Alioşa

17/09/2014

Vrei sa traiesti 100 de ani ? Citeste ce urmeaza !

Filed under: generale — Aliosa @ 8:52 am

In loc de motto :

Daca ”  POLITICHIA ” romaneasca NU-ti  place, daca te-ai  saturat de IPOCRIZIA IPOCRITILOR de politicieni din ROMANIA,daca nu-ti  place sa comentezi subiecte politice, atunci,iti  ofer pe ” tava ”  RETETA de a TRAI 100 de ANI  !      🙂
” Vrei sa traiesti 100 de ani sau chiar mai mult? Te-ai gandit vreodata cum ar fi sa ajungi la varsta de 110 sau 120 de ani? Ei bine, tine minte ca, cu cat esti mai tanar, cu atat ai mai multe sanse sa prinzi aceste varste matusalemice.Iar asta nu este tot. Se pare ca in viitorul apropiat speranta de varsta ar putea creste pana la 150 de ani, gratie tehnologiilor de ultima ora, cum ar fi: celulele stem, nanotehnologia, care este intr-o continua dezvoltare si evolutie.Pentru a intelege mai bine ce se petrece cu acesti oameni, cercetatorii au studiat vietile mai multor centenari si supercentenari ( acele persoane care au atins varsta de cel putin 110 ani).Desi pare greu de crezut, speranta de viata este in crestere, iar persoanele care depasesc aceste varste inaintate sunt sanatoase aproape pana la finalul vietii lor. In mod surprinzator, specialistii au concluzionat ca oamenii cu varste foarte inaintate au un risc scazut de a dezvolta boli degenerative sau cronice. Cu alte cuvinte, cu cat esti mai batran, cu atat sunt mai putine sanse de a avea o boala de acest gen.

In continuare, afla cateva lucruri interesante despre viitorul centenarilor din America, segmentul acestora fiind intr-o continua crestere:

– un sfert dintre copiii nascuti astazi au sansa de a prinde varsta de 100 de ani
– se aproximeaza ca exista intre 96.000 si 105.000 de centenari in America, si aproximativ 12.600 in Anglia
– cercetatorii informeaza ca numarul centenarilor s-a dublat la fiecare 10 ani din 1950. In acest context, in 2050 ar putea exista mai bine de 1.000.000 de centenari in America
– exista aproximativ 65 de supercentenari (+ 110 ani) verificati in America si mai bine de 3500 neoficiali.
– 8 din 9 centenari sunt de sex feminin; 19% folosesc telefoane mobile, 12% folosesc internetul, iasr 3% au mers chiar la intalniri cu persoane din mediul online

Care este secretul lor?

Cercetatorii incearca sa gaseasca o explicatie, dar raman evazivi, dat fiind faptul ca nu exista un set de reguli ce trebuie adoptate.

Se pare ca exista o legatura intre longevitatea ta si varsta mamei tale. Specialistii de la Universitatea Chicago au ajuns la concluzia ca atunci cand mama are sub 25 de ani in momentul nasterii, sansele ca bebelusul sa atinga varsta de 100 de ani sunt de doua ori mai mari…

Desigur ca acesta este doar unul din numeroasele aspecte care trebuie avute in vedere de catre cei care vor sa atinga varste inaintate. Iata ce spune un renumit terapeut de la Institutul de Cercetare Albert Einstein, din America: ” Nu exista niciun model care trebuie urmat. Recomandarile obisnuite pentru o viata sanatoasa sunt: sa nu fumezi, sa nu bei, sa faci miscare, sa ai o dieta echilibrata, sa nu ai kilograme in plus. Acestea sunt regulile pe care ar trebui sa le urmeze un om obisnuit. Dar asta nu ii vizeaza si pe centenari. Acestia fac parte dintr-o categorie aparte”, a concluzionat Nir Barzilai.

