Alioşa

28/09/2014

ROZMARINUL, planta care antreneaza CREIERUL !!!

Filed under: generale — Aliosa @ 8:21 am

Buna dimineataBuna dimineata !

Doamnelor, Domnisoarelor si Domnilor care ati fost cu gandul si comentul, alaturi de micutul meu nepotel  ANDREI
https://aliosapopovici.wordpress.com/2013/09/26/
la aniversarea unui ANISOR de viata
https://aliosapopovici.wordpress.com/2014/09/26/
Pentru Domniile Voastre dar si pentru Domniile Lor,
prietene si prieteni virtuali care din varii motive nu au fost alaturi de micutul meu nepotel la ceas de mare sarbatoare, dau unda verde acestui ARTICOL folositor CREIERULUI uman indiferent de sex,etnie, nationalitate, varsta ,religie, pregatire intelectuala sau opinii politice, impreuna cu un minunat videoclip
Andre Rieu & Mirusia !!! 🙂 🙂 🙂

Daca pe https://aliosapopovici.wordpress.com/2014/06/09/
la articolul ” ROZMARINUL si BINEFACERILE lui ”
spuneam cu referire la CREIER ca
– ROZMARINUL este un excelent tonic cerebral,
– imbunatateste activitatea cerebrala,
-stimuleaza activitatea mentala ,
-este un remediu foarte bun impotriva depresiei,oboselii psihice si a memoriei deficitare
aici la articolul
” ROZMARINUL, planta care antreneaza CREIERUL ” !! 🙂 🙂 ,
sunt in masura sa va prezint ( culese de pe INTERNET ),
date si informatii certe despre subiectul titlului de fata !!! 🙂 🙂
Rozmarinul in ghiveci.” Oamenii de ştiinţă au găsit o rezolvare uimitoare contra uitării.
Astfel, persoanele care au des lapsusuri, nu-şi pot aminti cifre şi nume nu au decât să miroasă ulei esenţial de rozmarin sau să ţină pe biroul de la muncă ori de acasă o astfel de plantă.
Aceasta creşte performanţele intelectuale chiar şi cu 75 la sută ! 🙂
„Uite flori de ROZMARIN ca să-ţi aduci aminte , te rog, iubitule, să nu mă uiţi”,
îi spune Ophelia lui Hamlet în celebra operă a lui William Shakespeare  !
Aşadar, încă din acele vremuri se ştia că această plantă face minuni pentru memorie.
Astăzi însă, cele mai noi cercetări
– prezentate la conferinţa anuală a British Psychological Society
argumentează ştiinţific faptul că uleiul esenţial de rozmarin îi ajută
pe oamenii clinic sănătoşi să îşi amintească evenimente din trecut
şi să nu uite să realizeze anumite sarcini.
De asemenea, studiul efectuat recent a scos în evidenţă şi faptul că această îmbunătăţire a memoriei s-a produs indiferent de starea participanţilor, motiv pentru care oamenii de ştiinţă cred că efectele pozitive ar putea fi provocate de o influenţă chimică.
Cercetătorii susţin că descoperirea are potenţialul de a îmbunătăţi viaţa de zi cu zi a oamenilor care suferă de pierderi de memorie asociate cu înaintarea în vârstă.
Cercetarea a fost realizată
pe un eşantion de 66 de participanţi împărţiţi în doua grupuri.
Un grup a fost lăsat să aştepte într-o sală cu miros de rozmarin
şi un altul a fost rugat să stea într-o cameră fără un miros aparte.
După un anumit timp de aşteptare, subiecţii au fost rugaţi să realizeze o serie de teste de memorie ce includeau ascunderea unor obiecte, regăsirea lor mai târziu sau alte sarcini precum cele în care voluntarii trebuiau să îşi amintească să le dea cercetătorilor un anumit obiect într-un anumit moment.
Descoperirile au scos la iveală faptul că
ULEIUL ESENTIAL de ROZMARIN
care are o multime de proprietati terapeutice precum :\
stimulant, purificator, revigorant, expectorant, antioxidant, antispastic, astringent, cicatrizant, digestiv, fungicid, sudorific, reconstructiv, digestiv, diminueaza amplitudinea contractiilor cardiace, tonic muscular, tonic al sistemului nervos,
CRESTEA cu peste 70% şansele ca subiecţii
să îşi amintească ce au de făcut în viitor !!! 🙂 🙂 🙂
Cercetătorii au constatat că participanţii din grupul care a fost expus la mirosul de rozmarin nu numai că au rezolvat mai bine sarcinile, dar aveau şi un nivel mai crescut de eucaliptol, un compus din uleiul esenţial de rozmarin despre care se ştie că influenţează sistemele chimice din corp, îmbunătăţind funcţiile cerebrale.
Studii anterioare au sugerat şi că unii compuşi din rozmarin stopează producţia unor enzime ce blochează funcţionarea normală a creierului, lucru care ne ajută să fim mai alerţi, îmbunătăţindu-ne memoria pe termen lung.
În noul studiu, oamenii de ştiinţă s-au concentrat asupra memoriei prospective, ce implică abilitatea de a ne aminti anumite evenimente ce urmează în viitor şi de a ţine minte să realizăm anumite sarcini în anumite momente prestabilite.
Acest tip de memorie este deosebit de importantă
pentru activitatea de zi cu zi a oricărei persoane.
Ea acţionează atunci când, de exemplu, cineva trebuie să îşi amintească să trimită o felicitare sau să îşi ia medicamentele.
In antichitate, ROZMARINUL ( Rozmarinus officinalis ) a fost considerata o planta sacra folosita ca si condiment respectiv planta medicinala.
In Grecia antica oamenii care nu aveau acces la tamaia scumpa,
ardeau pe altarele zeilor crengute de rozmarin.
Romanii de asemenea il considerau planta sacra, iar urme de rozmarin s-au gasit si in mormintele faraonilor din Egipt.
Am pomenit mai sus despre ULEIUL ESENTIAL de ROZMARIN ……
El se poate obtine si in bucataria proprie
prin DISTILAREA cu aburi a ramurilor tinere, proaspat culese ! 🙂
Ca aspect, va fi un lichid clar de culoare galben pal, vascozitate redusa cu o
AROMA puternica, proaspata, camforoasa, lemnos-balsamica .
Ca parfum se potriveste cu parfumul lemnului de cedru, citronellei, lavandei,mentei si eucaliptului .
Asadar, daca inca NU aveti un ARBUST de ROZMARIN in casa Domniilor Voastre, mai ales Doamnele si Domnii de peste 60 de ani, complet dezinteresat va indemn sa va CUMPARATI imediat  din piata cu flori si arbusti a orasului in care locuiti,un ghiveci cu-o mica plantuta , asa cum a facut si eu in 9 iunie 2014.
Alegerea va apartine ! 🙂
Cu stima,
Aliosa.

