Alioşa ” File de Jurnal ”

27/08/2012

A 40-a ANIVERSAREA A ABSOLVIRII SCOLII MILITARE DE OFITERI DE GENIU !

Motto:
” Cine UITA, nu MERITA ” !
Nicolae Iorga .
” Cine CARTE are, PARTE are ” !
Din folclorul popular .
In toamna anului 1969 ne-am intalnit la SIBIU  54 de tineri  absolventi de  LICEU MILITARsi de LICEU CIVIL care urma sa infruntam impreuna timp de TREI ANI , greutatile SERVICIULUI MILITAR , dur pe vremea aceea, pentru a deveni CADRE MILITARE ACTIVE, in slujba PATRIEI si a POPORULUI !

Dupa 40 de ANI, cei in viata si care au dorit sa participe la REVEDEREA de 40 de ani, ne-am intalnit in la RAMNICU VALCEA  pentru a ne depana AMINTIRILE din perioada 1969-1972 si a ne destainui cele bune si rele infaptuite de NOI , de la ABSOLVIRE si pana la momentul intalnirii cum foarte bine spune poetul NECUNOSCUT mie ,
Mihai Horga

”  În metropola din care, am plecat pe-a vieţii cale,
Cetăţenii pe trotuare merg încet, păşind agale.
La costum şi la cravată, îmbrăcaţi de sărbătoare,
Trecătorii, cu mirare, se întreabă: „Cine-s oare?”

Este floarea cea vestită, toţi cu câte-o facultate,
Adunând de-atunci încoace șaptezeci de ani etate.
Hotărâţi să se-ntâlnească, cam în fiecare an,
Până când n-o mai rămâne decât unul… în final.

Am venit din toată ţara, unii chiar din larga lume,
La-ntâlnirea cu colegii, să ne ţinem iar de glume!
Am fost prieteni buni la şcoală, şi-aşa am rămas mereu,
Dorul de-a-i vedea la faţă ne apasă tot mai greu.

Pupături, strângeri de mână, glume, vorbe amicale,
Amintiri din tinereţe, când nu prea aveam parale,
Dar aveam o calitate: eram veseli, geniali,
Hotărâţi şi noi s-ajungem… ingineri sau… generali…

Ne uităm unii la alţii, ne-ntrebăm chiar cu mirare:
Cum a fost, măicuţă, oare, o atare transformare?
Am plecat cu toți-n viață, tineri, veseli şi frumoşi
Şi ne-ntoarcem în postura … cu par alb sau chelioşi.

După ani de trudă multă, am ajuns cum ne e scris,
Să acumulăm, fireşte, bogăţii de nedescris:
Pe la tâmple-avem argintul, aurul pus de dentist,
Plumb atârnă la picioare, pietre scumpe-n colecist…

La Snagov nu avem vile, nu avem nici şase case,
N-am făcut nimic pe pile, precum alții fără oase,
N-am avut şi n-avem firme, intrate în insolvenţă,
N-am intrat la puşcărie… niciunul din intendenţă!

Însă mergem înainte, nu ne dăm deloc bătuţi,
Căci avem umor şi farmec, chiar şi oarece bănuţi.
Şi acum, la vârsta-aceasta, ne mai ţinem de femei,
Să ne-ajute-a trece strada sau să nu cădem pe-alei.. ”    🙂   🙂   🙂

Lucrarea de fata am facut-o din proprie initiativa iar daca cineva ,fereasca Dumnezeu ,se simte ofensat ca i-am publicat IMAGINEA pe BLOGUL personal sa-mi spuna si-l scot din SlideShow-ul  mai jos  postat !!!  🙂  🙂  🙂

Postez spre ADUCERE  AMINTE noua, participantilor la cea de a 40-a aniversare a absolvirii SCOLII MILITARE de OFITERI de GENIU , promotia 1972  si urmasilor, urmasilor nostri, cele mai importante MOMENTE ale REVEDERII de 40 de ANI desfasurate in perioada 10-12 august anul de gratie 2012, urmatorul SlideShow :

Această prezentare necesită JavaScript.

In sala de conferinte a INSTITUTULUI MILITAR  DE GENIU din RAMNICU VALCEA ( multumesc pe aceasta cale conducerii institutului pentru ca ne-a  aprobat sa ne adunam acolo pentru CITIREA CATALOGULUI si nu numai … ) am zabovit mai multe ore si ne-am simtit parca la fel de TINERI ca in perioada 1969-1972 ! Acolo  noi ne-a adus aminte de multe dar nu-i timp sa insiruim toate cele spuse atunci de fiecare participant in parte . Un fapt  a iesit insa in evidenta : timp de trei ani, profesorii si comandantii prezenti la intalnire, ne-au ajutat si  indrumat  ca  sa ne  instruim impreuna in tainele descifrarii si insusirii cunostintelor militare generale si de specialitate ale ARMEI GENIU, indispensabila trupelor atat in timp de pace cat si in timp de razboi.

