Alioşa

30/07/2017

Pensiile MILITARE, nu sunt pensii SPECIALE !!!

Filed under: generale — Aliosa @ 7:17 pm

În loc de motto :
^ La PLĂCINTE înainte, la RĂZBOI , înapoi ^ 🙂 😦 😦
Analiști de RÂSU-PLÂNSU cu concepții învechite ,
Dau din gură ca turbații,
Despre PENSIILE de STAT militare ,
Hăhăind precum drogații,
Cum că ei, OSTAȘII ȚĂRII,
Au se pare PENSII SPECIALE 🙂 😦 🙂
Și de-aceea, urlă ca CIUMAȚII ,
La adresa OASTEI seculare …………….

Mihai Eminescu
Scrisoarea a III -a .
……………………………………………………….
La un semn, un ţărm de altul, legând vas de vas, se leagă
Şi în sunet de fanfare trece oastea lui întreagă;
Ieniceri, copii de suflet ai lui Allah şi spahii
Vin de-ntunecă pământul la Rovine în câmpii;
Răspândindu-se în roiuri, întind corturile mari…
Numa-n zarea depărtată sună codrul de stejari.

Iată vine-un sol de pace c-o năframă-n vârf de băţ.
Baiazid, privind la dânsul, îl întreabă cu dispreţ:
– Ce vrei tu?
– Noi? Bună pace! Şi de n-o fi cu bănat,
Domnul nostru-ar vrea să vază pe măritul împărat.

La un semn deschisă-i calea şi s-apropie de cort
Un bătrân atât de simplu, după vorbă, după port.
– Tu eşti Mircea?
– Da-mpărate!
– Am venit să mi te-nchini,
De nu, schimb a ta coroană într-o ramură de spini.
– Orice gând ai, împărate, şi oricum vei fi sosit,
Cât suntem încă pe pace, eu îţi zic: Bine-ai venit!
Despre partea închinării însă, Doamne, să ne ierţi;
Dar acu vei vrea cu oaste şi război ca să ne cerţi,
Ori vei vrea să faci întoarsă de pe-acuma a ta cale,
Să ne dai un semn şi nouă de mila Măriei tale…
De-o fi una, de-o fi alta… Ce e scris şi pentru noi,
Bucuroşi le-om duce toate, de e pace, de-i război.
– Cum? Când lumea mi-e deschisă, a privi gândeşti că pot
Ca întreg Aliotmanul să se-mpiedice de-un ciot?
O, tu nici visezi, bătrâne, câţi în cale mi s-au pus!
Toată floarea cea vestită a întregului Apus,
Tot ce stă în umbra crucii, împăraţi şi regi s-adună
Să dea piept cu uraganul ridicat de semilună.
S-a-mbrăcat în zale lucii cavalerii de la Malta,
Papa cu-a lui trei coroane, puse una peste alta,
Fulgerele adunat-au contra fulgerului care
În turbarea-i furtunoasă a cuprins pământ şi mare.
N-au avut decât cu ochiul ori cu mâna semn a face,
Şi Apusul îşi împinse toate neamurile-ncoace;
Pentru-a crucii biruinţă se mişcară râuri-râuri,
Ori din codri răscolite, ori stârnite din pustiuri;
Zguduind din pace-adâncă ale lumii începuturi,
Înnegrind tot orizontul cu-a lor zeci de mii de scuturi,
Se mişcau îngrozitoare ca păduri de lănci şi săbii,
Tremura înspăimântată marea de-ale lor corăbii!…
La Nicopole văzut-ai câte tabere s-au strâns
Ca să steie înainte-mi ca şi zidul neînvins.
Când văzui a lor mulţime, câtă frunză, câtă iarbă,
Cu o ură ne’mpăcată mi-am şoptit atunci în barbă,
Am jurat ca peste dânşii să trec falnic, fără păs,
Din pristolul de la Roma să dau calului ovăs…
Şi de crunta-mi vijelie tu te aperi c-un toiag?
Şi, purtat de biruinţă, să mă-mpiedec de-un moşneag?
– De-un moşneag, da, împărate, căci moşneagul ce priveşti
Nu e om de rând, el este domnul Ţării Româneşti.
Eu nu ţi-aş dori vrodată să ajungi să ne cunoşti,
Nici ca Dunărea să-nece spumegând a tale oşti.
După vremuri mulţi veniră, începând cu acel oaspe,
Ce din vechi se pomeneşte, cu Dariu a lui Istaspe;
Mulţi durară, după vremuri, peste Dunăre vrun pod,
De-au trecut cu spaima lumii şi mulţime de norod;
Împăraţi pe care lumea nu putea să-i mai încapă
Au venit şi-n ţara noastră de-au cerut pământ şi apă –
Şi nu voi ca să mă laud, nici că voi să te-nspăimânt,
Cum veniră, se făcură toţi o apă ş-un pământ.
Te făleşti că înainte-ţi răsturnat-ai valvârtej
Oştile leite-n zale de-mpăraţi şi de viteji?
Tu te lauzi că Apusul înainte ţi s-a pus?…
Ce-i mâna pe ei în luptă, ce-au voit acel Apus?
Laurii voiau să-i smulgă de pe funtea ta de fier,
A credinţei biruinţă căta orice cavaler.
Eu? Îmi apăr sărăcia şi nevoile şi neamul…
Şi de-aceea tot ce mişcă-n ţara asta, râul, ramul,
Mi-e prieten numai mie, iară ţie duşman este,
Duşmănit vei fi de toate, făr-a prinde chiar de veste;
N-avem oşti, dară iubirea de moşie e un zid
Care nu se-nfiorează de-a ta faimă, Baiazid!

Şi abia plecă bătrânul… Ce mai freamăt, ce mai zbucium!
Codrul clocoti de zgomot şi de arme şi de bucium,
Iar la poala lui cea verde mii de capete pletoase,
Mii de coifuri lucitoare ies din umbra-ntunecoasă;
Călăreţii umplu câmpul şi roiesc după un semn
Şi în caii lor sălbatici bat cu scările de lemn,
Pe copite iau în fugă faţa negrului pământ,
Lănci scânteie lungi în soare, arcuri se întind în vânt,
Şi ca nouri de aramă şi ca ropotul de grindeni,
Orizontu-ntunecându-l, vin săgeţi de pretutindeni,
Vâjâind ca vijelia şi ca plesnetul de ploaie…
Urlă câmpul şi de tropot şi de strigăt de bătaie.
În zadar striga-mpăratul ca şi leul în turbare,
Umbra morţii se întinde tot mai mare şi mai mare;
În zadar flamura verde o ridică înspre oaste,
Căci cuprinsă-i de pieire şi în faţă şi în coaste,
Căci se clatină rărite şiruri lungi de bătălie;
Cad asabii ca şi pâlcuri risipite pe câmpie,
În genunchi cădeau pedestri, colo caii se răstoarnă,
Când săgeţile în valuri, care şuieră, se toarnă
Şi, lovind în faţă,-n spate, ca şi crivăţul şi gerul,
Pe pământ lor li se pare că se năruie tot cerul…
Mircea însuşi mână-n luptă vijelia-ngrozitoare,
Care vine, vine, vine, calcă totul în picioare;
Durduind soseau călării ca un zid înalt de suliţi,
Printre cetele păgâne trec rupându-şi large uliţi;
Risipite se-mprăştie a duşmanilor şiraguri,
Şi gonind biruitoare tot veneau a ţării steaguri,
Ca potop ce prăpădeşte, ca o mare turburată –
Peste-un ceas păgânătatea e ca pleava vânturată.
Acea grindin-oţelită înspre Dunăre o mână,
Iar în urma lor se-ntinde falnic armia română.

