Alioşa

21/03/2014

De „BUNA VESTIRE” , alege PESTELE ce-ti place !!!

Filed under: generale — Aliosa @ 9:28 am

In loc de motto:

Dintre zecile de specii de PESTI,
mie imi place cel mai mult si mai mult,
PASTRAVUL!!! 🙂 🙂 🙂

Domniei tale, care acum citesti ce-am scris aici,
ce PESTE iti place cel mai mult si mai mult ??? 😦 😦 😦

Multumesc pentru raspuns ! 🙂

Cu 26 de zile inaintea SARBATORILOR PASCALE ( 20-22 aprilie )
Pasarica ciripind.
romanii de religie ortodoxa ,
sarbatoresc pe 25 martie,

BUNA VESTIRE ( Dezlegare la PESTE ) !!! 🙂 🙂 🙂
71438_25-Bunavestire5_w180

BUNA VESTIRE
(Blagovestenia, cum se mai numeste in popor, cu vechiul termen slavonesc)
este o sarbatoare cu data fixa in calendarul crestin-ortodox
(25 martie),
Pasarica scruteaza cerul.
de la care incepe sa curga perioada de noua luni ,
pana la Craciun , timp cat fecioara MARIA L-a purtat in pantece pe IISUS .
Fecioara MARIA din Nazaret, crescuta in templu pana la 15 ani,
data dupa moartea parintilor sai in tutela discipolului Iosif ,
a fost aleasa de DUMNEZEU care i-a transmis prin Arhanghelul Gavriil urmatoarele :
– “Bucura-te, ceea ce esti plina de har!
Domnul este cu tine. Binecuvantata esti tu intre femei…
Si iata, vei lua in pantece si vei naste fiu, si vei chema numele lui Iisus.
Acesta va fi mare si Fiul Celui Preainalt se va chema…”
(Luca 1, 28-32).
Iar Fecioara MARIA, cutremurandu-se in sufletul ei,
s-a smerit voii lui DUMNEZEU , zicand:
– „Iata roaba Domnului! Fie mie dupa cuvantul tau!”
(Luca 1, 38).
Si Arhanghelul Gavriil ,l-a vestit in vis si pe Iosif ,logodnicul Mariei,
de zamislirea si nasterea cea minunata:
– „Iosife, fiul lui David, nu te teme a lua pe Maria, logodnica ta,
ca ce s-a zamislit intr-insa este de la Duhul Sfant…”
(Matei 1, 20).

Pe 26 martie, imediat dupa Buna Vestire,
e sarbatorit Soborul Sf. Arhangheli
Mihail, Gavriil si Rafail
Sfintii Mihail, Gavriil si Rafail.
care sunt numiti in Biblie,”ingeri intaistatatori”.

Cum aceasta mare sarbatoare este in
POSTUL PASTELUI
cand credinciosii ortodocsi nu au voie sa consume produse din nici un fel de carne ,
in ziua de BUNA VESTIRE ( 25 martie ),
crestinul are ” DEZLEGARE LA PESTE ”
adica, poate consuma pana i se face rau,
PESTE din toate speciile precum :

– CRAPUL,
Crap.

– SOMNUL,
Somnul

-PLATICA,
Platica

-CARASUL,
Carasul
– BIBANUL,
Bibanul

-OBLETELE,
Obletele

– SALAUL,
Salaul

Stiuca

– STIUCA,

MORUNUL
-MORUNUL,

Nisetrul

-NISETRUL,

PIRANIA.

-PIRANIA ,

PASTRAVUL.

-PASTRAVUL,

Rosioara.

– ROSIOARA,

NISIPARITA .

NISIPARITA,

FUSARUL.

– FUSARUL,

TIGANUSUL.

-TIGANUSUL,

Scrumbia.

– SCRUMBIA,

STURIONUL.

– STURIONUL,

BAGRIDAE .

– BRIGADE

si alte specii de PESTI de apa dulce,

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

pe care le va ADUNA din MALUL
ramas dupa deversarea apelor
din barajele si lacurile artificiale ale PATRIEI
in vederea curatirii lor !!! 🙂 🙂 🙂

Sursa FOTO : INTERNETUL .

Multumesc celor care le-au postat ! 🙂

De BUNA VESTIRE,

va urez domniilor voastre ,

care ajungeti pana aici cu cititul,

o zi superba

si POFTA BUNA

la masa cu bauturi fine

3

si PESTELE

ales din imaginile de mai sus !!! 🙂 🙂 🙂

Cu stima si respect,

Aliosa.

25 comentarii »

  1. De Buna Vestire sunt unii care sarbatoresc mai mult decat o sarbatoare ortodoxa 🙂
    Iar mie dintre pesti imi place crapul, mai ales daca este prins de mine 😉

    Comentariu de OrhiKamyDeea — 21/03/2014 @ 9:40 am | Răspunde

    • Daca domnia ta, de
      ” BUNA VESTIRE”
      serbezi si altceva de care cu regret 😦
      eu nu am cunostinta, atunci, da-mi voie inca de pe acum
      sa-ti urez LA MULTI ANI fericiti
      indiferent de motivul a ceea ce serbezi !!! 🙂 🙂 🙂
      Ai facut o alegere buna :

      CRAPUL este un peste gustos care-mi place si mie

      dar intre CRAP si PASTRAV,
      eu aleg PASTRAVUL !!! 😀 😀 😀

      Am inteles ca iti place PESCUITUL si nu-i rau deloc, ba dimpotriva,
      este un sport minunat iar daca
      BALTA ARE PESTE si MOMEALA IL ATRAGE,
      satisfactia este dubla ! 🙂
      Multumesc pentru vizita si comentariu !


      O zi cu mult soare si ganduri frumoase !
      Cu stima,
      Aliosa.

      Comentariu de Aliosa — 21/03/2014 @ 9:52 am | Răspunde

      • Imi place pescuitul chiar daca stau doar cu momeala in apa 🙂
        Ma relaxeaza maxim.
        O zi frumoasa sa aveti si dumneavoastra, domnule!
        Cu prietenie, L

        Comentariu de OrhiKamyDeea — 21/03/2014 @ 9:55 am

      • Ma bucur sa citesc asemenea cuvinte !
        Multumesc pentru dialog !
        Sunt convins ca stii destule retete de preparare a CRAPULUI care-ti place
        dar, nu strica sa studiezi si urmatoarea reteta,
        CRAP la CUPTOR :

        O zi frumoasa si domniei tale, stimata , L……….!!! 🙂 🙂 🙂
        Cu prietenie, S….

        Comentariu de Aliosa — 21/03/2014 @ 10:19 am

  2. Toți peștii expuși de tine sunt frumoși și gustoși pe de-asupra, dragă prietene.
    Mie îmi place știuca, dar nu am găsit acum și astfel am luat niște somon.
    Să ai un weekend sclipitor și poftă mare la pești, Alioșa! 🙂

    Comentariu de racoltapetru6 — 21/03/2014 @ 10:22 am | Răspunde

    • Asa este, toti PESTII sunt GUSTOSI ! 🙂
      Si mie imi place STIUCA mai alesc ca populeaza si apele noastre .
      In urma cu ceva timp am fost cu italienii mei iubiti ( fiica, ginerele si nepotelul )
      in Delta DUNARII la o pensiune in care STIUCA era REGINA
      preparatelor din PESTE ! 🙂
      Ginerele meu, pescar pasionat, venind din ITALIA cu masina, si-a adus cu el si ustensilele de pescuit
      si a ramas incantat de cat mult peste prindea zilnic .
      Dupa cum ai citit la inceput de articol, mie imi place cel mai mult PASTRAVUL
      dar daca nu mi se onoreaza comanda la timp,
      voi consuma STIUCA, SALAU sau CRAP romanesc !!! 🙂 🙂 🙂
      Daca tot ai cumparat SOMON,
      postez ca o idee, urmatoarea RETETA :

      Multumesc pentru vizita, comentariu si raspunsul la intrebarea mea ! 🙂
      Weekend placut !
      Cu prietenie,
      Aliosa.

      Comentariu de Aliosa — 21/03/2014 @ 10:33 pm | Răspunde

      • Toată recunoștința pentru promtitudinea și amabilitatea
        în a-mi oferi rețeta de somon pe pat de ceapă!
        Sunt curios să o pun în aplicare.
        Mulțumesc și s-auzim de bine, Alioșa! 🙂

        Comentariu de racoltapetru6 — 22/03/2014 @ 8:42 am

      • Eu am pus-o de mai multe ori in aplicare si mi-a placut tare mult ! 🙂
        Sper din toata inima sa-ti placa si tie ! 😀
        O noapte linistita si-apoi, o duminica implinita ! 🙂
        Aliosa.

        Comentariu de Aliosa — 22/03/2014 @ 10:05 pm

  3. Mangio sempre volentieri il pesce, tra quelli che hai indicato tu mi piacciono gli sgombri e la trota.
    Ciao, Patrizia

    Comentariu de Patrizia M. — 21/03/2014 @ 12:59 pm | Răspunde

    • Buona sera, Patrizia!
      Hai ragione, deve Pesce
      perdere il nostro menù settimanale! 🙂
      Come ho detto all’inizio,
      Mi piace la trota! 🙂 🙂 🙂
      Macro è gustosa ma purtroppo, qui da me,
      trovati congelati solo nella mia testa che sollevare molte domande.
      Invece, la trota è sempre fresco perché compriamo direttamente da Trout ……
      Grazie per la visita, commentare e rispondere alla mia domanda! 🙂
      Piacevole week-end!
      Con simpatia,
      Aliosa.

      Comentariu de Aliosa — 21/03/2014 @ 10:23 pm | Răspunde

      • Piacevole fine settimana a te. Ciao, Pat

        Comentariu de Patrizia M. — 21/03/2014 @ 10:28 pm

      • Grazie, Patrizia !
        Un fine settimana meravigliosa !!! 🙂 🙂 🙂

        Ciao,
        Aliosa.

        Comentariu de Aliosa — 21/03/2014 @ 10:40 pm

  4. @ Buna dimineata stimate vizitatoare si stimati vizitatori ! 🙂
    Am placerea si bucuria de a va anunta ca pe malul DUNARII batrane,
    SOARELE isi trimite razele fierbinti si asupra casei mele
    luminandu-mi calea spre clipele de bucurie de la sfarsit de saptamana ! 😀
    Pentru distinsele
    – OrhiKamyDeea si Patrizia M
    precum si pentru prietenul Petru
    care au binevoit a-mi raspunde la INTREBAREA de la inceput de articol,
    dar si pentru doamnele, domnisoarele si domnii care au vazut PESTII postati mai sus
    lasand in urma domniilor lor un LIKE,
    WEEKEND placut si
    un SUPERB VIDEOCLIP

    ce-ti tine respiratia in loc,
    face imaginatia sa ia foc,
    incalzeste inima,
    ridica tensiunea,
    iti face ziua mai frumoasa
    scotandu-te urgent din casa
    s-alergi precum CALUL
    sa zbori ca si PORUMBELUL
    sa bati apa cu piciorul
    potolindu-ti dorul
    sa visezi frumos
    la un vin spumos
    la o FATA dulce
    ce iti poate-aduce
    dragostea si fericirea,
    iubirea si pretuirea !!! 🙂 🙂 🙂
    Cu prietenie,
    Aliosa.

    Comentariu de Aliosa — 22/03/2014 @ 7:41 am | Răspunde

  5. Se ştie că peştele este unul din alimentele sănătoase aşa că nu prea am pretenţii …
    totuşi mă uit la provenienţa.
    http://www.getfit.ro/alimentatie/ce-peste-sa-alegem.html

    Comentariu de yousef59 — 22/03/2014 @ 9:25 am | Răspunde

    • Adevarul este ca imi plac toate soiurile de pesti dar dintre toare,
      prefer PASTRAVUL mai ales ca se gaseste din belsug in ROMANIA ! 🙂
      Si mai trebuie sa spun ceva :
      – cumpar si pregatesc doar PESTE PROASPAT caci cel congelat ma pune serios pe ganduri…………
      Multumesc pentru vizita, comentariu si LINK ! 🙂
      O noapte linistita !
      Cu stima,
      Aliosa.

      Comentariu de Aliosa — 22/03/2014 @ 10:33 pm | Răspunde

  6. Somnul, bibanul – asa cum mai spunea cineva
    – mai ales cei prinsi de mine, preparati si mancati chiar pe malul baltii. 🙂
    O zi frumoasa,
    Mircea

    Comentariu de Decenu — 22/03/2014 @ 4:22 pm | Răspunde

    • Salut, Mircea !
      Buna alegere ! 🙂
      Uite o RETETA pentru prepararea SOMNULUI
      dar nu pe ” malul baltii ” ci in bucatarie ! 🙂

      Asta nu inseamna ca SOMNUL preparat si mancat pe malul baltii, ar fi mai putin gustos !!! 🙂 🙂 🙂
      Multumesc pentru vizita, comentariu si raspunsul la intrebare !
      O noapte linistita si o BUNA VESTIRE fericita ! 😀
      Aliosa.

      Comentariu de Aliosa — 22/03/2014 @ 10:19 pm | Răspunde

  7. Cu rușine tre să recunosc că, deși crescută prin Balta Brăilei,
    cu pește la discreție – aș zice – eu tot îl prefer pe cel cu cât mai puține oase.
    Aleg cu drag șalăul, dar fac mare bucurie pisicilor când îmi pun în farfurie crap! 😉
    Zi frumoasă, Alioșa, îți urez cu drag… 🙂

    Comentariu de Bursucel — 23/03/2014 @ 2:04 pm | Răspunde

    • Ai ales SALAUL , nu numai cu drag dar si cu mare dibacie ! 🙂
      Are un gust bun, oase putine, se curata si transeaza usor
      iar prepararea lui necesita putin timp !!! 🙂 🙂
      Nu stiu ce reteta folosesti dar mie imi face placere sa-ti recomand pe asta :

      Multumescpentru vizita, comentariu si raspunsul la intrebare !
      O noapte cu vise placute si o BUNA VESTIRE perfecta !!! 🙂 🙂 🙂
      Cu drag,
      Aliosa.

      Comentariu de Aliosa — 23/03/2014 @ 9:56 pm | Răspunde

  8. Mi-a fost tare dor sa colind pe blogurile prietenilor mei virtuali si ce placere,
    sa gasesc acest articol chiar in momentul in care ma gandeam ce voi pregati eu de Buna Vestire…
    Eu mananc orice peste prins pe Dunare!
    Intotdeauna il prinde pescarul meu de suflet, alias sotul,
    care este crescut pe malul Borcei (socrii mei au casa chiar pe malul apei).
    Primavara,insa, cel mai tare si cel mai tare ne place scrumbia fripta pe jar,
    cu mujdei de usturoi.
    Iata si cateva dintre retetele mele cu peste:

    http://cufarulcubucurii.wordpress.com/2012/07/15/crap-cu-sos-de-usturoi-si-alte-alea/
    http://cufarulcubucurii.wordpress.com/2012/08/29/peste-prajit-cu-saramura-de-rosii-si-usturoi/
    http://cufarulcubucurii.wordpress.com/2012/05/17/ciorba-din-peste-de-dunare/
    http://cufarulcubucurii.wordpress.com/2012/05/16/peste-la-cuptor-cu-sos-de-rosii/
    http://cufarulcubucurii.wordpress.com/2013/08/06/salau-la-cuptor-cu-garnitura-de-piure-de-telina/
    http://cufarulcubucurii.wordpress.com/2012/09/20/peste-de-dunare-in-sos-spaniol/
    Ma rog la Dumnezeu ca sotul meu sa vina in seara asta cu traista plina de peste,
    abia atunci voi sti ce peste vom gati! 🙂
    Sper sa te bucuri de Buna Vestire cu tot sufletul tau frumos,
    Aliosa, indiferent ce peste vei manca!

    Comentariu de geladumi — 23/03/2014 @ 5:51 pm | Răspunde

    • Buna seara, Gela !
      Un comentariu mai amplu si complet chiar decar articolul de fond ! 🙂
      Multumesc din toata inima pentru RETETELE postate caci ELE,
      nu sunt doar pentru mine ci si pentru distinsele doamne si domnisoare
      precum si pentru distinsii domni care au vizitat, comentat sau dat un like acestui post .
      Sunt convins ca sotul NU A VENIT cu ranita goala acasa
      asa ca , de BUNA VESTIRE vei avea de unde alege !!! 🙂 🙂 🙂
      Desi locuiesc pe malul DUNARII batrane, eu nu pescuiesc ! 😦
      Fac din timp comanda la pescarii din zona si la data convenita,
      imi aduc PESTELE zbatandu-se ! 🙂
      Multumesc frumos pentru urari !
      Am inteles ca cel mai tare si mai tare, primavara iti place SCRUMBIA fripta pe gratar ! 🙂
      Cum o pregatesti, asa ca in aceasta reteta ?

      Sunt convins ca familia domniei tale se va bucura din plin de BUNA VESTIRE !
      Pentru prepararea SCRUMBIEI de DUNARE ,
      gasesc interesanta si reteta :

      Cu stima si respect,
      Aliosa.

      Comentariu de Aliosa — 23/03/2014 @ 10:18 pm | Răspunde

  9. @ ALL !!!
    SAGEATA NAVODARI- STEAUA BUCURESTI
    1 – 2 !!! 🙂

    Desi nu-mi place cum a jucat
    STEAUA cu Sageata ce se moaie
    Ma bucur ca a castigat
    Cele TREI puncte puse la bataie
    Si astfel s-a distantat
    De Astra la 8 puncte, tataie !!! 🙂 🙂 🙂

    O saptamana frumoasa si-o BUNA VESTIRE savuroasa !
    Aliosa.

    Comentariu de Aliosa — 24/03/2014 @ 7:52 am | Răspunde

  10. De Buna Vestire ma sarbatoresc pe mine 🙂

    Comentariu de Iustina — 31/03/2014 @ 7:58 pm | Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