(   Dupa ABSOLVIREA Scolii Militare de Ofiteri Activi ” Nicolae Balcescu ” din SIBIU ,am CERUT si bineinteles mi s-a ACORDAT sa MUNCESC in Regimentul 2 Pontonieri ” Eftimie Croitoru” de pe malul DUNARII batrane pe care o „IUBEAM”  din toata INIMA de tanar LOCOTENENT  000-Locotent la 22 de ani !!! de-la-lori-din-toata-inima

Am NAVIGAT pe DUNARE toata cariera militara de la Portile de Fier la varsarea EI in Marea cea Mare ! 🙂  Am iubit-o si respectat-o pana la ULTIMA APLICATIE ” Blue Danube ” 2000  cand, in calitate de Sef al Punctului de Trecere ( POD de PONTOANE intins pe DUNARE la Exercitiul Tacto=ico-Operativ multinational in vederea ADERARII la NATO ) am INOTAT pentru ULTIMA data ca OFIRET  ACTIV . )

Revenind la EVENIMENTUL ANIVERSAR,  nu a fost usor deloc iar cea mai buna dovada este faptul ca DOI dintre cei 54 de admisi, nemaiputand tine pasul cu ceilalti, au RENUNTAT de a mai deveni OFITERI ! Din respect pentru INTIMITATEA lor, nu le voi da numele  ci voi specific doar faptul  ca amandoi flacaii au facut parte din acelasi PLUTON  cu mine, pluton comandat in acea vreme de tanarul  locotenent  MOCOFAN CONSTANTIN un oltean exigent si foarte ambitios,  promovat la SCOALA MILITARA de la un regiment de infanterie si care, pe parcursul celor trei ani   de instructie ”  a scos untul din noi” dar in acelasi timp ne-a calit zdravan pentru greutatile ce urma sa le intampinam in cariera noastra militara  . Indiferent de ce vor spune unii dintre fostii colegi, eu l-am ” COPIAT ” in privinta EXIGENTEI si astfel, ca si el la vremea respectiva, si EU am fost injurat de oportunisti, lenesi si turnatori !!! La o discutie intre felurile de mancare servite de o blonda ospatarita , l-am intrebat pe fostul comandant de pluton de ce l-a NUMIT in ANUL DOI pe elevul ” X ” comandant de grupa atata timp cat erau ELEVI mult mai bine pregatiti intelectual si cu o experienta in actul de comanda mult mai vasta decat el . Raspunsul dat de col(r) MOCOFAN CONSTANTIN fostul cdt.de pluton in anii 1969-1972, a fost pe atat de sincer dar si tare hazliu spunand :

– l-am numit pe ” X ” deoarece ” CANTA BINE LA ACORDEON ” ( a se citi TURNA BINE COLEGII …. )
raspuns care a provocat un ras puternic, general si foarte molipsitor !!!  Iar aducerile aminte despre CUM A FOST in urma cu 40 de ani au stat la baza intregii PETRECERI !

Si astfel,in august 1972 am ABSOLVIT SCOALA MILITARA de OFITERI de GENIU , 52 de tineri cu ganduri si ambitii mari, tineri care am fost REPARTIZATI in toata TARA, acolo unde erau LIBERE functiile de GENISTI comandanti de PLUTOANE !

Eu ,am solicitat sa fiu repartizat la Regimentul 2 Pontonieri ” EFTIMIE CROITORU ” unitate numai de genisti si unde erau mai multe posibilitati de promovare …. Dorinta mi-a fost indeplinita si astfel in perioada 1972( absolvirea )-2001 ( trecerea in rezerva ) cu doar doua exceptii ( 1982-1984 mutat la UM 01687 Medgidia ca OFITER 1  cu aprovizionarea tehnico-materiala pentru BAZA de REPARATII UTILAJE GENIU de la CANAL DUNARE MAREA NEAGRA ) si ( 1985-1987 student la ACADEMIA MILITARA de la BUCURESTI ),am lucrat numai la PONTONIERI pe fluviul DUNAREA si OLT,indeplinind pe rand toate functiile de COMANDA si STAT MAJOR de la COMANDANT PLUTON la COMANDANT BATALION , de la SEF DE STAT MAJOR DE BATALION la LOCTIITOR AL CDT.R .si chiar si OFITER CU PREGATIREA FIZICA ( 1077-1979).
Redau mai jos TABELELE cu ABSOLVENTII SCOALII  MILITARE  de OFITERI,
arma GENIU, promotia 1969-1972 ,pe PLUTOANE ,
fara a le mai specifica GRADUL caci toti am primit la ABSOLVIRE gradul de LOCOTENENT si cu precizarea ca in dreptul celor care au DECEDAT intre timp, am specificat acest dureros fapt din dorinta de a nu-i mai repeta in alt loc ( DUMNEZEU sa-i odihneasca pe cei plecati prea devreme dintre noi  Plutonul comandat la acea vreme de locotenentul  MOCOFANCONSTANTIN , azi COLONEL !
1.Anghel Ion
2.Banica Ion
3.Bodescu Vasile
4.Cioaca Cezar
5.Costiniuc Vasile
6.Darie Marcel
7.Gica Constantin
8.Grasu Ion ( decedat )
9.Irimia Ion
10.Lavric Teofil
11.Man Petru
12.Mosneagu Vasile ( decedat )
13.Mucoi Mihail
14.Neagu Viorel
15.Onofrei Gheorghe ( decedat )
16.Panait Tudor
17.POPOVICI ALEXANDRU
18.Roman Dumitru
19.Ronai Adrian
20.Secu Gheorghe
21.Stanila Gheorghe
22.Schiopu  Ilie
23.Tescu Vasile
24.Vezeteu Neculai
25.Vica Teodor

Plutonul comandat la acea vreme de lt.maj.GUMINSKI TRAIAN :
1.Adam Ion
2.Botescu Aurel ( decedat)
3.Botis Alexandru
4.Bulaiasa Iont)( decedat )
5.Campanu Constantin
6.Costache Dumitru
7.Costache Ion ( decedat)
8.Craciun  Titi
9.Cretu Cristian
10.Donovici Alexandru
11.Filip Ion ( decedat)
12.Grigorescu Dan
13.Gutu Aurel
14.Maftei Ilie
15.Mihalache Petre
16.Militaru Ioan
17.Nicola Tudor
18.Oprea Ioan
19.Popescu Aristica
20.Popescu Gheorghe( decedat)
21.Putinica Eugen
22.Roman Ion
23.Rusu Dimitrie
24.Somesan Dan
25.Spiridon Octavian
26.Stanciu Nicu
27.Spanu Marian ( decedat )
28.Vulpe Mircea .

Amandoua PLUTOANELE au format O COMPANIE ELEVI GENIU  condusa la acea vreme de maior CONSTANTIN STEFAN.
Comandantul BATALIONULUI GENIU CONSTRUCTII CAI FERATE la  acea vreme era lt.col.TANASE CONSTANTIN .

Daca facem un simplu calcul , putem preciza urmatoarele :

– au inceput SCOALA de OFITERI 54 de tineri si au absolvit-o 53 de barbati ( unul s-a retras pe parcurs)
– intre timp au decedat noua absolventi ;
– la ceas aniversar erau in viata 43 de OFITERI PENSIONARI;
– au participat la ANIVERSARE 29 de tineri pensionari !!!
– ceilalti NU au participat din motive doar de ei stiute …………….

REVEDEREA dupa 40 de ani din perioada 10-12 august 2012  nu ar fi fost posibila fara munca extraordinara a unui colectiv inimos de fosti colegi  pe care-i nominalizez asa cum am constatat eu ca au muncit pentru ca totul sa fie OK: SECU GHEORGHE,ROMAN DUMITRU, GICA ION, COSTACHE MIRCEA, STANCIU MICU si MILITARU ION . In numele participantilor, multumim prieteni !

Dintre fostii comandanti au participat Col(r) MOCOFAN CONSTANTIN , cdt.Pl.2; Col(r) GUMINSKI TRAIAN , cdt.Pl.1; Col(r) CONSTANTIN STEFAN , cdt.Cp.elevi; G-ral(r ) TANASE CONSTANTIN , cdt.B.Geniu si C-tii Cai Ferate .Va multumim stimati fosti comandanti si va asteptam si la urmatoarea  intalnire de la SIBIU !

A fost o REVEDERE EMOTIONANTAPrimii trei din fata - inimosul si explozivul Aliosa, Adrian Ronai si Tudor Panait iar etapele ei se pot usor constata daca se urmareste cu atentie SlideShow-ul  de mai sus si in care am postat doar o parte din imaginile surprinse in timpul activitatilor desfasurate pe parcursul celor trei zile. S-a stabilit ca urmatoarea intalnire sa aiba loc la SIBIU…..Pana atunci insa, sa fim sanatosi si  sa ne bucuram de VIATA  ! Astept din partea PARTICIPANTILOR la cea de-a 40 ANIVERSARE , noi marturii de felul cum s-au simtit iar de la distinsele vizitatoare si distinsii vizitatori prieteni ai modestului meu blog COMENTARII cat cuprinde !

Am onoarea sa va salut !

Col(r)  Alexandru Popovici.

Blog la WordPress.com.