Medicul a facut un raport al centenarilor pe care i-a studiat, iar la varsta de 70 de ani acestia pareau sa nu respecte nicio regula:

– 37% erau supraponderali
– 8% erau obezi
– 37% erau fumatori ( de mai bine de 30 de ani)
– 44% au spus ca nu obisnuiesc sa faca prea multa miscare
– 20% nu facusera miscare niciodata

In pofida acestor constatari, mai bine de 60% dintre centenari nu au probleme majore ale inimii. De asemenea, nu multi au fost afectati de infarct sau tensiune ridicata. In cazul acestora, depresiile si alte afectiuni psihiatrice sunt aproape inexistente. Desigur ca nu trebuie sa ignoram obiceiurile sanatoase, iar Barzalai explica in continuare: „Stilul de viata poate determina longevitatea unei persoane si te poate ajuta sa traiesti pana la 85 de ani, in loc de 75…Dar, cine vrea sa prinda 100 de ani, are nevoie de gene bune. Acesti oameni imbatranesc diferit fata de ceilalti. Desigur ca mor din pricina bolilor cotidiene, doar ca supravietuiesc mult mai mult timp si nu se chinuie prea mult inainte sa moara.”

Ce spun centenarii despre acest lucru

Cei mai multi centenari nu au un sentiment aparte, dar se simt cu 20 de ani mai tineri, in general. De asemenea, au o atitudine pozitiva, sunt optimisti si adora viata. Asa ca ramane intrebarea: Ce determina longevitatea, stilul de viata sau personalitatea?

Vei ramane surprins probabil, dar majoritatea centenarilor au declarat ca pur si simplu refuza sa moara. Altii au mai spus ca este important sa ierti pentru a merge mai departe, sa ai o pasiune adevarata, si sa lasi stresul sa „treaca prin tine”, fara a te atasa de el. Majoritatea acestor varstnici sunt oameni fericiti si impacati cu ei insisi.

Tine minte ca un studiu despre fericire arata ca oamenii multumiti si veseli traiesc cu pana la 35% mai mult decat ceilalti. Asa ca nu ar fi rau sa dai mai multa importanta starii tale interioare.

4 NUTRIENTI care te vor ajuta sa ajungi la o varsta record

1. VITAMINA D. In caz ca nu stiai, VITAMINA D are nenumarate beneficii, poate inclusiv sa combata efectele radicalilor liberi, sustinand starea de sanatate a creierului. Nivelul serumului din piele este practic influentat de vitamina D, asa ca ai face bine sa prinzi ultravioletele, acest tip de bronz este perfect pentru piele. Ar fi bine sa faci astfel incat sa te plimbi pe afara cel putin o ora pe zi, atunci cand soarele este sus pe cer. Daca acest lucru nu este posibil, incearca sa compensezi cu suplimente ce contin vitamina D3, in combinatie cu vitamina K2, cele doua „lucreaza” impreuna.

2. DHA (acid docosahexaenoic). DHA este o grasime de tipul Omega 3, jucand un rol esential in mentinerea sanatatii membranei celulare. De asemenea, are rolul de a pastra flexibilitatea si resistenta la stres a celulelor, proprietati care au un rol esential in scaderea potentialelor inflamatii.

Inflamatiile cronice se petrec in cazul bolilor degenerative, cum ar fi dementa senila. Un nivel scazut al DHA duce la depresie, pierderi de memorie, etc.

Din pacate, majoritatea produselor procesate contin Omega 6, tocmai de aceea Omega 3 lipseste din organismele multor oameni.
Este bine sa consumi nuci din belsug si sa compensezi cu suplimente de Omega 3, pentru a fi sigur ca organismului tau nu-i lipseste nimic.

3. VITAMINA B9 (acidul folic). Aceasta are rolul de a preveni depresia, atrofierea creierului si multe alte probleme neurologice. Daca exista un deficit al acidului folic in organism, vei suferi din pricina pierderii de memorie si vei cunoaste declinul cognitiv, in special la varstele inaintate. Se pare ca vitamina B9 este implicata si in procesul de creare a globulelor rosii. O deficienta a acesteia poate duce la Alzheimer si alte boli ale inimii.

