Alioşa

14/08/2015

Fabule mici pentru oameni mari !!!

Filed under: generale — Aliosa @ 8:21 am

In loc de motto:

Decat sa vorbesc despre ipocriziile  pedelistului Gheorghe Ialomiteanu 

mai bine postez  fabule de George Topîrceanu !!!

George Toparceanu .

(n. 20 martie 1886, București – d. 7 mai1937, Iași) a fost  poet,prozator, memorialist , publicist român si membru corespondent al Academiei Române(1936)

” MICROSCOPICĂ

Când pleca o dată la război un om
I-a strigat o cioară dintr-un vârf de pom:
– Du-te la oştire , pentru ţară mori
Şi-ţi va da nevasta un copil din flori !
Omul,
Auzind aceasta, n-a mai vrut să plece,
Deci , a fost la urmă , fiindc-a dezertat
Condamnat la moarte şi executat.

Morala:
Cine crede tot ce-i spui
Este vai de capul lui.

DOI PRIETENI

Un beţiv, din lumea toată
(Care se numeşte Nae),
Ce fusese rupt o dată
De nevasta-sa-n bătaie,
Auzind cum că nevasta
unui prieten i-a cârpit
Şi aceluia o palmă,
foarte mult s-a veselit…

Morala:
Râde ruptul de cârpit.

OMUL ŞI RAŢA

Unui om, săracul, într-o dimineaţă,
I-a murit o raţă ,
Bietul om, de ciudă, tare s-a-ntristat
Când văzu că-i moartă cu adevărat;
Dar la scurtă vreme, în aceeaşi lună,
I-a murit şi soacra – tot de moarte bună…

Morala:
Să nu pierzi nădejdea, orice-ar fi să fie –
După întristare, vine bucurie.

CIN’ S-A FRIPT CU CIORBĂ…

Fratele nevestei unui negustor
A venit o dată pe la casa lor,
Zicând că la noapte, mâine, cine ştie,
Are gând să plece în călătorie
Şi că prin urmare,
Vrea să-şi sărute sora la plecare.

– Ba să nu pui gura pe nevasta mea,
A strigat bărbatul, că intri-n belea!
– Şi de ce să nu pun gura, măi cumnate,
Când ştii că mi-e soră şi că eu i-s frate?
– Poţi să-i fii şi tat ă!, zise omul scurt –
Cin’ s-a fript cu ciorbă suflă şi-n iaurt!

VĂDUVA ŞI PITICUL

Zice că demult, o dată,
Un pitic s-a însurat
Cu o văduvă bogată
Ce fusese măritată
Cu un om mare de stat.
Şi-o fi dus ea, altădată, o viaţă mai tihnită,
Dar la urmă şi piticul a făcut-o fericită…

Morala:
Cu muncă şi cu răbdare,
Poţi face cât unul mare.

GELOZIE

Dacă nu ne-am fi-ntâlnit
(Absolut din întâmplare),
Tu pe altul oarecare
Tot aşa l-ai fi iubit.

Dacă nu-ţi ieşeam în drum
Ai fi dat cu bucurie
Altuia străin, nu mie,
Mângâierile de-acum.

Ai avea şi vreun copil
Care, poate (idiotul !)
Ar fi semănat în totul
Cu-acel tată imbecil.

Dar aşa… ce lucru mare
Că-ntr-o zi ne-am întâlnit
Și că-s foarte fericit,
Absolut din întâmplare! ”

Sursa: Internetul.

Weekend placut !
Aliosa.

16 comentarii »

  1. Reblogged this on Blogul lui Popa Țeapă.

    Comentariu de Popateapa — 14/08/2015 @ 9:36 am | Răspunde

    • Salut Popica !
      Multumesc pentru ” ReBlog ” ! 🙂
      Weekend placut ! 🙂
      Aliosa.