Pe când oastea se aşează, iată soarele apune,
Voind creştetele nalte ale ţării să-ncunune
Cu un nimb de biruinţă; fulger lung încremenit
Mărgineşte munţii negri în întregul asfinţit,
Pân’ ce izvorăsc din veacuri stele una câte una
Şi din neguri, dintre codri, tremurând s-arată luna:
Doamna mărilor ş-a nopţii varsă linişte şi somn.
Lângă cortu-i, unul dintre fiii falnicului domn
Sta zâmbind de-o amintire, pe genunchi scriind o carte,
S-o trimiţă dragei sale, de la Argeş mai departe:
„De din vale de Rovine
Grăim, Doamnă, către Tine,
Nu din gură, ci din carte,
Că ne eşti aşa departe.
Te-am ruga, mări, ruga
Să-mi trimiţi prin cineva
Ce-i mai mândru-n valea Ta:
Codrul cu poienele,
Ochii cu sprâncenele;
Că şi eu trimite-voi
Ce-i mai mândru pe la noi:
Oastea mea cu flamurile,
Codrul şi cu ramurile,
Coiful nalt cu penele,
Ochii cu sprâncenele.
Şi să ştii că-s sănătos,
Că, mulţămind lui Cristos,
Te sărut, Doamnă, frumos.”

 ^ Guvernul pregateste sa adopte saptamana viitoare un OUG prin care modifica Legea pensiilor  pentru politie, armata si servicii secrete.

Potrivit acestora, proiectul de ordonanta este pregatit in mare secret de ministrul Muncii, Olguta Vasilescuimpreuna cu un grup restrans din care face parte si secretarul de stat din Ministerul Justitiei Mariana Mot. Initiatorul proiectului de OUG ar urma sa fie, insa, Ministerul de Finante.
Potrivit surselor Hotnews, acesta ar fi motivul real pentru care Liviu Dragnea a anuntat convocarea sesiunii extraordinare a Parlamentului pentru miercuri.
Prin acest proiect de OUG se schimba radical modul de calcul al pensiilor speciale, astfel incat politistii, militarii si ofiterii din serviciile secrete care se vor pensiona in baza noilor reguli vor avea o pensie mult mai mica decat daca s-ar pensiona in baza legii in vigoare.
Zvonurile ca Guvernul ar urma sa schimbe Legea pensiilor speciale au determinat deja plecari masive din sistem in ultimele saptamani. Vezi detalii in articolul publicat de Cristian PantaziProblema majora in sistemul de securitate: Pensionari pe banda rulanta in armata, politie si servicii secrete de frica schimbarii legii pensiilor militare.
 
 
Potrivit surselor HotNews.ro, modificarea iminenta a Legii pensiilor speciale a determinat si plecarea de la sefia Serviciului de Telecomunicatii Speciale a generalului Marcel Opris,care s-a pensionat la cerere, potrivit unui decret semnat miercuri de presedintele Klaus Iohannis.
 
Si liderul Sindicatului Politistilor, Dumitru Goarna, a anuntat ca Guvernul pregateste sa schimbe regulile pensionarii pentru politisti.
Potrivit surselor Hotnews.ro, exista la acest moment tensiuni majore in sistem, atat in armata, cat si in politie si servicii secrete. Toti acestia sunt nemultumiti, evident, de perspectiva de a pierde bani la pensionare.
Unii interpreteaza gestul Guvernului si ca o sanctiune, insa realitatea este ca Guvernul se confrunta cu o nevoie acuta de bani la buget, iar pensiile speciale sunt foarte mari.
Nu este clar la acest moment daca premierul Mihai Tudose va accepta proiectul in varianta Ministerului Muncii.
Potrivit informatiilor Hotnews, magistratii nu vor fi inclusi in acest proiect de OUG, insa nu este exclus ca, dupa adoptarea OUG-ului care va taia pensiile speciale pentru militari, guvernul PSD sa treaca la taierea pensiilor speciale a judecatorilor si procurorilor, avand in vedere ca ar ramane singura categorie profesionala cu conditii diferite de pensionare fata de celelalte. 
Potrivit surselor HotNews, modificarea Legii pensiilor speciale ar urma sa figureze pe ordinea de zi a sedintei Consiliului Superior de Aparare a Tarii (CSAT), programata pentru marti.
Ministrul Muncii, Lia Olguta Vasilescu, a declarat in repetate randuri ca e nevoie de o regandire a pensiilor pentru politie, armata si servicii speciale, date fiind cuantumurile mult mai mari decat cele ale pensiilor obisnuite. Si Liviu Dragnea, presedintele PSD, a vorbit despre pensiile speciale in ultimele luni.
Premierul Mihai Tudose a declarat vineri „ca nu se va intampla asa ceva”, iar „ministrul Tutuianu a gasit o formula prin care acest sistem sa ramana in vigoare, indiferent de ceea ce se intampla cu legea pensiilor”.

Citeste mai multe despre    legea pensiilor speciale • militari^   
DOAMNE, ocrotește-i pe ROMÂNI !!! 🙂 🙂 🙂

Alioșa !!! 🙂 🙂 🙂

Anunțuri

16 comentarii »

  1. Buona Domenica Aliosa un caro saluto a te e famiglia

    Comentariu de pinuccia513 — 30/07/2017 @ 7:23 pm | Răspunde

    • Grazie mille carissima Pinuccia ! 🙂
      Buona Domenica anche a te e alla tua FAMIGLIA ! 🙂
      Un caro saluto,
      Alioșa ! 🙂

      Comentariu de Aliosa — 30/07/2017 @ 7:45 pm | Răspunde

  2. @ ALLL !!!

    În SUFLETUL meu e DURERE ……

    Guvernul PSD&ALDE își face din ^ OASTEA ȚĂRII ^ ( APĂRĂTORII PATRIEI ) , dușmani !!! 😦 😦 😦

    1) Guvernul va modifica legea pensiilor MILITARE prin ordonanță de urgență.
    Ministrul Muncii, Lia Olguța Vasilescu, a lămurit motivul pentru care președintele PSD și al Camerei Deputaților Liviu Dragnea ,
    a convocat o sesiune extraordinară a Parlamentului pentru ziua de miercuri.

    Pensiile MILITARE care NU sunt pensii SPECIALE și care acum sunt indexate în funcție de salariile celor aflați în activitate,
    vor fi ajustate doar cu rata inflației!!! 😦 😦 😦
    BLESTEMATA de OUG va fi aplicată din 15 septembrie ! 😦

    2) Ministrul Muncii Lia Olguța Vasilescu a mai anunțat că indemnizațiile pentru creșterea copilului
    vor fi plafonate la cel mult 1.800 de euro pe lună.

    3) Baronul PSD Nicolae Bădălău a modificat o lege ca să poată fi șef la Curtea de Conturi.
    De profesie inginer, Bădălău a modificat legea care prevede că președintele Curții de Conturi trebuie să aibă „studii superioare economice sau juridice”, adăugând și studiile „inginerești” printre cele admise. Decizia finală privind numirea lui Bădălău depinde de Liviu Dragnea.

    4) Rusia va expulza 755 de diplomați americani, ca răspuns la sancțiunile împotriva Moscovei votate săptămâna trecută de Congresul Statelor Unite, a anunțat președintele rus Vladimir Putin. Astfel, corpul diplomatic american din Rusia va fi egal cu personalul diplomatic rus din Statele Unite – 455 de oameni de fiecare parte ! 🙂

    5) Dacă mi-a SCĂPAT vreo ȘTIRE importantă,
    posteaz-o Domnia Ta pe dată ! 🙂
    O săptămână altfel decât cea trecută ! 🙂
    Alioșa ! 🙂

    Comentariu de Aliosa — 31/07/2017 @ 6:33 am | Răspunde

  3. @ ALLL !!!
    Și totuși…………………..
    ^ Cu TINE-n GÂND ….^

    putem sparge MUNȚII ,
    DĂRÂMA guverne,
    reduce la TĂCRE mafioții,
    și readuce ȚARA pe căile cele bune !!! 🙂 🙂 🙂

    Alioșa ! 🙂

    Comentariu de Aliosa — 31/07/2017 @ 8:04 am | Răspunde

  4. Bună dimineața, Alioșa! 🙂
    Se știa de la începutul anului că promisiunile făcute de PSD nu au cum să fie onorate la banii care sunt în buget. Acum vedem tot felul de inițiative legislative, unele chiar trăsnite, prin care se încearcă reducerea deficitului bugetar, ce amenință să depășească pragul impus de UE. În loc să se ia măsuri mai eficiente pentru reducerea evaziunii fiscale, care e cea mai mare din Europa. 😦
    Îți doresc o săptămână cu vești mai bune, Sandule! 🙂

    Comentariu de racoltapetru6 — 31/07/2017 @ 8:31 am | Răspunde

    • Salut prietene și Dumnezeu fie cu tine ! 🙂
      EU nu știam , dar BĂNUIAM ,
      că STÎNGA nu știe ce face DREAPTĂ ,
      dar să bălăcărim
      ca BROAȘTELE în baltă,
      la ASTA, sincer, nu mă așteptam ,
      nici să mă sune MOARTEA !!! 😦 😦 😦
      O săptămână mai bună ca a MEA !
      Sandu 🙂

      Comentariu de Aliosa — 31/07/2017 @ 9:27 am | Răspunde

  5. @ ALLL !!! 🙂 🙂 🙂

    ^ Ordinul Militar „R-26500 Elita
    To alex_popovici50@yahoo.com Today at 8:08 AM
    Asociaţia Militarilor în Rezervă „R-26500”
    Atenționare! 😦
    Către:
    Guvernul României, liderii formațiunilor politice P.S.D. și ALDE.

    „Afectarea drepturilor de pensie stabilite militarilor, neinsoțită „la pachet” de abrogarea imediată din legislație a tuturor interdicțiilor și limitărilor de drepturi și libertăți constituționale și fundamentale impuse militarilor români, precum și de eliminarea discriminărilor dintre cetățeni privind obligațiile la mobilizare/razboi/campanie, este politică de apartheid!”
    Posted: 30 Jul 2017 07:51 AM PDT
    ATENȚIONARE!

    Către:

    Guvernul României, liderii formațiunilor politice P.S.D. și ALDE

    Pe fondul în care mass media a dezvăluit iminența unui atac legislativ suburban ce urmează a fi declanșat de actuala coaliție politică majortară, asupra drepturilor de pensie stabilite militarilor români (surse diverse, de exemplu: aici sau aici),

    Având în vedere faptul că drepturile și libertățile fundamentale și constituționale sunt grav încălcate militarilor români pe timpul perioadei de activitate și de reactivare a personalului militar pensionat (în situații de război/mobilizare/campanie), prin existența în legislația internă a discriminatoriei și profund nedemocratei Secțiuni a 3-a din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare,

    Ținând cont de faptul că legislația internă românească cuprinde grave discriminări între cetățeni privind obligațiile militare, reflectate prin prezența în legislație a obligativității impuse personalul militar pensionat – bărbați și femei, de a fi reactivat până la varsta de 63 ani, în timp ce alți cetățeni – femeile indiferent de vârstă și bărbații cu vârsta mai mare de 35 ani, beneficiază de privilegii speciale – neavând nici macar obligația îndeplinirii serviciului militar în caz de în caz de război/mobilizare/campanie,

    Pe fondul în care dreptul la pensie militară de stat și care reprezintă singura compensare relativă pentru gravele încălcări ale drepturilor și libertăților fundamentale impuse militarilor români pe timpul perioadei de activitate, este lezat în mod continuu începând cu anul 2011 (desființarea completă între anii 2011-2016, diminuarea cuantumurilor pensiilor militare stabilite începând cu anul 2016 prin efectele Art. 40 din O.U.G. nr. 57/2015, tergiversarea achitării în timp real a drepturile de pensie cuvenite prin efectele Art. 67 din Legea nr. 6 privind bugetul de stat pe anul 2017 care a instituit restante de 8-10 luni în achitarea în volum complet a pensiilor recalculate ale militarilor), precum și pentru gravele discriminări impuse personalului militar pensionat privind obligațiile militare în caz de război/mobilizare/campanie, în timp ce alți cetățeni cu vârste mult mai tinere nu au nici o obligație militară în situația unei agresiuni îndreptate contra României,

    În condițiile în care în ultima perioadă de timp, dreptul la pensie militară de stat a redevenit la fel ca în anii 2010-2012, ținta predilectă a unor atacuri dirijate provenind dinspre spectrul politic, mediatic sau civic, lansate de persoane și entități diverse (inclusiv din sfera politicii guvernamentale) și care aduc ca prim argument faptul că pensia militară de stat ar reprezenta un privilegiu acordat militarilor, în raport cu drepturile de pensii stabilite altor cetățeni. Fără însă ca în contrapondere, opinanții sau decidenții politici care acționează contra pensiilor militare de stat să sesizeze și realitatea elementară conform căreia acelorași militari le sunt încălcate în mod grosolan diverse drepturi și libertăți fundamentale și constituționale pe timpul perioadei de activitate și de reactivare, la care se adaugă și profunda discriminare conform căreia dintre toți pensionarii români – militarii sunt singurii cetățeni care au obligații militare în caz de mobilizare/razboi/campanie,

    Ordinul Militar „R-26500 Elita”, grupare informală care acționează pentru respectarea drepturilor și libertăților fundamentale și constituționale, în egală măsură și pentru militarii români, la fel precum pentru toți ceilalți cetățeni români, precum și pentru eliminarea oricărei discriminări între cetățeni în ceea ce privește obligațiile civice cu caracter general în situații de mobilizare/razboi/campanie:

    Atenționează Guvernul României, precum și pe liderii formațiunilor politice P.S.D. și ALDE, asupra faptului că orice inițiativă/măsură legislativă destinată a afecta drepturile de pensie stabilite stabilite militarilor români, în condițiile menținerii în continuare în legislația română a încălcărilor de drepturi și libertățile fundamentale și constituționale impuse acelorași militari români pe timpul perioadei de activitate și/sau de reactivare, precum și în condițiile menținerii în legislație a discriminării impuse personalului militar – respectiv de a avea obligații militare și după pensionare, are drept consecință instituirea unui grav dezechilibru între drepturile și obligațiile cetățenilor. Evidența fiind instalarea în România a unui regim statal complet nedemocrat, în care cetățenii beneficiază în mod selectiv de drepturile, libertățile constituționale și fundamentale – militarii fiind profund prejudiciați și defavorizați, respectiv prin instituirea unui regim statal în care obligațiile civice cu caracter general – cum sunt obligațiile militare și după pensionare, sunt impuse tot in mod selectiv – respectiv numai personalului militar pensionat.

    Ordinul Militar „R-26500 Elita” atenționează Guvernul României, precum și pe liderii formațiunilor politice P.S.D. și ALDE, asupra faptului ca în situația în care vor fi afectate drepturile de pensie stabilite militarilor români, neînsoțite de abrogarea imediată din legislație a tuturor interdicțiilor și limitărilor de drepturi și libertăți constituționale și fundamentale impuse militarilor români prin Secțiunea a 3-a din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, precum și de uniformizarea tot imediată a prevederilor legislative în scopul eliminării oricărei discriminări privind obligativitatea serviciului militar în situații de mobilizare/razboi/campanie (fără deosebiri de vârstă, categoria de pensie, apartenență profesională sau sexuală), vom proceda la măsuri de contracarare specifice luptei contra regimurilor politice care tolerează, incurajează și legifereaza nerespectarea drepturilor constituționale și fundamentale în egală măsură pentru toți cetățenii, precum și tratamentele discriminatorii impuse selectiv unor categorii de cetățeni..

    Ordinul Militar „R-26500 Elita” atrage, de asemenea, atenția tuturor formațiunilor politice, precum și tuturor instituțiilor și autorităților statului cu drept de decizie, să devină conștiente înainte de a deveni extrem de târziu, asupra faptului că într-o societate autentic democrată, egalitatea în drepturi și libertăți între cetățeni, precum și în ceea ce privește obligațiile cu caracter civic general, este totală, și nu secvențială – așa după cum este implementată în România, unde militarii români au căpătat un tratament identic cu cel al politicii opresive de apartheid, existente cândva pe meleagurile africane! ^ .

    C.C. al O.M. „R-26500 Elita” 🙂
    Alioșa .

    Comentariu de Aliosa — 31/07/2017 @ 9:31 am | Răspunde

  6. @ ALLL !!!
    De la prietenul virtual
    https://prietendevremerea.wordpress.com/
    pentru VOI :

    O săptămână superbă ! 🙂
    Alioșa ! 🙂

    Comentariu de Aliosa — 31/07/2017 @ 11:31 am | Răspunde

  7. Aveți dreptate domnule Alioșa !
    Guvernanții dinre care unii nu au făcut armata, își bat joc de militarii care, la o adică,
    îi apără și pe ei în caz de război sau îi salvează de la cutremure, inundații sau alte nenorociri .

    Comentariu de Ruxandra Mir — 31/07/2017 @ 2:45 pm | Răspunde

    • Mulțumesc pentru vizită și comentariu Ruxandra Mir ! 🙂
      Din păcate, în ^ România lucrului bine făcut ^ 😦
      sunt destui dobitoci și dobitoace care,
      din prostie sau din frustrare, îi bârfesc pe MILITARI deși știu că ei,
      MILITARII ,
      sunt cei care-și dau PRIMII VIAȚA pe câmpurile de luptă pentru APĂRAREA PATRIEI și a POPORULUI ROMÂN ! 🙂

      Comentariu de Aliosa — 31/07/2017 @ 6:57 pm | Răspunde

  8. felice nuova settimana, Aliosa
    Ciao

    Comentariu de newwhitebear — 31/07/2017 @ 4:26 pm | Răspunde

  9. @ ALLL !!!

    ^ Today at 8:24 AM
    Asociaţia Militarilor în Rezervă „R-26500”
    Șocant! Radu Tudor a făcut praf Guvernul – câțiva miniștri pot pleca acasă!
    Militari români, fiți fericiți că guvernul vă ^ ÎNGHEAȚĂ ^ ( n.r.) pensiile! Banii economisiți ajung în vistieriile vânzătorilor americani de rachete „Patriot” și ale comisionarilor mioritici prezenți în întregul „aparat de partid și de stat”!
    Posted: 31 Jul 2017 03:24 PM PDT
    Sursa: supriză!
    Cei din zona „R-26500 Elita” nu avem insa grețuri, așa că ne angajăm total în luptă!
    Uneori adevărul vine și dinspre est!
    Numai că trebuie să ridicăm și noi nivelul de înțelegere și să renunțăm la prejudecăți! Pentru conformitate, vă readucem aminte că la fel ca în anul 2011, oficialitățile S.U.A. și care s-au implicat frecvent în politica internă românească – uneori prin declarații și gesturi halucinante pentru un stat suveran, nu au schițat un gest față de umilirea militarilor români în rezervă/retragere! NATO, NATO, eroi, parade, victime omagiate formal, dar musai ca pensiile celor în rezervă/retragere să fie tăiate/înghețate/ciopârțite și beneficiile să ajungă în vistieriile vânzătorilor de obiecte belicoase produse de firmele americane! Asta ca să nu mai luam în discuție experimentele extrem de periculoase din punct de vedere militar efectuate pe nația română, realizate prin intermediul aserviților politici români, în condițiile în care toate statele evoluate și-au scos rând pe rând bazele americane din țară!

    „Cunoscutul jurnalist a desființat afirmațiile Guvernului cu documente oficiale și a făcut precizările pe lege asupra situației REALE a pensiilor speciale și a pensilor militare.
    BUCUREȘTI, 31 iul — Sputnik.
    Cu documente oficiale de la Curtea de Conturi și de ministerele implicate, Radu Tudor a deființat pur și simplu afirmațiile făcute de Olguța Vasilescu, Liviu Dragnea, Tudose dar și jurnaliștii care au susținut aceleași cifre, în speță Bogdan Chrieac.
    Sunt 8615 pensii speciale, a precizat jurnalistul care a detaliat și categoriile care se încadrează la aceste capitol: diplomați, magistrați, grefieri, funcționari publici parlamentari, personal aeronautic, auditori — Curtea de Conturi.
    Pensiile militare, care nu sunt pensii speciale, sunt acordate către circa 155.000 de persoane (cca 85.000 MApN. 65.000 Interne, 15.000 servicii); aceste nu fac parte din sistemul public de pensii — ci sunt plătite din bugetele ministerelor de resort.
    „S-au spus zilele acestea o mulțime de cifre aberante a spus jurnalistul” — cea mai mare fiind referitoarea la achivalența între pensiile speciale și pensiile publice. În realitate, a demonstrat Radu Tudor, în total, pensiile speciale reprezintă 0.1% din bugetul naționale de pensii, în total fiind vorba de cca 70 milioane euro.
    Care este rostul urgenței cu care se încearcă modificarea pensiilor „speciale”, de fapt a pensiilor militare, se întreabă jurnalistul? Ajutat de invitatul său de la ultima emisiune, liderul sindical Dumitru Costin, Radu Tudor a ajuns la o concluzie — se pregătește rectificarea bugetară. Altfel spus, nu sunt bani la buget!
    Ceea ce nu spune Radu Tudor este că marele procent acordat Apărării este insuficient pentru a acoperi „investiția” în „rachete Patriot second hand, sisteme vechi de 30 de ani”, după cum afirma Sorin Roșca Stănescu. Și atunci, trebuie făcute economii la bugetul MApN. De unde? De la pensiile militare, transformate prin campanie mediatică în „pensii speciale”, sau, pe înțelesul mulțimii invidioase, „pensii nesimțite”.
    Concluzii? Nici una, cu excepția faptului că formatorii de opinii toxice contra pensiilor militarilor din politică sau din mass media, sunt toți fără nici o excepție, implicați în interese financiare alimentate direct de bugetul statului român! Mai la vedere sau sub acoperire relativă! Extrem de ușor de verificat!

    News Alert! Conținutul proiectului ordonanței de urgență inițiat de guvern, desființează efectiv pensiile militare de stat, iar cuantumurile pensiilor militarilor aflate în plată, devin „înghețate” pe viață!
    Posted: 31 Jul 2017 01:05 PM PDT
    Conținutul integral al proiectului ordonanței de urgență, poate fi studiat aici! Exista mai multe surse care prezinta proiectul, printre care si Federatia Sindicatelor din Administratia Nationala a Penitenciarelor – care precizează în clar că este proiect oficial inițiat de guvern si transmis de Ministerul Justiției, spre consultare, sindicatelor din Sistemul Penitenciare (la proprietatile documentului descarcat de aici, figureaza ca autor este Geta Juganaru care este director la Ministerul Muncii, prin urmare documentul este autentic).

    Proiectul de ordonanță care face zob pensiile militarile de stat

    În ceea ce îi privește pe militari, cea mai grea lovitură este aceea că odată pensionați, pensiile militarilor devenind „înghețate pe viață”! Fascistoizii inițiatori ai proiectului eliminând nu doar posibilitatea de indexare a pensiilor militarilor concomitent cu creșterea salariului mediu brut, ci și actualizarea pensiilor militare în funcție de majorările soldelor militarilor în activitate! Ultimul element însemnând de fapt, desființarea pensiilor militare de stat! Atenție! Inflația a fost negativă anul trecut, prin urmare nu au existat în România indexări de pensii urmare a ratei inflației – și aceasta va fi trendul și în anii următori, indexările operate atât la civili, cât și și la militari, fiind urmarea exclusivă a creșterii salariului mediu brut pe economie! Numai că fascistoizii au eliminat pentru militari, acest al 2-lea element de indexare!

    Extras din proiectul ordonanței fascistoide inițiate de guvern:

    ART. VII Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, publicată în Monitorul Oficial al României nr. 556 din 27 iulie 2015 :

    ART. 28 se modifică și va avea următorul cuprins: “(1) Baza de calcul folosită pentru stabilirea pensiei militare de stat este media soldelor lunare de funcție, de gradație și solda de comandă, după caz /salariilor de funcție, de gradul profesional deținut, de gradație si salariul de comandă, după caz, din 12 luni consecutive, din ultimii 5 ani de activitate în calitate de militar/poliţist/funcţionar public cu statut special, la alegerea persoanelor prevăzute la art. 3 lit. a) – c).

    După cum observăm, proiectul ordonanței de urgență legifereaza (in afara de faptul ca media celor 6 luni se extinde de la 6 la 12), faptul ca baza de calcul se diminueaza dramatic. Dispare orice spor, inclusiv cele de specialist de clasa sau de radiatii, precum si solda de merit.

    Alin. (3) se abrogă și următoarele alineate se renumerotează:

    „(3) Baza de calcul folosită pentru stabilirea pensiei militare de stat pentru perioadele în care personalul s-a aflat în misiune temporară sau permanentă în străinătate este cea prevăzută la alin. (1) corespunzătoare funcţiei militare/de poliţie/de penitenciare pe care este încadrat în ţară, la alegere, din 12 luni consecutive, din ultimii 5 ani de activitate anteriori plecării în misiune.

