERAREA PROVINCIILOR strabune BASARABIA,Tinutul Hertei,Cadrilaterul si Transilvania !!! 🙂  🙂  🙂

Cu stimă si respect deosebit, am onoarea sa va salut Colonel ( r) ing. POPOVICI G.ALEXANDRU.
Aliosa.

12 comentarii »

  1. Buna ziua,
    Scrieti cu atat de mult drag, despre tara,
    Felicitari!
    Toata stima si respectul meu!

    O zi frumoasa, va doresc!

    Comentariu de Adeena — 09/05/2013 @ 2:49 pm | Răspunde

    • @ Buna ziua Adeena !
      Multumesc pentru vizita, comentariu,like si felicitari !

      Doar DRAGOSTEA de TARA imi mai da puterea
      De-a participa, imortaliza si-apoi posta pe blog
      Articole cum imi este vrerea
      Asa cum vin din minte si nu din catalog .

      Nu dragul de politicieni
      Ma indeamna ca sa scriu…………….
      Ci dragostea de semeni
      Ce n-au bani nici de sicriu .
      O zi frumoasa !
      Aliosa.

      Comentariu de Aliosa — 09/05/2013 @ 5:49 pm | Răspunde

  2. Minunat articol!
    Felicitari!

    Comentariu de Camelia - Nicorina Edu — 09/05/2013 @ 4:32 pm | Răspunde

    • @ Buna ziua Camelia -Nicorina Edu !
      Multumesc pentru vizita, like si felicitari !
      Multumesc si pentru NOMINALIZAREA pentru FIDELITATE !
      O seara cat mai frumoasa !
      Aliosa.

      Comentariu de Aliosa — 09/05/2013 @ 5:51 pm | Răspunde

  3. @ ALL !!!
    Azi in zi de Sfanta Sarbatoare
    In grupuri mari asemeni unduirii
    Lumea cu mic cu mare
    Merge la IZVORUL TAMADUIRII .
    Tuturor eu va ofer
    Melodia diminetii
    Si din inima eu sper
    Sa va schimb culoarea fetii :

    Aliosa.

    Comentariu de Aliosa — 10/05/2013 @ 6:52 am | Răspunde

  4. @ Buna dimineata stimate vizitatoare
    si stimati vizitatori !

    Azi de Izvorul Tamaduirii,
    Un gand sincer pentru voi
    Rod al pioseniei si gandirii
    Si-al respectului-ntre noi :

    Detasarea de toti si toate
    E singura deocamdata solutie
    Pentru a nu cadea-n pacate
    Si-a-ncepe-o noua revolutie !

    Eu ieri am avut taria
    Sa asez o coroana de flori
    La Monumentul Eroilor Independentei
    Si m-au trecut mii de fiori.

    Polticieni de doi bani
    Se-nghesuiau sa iasa-n fata
    Sa-i vada ai lor golani
    Ca de ei lor le pasa .

    Desarte sperante insa
    Ca lor sa le pese de noi
    Ei au punga stransa
    Ca vechii vatafi si ciocoi .

    De Izvorul Tamaduirii va doresc
    Pace si liniste deplina
    Si-n gandul meu nutresc
    S-aveti inima de bucurii plina.

    Weekend placut !
    Cu stima si respect,
    Aliosa.

    Comentariu de Aliosa — 10/05/2013 @ 7:23 am | Răspunde

  5. @ ALL !!!
    Pentru doamnele, domnisoarele si domnii
    care mi-au vizitat postul,
    o frumoasa melodie :

    O sambata seara cat mai placuta !
    Aliosa.

    Comentariu de Aliosa — 11/05/2013 @ 4:14 pm | Răspunde

  6. @ ALL !!!
    Si PREOTII fac nebunii ………………
    Doi preoti se intalnesc pe strada, amandoi mergand pe jos:
    – Buna ziua, parinte.
    – Sa traiesti, parinte, unde e bicicleta dumitale, ca nici eu nu o mai gasesc pe a mea?
    – Nu pot sa-mi dau seama unde am pus-o.
    – La revedere.
    – Cu bine.
    A doua zi, se intalnesc din nou, primul – pe bicicleta.
    – Buna ziua, parinte.
    – Sa traiesti, parinte, vad ca ti-ai gasit bicicleta, cum ai facut?
    -.Mai, am facut o slujba de plangeau icoanele pe pereti si cand am ajuns la cele zece porunci,
    la porunca a şaptea “Sa nu furi”, un enorias a spus:
    “Parinte, te rog, iarta-ma: eu ti-am luat-o!” si apoi, am gasit-o la poarta bisericii.
    – Bine, parinte, am sa fac la fel.
    A treia zi – amandoi, pe biciclete.
    – Buna ziua, parinte.
    – Sa traiesti, parinte, vad ca ti-ai gasit bicicleta. Cum ai facut?
    – Asa cum mi-ati zis, am facut o slujba de plangeau icoanele pe pereti si am inceput cu cele 10 porunci
    si cand am ajuns la a patra,
    “Sa nu preacurvesti”,
    mi-am adus aminte unde am lasat bicicleta…
    Aliosa.

    Comentariu de Aliosa — 12/05/2013 @ 5:11 pm | Răspunde

  7. Cand a vazut sotia mea, imaginile cu Tudorica Dorobantul a spus asa:
    „ce mai fugeam de acasa cand eram mica, la statuia aceasta.
    Aici ma gasea mama…si luam o bataie” :))
    Deruland imaginile, pentru care va multumim, Oana a remarcat:
    „uite G-urile de la Parc”, cred ca blocurile se numesc astfel.
    Cand am ajuns la poza cu monumentul, eu am spus:
    „astia cine sunt, toti sunt Tudorici dorobanti?” :))
    M-a lamurit ea ce este si cu acest al doilea monument,
    stia toate statuile de prin oras 🙂
    Apropo de bancuri cu iz bisericesc sa va spun si eu unul auzit azi:
    O blonda dupa spovedanie se ridica in picioare iar preotul spune,
    „gata fiica mea, mergi cu Domnul!”.
    Femeia se uita prin biserica si intreaba:
    „Cu care din ei?” 🙂 …, sau,
    de cate ori ma intreaba cineva:
    „nu ti-e frica de urs?”,
    eu ii raspund asa:
    „Nu, ca atunci cand ma intalnesc cu el, ursul face pe mortul!” :))

    Comentariu de buceginatura2000 — 12/05/2013 @ 9:20 pm | Răspunde

  8. @ Buna dimineata Adrian !
    Ma bucura enorm faptul ca si SOTIA ta a vazut acest modest articol !
    Din nefericire, ceva s-a intamplat cu aparatul meu foto ( NIKON ) sau poate m-am grabit eu
    cum ma grabesc de fiecare data pentru a imortaliza cat mai multe pozitii caci,
    partea stanga a fotografiilor este cam in ” ceata ” desi pe malul DUNARII batrane nu era pic de ceata !
    OANA a remarcat corect : blocul din fundalul imaginii ( cel cu 10 nivele ) face parte din familia ” G” -urilor !
    Respectivul este blocul G3 !
    Ma bucura si faptul ca statuia TUDORICA DOROBANTU
    a rascolit amintiri doamnei tale chiar daca nu dintre cele mai placute …
    Important este faptul ca DOAMNA de acum si-a adus aminte de COPILA de atunci !
    Monumentul cu multi ” Tudorici dorobanti.. ”
    se numeste Monumentul Independentei ridicat in memoria ostasilor romani din TELEORMAN cazuti
    in luptele din anii 1877-1878 de pe teritoriul BULGARIEI
    pentru consfintirea INDEPENDENTEI de STAT a ROMANIEI
    proclamata la 9 MAI 1877 de Ministrul de Externe , MIHAIL KOGALNICEANU .
    Persoanele respective au reprezentat PARLAMENTUL, GUVERNUL si AUTORITATILE LOCALE si CENTRALE
    prezente la TRIPLA SARBATOARE si s-au dispus acolo inainte de DEFILAREA GARZII DE ONOARE
    formate din pacate numai din militari din structurile MAI ( politia de frontiera si jandarmi )
    caci politicienii ce-s acum la PUTERE

    au DESFIINTAT in iunie 2003 ARMATA

    ( R.2 Po” Eftimie Croitoru ” ) din garnizoana TURNU MAHURELE !

    Cat despre ultima parte a comentariului, nu pot spune dacat atat :
    – ambele bancuri sunt super-tari !
    Multumesc pentru onoarea ce mi-ai facut-o prin vizitarea impreuna cu SOTIA a acestui drag mie post !
    O saptamana minunata frumoasei tale familii !
    Cu stima,
    Aliosa.

    Comentariu de Aliosa — 13/05/2013 @ 7:24 am | Răspunde

  9. @ ALL !!!
    Pentru doamnele, domnisoarele si domnii care au trecut pe-aici,
    un videoclip de vis, intr-un PARADIS :

    Tu, ce spui ?
    Aliosa.

    Comentariu de Aliosa — 16/05/2013 @ 4:44 pm | Răspunde

  10. A republicat asta pe My Blog.

    Comentariu de Aliosa — 09/05/2017 @ 8:19 am | Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