      Comentariu de Aliosa — 14/08/2015 @ 5:34 pm | Răspunde

  2. Nu mă mai satur citindu-le și mă bucur că-mi dai ocazia,
    mai ales că m-am adăpostit la umbră deasă, doar cu laptopul și televizorul alături.
    Weekend cât mai plăcut, Sandule! 🙂

    Comentariu de racoltapetru6 — 14/08/2015 @ 10:38 am | Răspunde

    • Si eu ma bucur ca iti fac inceputul de weekend mai placut ! 🙂
      Se pare ca si inceputul meu de weekend va fi mai bun ca cel trecut caci afara,
      a inceput sa adie vantul iar temperatura a mai scazut cu cateva grade ! 🙂
      In rest, sanatate sa avem caci de cele rele facute de ” alesii nostri” m-am saturat………………..
      Weekend placut si tie Petru ! 🙂
      Aliosa.

      Comentariu de Aliosa — 14/08/2015 @ 5:40 pm | Răspunde

  3. Che belle favole hai pubblicato dal libro dello scrittore rumeno.
    Passaggio per un saluto e leggere i tuoi interessanti post.
    Un caro saluto

    Comentariu de newwhitebear — 14/08/2015 @ 10:54 pm | Răspunde

    • Gian Paolo Buongiorno!
      Sono contento che ti è piaciuto favole di Giorgio Toparceanu uno dei miei preferiti! 🙂
      In altre notizie, vi comunico che stasera (ore 20.00 GMT, 19.00 ora italiana) e 13.00 il Canada nel torneo WTA di Toronto, si terrà una grande semifinale attrazione tra Simona Halep (Rou)
      Sara Errani e (it)! 🙂
        Dopo di me vincere e che si concentrerà meglio padroneggiare il corso di una partita, perché, sia come atleti e pratica tennis altamente fisico e psichico! 🙂
      Forza Simona! 🙂
      Forza Sara! 🙂
      Spero di vedere in televisione una grande partita! 🙂
      Gian Paolo Buon weekend! 🙂
      Aliosa.

      Comentariu de Aliosa — 15/08/2015 @ 8:12 am | Răspunde

      • riamo in una bella partita. Però vince solo una delle due.
        Sereno fine settimana
        un caro saluto

        Comentariu de newwhitebear — 15/08/2015 @ 4:04 pm

      • Buona sera Gian Paolo !
        Sereno fine settimana ! 🙂
        Un caro saluto,
        Aliosa.

        Comentariu de Aliosa — 15/08/2015 @ 11:19 pm

  4. Che belle queste favole caro Aliosa. Grazie per avermele fatte conoscere!
    Un caro saluto e Buon Fine Settimana.
    Ciao, Pat

    Comentariu de Patrizia M. — 15/08/2015 @ 12:49 am | Răspunde

    • Buon giorno Pat !
      Grazie della visita e commentare ! 🙂
      Sono contento che ti è piaciuto favole di Giorgio Toparceanu uno dei miei preferiti! 🙂
      Buon weekend! 🙂

      Aliosa.

      Comentariu de AliosapopoviciEmanu1 — 15/08/2015 @ 8:49 am | Răspunde

  5. ALL !!!
    De la AGONIE 😦 la EXTAZ 🙂
    Aseara ( ora 20.00 ) am asteptat cu mare nerabdare meciul de tenis
    din SFERTURILE de FINALA ale turneului WTA de la TORONTO ( Canada) dintre
    Simona HALEP ( Rou ) locul 3 WTA si Agnieszka Radwanska ( Pol) , locul 6 WTA …
    Cum ” la POMUL laudat sa nu te duci cu SACUL ” 😦
    Simona Halep a jucat in primul set ca o jucatoare de locul 500 WTA si NU de locul 3 WTA ! 😦
    In PRIMUL SET, nu a castigat nici un ” GAME” iar poloneza le-a castigat pe toate 6 ( sase) 😦
    si astfel setul cu 6-0 !!! 😦 😦 😦
    De suparare, am plecat in oras s-o ascult pe artista ANDREA BALAN care sustinea un concert cu ocazia darii in functiune in orasul de pe malul DUNARII batrane a unui RESTAURANT de 4 STELE al carui nume nu-l dau ca EU nu fac PUBLICITATE nimanui chiar daca m-ar plati ! 😦
    M-am reantors acasa dupa MIEZUL NOPTII si dupa DUSUL facut in graba pentru a ma racori de caldura de afara,
    am intrat pe YouTube sa vad cu cat a PIERDUT Simona si SETUL DOI si deci accedrea in SEMIFINALELE turneului de la TORONTO dotat cu ” Rogers Cup ” dar, am avut parte de o mare, mare si placuta SURPRIZA ! 🙂

    Simona HALEP si-a REVENIT rapid in SETUL DOI pe care l-a castigat cu 6-3 ! 🙂
    iar in SETUL TREI ( decisiv ) si-a adus aminte ca este pe locul 3 WTA si a castigat setul cu 6-1 !! 🙂 🙂
    si deci MECIUL si dreptul de a juca SEMIFINALA cu italianca Sara ERRANI , locul 17 WTA !!! 🙂 🙂 🙂
    Dimineata ( 00.30 ) am REVAZUT la televizor in RELUARE magnifica REVENIRE a Simonei HALEP si castigarea partidei care a dus-o in SEMIFINALA cu Sara ERRANI ( It) !!! 🙂 🙂 🙂
    Ma bucur din toata inima ca Simona HALEP
    si-a REVENIT si a castigat setul doi care a dus-o in setul trei DECISIV pe care l-a castigat cu 6-1 ! 🙂
    Ii urez din toata inima mult succes in meciul cu italianca Errani pe care o poate invinge 🙂
    ceea ce i-ar da dreptul ca duminica seara sa dispute FINALA de la TORONTO cu Serena Williams ( SUA) locul 1 WTA ! 🙂
    Forza Simona ! 🙂
    Aliosa.

    Comentariu de Aliosa — 15/08/2015 @ 9:14 am | Răspunde

  6. @ ALL !!!
    De Adormirea Maicii Domnului , si Sfanta MARIA ,
    un sincer si calduros La Multi Ani
    doamnelor si domnisoarelor ce poarta numele de MARIA ! 🙂
    Cum azi e ” Dezlegare la PESTE ” 🙂 voi merge la piata sa cumpar un CRAP romanesc pe care-l voi FRIGE
    si-apoi TAVALI in MUJDEI de usturoi amestecat bine cu SOS de ROSII coapte stropite cu VIN alb ! 🙂
    Bineinteles ca MAMALIGUTA si VINUL alb si rece nu vor lipsi de la masa de pranz ! 🙂
    V-am facut POFTA, nu-i asa ? 🙂
    O sambata frumoasa si racoroasa ! 🙂
    Cu prietenie,
    Aliosa.

    Comentariu de Aliosa — 15/08/2015 @ 10:04 am | Răspunde

  7. Frumoase fabule, am zâmbit citind. Mulţumim!

    Comentariu de Loredana Buciumeanu (Milu) — 17/08/2015 @ 3:49 pm | Răspunde

    • Buna ziua Loredana !
      Ma bucur ca ti-au placut FABULELE postate ! 🙂
      Pentru vizita , aprecieri si comentariu,
      ” Iti multumesc ” ! 🙂

      O saptamana frumoasa si racoroasa ! 🙂
      Cu stima,
      Aliosa.

      Comentariu de Aliosa — 17/08/2015 @ 5:25 pm | Răspunde

      • Plăcerea-i de partea mea.
        Vă mulţumesc mult! O săptămână pe placul d-voastră să aveţi. 🙂

        Comentariu de Loredana Buciumeanu (Milu) — 17/08/2015 @ 6:40 pm

      • Multumesc pentru revizita si urare ! 🙂

        O saptamana frumoasa si pentru voi ! 🙂
        Aliosa.

        Comentariu de Aliosa — 18/08/2015 @ 8:34 am


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