    (5) La determinarea bazei de calcul folosite pentru stabilirea pensiei militare de stat conform alin. (1), pentru perioadele în care personalul a exercitat o funcţie de demnitate publică se utilizează media drepturilor salariale lunare corespunzătoare funcţiei exercitate. În cazul personalului suspendat ca urmare a exercitării unei funcţii de demnitate publică, se poate utiliza, la alegere, media soldelor lunare de funcție, de gradație și solda de comandă, după caz/salariilor de funcție, de gradul profesional deținut, de gradație si salariul de comandă, după caz, din 12 luni consecutive, din ultimii 5 ani de activitate anteriori datei suspendării.

    (6) Pentru soţul/soţia, militar, poliţist sau funcţionar public cu statut special, aflat/aflată în concediu fără plată pentru a-şi urma soţia/soţul trimisă/trimis în misiune permanentă în străinătate, în ultimii 5 ani anteriori îndeplinirii vârstei standard de pensionare, media soldelor lunare de funcție, de gradație și solda de comandă, după caz/salariilor de funcție, de gradul profesional deținut, de gradație si salariul de comandă, după caz, din 12 luni consecutive, din ultimii 5 ani de activitate anterior intrării în concediu fără plată.

    (7) Baza de calcul folosită pentru stabilirea pensiei de urmaş, în cazul în care decesul susţinătorului a survenit înaintea îndeplinirii condiţiilor pentru obţinerea unei pensii, este media soldelor lunare de funcție, de gradație și solda de comandă, după caz/salariilor de funcție, de gradul profesional deținut, de gradație si salariul de comandă, după caz, din 12 luni consecutive, din ultimii 5 ani de activitate în calitate de militar/poliţist/funcţionar public cu statut special, la alegerea beneficiarilor pensiei de urmaş.

    (8) În situaţia în care titularul/susţinătorul nu a realizat venituri cel puţin 12 luni consecutive, baza de calcul folosită pentru stabilirea pensiei o reprezintă media soldelor lunare de funcție, de gradație și solda de comandă, după caz/salariilor de funcție, de gradul profesional deținut, de gradație si salariul de comandă, după caz, din 12 luni consecutive, din ultimii 5 ani de activitate ai titularului/susţinătorului în lunile de activitate în calitate de militar/poliţist/funcţionar public cu statut special.

    Alineatul (1) și alin.(2) al art. 29 se modifică și va avea următorul cuprins:

    Art. 29 – (1) Cuantumul pensiei de serviciu se determină în procente din baza de calcul, astfel:

    a) militarii, poliţiştii şi funcţionarii publici cu statut special, cu vechime cumulată conform art. 3 lit. f) de cel puţin 25 de ani, beneficiază, la împlinirea vârstei prevăzute de lege, de pensie de serviciu, în cuantum de 65% din baza de calcul prevăzută la art. 28;

    b) se abrogă

    (2) De pensie de serviciu beneficiază şi militarii, poliţiştii şi funcţionarii publici cu statut special, în condiţiile legii, cu o vechime cumulată de până la 25 de ani, cuantumul pensiei fiind diminuat cu 1% din baza de calcul prevăzută la art. 28 pentru fiecare an care lipseşte din această vechime.

    După cum observăm cu stupoare, proiectul ordonanței de urgență legifereaza că la baza de calcul de 65%, nu se mai adaugă 1% pt. fiecare an ce depășește 25 ani de vechime cumulată. Lovitura asupra algoritmului de calcul fiind mai mult decat devastatoare. Pe de alta parte, este demontata minciuna cum ca ordonanta ar avea drept scop mentinerea militarilor in sistem. Este minciuna sfruntată din moment ce ori cu 25 ani vechime cumulata, ori cu 45 ani vechime cumulata, pensia tot 65% din baza de calcul este.

    Art. 29 (1) în original: Cuantumul pensiei de serviciu se determină în procente din baza de calcul, astfel:
    a) militarii, poliţiştii şi funcţionarii publici cu statut special, cu vechime cumulată conform art. 3 lit. f) de cel puţin 25 de ani, beneficiază, la împlinirea vârstei prevăzute de lege, de pensie de serviciu, în cuantum de 65% din baza de calcul prevăzută la art. 28;
    b) pentru fiecare an care depăşeşte vechimea prevăzută la lit. a), la cuantumul pensiei se adaugă câte 1% din baza de calcul prevăzută la art. 28.
    (2) De pensie de serviciu beneficiază şi militarii, poliţiştii şi funcţionarii publici cu statut special, în condiţiile legii, cu o vechime cumulată de până la 25 de ani, cuantumul pensiei fiind diminuat cu 1% din baza de calcul prevăzută la art. 28 pentru fiecare ar care lipseşte din această vechime.

    ART. 30 se abrogă.

    „Art. 30 în original. Pensia stabilită, recalculată şi actualizată în condiţiile prezentei legi nu poate fi mai mare decât 85% din baza de calcul prevăzută la art. 28.”

    ART. 59 se modifică și va avea următorul cuprins: “Art.59 alin. (1) – Cuantumul pensiilor militare de stat se actualizează, din oficiu, în fiecare an, cu rata medie anuală a inflaţiei, indicator definitiv, cunoscut în anul curent pentru anul calendaristic anterior, comunicat de Institutul Naţional de Statistică. Dacă în urma actualizării rezultă o pensie mai mică, se păstrează pensia aflată în plată.” Alineatele (2), (3), (4), (5), (6), (7) se abrogă.

    După cum bine observăm, prin proiectul ordonanței de urgență, fascistoizii au eliminat complet posibilitatea de indexare și cu 50% din creșterea reală a câștigului salarial mediu brut realizat. Inflatia fiind negativa de anul trecut (- 0,5%) – caz în care pensiile nu se mai pot indexa cu vreo rată a inflatiei, rezulta ca pe viitor tot acesta va fi trendul. In absenta indexarii in functie si de cresterea salariului mediu brut (la fel ca la pensiile din sistemul public), pensiile militarilor urmeaza sa fie practic „înghețate pe viață” și să isi piarda puterea de cumparare gradual, an de an, urmând a intra sub nivelul pensiilor contributive care vor continua să fie indexate an de an cu 50% din creșterea reală a câștigului salarial mediu!

    Art. 59 in original: „(1) Cuantumul pensiilor militare de stat se indexează anual cu 100% din rata medie anuală a inflației, la care se adaugă 50% din creșterea reală a câștigului salarial mediu brut realizat”.

    ART. 60 se abrogă.
    După cum observăm cu stupoare, dar si cu iritare, prin proiectul ordonanței de urgență, fascistoizii au eliminat complet posibilitatea de actualizare a pensiilor militare de stat, in functie de majorarile soldele militarilor in activitate. Lucru care înseamnă de fapt, redesființarea pensiilor militare de stat! Cu consecințele aceluiași stigmat al „înghețării pe viață” a cuantumurilor pensiilor aflate actualmente în plată!

    Art. 60 in original: „(1) Cuantumul pensiilor militare de stat se actualizează ori de câte ori se majorează solda de grad/salariul gradului profesional și/sau solda de funcție/salariul de funcție al militarilor, polițiștilor și funcționarilor publici cu statut special, în procentele stabilite la art. 29, 30 și 108 și în funcție de vechimea valorificată prin ultima decizie de pensie (…)”.

    ***
    La asta ne-a adus toleranța noastră excesivă de a nu impune fasciștoizilor, acordarea de drepturi și libertăți fundamentale și constitutionale egale și pentru militari, la fel ca pentru cetățenii civili! Dar o facem de acum încolo – fenomen la care nu se poate opune nimeni, devenind o luptă pentru drepturi și libertăți fundamentale! Iar dacă fascistoizii politici tot adulează egalitarismul – dar musai numai pe părți, atunci nu cedăm până nu le facem și noi fascistoizilor – bărbați și femei, obligații militare egale în situații de mobilizare/război/campanie, așa cum au și pensionarii militari cu vârsta până la 63 ani – bărbați și femei!