Daca vrei sa iti mentii sanatatea incearca sa mananci cat mai multe alimente care contin aceasta vitamina minune. Este vorba despre: broccoli, seminte de floarea soarelui, busuioc, patrunjel si diverse „verdeturi” ca spanacul, salata romana, etc.

4. MAGNEZIU. Acest mineral joaca un rol esential in procesul de detoxifiere al corpului tau, asa ca este implicat in eliminarea efectelor negative ale chimicalelor, metalelor grele si alte toxine cu care venim in contact. Magneziul se comporta ca un tampon intre sinapse, in special intre cele care sunt implicate in functiile cognitive (mmemorie, capacitate de invatare).

Magneziul te poate feri de efectele nocive ale toxinelor, precum monoglutamatul, care, odata acumulat in organism, poate produce leziuni serioase la nivelul creierului.

Cele mai bune surse de magneziu sunt: legumele organice, in special cele care contin frunze inchise la culoare, semintele de susan, untul de migdale si semintele de dovleac.

In concluzie, este bine sa retii urmatorul lucru: nu exista o formula magica pentru a avea o viata lunga si sanatoasa.Un stil de viata echilibrat te va ajuta sa ajungi la o varsta inaintata, iar daca vei invata sa te detesezi de probleme si griji, cu siguranta vei avea sanse mari sa te numeri printre centenari.

Asa ca invata sa traiesti in armonie, bucura-te de fiecare clipa si traieste in momentul prezent  ” .
Sursa:

http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2014/01/09/centenarians.aspx

Toate cele bune,la tine sa se-adune !  🙂

Toate cele rele, dusmanii TARII, pe cap cu ele sa se spele ! 😦

Aliosa.

Anunțuri

5 comentarii »

  1. Eu m-aș mulțumi și cu 99 de ani, dat fiind că și genele au un cuvânt de spus în longevitate. Bunica a murit la 70 de ani, mama la 80, bunicii pe la 50 și tata la 60. Cred că și asta contează, iar îmbunătățirile se fac treptat, nu cu mai multe decenii într-o singură generație.
    Îți doresc să fii sănătos până la 120 de ani, Alioșa! 🙂

    Comentariu de racoltapetru6 — 17/09/2014 @ 9:41 am | Răspunde

    • Asa este, ” si GENELE au un cuvant de spus in longevitate ” ! 🙂
      MAMA, a decedat la 71 de ani iar TATA, la 94 de ani.
      Cum nu stiu cine a avut GENA mai puternica, facand MEDIA ANILOR traiti de fiecare ,
      ar insemna ca EU sa traiesc 82 de ani si jumatate ……………………
      Sincer, m-as multumi si cu atat dar, numai DUMNEZEU stie cat vom trai fiecare ! 🙂
      La fel de mult conteaza si DESTINUL omului ! 🙂
      ” Ce ti-e scris, pe frunte ti-e pus ” ! 🙂
      Daca tu imi urezi sa fiu sanatos pana la 120 de ani iar tu te-ai multumi si cu 99 de ani de VIATA,
      facand MEDIA, rezulta frumoasa varsta de 109 ani si jumatate pe care ti-o doresc eu s-o traiesti ! 🙂
      Hai c-am pus-o bine, nu-i asa ? 🙂
      Pana una alta, multumesc pentru vizita si comentariu,
      sa fim sanatosi si sa ne citim cat vom trai !!! 🙂 🙂 🙂
      Aliosa.

      Comentariu de Aliosa — 17/09/2014 @ 12:54 pm | Răspunde

  2. Sa traiti mult si bine! Si sa nu va ganditi ca mi-e drag ala de-a zis „sa traim bine”! 🙂 Eu traiesc clipa, deocamdata, dar ce sa zic, tare asa vrea sa va citesc postarile si peste vreo cincizeci de ani!:)

    Comentariu de geladumi — 17/09/2014 @ 10:50 pm | Răspunde

    • Sa va auda Dumnezeu , stimata Doamna Gela ! 🙂
      Pe cel care ne-a promis
      ” SA TRAITI BINE”
      sa-l lasam in judecata DOMNULUI caci JUSTITIA este de partea lui !!! 😦 😦 😦
      Noi trebuie sa facem totul ca SA TRAIM 100 de ANI ! 🙂
      „Incredibile sfaturi ale medicinei traditionale chineze, cu ajutorul carora putem trai peste 100 de ani!

      Iata cateva sfaturi utile conform medicinei traditionale chinezesti pentru a avea o viata cat mai lunga (de peste 100 de ani!):

      * Sa facem zilnic exercitii de mentinere a formei. Exercitiile fizice intarzie mult procesul de imbatranire, in special exercitiile chinezesti de mentinere a formei, care sunt usoare si impiedica extenuarea. De fapt, cea mai mare parte a declinului fizic de care sufera persoanele mai varstnice isi are radacinile nu in varsta, ci in simpla folosire inadecvata a mintii si trupului. Nu mai exista nicio indoiala ca exercitiile fizice regulate reprezinta una dintre cele mai bune cai de a preveni si de a trata aproape toate tipurile de boli. Exercitiile pot energiza sistemul imunitar, pentru a opri raspandirea virusilor si a celulelor imbolnavite. Dat fiind ca nu cer eforturi epuizante, exercitiile chinezesti usoare sunt cea mai buna forma de exersare. Ele nu au efectele secundare produse de unele sporturi grele.

      * Acumulati frecvent in gura saliva si inghititi-o. Saliva este un fluid corporal pretios, cu puteri magice in tratament si intinerire. De sute de ani chinezii i-au acordat cel mai inalt respect, cu toate ca valoarea ei de-abia incepe sa fie perceputa in Occident. Saliva poate hrani creierul, ajuta la digestie, detoxifica organismul, mareste flexibilitatea, sporeste luciul si netezimea fetei si corpului, stimuleaza sexualitatea si intareste imunitatea – toate functiile care se opun efectelor imbatranirii (cititi mai multe AICI: Saliva, conform medicinii traditionale chineze, este “lichidul de aur”. Inghititi regulat saliva si veti avea o sanatate de fier!)

      * Sa ne lovim usurel cu degetele capul si urechile. Capul este cartierul general al vietii. Daca zilnic il lovim usor cu degetele, efectuand exercitiul intern al lui Dharma „Bataia Tobei Ceresti”, stimulam functionarea mintii, imbunatatim memoria si, de asemenea, prevenim sau amelioram tiuitul in urechi si bolile Parkinson si Alzheimer – afectiuni care in zilele noastre insotesc din ce in ce mai frecvent batranetea.

      * Sa ne trecem des degetele prin par. Pieptanarea frecventa a parului cu degetele goale poate stimula circulatia sangelui, dezvolta capacitatea mentala si memoria si pastreaza culoarea naturala a parului.

      * Sa strangem usor din dinti de mai multe ori pe zi. Dintii sunt alt semn important al varstei. Pierderea dintilor este asociata adesea cu batranetea. Pentru a-i pastra, chinezii din vechime recomandau sa inclestam usor dintii. Aceasta nu numai ca ii intareste si ii impiedica sa de deterioreze prematur, ci stimuleaza si sexualitatea si forta mentala. Miscarile dintilor afecteaza nemijlocit functionarea psihica si performanta sexuala.

      * Sa ne masam talpile de mai multe ori pe zi. Exista o poveste chinezeasca despre o familie in care mai multe generatii au trait peste 100 de ani. Cand au fost intrebati care sunt secretele longevitatii lor, membrii familiei au raspuns ca isi masau des talpile. Talpa este locul din care porneste meridianul rinichiului. Masarea frecventa a talpilor poate intari forta rinichilor si ii face sa comunice cu inima, un proces cunoscut in lucrarile clasice ale sistemului chinez de ingrijire naturala a sanatatii sub numele shui huo ji („apa si focul se echilibreaza intre ele”).

      * Sa contractam si sa relaxam des muschii anali si degetele picioarelor. Aceasta stimuleaza sexualitatea, qi-ul rinichilor, functia urinara si alte functii asociate adesea cu varsta. Daca vitalitatea sexuala scazuta si incontinenta sunt simboluri ale imbatranirii premature, contractarea si relaxarea ritmica a muschilor anali si a degetelor picioarelor, efectuate frecvent, pot intarzia procesul de imbatranire, impiedicand aparitia acestor dereglari.

      * Sa nu lasam stomacul sa se umple la nicio masa mai mult de 70-80% din capacitatea lui, chiar daca alimentatia ne este sanatoasa. Acest principiu intelept al vechilor chinezi este confirmat de un experiment stiintific recent care arata ca modalitatea cea mai buna de a intarzia imbatranirea si de a prelungi viata la soareci este hranirea lor sub nivelul obisnuit, dandu-le atata hrana cat sa supravietuiasca. Soarecii subalimentati nu numai ca au trait cu 35% mai mult decat cei hraniti pe saturate, ci au fost mult mai putin expusi la aparitia cancerului si a altor maladii. Supraalimentarea deterioreaza stomacul, iroseste energia si ne face sa ne simtim ingreunati si obositi. Prin urmare, in numele sanatatii noastre, este mai bine sa ramanem in zona „mai putin decat ar trebui” decat in zona „mai mult decat ar trebui” in privinta cantitatii.

      * Sa bem trei linguri de supa la inceputul fiecarei mese si vom fi feriti de multe probleme la batranete. Chinezii din vechime credeau ca acest procedeu stimuleaza pofta de mancare si favorizeaza digestia, prevenind, astfel, bolile sistemului digestiv. Desigur, „trei” nu este un numar fix. Ideea este ca trebuie sa bem cateva guri de supa la inceputul fiecarei mese.

      * Sa bem zilnic multa apa curata. Apa este primul dintre „cele cinci elemente” si joaca un rol vital in functionarea corecta a organismului. Faptul ca peste 70% din greutatea corpului o reprezinta apa vorbeste de la sine. Apa umezeste pielea, face flexibile incheieturile, curata corpul,
      juta digestia si defecatia si mai are multe alte functii biologice vitale. Chiar si un mic deficit de apa ne face sa ne simtim obositi si sa ne fie rau.

      * Sa nu fumam. Fumatul contracta vasele de sange si perturba circulatia sanguina, ducand la aparitia prematura a ridurilor. E destul sa ne uitam la fata fumatorilor inraiti. Fumatul perturba, de asemenea, functia hormonala, scazand secretia de hormoni si influentand negativ tiroida si intregul sistem endocrin, ceea ce are ca rezultat accelerarea procesului de imbatranire.

      * Sa dormim intotdeauna suficient si profund. Lipsa somnului obliga corpul la eforturi suplimentare, epuizand rezervele strategice de energie, deregland circulatia sangelui si a lui qi si slabind sistemele cerebral si imunitar; in esenta, accelereaza procesul de imbatranire a corpului. Cand dormim, camera trebuie sa fie bine aerisita, dar curentul sau vantul nu trebuie sa ajunga direct la noi.

      * Sa petrecem zilnic mult timp in aer liber. Sa facem dupa cina o plimbare de o mila. Acestea ne asigura zilnic mult aer curat si lumina naturala de la soare. Aerul curat si soarele sunt pentru viata ceea ce este petrolul pentru lampi, iar in lipsa lor viata nu ar fi posibila. Chinezii din vremurile vechi credeau ca aerul curat si lumina blanda a soarelui contin energie, care ne poate hrani plamanii, inima, creierul si pielea, dandu-ne energie si tinerete. ”
      Sursa : internetul.

      O seara frumoasa ! 🙂
      Cu stima si respect,
      Aliosa.

      Comentariu de Aliosa — 18/09/2014 @ 6:20 pm | Răspunde

  3. Wünsche dir einen wunderschönen glücklichen Tag liebe Grüße und viel Sonnenschein Gislinde

    Comentariu de giselzitrone — 25/09/2014 @ 12:09 pm | Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Blog la WordPress.com.

%d blogeri au apreciat asta: