Alioşa

07/10/2016

Trei straini despre ROMANIA !!!

Filed under: generale — Aliosa @ 8:53 pm

Motto:
” BANII n-aduc FERICIREA „( Corina Chiriac) 77

Daca ea asa cum spune Corina Chiriac, de ce toti politicienii se ” bat ” pentru BANI, BANI, BANI   ? 19  Este cineva care crede ca politicienii fac politica doar de dragul POLITICII  ?

1) Artur Pompka, 27 ani, contabil, Polonia .
„Românii dau bacşiş peste tot. În taxi, la coafor, la cosmetician. În Polonia, şi cred că în multe alte ţări, bacşişurile se lasă numai la restaurant. A fost foarte ciudat pentru mine la început să văd cum oamenii dădeau bacşiş după ce se tundeau. La mine în ţară ai o listă de preţuri şi plăteşti cât scrie acolo. Ar fi puţin ciudat să le las bacşiş frizerilor din Polonia, dar cred că nu s-ar plânge dacă aş face-o.
Românii mănâncă aproape orice cu pâine. Am văzut oameni cum mâncau supe, feluri cu carne şi multe altele cu pâine. Şi în Polonia avem mâncăruri care se servesc cu pâine, chiar dacă nu la fel de mult ca aici. Dar cel mai ciudat a fost să văd cum în România mănâncă până şi piureul de cartofi cu pâine.
O altă ciudăţenie este specific românesc. Nimeni nu ar deschide un geam în tramvai, chiar dacă sunt 35 de grade afară. La fel şi la birou – nu dau drumul la aerul condiţionat şi nici nu deschid geamul.
Toată lumea se teme de curent, care se pare că poate dăuna grav sănătăţii, în ţara asta. Asta e chestia care mă enervează cel mai tare. Când temperatura din birou depăşeşte 25-26 de grade, chiar e imposibil să munceşti.

2) Christian Gesellmann, 31 ani , jurnalist, Germania .
„Primul lucru pe care l-am observat aici a fost religiozitatea. Oamenii se închină de câte ori trec pe lângă o biserică. Chiar şi oameni care nu au o mină religioasă. Prima dată când am văzut asta a fost în autobuz, când o femeie care stătea pe scaun în faţa mea a început să se închine. Nu ştiam ce se întâmplă, m-am gândit că poate port eu vreo pentagramă pe tricou şi nu ştiu.
Când am vizitat-o pe bunica iubitei mele într-un sat din România, am intrat pe străduţă şi am văzut cuiburi de barză pe fiecare stâlp. Mi s-a părut incredibil. În Germania, venirea unei berze este subiect pentru ziarele locale. Am văzut măgari, oi, tot felul de animale pe aceeaşi pajişte. Asta e ceva ce nu poţi vedea în Germania. Cât timp am fost în curtea bunicii, m-am simţit super stupid. Mi-am dat seama că nu aveam niciun fel de tehnici de supravieţuire, nu atinsesem niciodată o capră şi nu luasem niciodată ouăle de sub o găină. La ţară, în România, vegetaţia este mult mai variată şi mai sălbatică. În Germania, unde e un lan de porumb, păi e doar porumb! Nu sunt maci, ciulini sau orice alt fel de buruieni. Doar porumb.
Să împarţi cu alţii şi să împrumuţi bani şi altele e ceva foarte obişnuit în România. În Germania, nu împrumuţi bani de la un prieten nici dacă rămâi fără. De fapt, în Germania, nu rămâi fără bani, pentru că îţi planifici în aşa fel încât să nu se întâmple asta. În plus, în Germania oamenii pur şi simplu au mai mulţi bani.
Am mai observat că în România femeile folosesc tot felul de chestii ciudate, ca mălai sau cafea, ca să-şi cureţe faţa sau muşeţel sau ulei de măsline să se demachieze. Ştiu mai multe despre cum să se folosească de lucruri pe care nu trebuie să dea mulţi bani. Aici văd în băi foarte multe ustensile de bucătărie folosite în scopuri cosmetice.”

3) Ali Zaidi, 39 ani, manager restaurant, India .
„Voi în România nu aveţi mâncarea voastră tradiţională, spre deosebire de noi, în India. Totul e o amestecătură. Sarmale din Turcia, ciorba e în multe alte ţări.
Nici mujdeiul de usturoi nu e românesc, e peste tot.
Nu am înţeles niciodată de ce sunt oamenii în România aşa stresaţi. Explodaţi din orice. În autobuz, pe stradă, dacă doar ating pe unul, imediat se supără, face caz. În India, oamenii sunt calmi. Şi se mulţumesc cu puţin. În puţinul pe care îl au găsesc bucurie.
Aici, toată lumea e numai după bani, bani, bani.”
Sursa : Internetul.
o-seara-linistita-29_33f3a2212be943Weekend plin de viata !
Aliosa ❤

14 comentarii »

  1. Buon week-end, un saluto da Pinuccia

    Comentariu de pinuccia513 — 07/10/2016 @ 9:32 pm | Răspunde

    • Buon giorno Pinuccia !
      Grazie per visita e desideri ! 🙂
      Buon week-end anche a te ! 🙂

      Con simpatia,
      Aliosa ❤

      Comentariu de Aliosa — 08/10/2016 @ 7:25 am | Răspunde

  2. @ ALLL !!!

    1) Ca sa aiba IMUNITATE pentru a scapa de puscarie,
    Elena Udrea din Plescoi,
    S-a inscris masterand la teologie,
    Sa-i pacaleasca pe ciobanii de la oi,
    S-o voteze in 11 decembrie ,
    Ca parlamentar independent ,vai de noi ! 🙂

    2) Fostul presedinte Traian Basescu,
    Cel care l-a urmat la Cotroceni pe Iliescu,
    Barfindu-l tot timpul apoi pe Constantinescu,
    Cu apucaturi de securist de pe vremea lui CEAUSESCU ,
    Vrea sa candideze pentru functia de senator,
    Desi STIE ca JUMATATE din POPOR,
    Il INJURA permanent pe strada si-n obor,
    Adresandu-i in fata sau din zbor,
    Cuvinte grele si scene de horor,
    Ce le merita din plin ca-i cel mai mare IMPOSTOR,
    Cacealmist, mincinos, oportunist si presedinte JUCATOR !!! 😦 😦 😦

    3)
    Ieri, de Ziua Mondiala a ZAMBETULUI 🙂 s-a inregistrat la organele abilitate ale statului roman,
    PRIMA SESIZARE OFICIALA
    versus TEZA de DOCTORAT a sefei DNA despre care se spune ca a fost un PLAGIAT…………….
    Sesizarea a fost facuta de profesorul universitar CRISTIAN DOGARU care activeaza in cadrul unei UNIVERSITATI din MAREA BRITANIE ! 🙂 Este ACEEASI persoana care a facut SESIZARI si impotriva lui PONTA, OPREA si TOBA …………………….
    Daca pentru PONTA sesizarea s-a facut cu ” CELERITATE ” 🙂 😦 🙂
    ar trebui ca si in cazul KOVESI sa se faca tot cu aceeasi ” CELERITATE ” 🙂 , nu-i asa ??? 🙂 🙂 🙂

    4) Deputatii au RESPINS cererea DNA de ARESTARE PREVENTIVA a deputatului ……
    din partidul lui Traian Basescu si FIN al Elenei Udrea ……………….

    5) Ca sa PACALEASCA „oamenii strazii ” sa-i voteze candidatii, seful unui partid ce se vrea SALVATORUL ROMANIEI 🙂 🙂 🙂
    a DORMIT asta noapte pe STRADA , sub cerul liber , impreuna cu cativa ” tineri liberi si frumosi ” si ambasadorul Marii Britanii la Bucuresti ….
    De unde se vede ca acel partid aparut peste noapte pe scena politica romaneasca are legaturi stranse cu STRAINII de NEAM si TARA din INTERIOR si din AFARA, iar scopul lui NU e sa SALVEZE Romania ci sa SABOTEZE Romania !!! 😦 😦 😦
    Daca ar fi DORMIT sub CERUL LIBER dar cat mai sumar acoperita 🙂 si FRANTUZOAICA ……………………..
    care behaie la televizoarele platite de ONG -urile lui Soros mai tare ca Basescu ,
    ar mai fi avut ceva FARMEC dar asa………………………………………..

    @@@ STIU ca cele sus postate NU plac multora,
    dar asta-i treaba lor si nu a mea,
    caci eu merg permanent in AGORA,
    unde LUMEA ma asculta si ar vrea,
    sa CANDIDEZ ca INDEPENDENT ,
    c-as avea sprijin mare de pe INTERNET !!! 🙂 🙂 🙂
    Buon Week End !!! 🙂 🙂 🙂

    Aliosa ❤

    Comentariu de Aliosa — 08/10/2016 @ 7:59 am | Răspunde

  3. @ ALLL !!!
    Din dragoste de NEAM si TARA,
    cu cateva minute inainte de a incepe meciul de fotbal din preliminariile CM 2018 din RUSIA,
    urez din toata ❤ nationalei noastre de fotbal mult SUCCES si BATFA
    in meciul ce-l va disputa cu ARMENIA incepand cu ora 19.00 !!! 🙂 🙂 🙂
    Daca ROMANIA nu va castiga cele 3 ( TREI ) puncte puse in joc,
    atunci, ADIO MOSCOVA 2018 !!! 😦 😦 😦
    Hai ROMANIA ! 🙂

    Aliosa.

    Comentariu de Aliosa — 08/10/2016 @ 6:51 pm | Răspunde

  4. Una serena domenica, Aliosa

    Comentariu de newwhitebear — 08/10/2016 @ 10:23 pm | Răspunde

  5. Pâinea e sănătoasă și indicată pentru creșterea capacității de gândire. Și eu mănânc pireul cu pâine, dar și cu carne. Nici eu nu-i înțeleg pe americani, și nu numai, cum pot să bea Coca-Cola la fiecare îmbucătură de mâncare! Năravul cel mai grav e că românii se împrumută foarte des de la prieteni, vecini, cunoscuți sau bănci. De aici apar multe probleme.
    Să auzim numai de bine, Sandule! 🙂

    Comentariu de racoltapetru6 — 10/10/2016 @ 11:09 am | Răspunde

    • Latinul a spus :
      – ” De gustibus non disputandum ” 🙂 😦 🙂
      dar adevarul e ca nici eu nu-i inteleg pe americani cum beau Coca Cola ca romanul alcoolic TUICA de fructe si tescovina ! 🙂
      Cat priveste PAINEA, am consumat-o cu placere de mic copil si o consum si acum dar MODERAT si NU cu toate felurile de mancare …
      Referitor la poporul roman care ” se IMPRUMUTA foarte des la prieteni, vecini , cunoscuti sau banci ” ( si la CAMATARI, adaug EU ) , ai perfecta DREPTATE ! 🙂
      Din NENOROCIRE, unii ajung in situatia de a COMITE fapte PENALE ( cum a facut recent un POLITIST tanar…) pentru a face ROST de BANI sa-si ACHITE DATORIILE la o BANCA 😦 😦 😦
      iar altii, isi pun capat ZILELOR crezand in prostia lor ca SCAPA de DATORII de parca odata cu DISPARITIA lui, DISPAR si DATORIILE…………….
      Asa sa ne ajute DUMNEZEU, Petru ! 🙂
      Sa auzim numai de bine ! 🙂
      Sandu.

      Comentariu de Aliosa — 10/10/2016 @ 1:00 pm | Răspunde

  6. Ar trebui să mă mut în Polonia, mie nu-mi place deloc să dau bacșiș. 🙂 Când mai mănânc la restaurant e una, e simplu să las ceva în plus la nota de plată, dar în rest mi-e pur și simplu jenă. Și apoi, dacă mă gândesc bine, mie cine-mi dă bacșiș pe lângă salariu?
    De când am fost în vizită la surorile mele din străinătate m-am învățat și eu să nu mai mănânc atât de multă pâine. 🙂
    Și ce mi-au plăcut vorbele managerului din India… cred că oamenii sunt mult mai săraci acolo și totuși se mulțumesc cu ce au, ar trebui să luăm exemplu de la ei!

    Comentariu de April — 12/10/2016 @ 10:17 am | Răspunde

    • Buna seara ” April” !
      Nici MIE nu-mi place sa dau BACSIS ! 🙂
      Recunosc ca de multe ori la restaurant unde de regula iti aduc COMANDA fete si femei frumoase 🙂
      las BACSIS pentru ca-mi mi-au placut cu m-au servit ! 🙂
      La functionarii diveselor institutii unde merg sa-mi REZOLV anumit probleme,
      NU la BACSIS pentru ca in FISA posturilor lor, indeplinirea atributiilor de serviciu NU-S conditionate de asa ceva …………….
      Cat priveste CONSUMUL ZILNIC de PAINE,
      pana la IESIREA la PENSIE consumam 3-4 FELII de PAINE 😦
      dar de vreo 15 ani, am REDUS drastic CONSUMUL de PAINE 🙂
      iar CIORBELE , SUPELE , preparatele din OREZ, CARTOFI, SARMALELE, ARDEII UMPLUTI, si VARZA ” a la Cluj ” 🙂
      le mananc FARA PAINE !!! 🙂 🙂 🙂
      Si mie mi-au placut vorbele INDIANULUI la fel de mult ca si MELODIILE lor ! 🙂
      Multumesc pentru vizita si comentariu ! 🙂
      Cu simpatie,
      Aliosa ❤

      Comentariu de Aliosa — 12/10/2016 @ 11:02 pm | Răspunde

  7. @ ALL !!!
    Un prieten VIRTUAL care NU vrea sa-si lase URMA pe BLOGUL meu,
    mi-a trimis prin YahhoMaill urmatorul COMENTARIU :
    ” Studenta Alexa Nash, colegă de curs cu şapte studente românce, afirmă răspicat că “românii sunt nişte zei” în comparaţie cu britanicii .
    “De ce studiaţi atât de tare?!
    Pe bune acum, toţi studenţii români iubesc adoră să înveţe, ceea ce ne face pe noi, britanicii
    să nu cădem într-o lumina tocmai bună.
    Engleza lor este mai bună decât a mea. Şi nu glumesc.
    Sunt incredibil de buni la gramatică, deşi eu sunt britanică şi studiez engleza dintotdeauna!
    Serios, sunt nişte adevăraţi zei care vorbesc cu atâta uşurinţă mai multe limbi străine.
    Orice român pe care l-am cunoscut este surprinzător de bun şi de drăguţ.
    Sunt nişte oameni puternici şi ambiţioşi, care rămân la fel de drăguţi chiar şi atunci când dau de persoane ignoranţe şi pline de prejudecăţi.
    Iubesc să am colegi români la facultate, chiar îmi oferă o experienţă specială în această perioada a studenţiei”,
    este mesajul studentei britanice care a uimit lumea ! 🙂

    Sigur fiind ca NU va mai COMENTA cineva MESAJUL de mai sus, l-am POSTAT totusi,spre tinere minte ………
    Aliosa.

    Comentariu de Aliosa — 13/10/2016 @ 9:07 pm | Răspunde

  8. Extraordinar articol! Cât adevăr în descrierile acestor străini, buni observatori ai „stilului” românesc de viață.
    Numai bine și mulțumiri pentru toate lucrurile interesante pe care ni le oferiți!
    O zi bună! 🙂

    Comentariu de Alex — 15/10/2016 @ 11:13 am | Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