    Vă mai reducem aminte pentru conformitate faptul că actuala putere politică provine în urma unor alegeri electorale ilegitime din punct de vedere democratic. Ilegitime urmare a faptului că alegerile au fost organizate pe fondul interzicerii în prealabil, a dreptului fundamental și constituțional ca și militarii în activitate să aibă dreptul să candideze și să fie aleși în funcții de demnitate publică. Element care incalca regulile elementare ale democratiei si care nu a fost solicitat niciodata de poporul român, fiind stabilit cu forta prin legi interne. Urmarea fiind cea care care se vede!

    Dacă proiectul va fi adoptat în această formă, vor urma în mod inerent, mișcări nemaintâlnite în România din anul 1989. De această dată nu pentru pensii, ci pentru egalitate până la capăt, concretizată în ridicarea tuturor interdicțiilor de drepturi fundamentale și constituționale impuse militarilor români, precum și pentru uniformizarea/egalizarea obligațiilor cetățenești în situații de mobilizare/război/campanie (după modelul legislativ impus pensionarilor militari – cu atributii la mobilizare/razboi/cmpanie până la vârsta de 63 ani (bărbați și femei) sau prin eliminarea oricăror obligații militare impuse pensionarilor militari).
    C.C.O.M. „R-26500 Elita” !!! 🙂 😦 🙂

    Alioșa .

    Comentariu de Aliosa — 01/08/2017 @ 8:47 am | Răspunde

  10. @ ALLL !!!

    ProLex verifica la CNCD starea de discriminare creata de modificarile la legea pensiilor militare

    Nr. 110837/01.09.2017

    Către
    Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării
    Potrivit legii nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor şi procurorilor, art. 85 (2) Pensiile de serviciu ale judecătorilor şi procurorilor, precum şi pensiile de urmaş prevăzute la art. 84 se actualizează ori de câte ori se majorează indemnizaţia brută lunară a unui judecător şi procuror în activitate, în condiţii identice de funcţie, vechime şi grad al instanţei sau parchetului, cu luarea în considerare, în procent, a sporurilor intrate în baza de calcul la acordarea pensiei de serviciu, precum şi a sporului de vechime. Dacă în urma actualizării rezultă o pensie de serviciu mai mică, judecătorul sau procurorul îşi poate păstra pensia aflată în plată.
    Potrivit legii nr. 223/2015 Art. 59. – „(1) Cuantumul pensiilor militare de stat se indexează anual cu 100% din rata medie anuală a inflaţiei, la care se adaugă 50% din creşterea reală a câştigului salarial mediu brut realizat.”
    Prin OUG nr. 59/2017 se modifică legea organică nr. 223/2015 şi se elimină actualizarea pensiei militare în funcţie de creşterea reală a câştigului salarial mediu brut realizat. Art. 59. nou „Cuantumul pensiilor militare de stat se actualizează, din oficiu, în fiecare an, cu rata medie anuală a inflaţiei, indicator definitiv, cunoscut la data de 1 ianuarie a fiecărui an în care se face actualizarea şi comunicat de Institutul Naţional de Statistică. Dacă în urma actualizării rezultă un cuantum al pensiei mai mic, se păstrează cuantumul pensiei aflat în plată.”

