Alioşa

15/07/2014

BUSUIOCUL comestibil, INGREDIENT si MEDICAMENT !!!

Filed under: generale — Aliosa @ 8:11 am

Motto:
” Intelepciunea este a ta,
numai cand o dai altcuiva altfel,
ea este numai in tine ” !
Nicolae Iorga.
Buna dimineata Doamnelor, Domnisoarelor si Domnilor ! buna-dimineata
Good Morning, ladies and gentlemen !
Good morning !


Asa cum am promis pe
https://aliosapopovici.wordpress.com/2014/07/10/
” GRADINITA de BALCON”

astazi vom citi si comenta despre

” BUSUIOCUL comestibil, INGREDIENT si MEDICAMENT ” !clappinghat

BUSUIOCUL
sau ” OCINUM- BASILICUM )
Busuiocul 2014 .

Frunze BUSUIOC, a II-a recolta, 2014.

busuiocul1
Dupa a II-a RECOLTARE a frunzelor mature,
BUSUIOCUL isi revine repede si incep sa apara si FLORILE
Busuiocul dupa a II-a recoltare a frunzelor mature !
din care, dupa ce vor fi polenizate de albinele ce zumzaie zilnic in
” GRADINITA de BALCON ”
vor apare SEMINTELE ce se vor dezvolta , maturiza si coace si culege
pentru ca urmatorul an sa reia de la capat ciclul vietii ! 🙂

BUSUIOCUL comestibil are intrebunitari multiple atat in gastronomie cat si in medicina,
fiind intrebuintat ca INGREDIENT in mancaruri
dar si ca MEDICAMENT pentru prevenirea si tratarea multor afectiuni !

BUSUIOCUL din imaginea postata a rasarit din SEMINTE aduse din ITALIA
si nu cumparate de la tarabe sau piete …………..
SEMINTE ce le-am pus in pamantul ghiveciului respectiv inca din luna martie .
Am tinut ghiveciul in casa pana cand PRIMAVARA s-a instalat definitiv
dupa care l-am scos in ” GRADINITA de BALCON” ! 🙂
Mai multe detalii despre BUSUIOC veti gasi de veti citi
dialogul meu virtual cu ” iluminisme ” la comentariile de pe :
( https://aliosapopovici.wordpress.com/2014/07/10 )
BUSUIOCUL este o planta aromatica care da un gust specific, parfumat,
oricarei retete culinare care il include ca ingredient .
In mancare, BUSUIOCUL se presara intotdeauna ultimul 🙂
dupa ce focul a fost stins, pentru ca temperaturile ridicate scad din aroma plantei.
Avandu-l aproape de mine , il folosesc foarte des in prepararea SOSULUI pentru PASTE,
la diferite preparate din carne de porc sau de miel, bineinteles impreuna cu alte ” ingrediente ”
din ” GRADINITA de BALCON” si nu numai ! 🙂

BUSUIOCUL este si o planta medicinala cunoscuta si folosita inca din antichitate ca remediu natural .
Este un bun stimulent al DIGESTIEI , reduce BALONAREA ,
are actiune antispasmodica ,sedativa , diuretica si febrifuga ( reduce febra ),
este si o sursa excelenta de vitamina K , necesara pentru coagularea sangelui,si care joaca un rol important in prevenirea osteoporozei.
BUSUIOCUL comestibil se poate folosi atat intern , cat si extern,
sub forma de INFUZIE,TINCTURA sau ca ULEI ESENTIAL ! 🙂
BUSUIOCUL comestibil contine ulei volatil bogat in multe substante benefice,
cu actiuni antimicrobiene sau antiinflamatorii.
De la BUSUIOC se foloseste planta intreaga, fara radacina, inclusiv semintele.
Dupa recoltarea SEMINTELOR absolut necesare pentru continuarea ciclului urmator,
frunzele si tulpina se vsepara si se pun la uscat intr-un loc racoros,
umbrit, pe o carpa curata de in sau canepa dupa care se aseaza in borcane speciale, etichetate,
folosindu-se la ciorbe si mancaruri , dupa gust ! 🙂

Ca MEDICAMENT, BUSUIOCUL comestibil, are multiple intrebuintari fiind folosit pentru:
1) ameliorarea tulburarilor digestive precum :
colici, balonare, colita de fermentatie,voma,diaree,spasme digestive,paraziti intestinali ! 🙂
In aceste cazuri, este indicata INFUZIA de BUSUIOC :
– o lingura de frunze la 200 ml apa fiarta ;
– se lasa la infuzat 10 minute si se bea cate o ceasca de ceai pe zi,intr-o cura de 3-4 zile ;
In colicile intestinale,colita de fermentatie,balonari,ulcer si infectii urinare,
se poate face un tratament cu TINCTURA de busuioc ( 20 de picaturi diluate in 50 ml de apa, de 3 ori/zi ;
2) pentru cresterea POFTEI de MANCARE,se poate folosi VINUL de BUSUIC :
– un pumn de frunze proaspete, spalate, uscate, care se faramiteaza in blender,
se pun intr-o sticla de sticla , in care se toarna UN LITRU de VIN ROSU( de buturuga fara SULF),
si o lingura mare de MIERE de albine , care se lasa la macerat o saptamana intreaga
dupa care se filtreaza , se pune intr-o alta sticla de sticla inchisa perfect
si pastrata la loc uscat si racoros sau in beci cei care au 🙂 🙂
Se bea cate o ceasca inainte de masa cu 25-30 de minute .
3) Pentru afectiuni ale CAILOR RESPIRATORII,RACEALA ,GRIPA, BRONSITA,HERPES ,ASTM BRONSIC,RINITA ALERGICA,
busuiocul este un adevarat adjuvant ! 🙂
In aceste cazuri, se recomanda INFUZIA de busuioc ! 🙂
– o lingura de busuioc uscat se adauga la 200 ml apa fiarta ;
– vasul se acopera si se lasa la infuzat 10-15 minute;
– se beau trei cestti pe zi,dintre care ultima, inainte de culcare .
4) Pentru ameliorarea DURERILOR de CAP :
– 5 picaturi de ULEI ESENTIAL de BUSUIOC se dizolva intr-o
lingura de ulei de migdale care impreuna, se adauga in apa de baie calda sau fierbinte dupa pofta inimii …..
5) Pentru ameliorarea CRAMPELOR MUSCULARE:
– 4 picaturi de ULEI de BUSUIOC se dilueaza in 8 picaturi de ulei de masline
cu care se MASEAZA zona din corp afectata !! 🙂 🙂
6) pentru combaterea INSOMNIEI :
– 5 picaturi de ULEI ESENTIAL de BUSUIOC se amesteca cu 7 picaturi de ulei de portocale si cu 2 linguri de ulei de masline iar cu amestecul rezultat,se maseaza TAMPLELE !!! 🙂 🙂
7 ) Busuiocul este MEDICAMENTUL perfect
chiar si numai pentru ca este un dezinfectant 100% natural, pentru diferite rani,
ulceratii sau leziuni infectate, intepaturi de albine sau viespi, afte, gingivite sau stomatite !!! 🙂 🙂 🙂
8 ) Pentru tratarea ranilor se recomanda folosirea frunzelor de busuioc proaspete si zdrobite,
aplicate direct pe locul infectat; la fel, pentru ca intepaturile de albine
sa nu se umfle locul respectiv trebufrecat cu frunzele pisate.
Pentru afectiunile enumerate mai sus ,BUSUIOCULse mai foloseste si sub forma de decoct pentru gargara, bai sau spalaturi, in cazul afectiunilor stomatologice .
9 ) Sucul frunzelor proaspete de busuioc trateaza negii dupa aplicari repetate.
Sunt convins ca BUSUIOCUL COMESTIBIL
are mult mai multe intebuintari atat in GASTRONOMIE cat si in MEDICINA
decat cele gasite de mine pe INTERNET si postate aici ! 🙂
Sursa informatiilor postate : internetul.
Sursa fotografiilor postate : subsemnatul .
Domniile voastre, sunteti rugate in spirtitul SOLIDARITATII UMANE si a OMENIEI
sa postati in comentariile ce le veti face – de le veti face – 🙂
si alte INTREBUINTARI si RETETE !! 🙂 🙂
Iar ca MUZA sa va rodeasca
Ziua sa va fie cat mai buna
Gazda si-a permis sa va pofteasca
Sa ascultam cu patos impreuna

O voce de aur ce-o sa va uimeasca
Pe-o melodie ce merit-o cununa
Intr-o creatie Dumnezeiasca !!! 🙂 🙂 🙂
Cu stima si respect,
Aliosa.

16 comentarii »

  1. Am reținut sfaturile tale, care-mi schimbă cumva atitudinea față de busuioc.
    Pe la noi nu se prea folosește în mâncăruri și e considerată o plantă sfântă.
    De aceea o folosesc popii atunci când stropesc cu apă sfințită.
    Oricum, din cele arătate de tine, e bine să profităm de toate beneficiile
    oferite de această plantă-condiment, în alimentație și medicație.
    Să fii iubit și fericit, dragă Alioșa! 🙂

    Comentariu de racoltapetru6 — 15/07/2014 @ 8:57 am | Răspunde

    • Buna dimineata, Petru !

      Te rog sa-mi scuzi intarzierea raspunsului dar ieri toata ziua am „facut ce trebuia facut ” 🙂
      pentru a-mi pregati CASA in vederea primirii cu toate ONORURILE ” militare ” 🙂
      a scumpului meu nepotel
      ANDREI
      https://aliosapopovici.wordpress.com/2013/09/26/
      ce va veni in weekend impreuna cu parintii sai , sa-mi arate
      CUM STIE EL SA MEARGA ( de-a busilea , caci are doar 9 luni de zile 🙂 🙂 🙂
      Lamurite fiind cauzele intarzierii raspunsului catre tine
      ( dar si catre GISLINDE, ILEANA si BURSUCEL ),
      sa trecem la BUSUIOCUL drag tare mult mie !!! 🙂 🙂 🙂
      Vreu sa retii ca BUSUIOCUL pe care il
      ” folosesc popii cand stropesc cu apa sfintita ”
      este UNA iar
      ” BUSUIOCUL comestibil
      ce face subiectul acestui dialog virtual,
      este ALTA !!! 🙂 🙂 🙂
      BUSUIOCUL din postarile de fata, a ” RASARIT ”
      din SEMINTE de BUSUIOC COMESTIBIL
      aduse de mine din ITALIA inca din vara anului 2002 iar de atunci, am oprit in fiecara TOAMNA
      SEMINTELE maturizate PRIMELE pe care le-am sadit in primavara anului urmator !!! 🙂 🙂 🙂
      De aproape 12 ani, eu folosesc BUSUIOCUL comestibil atat ca INGREDIENT in mancaruri
      dar si ca MEDICAMENT in tratarea afectiunilor prezentate in articolul de fond ! 🙂
      Cateva FRUNZE proaspete de BUSUIOC comestibil presarate in castronul cu SUPA sau CIORBA,
      schimba nu numai ASPECTUL dar si GUSTUL mancarii ! 🙂
      Ma bucur sa constat ca ti-am trezit interesul asupra BUSUIOCULUI
      decat sa-ti ” starnesc furia ” cu vreun articol legat de ” scumpul nostru presedinte versus
      ” afacerea Mircea Basescu & Bercea Mondialu ‘ ” 😦 😦 😦
      O zi frumoasa !
      Cu prietenie,
      Aliosa.

      Comentariu de Aliosa — 16/07/2014 @ 7:22 am | Răspunde

      • Am luat aminte și-ți mulțumesc pentru lămuriri, dragă prietene!
        Să te bucuri din plin de vizita nepoțelului! 🙂

        Comentariu de racoltapetru6 — 16/07/2014 @ 8:07 am

      • Ma bucur ca ai ” luat aminte ” ! 🙂
        Multumesc pentru urare !! 🙂 🙂
        Asa sa-mi ajute Dumnezeu !!! 🙂 🙂 🙂
        Aliosa.

        Comentariu de Aliosa — 16/07/2014 @ 8:12 am

  2. Danke lieber Aliosa auch danke für das schöne Video ist wirklich toll ich freue mich immer auf deine Seitee zu kommen wünsche dir einen glücklichen schönen Tag liebe Grüße von mir Gislinde

    Comentariu de giselzitrone — 15/07/2014 @ 2:52 pm | Răspunde

    • Guten Morgen, Gislinde!
      Gut, dass Sie das Video gepostet genossen! 🙂
      Vielen Dank für Ihren Besuch und Kommentar!
      Ein schöner Tag! 🙂
      Grüße,
      Aliosa.

      Comentariu de Aliosa — 16/07/2014 @ 8:00 am | Răspunde

  3. Buna ziua Prietene! Multumesc pentru articol, e benefic…noua tuturor!
    Busuiocul, nu trebuie sa lipseasca dintr-o gaspodarie 🙂
    O seara frumoasa alaturi de cei dragi! 😉

    Comentariu de Ileana — 15/07/2014 @ 5:48 pm | Răspunde

    • Buna dimineata, Ileana !
      Multumesc pentru aprecieri ! 🙂
      O zi frumoasa alaturi de cei dragi ! 🙂
      Aliosa.

      Comentariu de Aliosa — 16/07/2014 @ 7:46 am | Răspunde

  4. Hmmm… Dacă stau să mă gândesc bine, din câte plante m-am încumetat până acum să-mi pun în glastră ,
    cel mai frumos s-au dezvoltat busuiocul și lavanda.
    P.S: M-am bucurat să-l reascult pe Tynsley Ellis.
    Să-ți fie ziua frumoasă și plăcută, ca o muzică bună! 🙂

    Comentariu de Bursucel — 16/07/2014 @ 5:26 am | Răspunde

    • Buna dimineata, Doina !
      Ma bucur ca ai in glastra si BUSUIOC ! 🙂
      In afara de aroma data mancarurilor, efectul in tratarea multor afectiuni,
      BUSUIOCUL comestibil,
      este o adevarata SURSA de ENERGIE POZITIVA
      atat de necesata organismului nostru supus zi de zi unui mare stres din varii motive ! 🙂
      Ma bucur ca videoclipul postat ti-a produs acea bucurie interioara ce face ziua mult mai frumoasa ! 🙂
      Multumesc frumos pentru urarea facuta si te rog sa primesti din partea mea,
      cele mai curate ganduri si urarea de foarte bine, sanatate si implinirea tuturor dorintelor tale !!! 🙂 🙂 🙂
      Aliosa.

      Comentariu de Aliosa — 16/07/2014 @ 7:52 am | Răspunde

  5. @ ALL !!!
    Foaie verde BUSUIOC
    ” Commen-urile ” stau pe loc
    Mi s-a dus euforia
    ” MAMMA MIA, MAMMA MIA ” !!! 🙂 🙂 🙂

    Forza STEAUA !!! 🙂 🙂 🙂
    Aliosa.
    PS !
    Jucand in Turul Doi Preliminar al UEFA Champions League ,
    editia 2014/2015
    in deplasare cu campioana Norvegiei ,
    STEAUA Bucuresti
    a castigat cu 1-0 🙂 🙂 🙂
    printr-un gol superb

    marcat de IANCU
    la inceputul reprizei a II-a !!! 🙂 🙂 🙂
    In returul de pe ARENA NATIONALA din 22 sau 23 iulie,
    STEAUA are toate sansele sa mearga mai departe ( in Turul Trei Preliminar al UCL ) 🙂
    Cum SOMNUL imi da tarcoale, inchei dar nu inainte de a va spune
    NOAPTE BUNA ! 🙂

    Comentariu de Aliosa — 16/07/2014 @ 11:04 pm | Răspunde

  6. @ ALL !!!
    Foaie verde BUSUIOC
    Decat sa o iei din loc
    Pe penali sa-i demaschizi
    Si la bine sa visezi
    Mai bine tragi un pui de somn
    Ca de-aceea esti un domn !!! 🙂 🙂 🙂

    Aliosa.

    Comentariu de Aliosa — 17/07/2014 @ 7:43 am | Răspunde

  7. Busuioc floare catata , de la mandra din galeata.
    Sunt versurile unui cantec ce se canta prin Ardealul nostru Sfant.
    Si eu folosesc busuioc la anumite mancaruri si am folosit chiar si la sarmale pentru ca
    intr-o anumita parte a Ardealului chiar aceasta planta condiment
    se foloseste in loc de cimbru care este mai la indemana moldovenilor.
    Mie imi place tare mult aceasta planta si nu am facut deosebirea intre busuiocul
    pe care-l cumparam de la piata cu radacina pentru a-l planta intr-un ghiveci la mine acasa
    pentru a ma bucura de parfumul lui.
    Cand se usca ii culegeam frunzulitele , le puneam la pastrare si le foloseam ca atare.
    Abia cand am gasit in hiper si super marketurile noastre busuiocul ( adus din Italia),
    la ghivece, atunci am putut face deosebirea.
    Indiferent cum, pentru tratament in anumite afectiuni si din ceea ce stiu eu pentru bronsite
    este f. eficient ceaiul de busuioc, cumparam de la Plafar pentru a fi siguri ca nu gresim.
    Multumesc pentru interesanta si benefica postare despre busuioc
    si mai astept si altele sa incolteasca in gradina dumneavostra din balcon 😀

    Comentariu de Beta — 19/07/2014 @ 9:09 am | Răspunde

    • Buna dimineata !
      Ma bucura sincer vizita domniei tale dar si faptul ca BUSUIOCUL va este familiar ! 🙂
      Eu zinic pun in macare 2-3 frunze de BUSUIOC din ” GRADINITA de BALCON ” !! 🙂 🙂
      Cat priveste rugamintea de a posta si despre alte ” PLANTUTE”
      este deja o PROMISIUNE asa ca, o voi onora cat de curand !!! 🙂 🙂 🙂
      Pana atunci, se cuvine drept multumire pentru continuarea dialogului nostru virtual,
      sa va ofer cu toata pretuirea,

      impreuna cu urarea de WEEKEND placut !!! 🙂 🙂 🙂
      Cu stima,
      Aliosa.

      Comentariu de Aliosa — 19/07/2014 @ 9:38 am | Răspunde

  8. unul banatean si unul ardelean 😀

    Comentariu de Beta — 19/07/2014 @ 9:16 am | Răspunde

    • Mii de multumiri pentru amandoua postarile !!! 🙂 🙂 🙂
      Sa va fie SAMBATA plina de bucurii,
      DUMINICA plina de sanatate si fericire
      iar saptamana ce urneaza, plina de impliniri !!! 🙂 🙂 🙂
      Cu toata consideratiunea,
      Aliosa.

      Comentariu de Aliosa — 19/07/2014 @ 9:42 am | Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