25 comentarii »

  1. La Multi ani, cu crestere frumoasa si plina de sanatate.

    Comentariu de strainisicalatori — 28/09/2014 @ 8:24 am | Răspunde

    • Multumesc pentru urari, stimate Domn ! 🙂
      O seara frumoasa ! 🙂
      Aliosa.

      Comentariu de Aliosa — 28/09/2014 @ 10:48 pm | Răspunde

  2. Iată încă o plantă pe care nu o cunoșteam prea bine, decât prin cântec
    („Rozmarin în colțul mesei”).
    Asta pentru că, prin zona noastră nu se prea folosește.
    Dar, observ din articolul tău că are multe beneficii, mai ales asupra creierului.
    Memoria, și mai ales depresia, sunt deficiențe care ne cam afectează în ultimele decenii și nu ar strica să le combatem cu ce avem la îndemână.
    Să ai o duminică cu soare și iubire, Alioșa! 🙂

    Comentariu de racoltapetru6 — 28/09/2014 @ 8:42 am | Răspunde

    • ROZMARINUL are foarte multe beneficii ! 🙂
      Tocmai de aceea, INGRIJIREA lui, ocupa un loc de frunte in preocuparile mele ! 🙂
      Multumesc pentru publicarea pe YouTube a cantecului
      ” Rozmarin in coltul mesei ” ! 🙂

      mai ales ca, nu-l ascultasem niciodata ! 😦
      O noapte linistita tuturor ! 🙂
      Aliosa.

      Comentariu de Aliosa — 28/09/2014 @ 10:53 pm | Răspunde

  3. La mulți ani micuțului cu mult noroc și bucurii! 🙂
    Ador rozmarinul. În special pe cartofi copți. 🙂 unde mai pui că dacă ai o plantă cu formă frumoasă, arată minunat. 🙂
    O duminică faină de tot!

    Comentariu de slowaholic — 28/09/2014 @ 11:29 am | Răspunde

    • Multumesc pentru urari ! 🙂
      Ma bucur ca adori ROZMARINUL ! 🙂
      In prepararea unor RETETE deosebite, ROZMARINUL face DIFERENTA !!! 🙂 🙂 🙂
      Vezi te rog si articolul de pe
      https://aliosapopovici.wordpress.com/2014/06/09/
      O noapte blinistita si-apoi, o saptamana minunata ! 🙂
      Cu stima,
      Aliosa.

      Comentariu de Aliosa — 28/09/2014 @ 10:56 pm | Răspunde

  4. Wünsche dir einen glücklichen schönen Sonntag sehr schöner Beitrag eine gute neue Woche für dich gruß Gislinde

    Comentariu de giselzitrone — 28/09/2014 @ 2:09 pm | Răspunde

    • Danke für Ihren Besuch und die besten Wünsche! 🙂
      Eine schöne Woche !! 🙂 🙂
      Aljoscha,

      Comentariu de Aliosa — 28/09/2014 @ 11:20 pm | Răspunde

  5. La mulţi ani nepoţelului! Interesante informaţii! Mulţumesc!

    Comentariu de ecoarta — 28/09/2014 @ 3:33 pm | Răspunde

    • Multumesc pentru urari ! 🙂
      Nu numai interesante dar si foarte utile daca le pui in practica ! 🙂
      Cu stima,
      Aliosa.

      Comentariu de Aliosa — 28/09/2014 @ 10:57 pm | Răspunde

  6. Nu m-as mira ca in curand sa apara stiri negative despre rozmarin. Cred ca va fi un produs contraindicat de tot felul de doctori ce vor apare pe al toate televiziunile.
    Daca lumea s-ar destepta, ar fi haos in intreaga lume si multi si-ar pierde nu numai privilegiile, ci si capacitatea de manipulare. 🙂 🙂

    O duminica placuta,
    Mircea

    Comentariu de Decenu — 28/09/2014 @ 4:38 pm | Răspunde

    • In ziua de azi, este posibil orice , inclusiv in domeniul medicinii naturiste ! 😦
      Ai dreptate in ce spui ! 🙂
      Cei din varful Piramidei Mondiale pentru a tine ” lumea in ceata ” sunt in stare de orice ! 😦
      Ma bucura vizita domniei tale si pentru asta-ti multumesc ! 🙂
      O saptamana viitoare cu sanatate si bucurii !!! 🙂 🙂 🙂
      Cu prietenie,
      Aliosa.

      Comentariu de Aliosa — 28/09/2014 @ 11:01 pm | Răspunde

  7. La pianta di rozmarinul cresce e diventa sempre più rigogliosa.
    Felice serata
    Un caro saluto

    Comentariu de newwhitebear — 28/09/2014 @ 10:11 pm | Răspunde

    • Ciao, Gian Paolo!
      Questo è il mio rosmarino è cresciuto e ora ha una corona più ricca !! 🙂 🙂
      Ma sai cosa?
      Per i caregivers „dal libro” !!! 🙂 🙂 🙂
      Una notte tranquilla! 🙂
      In amicizia,
      Alesa

      Comentariu de Aliosa — 28/09/2014 @ 11:06 pm | Răspunde

  8. Buna ziua si o saptamana plina de reusite si bucurii va doresc, la fel si prietenilor virtuali care va lasa comentarii pline de bine. Eu imi amintesc ca la articolul anterior despre rozmarin v-am lasat acest cantec si de aceea citind ca nu l-ati ascultat pana acum am tras concluzia ca timpul nu v-a permis sa stati sa-l ascultati atunci. In Ardeal (constat ca nu in toate zonele) se foloseste rozmarinul . Felicitari pentru postare, plina de interes si frumos aranjata si dichisita ca fiecare postare a dv. Ca multumire va las un filmulet astfel , virtual sa puteti vedea ce v-ati dori dar deja nu mai este prea mult timp si putere materiala pentru noi sa cuprindem atatea. De aceea eu virtual colind in toata lumea, imi satisfac spiritul si ma simt bine.

    Comentariu de Beta — 29/09/2014 @ 1:55 pm | Răspunde

    • Bine ati ajuns din nou, in casa-mi virtuala ! 🙂
      In primul rand, va multumesc pentru filmuletul de fata, un SLIDESHOW , foarte de frumos
      ai excelent organizat de cei care l-au facut si publicat ! 🙂
      Va marturisesc ca l-am vazut de la inceput la sfarsit si va asigur ca,
      de mi-l va mai posta vreodata cineva, imi voi aduce aminte cu drag
      ca dumneavoastra ati fost PRIMA care mi l-ati adus la cunostinta !! 🙂 🙂
      Cat despre cantecul ” Rozmarin in coltul mesei ” postat de Dvs.pe
      https://aliosapopovici.wordpress.com/2014/06/09/
      va marturisesc sincer ca atunci l-am ascultat, acolo v-am si multumit pentru postarea lui
      iar cand prietenul virtual http://racoltapetru6.wordpress.com/
      mi-a postat numele cantecului, in raspunsul dat de mine am spus ce-am spus,
      si pur si simplu AM UITAT ca deja era postat de Domnia Voastra ……………
      Imi cer public scuze ! 😦
      Trebuie sa recunosc ca uneori, m-ai uit si eu cate ceva si tocmai de aceea
      mi-am cumparat in urma cu vreo cateva luni un arbust mic de ROZMARIN
      care acum e mare si vartos, ca MIROSUL sau puternic aromat
      sa-mi ” antreneze zilnic CREIERUL ” si sa faca ca UITAREA sa nu se mai produca !!! 🙂 🙂 🙂
      O saptamana frumoasa ca si SLIDESHOW-ul postat de dumneavoastra ! 🙂
      Un SLIDESHOW – muzical cu marele compozitor, dirijor si interpret
      ANDRE RIEU

      cred ca m-ar ” spala de UITAREA ” despre care am vorbit ! 🙂
      Cu stima,
      Aliosa.

      Comentariu de Aliosa — 29/09/2014 @ 5:05 pm | Răspunde

  9. Nu trebuie sa va cereti scuze, se intampla dar eu cand am citit ca nu l-ati ascultat pana acum mi-am amintit ca l-am postat.
    E firesc sa uitam mai ales la varsta noastra .
    Cat priveste filmuletul este facut de mine cu multa greutate ca nu-mi merge calculatorul si trebuie mereu sa-l opresc iar cand se face un filmulet nu-i voie sa opresti.
    Oricum am reusit ca-mi parea rau sa renunt la imaginile frumoase pe care le-am folosit.
    Am adunate zeci de mii de imagini si trebuie sa mai renunt la multe desi calculatorul are capacitate de stocare mult mai mare decat am stocat eu insa probabil ca la imagini apar virusi pentru ca nu sti cine le-a mai utilizat sau cine a trecut prin saitul respectiv si a lasat un virus desi eu din 3 in 3 zile curat la rapid tocmai ca sa nu aibe timp sa se inradacineze rau facatorii.
    Noapte buna si-mi pare rau, nu am avut in intentie sa va necajesc dar eu asa sunt, spun imediat ce gandesc fara sa realizez ca uneori poate supar .
    Nu degeaba se spune ca fiecare procedeaza
    asa cum este el la fel si cu gandirea si altele .
    Nu vreau sa supar pe nimeni desi fiind un om direct si neumbland cu manusi si prefecatorii mai supar .
    Am pierdut mult in viata din acest motiv dar nu concep sa ma comport altfel pentru ca nu pot sa mint.

    Comentariu de Beta — 29/09/2014 @ 10:19 pm | Răspunde

    • Buna dimineata !
      Si mie imi place sa spun ce gandesc chiar daca asa dupa cum ati spus si dvs.ADEVARUL supara ! 😦
      Daca intrati pe
      ” De ce toate oare, mi se-ntampla numai mie ” 😦
      PAGINI,
      dreapta articole, sub ARHIVE, va veti convinge cat de multe am PATIMIT pe timpul cat am fost OFITER ACTIV ca am spus SEFILOR ADEVARUL in fata !!! 😦 😦 😦
      Nu m-am SUPARAT ca mi-ati spus ADEVARUL in fata ! 😦
      Va felicit sincer pentru FILMULETUL facut de dvs ! 🙂
      Daca as sti cum, as face si eu asemenea filmulete ! 🙂
      Cu vreo 2-3 ani in urma, faceam SLIDESHOW-uri cu fotografii de-ale mele dar acum , din motive tehnice NECUNOSCUTE de mine, NU MAI POT FACE si-mi pare fff rau ! 😦
      Va multumesc si aici pentru cele postate ! 🙂

      O zi frumoasa va doresc ! 🙂
      Cu respect,
      Aliosa.

      Comentariu de Aliosa — 30/09/2014 @ 8:36 am | Răspunde

  10. Buna Aliosa,
    Ma bucur mult ca am ajuns in casa ta prietenoasa. 🙂 Ai un blog foarte elaborat. Felicitari pentru minunea de nepotel… nu este binecuvantare mai mare decat venirea pe lume a unui copilas. Si La multi ani! 🙂 Imi imaginez ca acum, la un an e o jucarie vie 🙂
    Foarte bine lucrata postarea ta. Ai toata admiratia mea pentru volumul mare de munca pe care il depui. E atat de complexa, ca ma rusinez cat de saracute sunt postarile mele 🙂
    Revenind la rozmarin, eu il folosesc, imi place aroma lui. Impresionant cat de multe beneficii are. Imi place sa am proaspat si imi iau periodic rozmarin, busuioc, menta si oregano. Imi rezista pe perioade limitate (2-3 luni). Cum ai reusit sa-l cresti asa de frumos? Tocmai am luat o poza cu el, dar nu stiu sa o pun in raspuns 😦 E drept ca eu il chelesc mereu, ca-l folosesc. O zi minuata iti doresc! 🙂

    Comentariu de sweet & salty... psihologul de serviciu — 30/09/2014 @ 9:05 pm | Răspunde

    • Buna seara , ” Sweet & salty … ” !

      La tine este SEARA, nu-i asa ?

      La mine-i dimineata de TOAMNA timpurie
      Cu PRUNE-n casa dar si cu GUTUIE
      Caci voi face MAGIUN cu miez de NUCA
      Si DULCEATA de GUTUIE ca s-o duca
      ATLASIBUL la pachet la nazdravanul meu EMANUEL

      https://aliosapopovici.wordpress.com/2013/09/13/

      Nepotel de 10 ani, destept si frumusel ! 🙂
      Cat priveste a ta nedumerire vs. ” MAR” sau “GUTUIE”, uitandu-ma atent la imaginile postate, e MAR ” toata ziua ” !! 🙂 🙂
      Când am fost prima data la fiica mea casatorita cu un italian,
      i-am dus si eu , pe” furis” bineinteles, in ghivece micute,plantute de LEUSTEAN, PATRUNJEL si MARAR pe care le-a ingrijit, ocrotit si aclimatizat iar acum , are de toate din belsug !! 🙂 🙂
      Referitor la ROZMARIN, secretul este INGRIJIREA ” a la carte ”
      si ubirea ca la frate ! 🙂
      Ai remarcat ca la inceput era MIC si cu putine tulpinite dar dupa 3 luni, s-a facut MARE si BOGAT ! 🙂
      Uite cum am procedat eu :
      – l-am asezat intr-un BALCON inchis cu termopan,dar cu SOARE dimineata si dupa masa, cu umbra intre 10-16 departe de alti arbusti ( mai am si alti ” pomisori” si ” plantute ” precum LAMAIUL, PORTOCALUL, FICUSUL, BUSUIOCUL,ALOE VERA etc ;
      – l-am udat odata pe saptamana , in aceeasi zi ;
      -NU l-am ” chelit ” timp de 3 ( trei ) luni ( pentru consum , aveam alt ROZMARIN uscat si macinat 🙂 ), l-am lasat sa CREASCA ! 🙂 ;
      – acum l-am mutat in alt loc ( sufragerie ) asezandu-l in asa fel ca sa NU fie ” in curentul ” care se produce când se deschid usile pentru iesire-intrare sau ferestrele pentru aerisire .
      Incearca si vei obtine rezultate bune ! 🙂
      Ma bucur ca mi-ai raspuns pe blogul meu iar asta,inseamna multe pentru mine ! 🙂
      Eu nu doresc decat sincera COMUNICARE si SCHIMBUL de informatii benefic pentru amandoi,cum s-a intamplat si acum ! 🙂
      Iar faptul ca esti departe de ROMANIA , in CANADA, tara pentru care am doar sentimente de prietenie ( si ei si noi in NATO ) ma indeamna sa-ti vizitez blogul la fiecare aparitie de nou articol ( voi face subscrierea ca sa fiu anuntat 🙂 ) sa citesc si sa comentez …
      Din pacate, nici EU NU STIU sa postez IMAGINI la COMENTARII !!! 😦 😦 😦
      Stiu insa sa postez VIDEOCLIPURI de pe YouTube si chiar voi cauta sa-ti postez cantece care sa-ti POTOLEASCA DORUL de CASA ! 🙂
      Asa sa-mi ajute Dumnezeu ! 🙂
      Nu as vrea sa ma intelegi gresit mai ales ca si FIICA mea este deja stabilita
      ” definitiv si irevocabil ” in ITALIA fiind casatorita cu un ” italiano vero ” ! 😦
      Ne-a facut propunerea ca sa ne MUTAM in ITALIA mai ales ca putem primi PENSIA acolo…
      I-am raspuns ca,
      Acolo NU e TARA mea si NEAMUL meu cel stramosesc ..

      ci aici, in ROMANIA asa ca,
      am refuzat-o dar ne intalnim anual, odata la ei , odata la noi !!! 🙂 🙂 🙂
      O seara linistita ! 🙂
      Cu stima,
      Aliosa.

      Comentariu de Aliosa — 01/10/2014 @ 7:53 am | Răspunde

      • Sa stii ca nu e mar 🙂 Asa pare, tocmai aici e hazul.
        Doar rosata o are de mar, in rest consistenta, aroma, puful e de gutuie.
        Cum era menit sa fie, ca am adus un puiet din gradina bunicii mele 🙂
        Multumesc pentru sfaturile legate de rozmarin, cred ca asta a fost gresala,
        ca practic nu l-am lasat sa creasca.
        Tudor Gheorghe este printre preferatii mei,
        imi place foarte mult timbrul vocal si muzica pe care o canta 🙂
        Sa ai doar bucurii de la nepoteii tai…
        Iti urez o zi minuata! 🙂
        Sava

        Comentariu de sweet & salty... psihologul de serviciu — 01/10/2014 @ 3:57 pm

      • Vezi, si eu m-am pacalit ! 😦
        Daca-i GUTUI, GUTUI multe sa rodeasca
        Camara sa ti-o-mbogateasaca
        Cu DULCEATA si COMPOT
        Ca de-acilea eu nu pot
        Decat tare sa zambesc
        Ca si eu pot sa gresesc ! 😦
        Multumesc pentru revenire , sinceritate si urari ! 🙂
        Ma bucur ca ti-am postat un videoclip cu unul dintre preferatii tai !! 🙂 🙂
        O zi frumoasa iti doresc ! 🙂
        Aliosa.

        Comentariu de Aliosa — 01/10/2014 @ 5:10 pm

  11. Nu am specificat, le iau la ghiveci 🙂

    Comentariu de sweet & salty... psihologul de serviciu — 30/09/2014 @ 9:06 pm | Răspunde

    • Si eu tot ” la ghiveci ” l-am cumparat !!! 🙂 🙂 🙂

      Aliosa.

      Comentariu de Aliosa — 01/10/2014 @ 8:04 am | Răspunde

  12. Reblogged this on My Blog.

    Comentariu de Aliosa — 18/04/2016 @ 12:15 pm | Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