    Prin Decizia Curţii Constituţionale a României nr. 20/2000 s-a constatat neconstituţionalitatea art.198 din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale pe motivul că abrogarea art. 103 din Legea nr. 92/1992 pentru organizarea judecătorească, republicată, este neconstituţională fiind discriminatorie în raport cu militarii.
    Pentru a pronunţa o asemenea soluţie, CCR a reţinut următoarele:
    „2.b) Cel de-al doilea aspect pentru care în sesizarea Curţii Supreme de Justiţie este criticat textul art. 198, prin care se abrogă art. 103 din Legea nr. 92/1992, republicată, îl constituie nesocotirea faptului că în România, ca şi în statele europene cu un anumit grad de dezvoltare, „dreptul la pensie de serviciu îl au toate forţele de apărare a ordinii publice – armata, poliţia şi serviciile speciale”. În acest sens, se arată că justificarea acordării şi menţinerii pensiei de serviciu, în cazul magistraţilor, rezidă în statutul special al acestora, care le interzice exercitarea unor activităţi producătoare de venituri, cu excepţia funcţiilor didactice din învăţământul superior, precum şi în gradul ridicat de risc pe care îl presupune exercitarea funcţiei de magistrat, caracteristică de altfel comună, astfel cum se arată în sesizare, pentru întregul personal al forţelor de apărare a ordinii publice, a ordinii de drept.
    Din această argumentare rezultă ideea inegalităţii de tratament între magistraţi şi cadrele militare. Astfel, în timp ce prin abrogarea art. 103 din Legea pentru organizarea judecătorească se suprimă magistraţilor dreptul de a li se stabili, în condiţiile legii, pensie de serviciu, militarii vor continua să beneficieze de pensia de serviciu pentru activitatea depusă, prevăzută la cap. II al Decretului nr. 214/1977 privind pensiile militare de stat, cu modificările şi completările ulterioare, act normativ care nu este prevăzut în cuprinsul art. 198 din noua lege a pensiilor între dispoziţiile normative ce se abrogă la data intrării în vigoare a legii.
    Decretul nr. 214/1977 este aplicabil nu numai cadrelor din armată, ci şi celor din sistemul Ministerului de Interne, Serviciului Român de Informaţii, Serviciului de Informaţii Externe, Serviciului de Protecţie şi Pază, Direcţiei Generale a Penitenciarelor din cadrul Ministerului Justiţiei etc.
    Examinând cel de-al doilea aspect al criticii de neconstituţionalitate, Curtea Constituţională constată că aceasta este întemeiată.
    Astfel pensia de serviciu pentru magistraţi, introdusă în anul 1997 prin efectul modificării şi completării Legii nr. 92/1992 pentru organizarea judecătorească, la fel ca şi pensia de serviciu pentru militari, prevăzută de Decretul nr. 214/1977 privind pensiile militare de stat, cu modificările ulterioare, au fost instituite în vederea stimulării stabilităţii în serviciu şi a formării unei cariere în magistratură sau, după caz, în rândul cadrelor militare permanente. Conform reglementărilor menţionate, pensia de serviciu se acordă la împlinirea vârstei de pensionare numai magistraţilor, respectiv militarilor care, în privinţa totalului vechimii lor în muncă, îndeplinesc condiţia de a fi lucrat un anumit număr de ani numai în magistratură sau, după caz, ca militar. Caracterul stimulativ al pensiei de serviciu constă, atât în cazul magistraţilor, cât şi în cel al militarilor, în modul de determinare a cuantumului pensiei în raport cu salariul, respectiv cu solda avută la data ieşirii la pensie. În plus, în ceea ce priveşte acordarea pensiei de serviciu pentru militari, se aplică un spor de 10% până la 20% pentru militarii care beneficiază în considerarea vechimii şi a activităţii meritorii de ordinul „Meritul Militar”, conform prevederilor art. 11 din Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare.
    Constatând că aceste elemente care diferenţiază regimul de pensionare al militarilor şi al magistraţilor de regimul general al pensiilor asigură un tratament juridic specific celor două categorii de asiguraţi, Curtea Constituţională reţine că instituirea pensiei de serviciu pentru cadrele militare şi pentru magistraţi nu reprezintă un privilegiu, ci este justificată în mod obiectiv, ea constituind o compensaţie parţială a inconvenientelor ce rezultă din rigoarea statutelor speciale cărora trebuie să li se supună militarii şi magistraţii.
    Astfel, aceste statute speciale stabilite de Parlament prin legi sunt mult mai severe, mai restrictive, impunând militarilor şi magistraţilor obligaţii şi interdicţii pe care celelalte categorii de asiguraţi nu le au. Într-adevăr acestora le sunt interzise activităţi ce le-ar putea aduce venituri suplimentare, care să le asigure posibilitatea efectivă de a-şi crea o situaţie materială de natură să le ofere după pensionare menţinerea unui nivel de viaţă cât mai apropiat de cel avut în timpul activităţii. Sub acest aspect art. 30 alin. (1) din Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare prevede pentru ofiţerii, maiştrii militari şi subofiţerii în activitate obligaţia de a nu efectua activităţi care contravin demnităţii, prestigiului şi normelor de comportare ce decurg din calitatea lor de cadre militare; iar alin. (2) al aceluiaşi articol instituie pentru categoriile menţionate de militari interdicţia de a îndeplini alte funcţii decât cele în care sunt încadraţi, cu excepţia cumulului prevăzut de lege, în condiţiile stabilite prin ordin al ministrului apărării naţionale, precum şi interdicţia de a fi asociat unic ori de a participa direct la administrarea sau conducerea unor organizaţii ori societăţi comerciale, cu excepţia numirii în consiliile de administraţie ale regiilor autonome şi societăţilor comerciale din subordinea Ministerului Apărării Naţionale, din cadrul industriei de apărare sau în legătură cu aceasta. În cazul magistraţilor, Constituţia însăşi, prin art. 124 alin. (2) şi prin art. 131 alin. (2), prevede, ca o garanţie a imparţialităţii magistraţilor, că funcţia de judecător şi, respectiv, aceea de procuror „[…] este incompatibilă cu orice altă funcţie publică sau privată, cu excepţia funcţiilor didactice din învăţământul superior”. În acelaşi timp art. 112 din Legea nr. 92/1992, republicată, prevede că magistraţilor le este interzisă exercitarea, direct sau prin persoane interpuse, a activităţilor de comerţ, participarea la conducerea unor societăţi comerciale sau civile, precum şi participarea la administrarea unor asemenea societăţi.
    Un alt element comun care justifică în mod obiectiv şi rezonabil un tratament juridic asemănător al magistraţilor şi al cadrelor militare, inclusiv în ceea ce priveşte regimul de pensionare, îl reprezintă riscul pe care îl implică exercitarea profesiilor respective, ambele având un rol esenţial în apărarea drepturilor omului, a ordinii publice, a valorilor statului de drept. În considerarea riscurilor la care se expun în exercitarea atribuţiilor lor militarii şi magistraţii, Parlamentul a stabilit pentru militari dreptul de a purta uniformă şi dreptul de a folosi, în condiţiile legii, arme, iar, în mod corespunzător, în cazul magistraţilor, art. 91 alin. 3 din Legea nr. 92/1992, republicată, prevede dreptul acestora şi al familiilor lor de a fi protejaţi în situaţiile în care viaţa, integritatea corporală sau avutul acestora este supus unor ameninţări. De asemenea, art. 129 din Constituţie prevede că „Instanţele judecătoreşti dispun de poliţia pusă în serviciul lor”, iar în aplicarea acestor dispoziţii constituţionale art. 143 din Legea nr. 92/1992, republicată, stabileşte obligaţia Ministerului de Interne în acest sens. În sfârşit, art. 239 din Codul penal, reglementând infracţiunea de ultraj, prevede în alineatul final agravarea pedepsei în cazul în care infracţiunea este „[…] săvârşită împotriva unui magistrat, poliţist sau jandarm, ori alt militar”.
    Curtea Constituţională constată, pe de altă parte, că reglementarea în vigoare a pensiei de serviciu pentru militari, ca şi cea a pensiei de serviciu pentru magistraţi, cu diferenţele pe care această pensie le prezintă faţă de pensia comună de asigurări sociale, nu constituie o încălcare a principiului egalităţii cetăţenilor în faţa legii, principiu prevăzut de art. 16 alin. (1) din Constituţie. Această constatare se bazează pe specificul comun al activităţii militarilor şi magistraţilor, care, astfel cum a rezultat din analiza anterioară a dispoziţiilor constituţionale şi legale aplicabile, impune celor două categorii profesionale obligaţii şi interdicţii severe, precum şi riscuri sporite, ceea ce justifică în mod obiectiv şi rezonabil o diferenţiere a regimului juridic de pensionare faţă de regimul stabilit pentru alţi asiguraţi care nu sunt supuşi aceloraşi exigenţe, restricţii şi riscuri.
    În această ordine de idei Curtea Constituţională, dând curs dispoziţiilor art. 11 şi 20 din Constituţie, referitoare la raportul dintre reglementările interne şi cele internaţionale, constată că principiul egalităţii în drepturi îşi găseşte expresia în numeroase acte internaţionale la care România este parte, printre care unul dintre cele mai recente este Carta socială europeană revizuită, adoptată la Strasbourg la 3 mai 1996 şi ratificată de România prin Legea nr. 74 din 3 mai 1999, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 193 din 4 mai 1999. Astfel această cartă, care prin art. 12 al părţii a II-a reglementează între altele „Dreptul la securitate socială”, prevede, de asemenea, la art. E al părţii a V-a, denumit „Nediscriminarea”, că „Respectarea drepturilor recunoscute în prezenta cartă trebuie asigurată fără deosebire de rasă, sex, limbă, religie, opinii politice sau orice alte opinii, origine naţională sau socială, sănătate, apartenenţă la o minoritate naţională, naştere sau orice altă situaţie”. În vederea interpretării acestui text anexa (intitulată „Câmpul de aplicare a Cartei sociale europene revizuite în privinţa persoanelor protejate”), care face parte integrantă din cartă, dispune cu aceeaşi forţă juridică în sensul că „O diferenţă de tratament pe un motiv obiectiv şi rezonabil nu este considerată ca discriminatorie”.
    De asemenea, jurisprudenţa Curţii Constituţionale, referitoare la aplicarea principiului egalităţii în faţa legii şi al nediscriminării, a stabilit constant, în deplin acord cu jurisprudenţa în materie, şi ea constantă, a Curţii Europene a Drepturilor Omului, că principiul egalităţii nu este sinonim cu uniformitatea şi că pentru situaţii diferite poate exista un tratament juridic diferit, recunoscându-se dreptul la diferenţă. În acest sens sunt, de exemplu: Decizia nr. 70 din 15 decembrie 1993, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 307 din 27 decembrie 1993; Decizia nr. 74 din 13 iulie 1994, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 189 din 22 iulie 1994; Decizia nr. 139 din 19 noiembrie 1996, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 7 din 20 ianuarie 1997.
    În acelaşi timp Curtea Constituţională constată că, faţă de asemănările subliniate anterior între situaţia cadrelor militare şi cea a magistraţilor, avându-se în vedere şi caracteristicile comune ale statutelor aplicabile acestor categorii profesionale, care au determinat în mod obiectiv reglementarea prin lege, în mod aproape identic, a pensiei de serviciu, nu se poate identifica o raţiune suficientă care să justifice aplicarea unui tratament diferit magistraţilor faţă de cadrele militare permanente, astfel cum s-a procedat prin art. 198 din noua lege a pensiilor, care abrogă reglementarea privind pensia de serviciu a magistraţilor. Aşa fiind, se impune concluzia că este nejustificată abrogarea prin art. 198 din Legea privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale a dispoziţiilor art. 103 din Legea nr. 92/1992, republicată.
    Într-adevăr, diferenţa de regim juridic ce se creează între pensia magistraţilor şi pensia militarilor constituie, în condiţiile înfăţişate prin considerentele anterioare, o încălcare de către legiuitor a egalităţii de tratament juridic, ceea ce, în absenţa unei determinări obiective, este contrar prevederilor art. 16 alin. (1) din Constituţie, în înţelesul conferit acestui text constituţional prin dispoziţiile actelor internaţionale privitoare la drepturile fundamentale ale omului, la care România este parte. Între acestea figurează şi prevederile referitoare la nediscriminare ale art. E din partea a V-a a Cartei sociale europene revizuite, al căror cuprins, conturat prin dispoziţiile corespunzătoare ale anexei, cuprinde şi dispoziţia conform căreia „O diferenţă de tratament pe un motiv obiectiv şi rezonabil nu este considerată ca discriminatorie”. Din aceste dispoziţii, care sunt obligatorii pentru statul român, făcând parte din dreptul intern, conform art. 11 din Constituţie, ca urmare a ratificării Cartei rezultă că este discriminatorie diferenţa de tratament juridic ce nu se întemeiază pe un motiv obiectiv şi rezonabil.
    În acelaşi sens este de altfel şi jurisprudenţa îndelungată a Curţii Europene a Drepturilor Omului care a statuat, în aplicarea prevederilor art. 14 privind interzicerea discriminării din Convenţia privind apărarea drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale, că reprezintă o încălcare a acestor prevederi orice diferenţă de tratament săvârşită de stat între indivizi aflaţi în situaţii analoage, fără o justificare obiectivă şi rezonabilă (de exemplu, prin hotărârea pronunţată în cazul „Marks contra Belgiei”, 1979).
    De asemenea, Curtea Constituţională, prin Decizia nr. 1 din 8 februarie 1994, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 69 din 16 martie 1994, a stabilit că „un tratament diferit nu poate fi doar expresia aprecierii exclusive a legiuitorului, ci trebuie să se justifice raţional, în respectul principiului egalităţii cetăţenilor în faţa legii şi a autorităţilor publice”. De asemenea, prin Decizia nr. 135 din 5 noiembrie 1996, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 345 din 17 decembrie 1996, Curtea Constituţională a reţinut că „principiul egalităţii în faţa legii presupune instituirea unui tratament egal pentru situaţii care, în funcţie de scopul urmărit, nu sunt diferite”.
    Constatând neconstituţionalitatea dispoziţiilor art. 198 din Legea privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale, prin care se abrogă art. 103 din Legea nr. 92/1992, republicată, Curtea Constituţională observă totodată că această abrogare a reglementării legale referitoare la pensia de serviciu pentru magistraţi este contrară exigenţelor actuale pe care importante documente internaţionale le exprimă în mod direct cu privire la drepturile magistraţilor, în considerarea importanţei rolului acestora în apărarea statului de drept.
    Astfel, „Principiile fundamentale privind independenţa magistraturii”, adoptate de cel de-al VII-lea Congres al Naţiunilor Unite pentru prevenirea crimei şi tratamentul delincvenţilor (Milano, 26 august – 6 septembrie 1985) şi confirmate de Adunarea Generală a Organizaţiei Naţiunilor Unite prin rezoluţiile nr. 40/32 din 29 noiembrie 1985 şi nr. 40/146 din 13 decembrie 1985, prevăd în mod expres prin art. 11 că „durata mandatului judecătorilor, independenţa acestora, siguranţa lor, remuneraţia corespunzătoare, condiţiile de muncă, pensiile şi vârsta de pensionare sunt în mod adecvat garantate prin lege”.
    În mod asemănător, „Recomandarea nr. R (94) 12 cu privire la independenţa, eficacitatea şi rolul judecătorilor”, adoptată la 13 octombrie 1994 de Comitetul Miniştrilor al Consiliului Europei, subliniind importanţa independenţei judecătorilor în scopul întăririi preeminenţei dreptului în statele democratice şi în considerarea art. 6 din Convenţia pentru apărarea drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale, precum şi a „Principiilor fundamentale [ale Organizaţiei Naţiunilor Unite] privind independenţa magistraturii”, anterior menţionate, a stabilit, printre alte importante măsuri pe care statele membre urmează să le adopte, şi pe aceea „de a veghea ca statutul şi remuneraţia judecătorilor să fie pe măsura demnităţii profesiei lor şi a responsabilităţilor pe care şi le asumă”.
    De asemenea, art. 6.4 din „Carta europeană privind statutul judecătorilor”, adoptată în anul 1998, prevede că „În mod special, statutul garantează judecătorului sau judecătoarei care a împlinit vârsta legală pentru încetarea funcţiei, după ce a exercitat-o ca profesie o perioadă determinată, plata unei pensii al cărei nivel trebuie să fie cât mai apropiat posibil de acela al ultimei remuneraţii primite pentru activitatea jurisdicţională”.
    Din examinarea documentelor internaţionale menţionate, Curtea Constituţională reţine preocuparea organismelor care le-au adoptat de a se promova independenţa şi imparţialitatea judecătorilor, ţinând seama că judecătorii se pronunţă asupra vieţii, libertăţilor, drepturilor, îndatoririlor şi bunurilor cetăţenilor. În acest context, o importanţă deosebită o au măsurile preconizate pentru asigurarea unui statut, a unei remuneraţii şi a pensiei adecvate pentru magistraţi, precum şi a garantării prin lege a acestora. De asemenea, Curtea Constituţională constată că în toate aceste documente principiile şi măsurile stabilite cu privire la statutul şi drepturile magistraţilor sunt puse în relaţie directă cu prevederile art. 10 din Declaraţia Universală a Drepturilor Omului şi cu cele ale art. 6 din Convenţia pentru apărarea drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale, referitoare la dreptul fundamental al oricărei persoane de a fi judecată de un tribunal competent, independent şi imparţial, stabilit prin lege.
    În aceste condiţii, Curtea Constituţională constată că, deşi unele dintre documentele internaţionale menţionate au valoare de recomandare prin prevederile pe care le conţin şi prin finalităţile pe care le urmăresc, fiecare dintre acestea vizează direct texte cuprinse în pacte şi în tratate la care România este parte şi, prin urmare, se înscriu în spiritul prevederilor art. 11 şi 20 din Constituţie.
    Totodată, Curtea Constituţională reţine că raţiunile pe care se întemeiază prevederile din actele internaţionale avute în vedere în considerentele anterioare ale acestei decizii se află în convergenţă cu dispoziţiile art. 123 alin. (2) din Constituţie, conform cărora „Judecătorii sunt independenţi şi se supun numai legii”. Într-adevăr, aceste dispoziţii constituţionale nu au un caracter declarativ, ci constituie norme constituţionale obligatorii pentru Parlament, care are îndatorirea de a legifera instituirea unor mecanisme corespunzătoare de asigurare reală a independenţei judecătorilor, fără de care nu se poate concepe existenţa statului de drept, prevăzută prin art. 1 alin. (3) din Constituţie. Aşa fiind, abrogarea art. 103 din Legea nr. 92/1992, republicată, contravine şi principiului stabilit prin art. 123 alin. (2) din Constituţie.
    În sfârşit, Curtea Constituţională constată că argumentele care conduc la admiterea sesizării de neconstituţionalitate formulate de Curtea Supremă de Justiţie se regăsesc şi în poziţia Guvernului care, în calitatea sa de iniţiator al proiectului noii legi a pensiilor, nu a realizat nici o deosebire de tratament juridic între pensia de serviciu a magistraţilor şi aceea a cadrelor militare, menţinând ambele categorii. De asemenea, Guvernul, prin reprezentantul său, ministrul muncii şi protecţiei sociale, în cadrul dezbaterilor parlamentare asupra proiectului legii, a combătut propunerea făcută de unii parlamentari de a se abroga dispoziţiile legale care reglementează pensia de serviciu pentru magistraţi, atât prin argumente de drept comparat, cât şi prin invocarea asemănărilor cu pensia de serviciu a militarilor, astfel cum rezultă din stenograma şedinţei Senatului din 30 octombrie 1999. De altfel, Senatul a adoptat art. 198 din Legea privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale în redactarea cuprinsă în proiectul înaintat de Guvern, aşadar fără abrogarea art. 103 din Legea nr. 92/1992, republicată, ceea ce a determinat consecinţa aplicării dispoziţiilor art. 76 din Constituţie, referitoare la desfăşurarea procedurii de mediere între cele două Camere ale Parlamentului.
    De asemenea, în punctul de vedere comunicat Curţii Constituţionale cu ocazia soluţionării de către aceasta a sesizării de neconstituţionalitate formulate de Curtea Supremă de Justiţie, Guvernul a considerat că sesizarea este întemeiată, concluzionând în sensul că „prevederile art. 198 din Legea privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale, care privesc abrogarea art. 103 din Legea nr. 92/1992 pentru organizarea judecătorească, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, sunt neconstituţionale […]”.
    Faţă de cele mai sus precizate, vă solicităm să ne comunicaţi dacă există discriminare a beneficiarilor legii pensiilor militare nr. 223/2015 în raport cu beneficiarii legii nr. 303/2004, discriminare creată prin OUG nr. 59/2017 art. VII. pct. 2.^
    Cu deosebită consideraţie, Preşedinte ,Vasile Lincu ! 🙂
    Sursa :
    Yahoo Mail ! 🙂
    Alioșa .

    Comentariu de Aliosa — 26/09/2017 @ 6:12 pm | Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

%d blogeri au apreciat asta: